Uitgerekend 16 t.e.m. 31 juli 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Ciska85, 6 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beertje2007

    Beertje2007 Bekend lid

    10 nov 2017
    726
    337
    63
    Vrouw
    Hier komen we een beetje meer in een ritme. Het slapen overdag gaat beter, maar daarentegen worden de nachten helaas korter. De flessen heb ik opgehoogd naar 150/5 en die gaan nooit op, maar hij begint iets meer en rustiger te drinken. Overdag laat hij er 3 of 4uur tussen, maar in de avond wil hij ineens om de 2u drinken. Ik zou zo graag willen dat hij ging doorslapen..... ik ben zo klaar met die doorbroken nachten. In de relatie gaat t ook niet goed, dat helpt ook niet mee.
     
  2. Soeur

    Soeur Bekend lid

    20 jun 2017
    546
    314
    63
    Wat vervelend dat die nachten nog zo kort zijn. Maar komt het dat relatie niet goed gaat door slaaptekort? Ik merk ook dat het niet lekker gaat na slechte nachten en veel vriendinnen van mij hebben ook echt veel gedoe de eerste maanden. Het zijn gewoon echt tropenjaren.
    Ik vind nu ook vervelend dat ik zo zit te zeggen wat een heerlijke nachten ik heb gehad. Maar bedenk wel jouw kindje is nog weer 3 weken jonger en dat scheelt echt. Met de weken zal het beter gaan... (en over 18 jaar hebben we weer rust :))

    Wanneer hebben jullie eerste vaccinaties van jullie kindje ? Ik moet als ze precies 8 weken is, is dat normaal? De oudere twee waren allebei bijna 2 weken ouder.
     
  3. Beertje2007

    Beertje2007 Bekend lid

    10 nov 2017
    726
    337
    63
    Vrouw
    @Soeur de vaccinaties hier 17 september. Dan is hij nog geen 8 weken.
    Ja komt echt door de gebroken nachten en een man die niet snapt hoe dat voelt. Ja hij werkt de hele week zegt hij, maar man wat zou ik graag met m ruilen. Liever de hele dag werken en de nachten gewoon slapen dan nu.
    Deacon is nu 5,5week, maar ik zie het echt niet gebeuren dat ie binnenkort gaat doorslapen. En ja ik weet dat ze uiteindelijk wel gaan doorslapen, maar ik vind hem gewoon geen tevreden baby. Hij is nooit echt vrolijk ofzo. Gisteren wel het 1e lachje gekregen, maar het is of jengelen/huilen of slapen. Misschien ligt het ook allemaal wel aan mij, ik weet t ook niet.
     
  4. Soeur

    Soeur Bekend lid

    20 jun 2017
    546
    314
    63
    Kan je man niet een keer het in het weekend dan doen? Een goede nacht doet vast wonderen en je geeft toch flesvoeding. Ok, hij werkt de hele week maar in het weekend kan hij dan toch wel helpen. Anders heb jij nooit weekend. En straks als je verlof erop zit zal hij toch wel helpen?
    Een nacht goed slapen is toch heel wat beter dan af en toe een uurtje nee pakken overdag.

    Ik weet niet zo goed wat normaal is qua vrolijkheid van een baby. De ene keer is ze relaxt maar soms ook echt huilen. En dan is ze even "vrolijk" dan kan het 2 seconde later ook opeens huilen zijn. Maar het echt regelmatige lachen (en meer) is van precies 6 weken.

    Was je dochter wel al op deze leeftijd heel rustig en vrolijk? Zou hij misschien echt last hebben van zn reflux (daar verdacht je hem toch van)
     
  5. Beertje2007

    Beertje2007 Bekend lid

    10 nov 2017
    726
    337
    63
    Vrouw
    Hij is echt niet van de flesjes, tenzij t echt moet als ik er bijvoorbeeld niet ben. Hij begrijpt t ook gewoon niet dat ik niet zo goed tegen weinig slaap kan (hij kan zich moeilijk inleven, hij is beetje autistisch). Als Deacon wat ouder is en wat meer interactie komt t vanzelf wel.
    Wat betreft het vrolijk zijn; onze dochter was op deze leeftijd al echt aan t reageren en gekke bekken aan t trekken en geluidjes aan t maken. Je gaat toch vergelijken al moet je dat niet doen....
     
  6. LadyBird90

    LadyBird90 Bekend lid

    10 aug 2016
    823
    543
    93
    Vrouw
    Ach @Beertje2007 wat moeilijk joh :( ik hoop echt dat jullie eruit komen, het is inderdaad gewoon echt zwaar. Heeft je man dit ook bij jullie eerste gehad? Of is het nu vooral omdat het wat lastiger gaat?

    Mannen hebben mijns inziens inderdaad ook minder geduld, of minder binding ofzo? Ik denk dat mijn man het ook pas echt leuk gaat vinden als hij echt met J. kan gaan spelen ofzo. En ik moet toegeven, mijn beeld van een baby was toch ook heel anders. Ik had het lusten-en-niet-de-lasten idee in mijn hoofd van mijn neefjes en nichtje. Maar het is gewoon echt werken. We komen hier doorheen! Voor we het weten zijn we alle baby-moeilijkheden vergeten..

    J. heeft afgelopen vrijdag zijn eerste vaccinaties gehad (precies 8 weken). Hij krijste even heel hard, maar was het vlak daarna al vergeten en is de hele dag rustig en slaperig geweest. Mama daarentegen heeft toen we thuis waren echt even een potje gehuild :$ merk sowieso dat ik een emotioneel wrak ben.. hormonen?

    Morgen naar de huisarts met J. Hij is zo onrustig, huilt heel veel, is aan het kokhalzen en je hoort soms de voeding gewoon terugkomen. Hij spuugt niet, dus verdenk hem echt van verborgen reflux. We hebben nu de Dr Brown fles met prematuurspeen, dat gaat qua tijd in elk geval goed. Maar voor de pijn werkt het niet.. van het cb de tip nutriton gekregen, dit een dag geprobeerd, maar daarna was hij de hele middag aan het krijsen (volgens mij buikpijn). Zaterdag was dit. Gelukkig heeft hij toen aan het begin van de avond gepoept, maar dat is tot nu toe ook de laatste keer geweest. Terwijl hij gewoon in een mooi ritme van 1 poepluier per dag zat.. ik weet dat het niet raar is, maar het voelt toch niet goed. Dus ben alweer gestopt met de nutriton.

    Ik hoop echt dat de HA het een beetje serieus gaat nemen.. ik weet het ook allemaal niet meer. En het is zo verdrietig dat je niets aan zijn pijn kunt doen. Gister heeft hij overdag 2x een halfuur geslapen en voor de rest was het huilen en hangen.. en het gekke is, ‘s nachts slaapt hij gewoon goed(klopt af)! Meestal van 21.30-4.30 ongeveer. Nou ja, we gaan het zien morgen..
     
  7. kimmetje88

    kimmetje88 Actief lid

    10 mrt 2017
    200
    102
    43
    Vrouw
    optometrist
    @Beertje2007 wat vervelend van die nachten, en dat je zoontje nu wat "achter loopt in vergelijking tot je dochter zou ik me niet te druk over maken. Jongentjes zijn in het algemeen wat langzamer.

    Hier is lex nog steeds een voorbeeldig kind de nachten worden steeds langer, het was van 22:30 tot 4:00 en lopen nu van 21:30 tot 5:30.
    Vaccinaties staan gepland voor aanstaande maandag, en lex is dinsdag 8 weken oud. Ben benieuwd hoe dat gaat zijn volgende week.
     
  8. Beertje2007

    Beertje2007 Bekend lid

    10 nov 2017
    726
    337
    63
    Vrouw
    @LadyBird90 als je AR voeding geeft duurt het even voor de ontlasting op gang komt. Dit duurt vaak wel een week en ja ze krijgen er eerst buikkrampjes van, omdat de darmen moeten wennen aan de nieuwe voeding. Deacon had er ook last van en gaat nu goed. Een speentje werkt ook erg goed tegen krampjes en reflux. Hier werkt bij beide kindjes de Dr Brown’s fles erg goed on combinatie met AR voeding.
    Laat je anders door de huisarts verwijzen naar een kinderarts, want de huisartsen hebben er over t algemeen geen kaas van gegeten. Het CB bureau trouwens ook niet.
    En ohw ja: inbakeren kan ook helpen, doen wij ook nu bij Deacon, bij onze dochter mochten we niet inbakeren vanwege haar nek.

    @kimmetje88 ohw wat heerlijk zulke nachten. Ik ben echt heel erg jaloers! Vind het soms gewoon niet eerlijk dat (in mijn ogen) veel baby’s al doorslapen en die van mij niet. En dan ook nog na de nachtvoeding er lang over doet om te gaan slapen.

    Wat betreft mn man: ja hij had t bij onze dochter ook. Toen ze eenmaal meer ging communiceren ging het beter en nu gaat t prima.
    Zodra ik weer mag gaan sporten (vandaag controle bij de VK) ga ik ook gelijk. Dit is voor mij een echte uitlaatklep.
     
  9. Kris81

    Kris81 Fanatiek lid

    14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    @Beertje2007 wat een ellende zo zeg... Je man kan er toch 's nachts ook gewoon uit? Je kiest samen voor kinderen, dus hop hop, dan ook mee 's nachts er uit. Helpt een keertje goed boos worden niet? Kan toch niet zo zijn dat jij alles moet gaan doen, jij moet zo ook weer aan het werk en dan?

    Hier zijn de nachten over het algemeen ook nog steeds goed. Overdag blijft buffelen. Krampjes, de hik, niet kunnen poepen, er lijkt altijd wel iets dwars te zitten. Maar zodra ik haar in de draagdoek heb, of ze ligt in de wagen, gaat ze meteen ko (alleen trek ik dat lichamelijk weer niet de hele dag). Ik heb haar vandaag maar een keer gewoon laten huilen, toen viel ze toch wel in slaap na een minuut of tien. Was overigens niet het hysterisch huiltje als er echt iets mis is, dan had ik haar er wel uitgehaald. Blijft puzzelen zo.

    Vaccinaties hier met een week of twee, dan is ze 9 weken.
     
  10. Soeur

    Soeur Bekend lid

    20 jun 2017
    546
    314
    63
    @Beertje2007 hoop dat je lekker mag sporten. Geef je toch meteen meer energie. Wat doe je voor sport?

    @Kris81 vervelend is dat inderdaad dat ze bij je altijd stil is, maar in de wieg.... lastig. Soms laat ik haar ook wel tijd huilen hoor, kan gewon niet anders met twee anderen die ook aandacht vragen .
    Leg baar nu overdag alleen veel in de kinderwagen. Dat vindr ze blijkbaar fijner dan boven in de wieg...

    Zo maar weer eens slapen. Elke nacht maar weer wachten wat ze doet. ..
     
    Kris81 vindt dit leuk.
  11. Beertje2007

    Beertje2007 Bekend lid

    10 nov 2017
    726
    337
    63
    Vrouw
    @Kris81 tja heb k al meerdere malen gedaan, boos worden. Helpt niet. Hij heeft ook wel een fysiek zware baan en hij kookt maar deze nachten??? Afgelopen avond om 23u een fles en toen 2u bezig geweest hem te laten slapen. Vervolgens kwam ie om 3u weer wat ik kon rekken tot 4u. Echt ik snap niet wat ik verkeerd doe. Waar hij er eerst 6u tussen liet wordt dat nu gewoon 4u.
    En wat betreft jouw kindje; naar als ze zo’n last heeft. Hopen dat t snel minder wordt.
    @Soeur ik geef Bodycombat :)
     
  12. Soeur

    Soeur Bekend lid

    20 jun 2017
    546
    314
    63
    Oh @Beertje2007 je doet echt niks verkeerd. Ga nou niet aan jezelf twijfelen. Ik had eerst een nacht van bijna 9u maar nu ook alweer 2 nachten elke keer maar 4u hoor. Enige verschil is dat ze binnen 10 minuten klaar is en weer slaapt.
    Jouw nachten zijn niet lang vol te houden. Je moet echt hulp krijgen. Een nacht slapen zal vast al zo helpen. Ziet je man niet hoe stuk jij zit? Een nacht in het weekend moet toch kunnen? Dan gaat hij toch bijlapen overdag anders? Kan je niet anders even vragen of je bij je ouders/schoonouders/broers zus kan slapen een nacht? Dat zij hem een nachtje doen? Dit ga je niet lang volhouden. Ik vind het zo knap hoe je het volhoudt. En ook nog je dochtertje.
    Hoop dat je snel kan sporten. Egen iets doen voor jezelf.

    Trouwens, ik bedenk me net dat sommige kindjes koemelk allergie ofzo hebben. Wel eens gelezen. Zou hij zoiets kunnen hebben? Of even bij de huisarts langsgaan? Al is het alleen maar voor jezelf om even je verhaal te doen?
     
    Kris81 vindt dit leuk.
  13. LadyBird90

    LadyBird90 Bekend lid

    10 aug 2016
    823
    543
    93
    Vrouw
    Jeetje @Beertje2007 dat hou je inderdaad niet vol zo. Ik ben het eens met @Soeur , al zal het voor jou niet zo makkelijk praten zijn als ik je zo begrijp. De huisarts kan inderdaad ook geen kwaad! Ik vond het fijn dat J. gister even helemaal nagekeken is, dat je in elk geval weet dat hij gezond is. En ZEKER niet aan jezelf twijfelen!!! Jouw gevoel is het beste. Hier gaan de nachten ook ineens weer anders, er is geen pijl op te trekken bij die kleintjes. De huisarts gaf ook aan dat in elk geval de eerste 3 maanden gewoon super zwaar (kunnen) zijn. We moeten hier doorheen!

    Hoe was je vk controle? Eigenlijk best laat, of ligt dat aan mij?
     
  14. Beertje2007

    Beertje2007 Bekend lid

    10 nov 2017
    726
    337
    63
    Vrouw
    Het probleem is een beetje dat mn man op zaterdag ook werkt. Mn man geeft überhaupt nooit een fles hoor, ja bij uitzondering als ik er niet ben bijvoorbeeld. Hij was vannacht ook op en om 4u is ie van ellende beneden gaan slapen.
    Ik denk dat ik Deacon op zn eigen kamer ga laten slapen vanaf vannacht. Gewoon proberen en kijken of dat beter gaat.
    Wat betreft ouders: die wonen te ver weg. Mn schoonouders nemen om de week onze dochter mee op maandag voor de nacht en de volgende dag. Ik heb gevraagd of ze Deacon niet willen meenemen, maar dat willen ze niet. Dus ja dan houdt t een beetje op.
    En koemelkallergie heb ik ook aan zitten denken maar dan zou ie toch moeten krijsen. Hij huilt weinig moet ik zeggen. Hij zit wel helemaal onder de puistjes overal....
    @LadyBird90 wat heeft de huisarts je voor advies gegeven dan nu?
    Controle bij de VK is na 6 weken en vrijdag is Deacon 6 weken. Alles was goed en mag weer gaan sporten. :)
     
  15. LadyBird90

    LadyBird90 Bekend lid

    10 aug 2016
    823
    543
    93
    Vrouw
    Ohh ja haha, ik vergeet een beetje dat J. iets ouder is dan de meeste kindjes hier :rolleyes: morgen 2 maanden. Sorry, dan is het heel normaal ja. Heel fijn dat je goedgekeurd bent! Hoop dat je je weer wat beter gaat voelen met sporten erbij. Kan toch een goede uitlaatklep zijn.

    Huisarts heeft niets gezegd wat ik niet al wist helaas (rechtop houden tijdens/na voeden, bedje wat schuin zetten, infacol - wat ikzelf veranderd heb in cinababy maar oké.. etc.). Had het al verwacht. Maar hij heeft wel even naar zijn longetjes/hartje geluisterd, zijn keel en tong bekeken en naar zijn darmen geluisterd. Alles klonk prima. Hij vond J. er nog wel wat geel uitzien, dat vond ik wel apart.. maar blijkbaar niet verontrustend. Ik vond het wel fijn om even mijn verhaal te kunnen doen en te horen dat het ‘normaal’ is. Zeker omdat wij verder geen kleine kinderen in de familie/vriendenkring hebben, is het echt zoeken voor ons. En als het CB dan aangeeft dat als ik me er niet goed bij voel, of als de JBPM naar mijn inzicht niet voldoende helpt, dat ik dan naar de HA moest gaan, ga je toch denken dat er dan heel wat aan de hand kan zijn. Ben nu wel wat gerustgesteld. Ik hoop echt dat J. snel wat rustiger gaat worden... voel me op het moment echt alleen maar moeder-van-baby, en niet meer mezelf. Binnenkort hopelijk eens even wat me-time (oei wat een brrrrrrr-woord:rolleyes:) inplannen :thumup:
     
  16. Beertje2007

    Beertje2007 Bekend lid

    10 nov 2017
    726
    337
    63
    Vrouw
    Goed zo. Me-time is goed voor je! Ja het is wennen aan je nieuwe ik. Geef het tijd, de oude ik word je niet meer, maar je nieuwe ik moet je leren ontdekken.
     
  17. Kris81

    Kris81 Fanatiek lid

    14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    @Beertje2007 , je doet niets verkeerd. Vind je het gek dat je totaal gesloopt bent... Wel goed voor jezelf zorgen hoor, heb je misschien vrienden die een keer een nachtje kunnen helpen? Al is het maar een middagje, nemen ze hem even mee, kun jij slapen, al gaan ze even wandelen. Je voelt je vaak bezwaard om het te vragen maar hulp is vaak dichterbij dan je denkt. Al hoop ik wel voor je dat jouw man wat bijdraait...

    En het helpt ook niet als je zelf zo gestrest ben en kapot, dat voelen die kleintjes ook aan. Echt zo'n cirkeltje. Die uitslag was bij ons wel reden om naar de huisarts te gaan trouwens. Misschien is dat toch wel een idee, al is het maar om dingen uit te sluiten?

    Bah, wat slopend zo :(
     
  18. Beertje2007

    Beertje2007 Bekend lid

    10 nov 2017
    726
    337
    63
    Vrouw
    @Kris81 heb net flinke woorden gehad met mn man, waarop hij een flesje is gaan geven ;) hij heeft op zich wel een punt, Deacon heeft moeilijk drink gedrag. Dus een flesje geven bij hem moet wel met gebruiksaanwijzing :confused: maar ook dat kan hij. Hij moet gewoon er even doorheen en voor t blok gezet worden.
    Hoe zag de uitslag er uit bij jullie kleintje dan? Dat jullie naar de huisarts zijn gegaan?

    Deacon gaat vannacht naar zn eigen kamer :| wij slapen op zolder en de kamers van de kids grenzen aan elkaar. Ben erg benieuwd hoe het gaat. Vind het heel dubbel. Aan de ene kant heb ik m graag bij me, maar aan de andere kant wil ik niet iedere x wakker worden, want hij gaat nu steeds meer geluiden maken.....
     
  19. Kris81

    Kris81 Fanatiek lid

    14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Hij zat ineens onder de rode puntjes, als ik het me goed herinner vooral op buik, rug en gezicht. Had er geen last van maar dat was voor mij toen echt de druppel. Toen kregen we andere voeding, zonder koemelk, en dat hielp toen wel. Het was uiteindelijk geen koemelkallergie, want na drie maanden moesten we toen provoceren met normale voeding en dat ging toen goed, hij was toen een half jaar. Meestal hebben ze kma tot ongeveer een jaar.

    Enne, goed bezig! Ik wil hier zo'n sterke arm smiley neerzetten maar die hebben ze weer niet haha.
     
    Beertje2007 vindt dit leuk.
  20. Soeur

    Soeur Bekend lid

    20 jun 2017
    546
    314
    63
    Meiden, hoe gaat het nu? Tijdje niks gehoord, hoop dat het betekent dat het bij iedereen beter gaat?

    Hier echt een heerlijk vrolijk meisje. Merk dat je steeds beter echt contact met haar kan maken. En ze weet als precies was ze wil. Ligt ze kei hard de brullen, maar zodra ik haar oppak krijg ik toch een lach.... genieten. De nachten zijn wisselend qua uren doorslapen. Maar moet er elke keer maar 1x uit, dus dat is prima.
     

Deel Deze Pagina