Uitgerekend 16 t.e.m. 31 juli 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Ciska85, 6 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Houtehart

    Houtehart Lid

    21 nov 2017
    20
    22
    3
    Vrouw
    Nog even een vraagje... is er een fb groep van deze groep? Meer omdat ik gewend ben dat de forums hier altijd overvol zijn en ik deze zo lekker rustig vind
     
  2. Beertje2007

    Beertje2007 Bekend lid

    10 nov 2017
    726
    337
    63
    Vrouw
    Nou ik mis het sporten zeker wel. Vorige zwangerschap vanaf week 26 mocht en kon ik niet meer. Nu al gestopt bij 20 weken vanwege buikpijn en harde buiken. Kan niet wachten om straks weer lkkr te sporten.
     
    Sunny37 vindt dit leuk.
  3. Kris81

    Kris81 Fanatiek lid

    14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Ik had er na de eerste zwangerschap uiteindelijk fijn 12 kilo af maar door het hele medische traject icm dat ik een echte emotievreter ben zit alles er weer aan. Ik hoop dan ook dat ik het er straks weer mooi snel af heb en dan weer kan gaan proberen de overige kilo's er ook af te krijgen. Het hoeft niet superslank, dat past ook niet bij mij maar zo rond de 67/68 zou ik wel weer fijn vinden.

    En ja, er is een fb groep :). Die is overigens ook lekker rustig hoor. Misschien dat er hier veel zitten die al een kindje hebben? Minder tijd om te schrijven etc.
     
  4. Sunny37

    Sunny37 Actief lid

    11 dec 2017
    219
    146
    43
    Vrouw
    Ik denk dat we allemaal druk bezig zijn met voorbereiden en dagelijkse leven:)
     
  5. Beertje2007

    Beertje2007 Bekend lid

    10 nov 2017
    726
    337
    63
    Vrouw
    Momenteel even lkkr 2 weken vakantie hier :)
     
    Sunny37 vindt dit leuk.
  6. Soeur

    Soeur Bekend lid

    20 jun 2017
    546
    314
    63
    Meiden, wat wordt er gezellig een hoop gekletst!

    @Houtehart gezellig dat je komt meekletsen.

    En ik zag al hele mooie buikfotos voorbij komen.
    Wat gaan we snel hè. Al bijna de laatste 10 weken aangebroken. Zo benieuwd hoelang het hier nog gaat duren. Eerste was rond de uitgerekende datum maar 2e was stuk later en duurde de weeën veel langer. Toch maar weer liever zon bevalling als de eerste. Hoe was het bij jullie?

    Iedereen ook al uit de naam?
     
  7. Soeur

    Soeur Bekend lid

    20 jun 2017
    546
    314
    63
    @Beertje2007 lekker even vrij. Gaan jullie nog weg of gewoon thuis? Geniet er in ieder geval van
     
  8. Sunny37

    Sunny37 Actief lid

    11 dec 2017
    219
    146
    43
    Vrouw
    Heerlijk vakantie beertje2007 genietse!;)

    Wij zijn al uit de naam, ben benieuwd of het ook zo voelt als hij eenmaal geboren is.

    Ik ben alleen zo bang voor de bevalling, het is mijn eerste. Viel het mij of tegen bij jullie eerste?
     
  9. Beertje2007

    Beertje2007 Bekend lid

    10 nov 2017
    726
    337
    63
    Vrouw
    Mijn man heeft geen vrij. Dus lkkr thuis en onze dochter is van de 14dagen 6 dagen op het KDV. Lekker even alleen tijd en wel wat werken (ben docent).
    @Sunny37 elke bevalling is zo anders. De een doet er 2uur over de ander 36uur. De een vindt het heel erg pijnlijk de ander vindt het achteraf wel meevallen. Pijn doet het zeker, het is alleen hoe je ermee omgaat wat een wereld van verschil maakt. Laat het over je heen komen en laat je goed informeren en als je er erg tegenop ziet bespreek het dan met je VK.
     
    Sunny37 vindt dit leuk.
  10. Sunny37

    Sunny37 Actief lid

    11 dec 2017
    219
    146
    43
    Vrouw
    @Beertje2007 ik denk dat voor het onbekende is waar ik een beetje bang voor ben. Heb dit idd al met mijn VK over gehad. Heeft me wel gerustgesteld. Aan de andere kant denk ik ook dat je op dat moment op je lichaam moet vertrouwen.
     
  11. Beertje2007

    Beertje2007 Bekend lid

    10 nov 2017
    726
    337
    63
    Vrouw
    Ga je iets van een cursus volgen? Dat is altijd fijn denk ik. Dan krijg je ook wat meer vertrouwen in je lichaam.
     
  12. Sunny37

    Sunny37 Actief lid

    11 dec 2017
    219
    146
    43
    Vrouw
    Ja die begint binnenkort. Dat leek me ook een goed idee. Voor meer informatie, oefeningen en gewoon contact met andere zwangere vrouwen en ervaringen uitwisselen.
    In die cursus heb ik zin in:).
     
    Beertje2007 vindt dit leuk.
  13. MimaMerel

    MimaMerel Actief lid

    6 sep 2017
    415
    278
    63
    Vrouw
    Logopediste
    Amsterdam
    Vanuit mijn eerste bevalling waar ik ook in ging met spanning voor het onbekende, geen angst voor de pijn of iets, kan ik zeggen dat je het gewoon over je heen moet laten komen en echt moet zorgen dat je relaxt kan zijn. Bij mij hielp de ontspanning me echt door de ontsluitingsweeën heen en pakte mijn lichaam het heel goed op en had ik binnen een paar uurtjes al volledige ontsluiting. Het persen is gewoon hard werken, maar ook dan zal je lichaam je als het goed is leiden d.m.v. persdrang. "Ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan" zoals Pippi Langkous zo mooi zegt vind ik van toepassing op zo'n situatie.

    Ik moet zeggen dat ik mezelf nu niet meer zo blanco vind als bij de eerste. Ook al was mijn eerste bevalling er echt een voor in de boekjes, en zou ik er meteen voor tekenen als het weer op die manier mag verlopen, voel ik nu toch meer spanning ervoor. En doordat alles in deze zwangerschap zo medisch is voelt het allemaal even niet zo natuurlijk en vanzelfsprekend als bij m'n eerste zwangerschap.

    Qua het medische verhaal gaat het z'n gangetje. Baby blijft klein maar groeit wel, placenta ziet er goed uit. We worden goed gevolgd.

    Ik heb geen facebook trouwens, dus ik zit ook niet in jullie groep daar.

    En de naam: nee, we zijn er ook nog niet uit en we zitten totaal niet op één lijn. Bij onze eerste J.ame.s. waren we er vrij snel uit maar dit keer totaal niet. Ik zoek inspiratie!
     
    Sunny37 vindt dit leuk.
  14. HarleyQuinn

    HarleyQuinn Bekend lid

    24 aug 2017
    979
    605
    93
    Vrouw
    Hoi dames,

    Weer even geleden maar drukke tijd achter de rug. Schoonmoeder heeft CVA gedaan en door de val een schedelfractuur opgelopen. Natuurlijk was ze net op vakantie in Spanje. Schoonzus is naar daar afgereisd. Nu wachten tot ze terug mag overkomen. :(

    Afgelopen maandag naar de gyne geweest. Beepje was 31cm en 888gr. ❤️
    Ik voel ze niet echt sjotten wel bewegen. Maar ze ligt ook steeds helemaal dubbelgevouwen sinds een 4-tal weken. :(
    Hopelijk draait ze hier ook nog snel met het hoofdje naar beneden. ;)

    Naam ligt hier al even vast, kamertje is klaar, kledij is gewassen en ligt netjes in de kast, binnen 2 weken gaan we de kaartjes bestellen en kopen we alles voor het doopsuiker. Begin juni wordt dit dan klaar gemaakt door de meter en Peter. :)
    Lijstjes is ook voor binnenkort. Als ik vroeger moest bevallen dat ventje weet wat er mee moet en wat ik van hem verwacht :p

    Buikfoto moet ik ook nog eens dringend maken ;)

    Voor de rest.... alles rustig. ;) sinds zaterdag in werkverwijdering dus ben nu thuis tot ongeveer 1 oktober :)
    Bekken doen lastig maar moeheid en misselijkheid enzo is weg :)
     
  15. Soeur

    Soeur Bekend lid

    20 jun 2017
    546
    314
    63
    @MimaMerel wat fijn weer wat van je te horen en dat hij wel goed groeit. Snap dat dit voel jou heel anders voelt deze zwangerschap.

    @Sunny37 vond ik ook heel eng hoor de eerste keer. Je kan je er echt geen voorstelling van maken. Ik vond het allemaal wel prima te doen. Opgegeven moment zat ik echt in mezelf en dan is het prima.

    Ik heb toch maar besloten om voor de kinkhiestvaccinatie te gaan. Het geeft geen risico voor moeder en kind en vind toch wel prettig dat de baby de eerste maanden ook beschermd is. Neem liever het zekere voor het onzekere....
     
    Sunny37 vindt dit leuk.
  16. MimaMerel

    MimaMerel Actief lid

    6 sep 2017
    415
    278
    63
    Vrouw
    Logopediste
    Amsterdam
    Ik twijfel nog. Mijn gyneacoloog zegt dat hij eigenlijk geen advies mag uitspreken over het vaccin en dat de zwangere zelf een keuze moet maken. En van daaruit geeft mij dat het gevoel dat als een gyn nog niet met volle overtuiging kan zeggen dat je voor het vaccin moet gaan, dat het misschien ook (nog) niet verstandig is.
    Bovendien, als je in een wijk woont waar op dat moment kinkhoest heerst, dan krijg je ook al een oproep van het CB om eerder te komen vaccineren. En als je al een ouder kind hebt dat mogelijk ook in een risico-omgeving komt (crèche, school, etc.) dan kun je de vaccinatie vaak ook eerder aanvragen.

    Ik zie dus het 'nut' zelf nog niet zo in van het vaccin. Mijn man en ik zijn over het algemeen pro-vaccineren en hebben wel vertrouwen in de wetenschap (hij WO master medische microbiologie, dus hij heeft er ook wel verstand van) en hij kent ook alle protocollen voordat een vaccin uberhaupt gegeven mag worden. Maar hier hebben we toch wat minder vertrouwen in, helemaal omdat de professionals er zelf ook nog niet helemaal achter mogen en/of kunnen staan.
     
  17. Beertje2007

    Beertje2007 Bekend lid

    10 nov 2017
    726
    337
    63
    Vrouw
    @HarleyQuinn wat een heftige periode zeg! Nu vrij tot oktober? Dat is een hele lange tijd zeg!

    @MimaMerel kan me voorstellen dat je door het medische stukje er anders instaat inderdaad.

    Ik had geen bevalling voor in de boekjes helaas, maar zie daardoor niet op tegen de volgende bevalling. Ik denk nu maar zo: mn lijf weet wat ie moet doen en ik weet dat ik me goed kan ontspannen. Wil heeeeel graag in een bevalbad bevallen, lijkt me zo relax en bijzonder!
     
  18. LadyBird90

    LadyBird90 Bekend lid

    10 aug 2016
    823
    543
    93
    Vrouw
    Wow meiden wat een drukte hier ineens :thumup: gezellig!

    @ kilo’s: hier nu +4.4, en de ene persoon vraagt of het geen tweeling is, en de andere persoon zegt dat ik wat meer moet eten omdat m’n buik zo bescheiden is.. als iedereen zich nou eens niet zo met zwangeren zou bemoeien, zou dat het leven toch wel een stuk makkelijker maken ;) ieder groeit op haar eigen manier hoor! Als baby en mama maar gezond zijn!

    @ de naam: nee, wij zijn er nog niet uit. Vinden het echt moeilijk! We moeten maar weer een keer lijstjes gaan maken en dan een afvalrace houden ofzo..

    @ de bevalling: hier een geplande keizersnede, waar ik ook wel tegenop zie. Als ik vaginaal mocht bevallen zou ik inderdaad ook eens goed de mogelijkheden van een badbevalling gaan bekijken, lijkt me ook erg bijzonder! De quote van @MimaMerel van Pippi vind ik erg mooi :)

    Hoe voel jij je zelf, @MimaMerel ? Fijn dat beebje goed groeit in elk geval!

    @ verlof: nog 8 weken werken.. kan niet wachten! Wat vroeg @HarleyQuinn , is dat standaard in België? Veel sterkte met je schoonmoeder, wat akelig en spannend :(

    Hier verder erg moe. Maar dat kan ook te maken hebben met veel gedoe op mijn werk; mede daardoor kan ik niet wachten tot ik met verlof mag ;). Volgende week mogen we weer even spieken bij Bob (werknaam voor de baby:rolleyes:), dat is dan inmiddels al 5 weken geleden. Vind ik wel lang hoor! Hoe lang zit er bij jullie tussen de afspraken bij de vk/gyn?
     
    Kris81 en Sunny37 vinden dit leuk.
  19. Kris81

    Kris81 Fanatiek lid

    14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Het echte spieken was hier formeel voor het laatst met de 20 weken echo en dan volgt de 30 weken echo, groei echo is dat. Wij hebben echter ook nog een pretecho gehad met 27 weken, helaas werkte ze niet mee, dus mogen we nog een keer.

    Wij nu ook op vakantie en daarna nog maar 6 weken werken, waarvan twee korte, fijn! Had gehoopt hier wat bij te kunnen trekken maar helaas. Ik word altiijd ziek/stikverkouden op vakantie, dus waarom zou het nu anders zijn o_O.

    Naam, nee wij zijn er nog niet uit, twee kanshebbers. Hebben het er ook al een hele tijd niet meer over gehad. Bevalling, ieks, nee, daar kijk ik niet naar uit. Eerste was een geplande ks, ivm stuit. Deze ligt vooralsnog ook nog in stuit. Ik mag weer een ks als ik wil. Normaal bevallen, ik zie daar ook tegen op. Moeder had totaal ruptuur bij mij (ook stuit en 3.5e week te vroeg, dus ook nog mini ook) en die heeft nog steeds klachten. Ook bang dat ik in een hyperventilatie aanval beland, daar heb ik chronisch last van en ik krijg al weinig lucht ivm opzwellen slijmvliezen neus nu nog extremer door hormonen. Weet dus nog niet wat ik wil. Als deze ook niet in hoofdligging gaat, dan wordt het iig een ks.
     
  20. Beertje2007

    Beertje2007 Bekend lid

    10 nov 2017
    726
    337
    63
    Vrouw
    @ hier toch iets meer dan 5kg :oops: stond vanmorgen op de weegschaal maar is inmiddels +7kg:rolleyes: misschien toch iets minder milkshakes, chocola en en koek eten :|
     

Deel Deze Pagina