Uitgerekend 16 t/m 31 januari 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door JoyNoa, 8 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. clarajilla

    clarajilla Fanatiek lid

    23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Er had iemand een hartstil stand gekregen 2 rijen voor ons. Dus hij moest gereanimeerd worden. Daarvoor in Frankrijk een noodlanding moeten maken. En door de duikvlucht naar beneden hadden we een vogel geraakt en moest het vliegtuig opnieuw gecheckt worden. Toen de check gedaan was bleek dat er geen genoeg benzine meer was om in Amsterdam te kunnen landen dus moesten we het vliegtuig uit en wachten tot dat er getankt kon worden. Daar uiteindelijk ruim 3 uur moeten wachten en toen moesten we nog 1.5 uur vliegen!
    Ipv dat we 4 uur snachts aan kwamen, kwamen we om 9 uur sochtends pas aan..
     
  2. Jaroly

    Jaroly Actief lid

    30 apr 2017
    225
    100
    43
    :-O Wow, dat is ook niet iets kleins zeg!
    Jemig en dan ook niet genoeg benzine meer hebben, om in A*dam te landen. Je zou er maar achter komen tijdens de vlucht. Bah zeg!
    Weet je ook hoe het met de man is afgelopen?
     
  3. Jaroly

    Jaroly Actief lid

    30 apr 2017
    225
    100
    43
    Ik voel mijn ventje ook iedere dag, hij ligt nu in een stuit en "springt" constant op mijn blaas haha dat is nog wel eens irritant.

    Maar inderdaad het is zo heerlijk om weer die bevestiging te hebben, dat alles naar wens gaat en nu de 20 weken echo is geweest, zit ik weer op een blauwe wolk <3
    Zo fijn weer, heerlijk shoppen voor onze man en broertje. Heerlijk!
     
  4. clarajilla

    clarajilla Fanatiek lid

    23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ja
    Ja ik zei ook al blij dat ze er op de grond achter kwamen en niet tijdens het vliegen! Ook al is wachten wel erg vervelend vooral omdat ik snachts ook nog last van maagzuur kreeg en ik niet meer wist hoe ik moest staan en zitten xD
    Maar gelukkig is het met die man goed afgelopen. Hij ligt ( denk ik nog) in Frankrijk in het ziekenhuis maar hij heeft het overleeft. Zijn hartslag en bloeddruk was goed paar uur na de reanimatie. Hoe het nu gaat geen idee en krijgen we ook niet meer te horen ga ik ervan uit
     
  5. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Jeetje, wat heftig! Lijkt me inderdaad geen pretje zo'n landing en dan nog eens lang wachten... Pff...

    Mijn man heeft vanochtend voor het eerst de kleine gevoeld. Ik voel hem al 4 weken elke dag maar nu is hij dus ook van de buitenkant te voelen.. Krachtig mannetje!
     
    Molly1981, yasmine04 en zusje84 vinden dit leuk.
  6. boysmama

    boysmama Actief lid

    14 mei 2017
    139
    63
    28
    Vrouw
    wat bijzonder sammetje! onze kleine is aan de buitenkant nog niet te voelen.
    Ik voel het wel gelukkig goed.
     
    Molly1981 en Sammetje83 vinden dit leuk.
  7. clarajilla

    clarajilla Fanatiek lid

    23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ik voel de baby vanaf 16 weken ook al iedere dag! En het word steeds duidelijker en harder hoe ze schopt!
    Vriend heeft op vakantie toen ik 19+6 was het ook voor eerst gevoeld en vanaf toen voelde hij het ook iedere dag. Je ziet dan ook echt me buik heen en weer gaan xD
     
    Molly1981, wappelke en Sammetje83 vinden dit leuk.
  8. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Wat een opluchting: de kleine is vanochtend bij de 20-wekenecho helemaal goedgekeurd! Hij ligt met zijn voetjes naar beneden en schopt tegen mn blaas, vandaar dat ik zo vaak naar de wc moet, haha. De verloskundige zei dat we ons over de motoriek geen zorgen hoeven te maken want hij beweegt zoveel! Dat wist ik natuurlijk al...
     
  9. Hatsie

    Hatsie Bekend lid

    13 jan 2012
    531
    214
    43
    Vrouw
    Fijn Sammetje! Dat zijn goede berichten! Haha, genoeg energie dus.

    Wij mogen morgen...
     
    Sammetje83 vindt dit leuk.
  10. Fenne34

    Fenne34 Actief lid

    19 mrt 2015
    467
    113
    43
    NULL
    Tilburg
    Fijn al die goede 20 weken echo's. Wij zijn vrijdag terug gekomen van een paar dagen center parcs. Erg lekker om er even tussenuit te zijn geweest. Vrijdag bij thuiskomst hebben wij gelijk de 20 weken echo gehad. Ook ons meisje is helemaal in orde. Loopt precies op schema met haar groei en werkte super goed mee. Oké ze was wel heeeeeel actief en bewegelijk maar ze draaide steeds precies mee in de goede richting. Ook mijn placenta ligt voor waardoor je haar nog niet kunt voelen aan de buitenkant maar van binnen voel ik haar nu erg vaak. Met mijzelf gaat het momenteel ook iets beter gelukkig. Hopelijk blijf het nu in een stijgende lijn gaan. Mijn suiker was nog goed. Dus over een paar weken weer opnieuw de gtt test.
     
    Molly1981, Jaroly en Sammetje83 vinden dit leuk.
  11. Hatsie

    Hatsie Bekend lid

    13 jan 2012
    531
    214
    43
    Vrouw
    Super, @Fenne! Twee keer goed nieuws. Hopelijk blijft je suiker goed!
     
    Fenne34 vindt dit leuk.
  12. Hatsie

    Hatsie Bekend lid

    13 jan 2012
    531
    214
    43
    Vrouw
    Wie heeft er nog goede argumenten om mijn wederhelft te overtuigen dat het superhandig is om het geslacht te weten, haha? Ik heb al van alles geprobeerd. Het is meer gekheid hoor, want als hij het echt niet wil, dan houden we het bij niet-weten, maar ik vind het echt veel handiger om het wel te weten:
    - voor de babykamer
    - voor de traktaties van de kids (100 in totaal)
    - voor het geboortepakje
    - voor het bedenken van de naam
    - omdat het zo fijn was bij de jongste tijdens de bevalling dat je kon denken: kom maar meisje
    - etc.

    Hij heeft uiteraard genoeg tegenargumenten haha. Misschien dat ik met een gouden greep van jullie nog een poging waag... ;)
     
  13. Jaroly

    Jaroly Actief lid

    30 apr 2017
    225
    100
    43
    Haha mijn excuus was "ach, dan kunnen wij de kinderen ook voorbereiden"
     
  14. zusje84

    zusje84 Bekend lid

    6 dec 2014
    984
    90
    28
    (Inval)leerkracht basisonderwijs
    In de buurt van Rott
    Moet het rustiger aan doen van de vk. Dus dan maar om half 10 al naar bed....
    Heb redelijk last van harde buiken. Maar ook het vervelende gevoel van harde buiken zonder een harde buik te hebben.
    Verder doet gupje het goed.
    Hartslag van ca.155
     
  15. MVJX

    MVJX Actief lid

    22 apr 2017
    153
    82
    28
    Vrouw
    Hé meiden ik ben al te lang niet hier geweest. We zijn sinds begin deze maand op vakantie in Amerika. We hebben weinig internet dus het is gewoon niet te doen. Maar we genieten ontzettend! Ik heb de kleine eindelijk gevoeld en ook mijn vriend kon haar voelen! We blijven nog tot eind deze maand. Daarna kom ik echt weer meekletsen!

    @Hatsie Wat zijn zijn tegen argumenten?Misschien dat je daar iets tegenin kunt brengen? Ik hoor vaak dat mensen het dan geen verrassing meer vinden. Daar kan je bijvoorbeeld tegenin brengen dat het nog steeds een verrassing is hoe hij/zij eruit ziet.
     
  16. MVJX

    MVJX Actief lid

    22 apr 2017
    153
    82
    28
    Vrouw
    Oops dubbele post
     
  17. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Hoi dames.mijn 20 wk echo was ook goed, en soms voel ik haar.

    Vraag: naar wat voor informatie avonden cq cursus zou ik moeten gaan? Wat is echt zinvol?
    Ik ben geen groepsmens met dingen doen dus overweeg iets individueel qua pufcursus oid maar hoor graag eens wat voor jullie echt nut had!
     
  18. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Ik ga zo naar mijn eerste zwangerschapsyogales. Voor de zwangerschap deed ik ook al aan yoga vandaar dat ik deze keuze heb gemaakt. Ik ben benieuwd of ik er wat aan heb. Er zijn ook individuele yogalessen te boeken.
     
    Raggy81 vindt dit leuk.
  19. Fenne34

    Fenne34 Actief lid

    19 mrt 2015
    467
    113
    43
    NULL
    Tilburg
    #1999 Fenne34, 13 sep 2017
    Laatst bewerkt: 13 sep 2017
    Het goed voelen was helaas van korte duur. Maandagmiddag brak mijn kies af tot onder het tandvlees.

    Gisteren kon ik bij de tandarts terecht en helaas was de kies niet meer te redden. Deze is meteen getrokken (al had ik ook de keus om dit pas na de bevalling te doen... maar gezien de risico's toch maar meteen laten trekken). Nog niet heel bijzonder natuurlijk behalve de verdoving en wat pijn in mijn mond. Maar vanaf gisteren middag ook weer flink last van flinke buikpijnen. Ik afgewacht en ging er vanuit dat het mijn darmen zijn. Vandaag nog steeds veel buikpijn en harde buiken (was er wel echt van overtuigd dat het mijn darmen waren). Na veel aandringen van mijn vriend en ouders toch maar even gebeld met de verloskundige. Ook zij vertrouwde het niet 100% dus vanavond moest ik toch even langskomen. Ze heeft alles nagelopen en gelukkig geen weeën. Mijn baarmoedermond is netjes gesloten en ligt nog mooi naar achteren. Ook het hartje van ons meisje klopte goed stabiel. De verloskundige was opgelucht dat het allemaal goed was. Het zijn dus weer mijn darmen.

    Ik moest wel beloven sneller aan de bel te gaan trekken. Tijdens de zwangerschap van Max had ik ook niet door dat ik weeën had gehad. En ook tijdens de inleiding voelde ik geen weeën en wist ik alleen via de monitor dat ik echt wel weeën had. Daar maakt ze zich wel een beetje zorgen over dat als het wel weeën zijn, ik ze mogelijk mis en te laat aan de bel trek. Dus nu hebben we duidelijke bel instructies meegekregen. Liever 10x langskomen voor darmkolieken dan te vroeg bevallen zonder het door te hebben.

    Mijn heftige darmkolieken kunnen wel mijn baarmoeder gaan stimuleren om mee te gaan doen en daar blijken nu ook de harde buiken vandaan te komen, die gaan gepaard met de krampen. Ik moet het dus goed in de gaten houden.

    Nu eerst maar hopen dat mijn darmen weer snel een beetje tot rust komen, zodat alles weer een beetje gaat ontspannen. Pff baal zo van mijn stomme darmen.
     
  20. zusje84

    zusje84 Bekend lid

    6 dec 2014
    984
    90
    28
    (Inval)leerkracht basisonderwijs
    In de buurt van Rott
    @Fenne34 heftig. Maar gelukkig bleek met de zwangerschap alles goed.
     

Deel Deze Pagina