Uitgerekend 16 t/m 31 januari 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door JoyNoa, 8 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JoyNoa

    JoyNoa Bekend lid

    7 mei 2017
    934
    316
    63
    Vrouw
    @Fenne34 echt balen dat je zo'n last van je darmen hebt.

    @Raggy81 ik heb eigenlijk nooit een cursus gevolgd dus kan je daarin geen tip geven.

    @MVJX nog veel plezier op vakantie en geniet ervan. Fijn dat jullie de baby nu ook kunnen voelen.

    @zusje84 ik heb dat ook wel eens, het gevoel van een harde buik zonder een echte harde buik zeg maar, echt heel gek. Luister maar goed naar je lichaam.

    @Hatsie wij hebben het altijd geweten wat het geslacht is. Gelukkig wilde geen van ons wachten tot de geboorte. Dat lijkt me toch best lastig als je daarin niet op een lijn zit samen. Maar ik vond het vooral praktisch om het wel te weten en nu hadden we ook gewacht met het nieuws aan de kinderen te vertellen totdat we het geslacht wisten, zodat we idd meteen konden zeggen 'jullie krijgen een zusje'. De hele zwangerschap is al een vaag gebeuren en als het dan ook niet duidelijk is of het een broertje of zusje is dan lijkt me dat al helemaal vaag voor ze. En bij de geboorte is het idd toch al een verrassing hoe de baby eruit ziet.
     
    MVJX vindt dit leuk.
  2. Hatsie

    Hatsie Bekend lid

    13 jan 2012
    531
    214
    43
    Vrouw
    @Fenne, wat naar! Wel schrikken ook zeg. Kan me voorstellen dat je het eng vindt dat je weeën mist. Gelukkig dat je weet dat je partner goed alert is. Sterkte!

    @Raggy, wij hebben Samen bevallen gedaan bij de eerste. Heel fijn dat je partner ook precies weet wat je moet doen bij de bevalling. Vond ik erg prettig. Nu doe ik Zwanger en Fit maar dat is vooral voor conditie.

    @zusje, poeh ja, kijk maar uit met die harde buiken. Dat gevoel van nephardebuiken herken ik ook idd.

    Onze 20-wekenecho was ook helemaal goed. Zo blij! Ze hebben speciaal goed gekeken naar het hartje omdat onze dochter een hartafwijking had en zoals het er nu uitziet, is bij deze baby alles in orde. Uiteindelijk hebben we een roze of blauwe ballon in een envelop laten stoppen. Het gekke is dat ik zo blij was dat alles goed was dat ik tegen mijn man zei: gooi die envelop maar lekker weg. We gaan voor de verrassing. Haha, had ik niet kunnen voorspellen van tevoren. We hebben wel sterk het idee dat het een meisje is. Maar we weten het dus niet zeker...
     
    Molly1981, wappelke en zusje84 vinden dit leuk.
  3. leandrotje

    leandrotje Fanatiek lid

    25 nov 2009
    1.561
    65
    48
    NULL
    Assen
    Hallo meiden.

    Ik lees af en toe bij, maar zit niet zo lekker in mijn vel. Na 2 ab kuren blijven mijn klachten terug komen en het zijn geen klachten die bij de streptokokken b horen maar toch krijg ik ze steeds. Waarom wil die bacterie niet indimmen?
    Ook ben ik bang voor een vroeggeboorte. Het maakt me allemaal heel onzeker en bang.

    De 20 weken echo was hier wel goed! Zo blij mee. Het was een kleine eigenwijze meid die haar gezicht niet wou laten zien, haha.

    Ik voel haar elke dag gelukkig. Dochter heeft haar ook al een keer gevoeld. Zo leuk.
     
  4. clarajilla

    clarajilla Fanatiek lid

    23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    @Fenne, hopelijk zijn je darmen snel wat rustiger!

    @leandrotje , vervelend dat het niet weg wil gaan!

    Ik ben vanmorgen bij de huisarts geweest met had vermoeden dat ik blaasontsteking had en dat klopte ook. Had totaal niet de standaart klachten. Naar zo af en toe met en na het plassen een steek naast me heup en dan deed het met lopen ook zeer. En van de week na het plassen een harde buik. Ook had ik heel snel een harde buik, alleen als ik van de bank al opstond..
    Dus nu een kuur voor 7 dagen!

    Ook zit ik te wachten op de babykamer, die word vandaag bezorgd. Vanaf 12 uur komen ze en ze verwachten in het begin van de middag!
     
  5. leandrotje

    leandrotje Fanatiek lid

    25 nov 2009
    1.561
    65
    48
    NULL
    Assen
    7 dagen amoxicilline?
    Hopelijk daarna over!

    Ik heb dus constant het gevoel een blaasontsteking te hebben, maar die heb ik dus niet... Het is die bacterie die loopt te irriteren.
     
  6. Lysta

    Lysta Bekend lid

    4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    Fijn dat de 20 weken echo's allemaal goed zijn.
    @zusje84 ik werk als onderwijsassistent in het middelbaar onderwijs.
    Lijkt me lastig om zo te moeten schakelen tussen beide banen, vooral als je hart niet meer zo bij één van de twee ligt. Wel fijn dat jullie al verwachten dat de winkel levensvatbaar is.
    Jammer dat je zo'n last houdt van je buik. Verder wel in de gaten blijven houden of denkt de vk dat het een beetje erbij hoort bij jou?
    @Raggy81 hier ben ik vorige keer naar een zwangerschapscursus op basis van cesartherapie geweest. De groepen zijn meestal klein en de oefeningen zijn toch individueel. Kreeg elke les wat theorie, waar je je op voor kunt bereiden en oefenen met ademhaling en houdingen (om weeën op te vangen, om te persen etc.) met één partnerles (en mijn man was "superenthousiast" :p). Kreeg ook oefeningen voor na de bevalling om je spierkracht weer op te bouwen zonder dat je een fanatiek sporter hoeft te zijn ;)
    @Fenne34 fijn dat het qua zwangerschap goed zit en het je darmen zijn, maar lijkt me ook ontzettend rot. Vooral als de angst bestaat dat je het mogelijk niet kunt onderscheiden van weeën.
    @leandrotje rot dat de ab niet aanslaat. Snap dat je je zorgen blijft maken.
    @clarajilla beterschap. Leuk dat jullie al met de babykamer kunnen beginnen.
    @Hatsie is de envelop inderdaad weggegooid?

    Hier begint de kleine ook aan kracht te winnen. Verwacht dat ik binnenkort 's nachts er weer van wakker lig, want heb nu ook al moeite met inslapen door de bewegingen. Ik voel de kleine ook vrij laag bewegen, onder bij mijn schaamstreek. Niet altijd even fijn.
     
  7. clarajilla

    clarajilla Fanatiek lid

    23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Nee ik heb furabid. 2x p/d 1 tablet en dan 7 dagen lang!
    Heb er eigenlijk zelf helemaal geen last van. Heb het liever zo dan dat je die drang om een plassen hebt en dat het pijn doet met plassen!
     
  8. leandrotje

    leandrotje Fanatiek lid

    25 nov 2009
    1.561
    65
    48
    NULL
    Assen
    O ja furabid had ik ook de 1e keer.
    Niet schrikken als je urine fluoriserend geel is straks. Komt door de antibiotica. Haha.
     
  9. clarajilla

    clarajilla Fanatiek lid

    23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Haha ja ze zeiden al dat urine van kleur kon veranderen! Maar mijn urine is altijd al fluoriserend geel door andere medicatie die ik moet slikken xD
     
  10. leandrotje

    leandrotje Fanatiek lid

    25 nov 2009
    1.561
    65
    48
    NULL
    Assen
    O dan ben je het gewend. Hahaha

    Moeten jullie nu ook vaker naar de wc per dag?
    Ik ga het liefst zo weinig mogelijk naar de wc, maar ik moet nu toch echt wel veel vaker dan normaal.
     
  11. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    @leandrotje: vervelend zeg dat de bacterie niet wil verdwijnen en je er zoveel last van hebt! Rustig aan doen maar.... Sterkte!
     
  12. zusje84

    zusje84 Bekend lid

    6 dec 2014
    984
    90
    28
    (Inval)leerkracht basisonderwijs
    In de buurt van Rott
    Pfff was het vandaag forumdag. Ik had zoveel bij te lezen.

    Nou kogel is hier door de kerk. Mits fysiek haalbaar werk ik tot de herfstvakantie 2 dagen voor de klas. En na de vakantie tot 7 december 2 halve dagen.
    Verlof wordt vervroegd van 21 december naar 7 december.

    Ik zie het allemaal weer even zitten
     
  13. clarajilla

    clarajilla Fanatiek lid

    23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ik heb ook zo'n hekel aan naar de wc gaan. Eerst hoefde ik maar 3 x per dag. En dat vond ik wel goed. Nu moet ik wel veel meer omdat ik ook meer drink, maar daar heb ik toch zo'n hekel aan. Iedere x weer naar de wc te gaan, of er om moeten denken dat er 1 in de buurt is..
     
  14. leandrotje

    leandrotje Fanatiek lid

    25 nov 2009
    1.561
    65
    48
    NULL
    Assen
    Hahaha hier dus precies hetzelfde. Normaal dronk ik hooguit een liter per dag en nu moet ik echt 2 liter water drinken per dag vanwege mijn blaas en dus blijf ik lopen. Haha
     
  15. Fenne34

    Fenne34 Actief lid

    19 mrt 2015
    467
    113
    43
    NULL
    Tilburg
    Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties. Hier is de frustratie even flink hoog opgelopen wat betreft mijn darmen, niet alleen bij mij maar ook bij mijn partner en mijn ouders die allemaal net als ik meegezogen worden. Want ik kan op het moment van kolieken niets. Niet voor mijn zoontje zorgen, het huishouden niet, de deur niet uit... echt helemaal niets. Op dagen dat het beter gaat ben ik steeds bang dat het mis gaat enz. Resultaat ik ben vandaag met mijn vader naar de huisarts geweest en we hebben een doorverwijzing naar de mld arts afgedwongen. Oke ik ben al vele malen door de medische molen gegaan zonder resultaat maar dit is gewoon geen leven zo, niet voor mij maar ook niet voor mijn partner. De bevalling van mijn zoontje was serieus een appeltje eitje voor mij, als ik het vergelijk met wat voor pijnen ik heb van mijn darmen. En daar word ik mee naar huis gestuurd met een paracetamol en leef er maar mee. Dit hou ik echt niet meer vol. Dus we gaan weer opnieuw bij een andere arts het hele medische traject op starten. Al weet ik dat de kans heel groot is dat er niets nieuws uitkomt, ik wil gewoon een goede oplossing.

    Ik had ook voor de zekerheid mijn urine nog laten controleren maar die was schoon wat ik wel verwachte.
    Pff sorry voor mijn klaag berichtje... ik zit er echt helemaal doorheen
     
  16. zusje84

    zusje84 Bekend lid

    6 dec 2014
    984
    90
    28
    (Inval)leerkracht basisonderwijs
    In de buurt van Rott
    @Fenne34 volledig te begrijpen dat je wilt klagen! Ik weet niet waar je woont, maar het Maxima Medisch Centrum in de buurt bij Eindhovem schijnt erg goed te zijn op MLD gebied.

    In vergelijking met Fenne34 heb en mag ik niet klagen. Maar toch doe ik het.
    Ik ben al vanaf half 5 wakker omdat ik moest plassen. Om 10 over 5 werd de kleine wakker die een uur lang heeft liggen kletsen (dat hoor ik door de muur geen). Ik heb een hele rauwe keel en al 2 dagen sporadisch diarree. Ben bang dat ik een griepje te pakken heb, maar het zou ook listeriose kunnen zijn (ben onvoorzichtig geweest met ijs 2 weken geleden).
    Voel me blegh en maak me zorgen.
     
  17. JoyNoa

    JoyNoa Bekend lid

    7 mei 2017
    934
    316
    63
    Vrouw
    @Fenne34 het is te begrijpen dat je er even doorheen zat. Het is ook niet niks. Wil je even een dikke knuffel geven, heb t zo met je te doen.

    @zusje84 anders misschien even de HA bellen voor de zekerheid? Beterschap!

    @hier, bijna 23 weken zwanger en wat vind ik dat nog steeds een rotweek... Mijn eerste dochter is op dit termijn geboren. Mijn oudste zoon gaat deze week ook nog eens 2 dagen op kamp pfff, daar zie ik ook zo tegenop. Hij is pas 6, dus ja ik hoop dat de komende week snel voorbij is ;)
     
  18. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Zo ik ben hier een hele tijd niet meer geweest zie ik. Dat was even bijlezen geblazen. :D

    @zusje84 @boysmama @Elise2014 @Mariahh @Jaroly @Molly1981 @wappelke @Sammetje83 @Fenne34 @Raggy81 @Hatsie @leandrotje Fijn dat de 20 weken echo's/GUO's goed waren!

    @Lysta leuk dat je hier nu ook schrijft. :D

    @Mariahh wat een rare/nare dingen lees ik weer bij jou. :( Dan is ie opeens niet meer te zien, dan weer wel.. En dan ook nog opgenomen. :( (Had ook je topic in de lounge gelezen, zo naar. :( ) Weet je al wanneer je naar huis mag of misschien ben je inmiddels weer thuis? Sterkte.

    @Molly1981 Ik heb bij beide zwangerschappen spuiten gehad vanwege de bloedgroep, kindjes allebei positief en ik helaas niet. :p

    @Hatsie dat zijn geen leuke vooruitzichten voor (na) de bevalling, wat balen zeg. :( Grappig dat de ballon uiteindelijk toch in de prullenbak verdween. :D

    @clarajilla fijn dat jullie een heerlijke vakantie hebben gehad. Dat van die noodlanding is wel ontzettend heftig zeg! Beterschap met de blaasontsteking.

    @JoyNoa wat naar dat je het gevoel krijgt dat je je juist vermoeider voelt van die tabletten. Ik hoop dat het iets is als dat het eerst even heftiger wordt en daarna echt gaat helpen en dat die omslag gauw komt. Dikke knuffel en sterkte deze week. :( Het is altijd verdrietig, maar dat zijn de meest rotte tijden..

    @Sammetje83 wat fijn dat je man de kleine nu ook gevoeld heeft!

    @Fenne34 fijn dat je suiker nog goed was en leuk een paar dagen Center Parcs. Maar auuu van je kies en je buik, gets wat akelig allemaal. :( Fijn dat het je darmen waren en geen weeën, maar dan nog.. Heel herkenbaar het niet merken van de weeën, hier ook 2x helaas. Dat is een van de dingen waar ik het meest bang voor ben. Heftig opnieuw het medische traject in maar het klinkt inderdaad als geen doen zo, ik hoop dat er iets uitkomt wat je kan helpen.

    @MVJX wauw in Amerika! Heel veel plezier nog de komende weken.

    @leandrotje he dat is rot zeg, kan me voorstellen dat je angstig bent.. Dikke knuffel!

    Ik hoop dat ik niets belangrijks heb overgeslagen, anders heel erg sorry! Moet hier echt wat vaker kijken, deze groep is een stuk actiever.

    Leuk ook dat er steeds meer geslachten bekend zijn, vind het zo mooi staan dat de lijst steeds verder gevuld wordt met kleur. :D En spanneeend voor degenen die het niet willen weten.

    Hier afgelopen woensdag de 20 weken echo gehad en gelukkig ook hier alles goed. :) Wel een ontzettende uitloop dus we waren pas om half acht aan de beurt i.p.v. vijf uur, gelukkig hadden we van tevoren gebeld want de wachtruimte was superklein en daar in de buurt was verder ook helemaal niets, dus ook niet dat je even in wat winkels kon neuzen of ergens gaan zitten om wat te eten/drinken. Maargoed het was het uiteraard waard. :D

    Bekijk bijlage 543643
     
    wappelke, Molly1981, MVJX en 4 anderen vinden dit leuk.
  19. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Januari mama's 2018

    14-01-2018 JoyNoa - 31 jaar - Vierde kindje
    16-01-2018 Raggy81 - 38 jaar - Eerste kindje

    16-01-2018 Malih - 25 jaar - Tweede kindje
    16-01-2018 MVJX - 31 jaar - Tweede kindje
    16-01-2018 Micchan - 23 jaar - Derde kindje
    16-01-2018 M_L_M - 31 jaar - Derde kindje
    17-01-2018 Dretjuh - 31 jaar - Derde kindje
    17-01-2018 Zusje84 - 33 jaar - Tweede kindje
    18-01-2018 Meikelynn - 23 jaar - Tweede kindje
    19-01-2018 Clarajilla - 25 jaar - eerste kindje
    19-01-2018 Rsrs87 - 29 jaar - Eerste kindje
    20-01-2018 Boysmama - 31 jaar - Vierde kindje
    20-01-2018 Elise2014 - 30 jaar - tweede kindje
    21-01-2018 Mariahh - 26 jaar - Derde kindje
    21-01-2018 Natassie1988 - 28 jaar - Tweede kindje
    21-01-2018 Wappelke - 28 jaar - Tweede kindje
    24-01-2018 Jaroly - 32 jaar - Derde kindje
    24-01-2018 Lysta - ?? jaar - Tweede kindje
    25-01-2018 Leandrotje - 27 jaar - vierde kindje
    27-01-2018 Hatsie - 31 jaar - Vierde kindje
    27-01-2018 Lindavvv - 30 jaar - Eerste kindje
    27-01-2018 Sammetje83 - 34 jaar - Eerste kindje
    27-01-2018 Cisa86 - 31 jaar - Derde kindje
    27-01-2018 Starry - 32 jaar - Derde kindje
    28-01-2018 Fenne 34 - 36 jaar - Tweede kindje
    29-01-2018 Molly1981 - 36 jaar - Eerste kindje
    29-01-2018 Haver11 - 26 jaar - Tweede kindje
    29-01-2018 SnowAngel -24 jaar- Eerste kindje

    Afsprakenlijstje
    20-09-2017 clarajilla echo gyn
    20-09-2017 Micchan echo
    25-09-2017 Wappelke controle verloskundige
    3-10-2017 MVJX controle verloskundige

    Totaal; 7 BOYS 9 GIRLS 5 Verrassing
     
    Jaroly vindt dit leuk.
  20. JoyNoa

    JoyNoa Bekend lid

    7 mei 2017
    934
    316
    63
    Vrouw
    @Micchan fijn dat de echo goed was, gefeliciteerd! Mooie echofoto. Jeetje wat was dat lang uitgelopen, 2,5 uur... hoe is t mogelijk eigenlijk haha.

    Ik had gisteren Playmobil boeken gehaald zodat de kinderen konden aankruisen wat ze graag van Sinterklaas zouden willen. Mijn moeder wilde al beginnen met kado's te kopen. Maar ik heb hebt ons alleen maar moeilijker gemaakt :roflmao: ze willen bijna alles haha!
     

Deel Deze Pagina