Uitgerekend 16 t/m 31 januari 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door JoyNoa, 8 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zusje84

    zusje84 Bekend lid

    6 dec 2014
    984
    90
    28
    (Inval)leerkracht basisonderwijs
    In de buurt van Rott
    Vind het echt verveleend voor je dat je relatie zo moeizaam gaat.
    Nu moet ik wel zeggen dat mijn beide bevallingen een behoorlijke druk op mijn relatie hebben gelegd. Bij de 1e zijn we het te boven gekomen, dus ga er vanuit dat dat nu ook weer zal lukken.
    Hoop voor jullie hetzelfde.
    Hoe is hij met jullie dochter? Wel een liefdevolle vader? Überhaupt een vader?
    Als ik jou zo volg, denk ik dat je alle reden hebt tot ziekmelden i.v.m. klachten van psychische aard.
    Van de andere kant kan werk je ook weer afleiding bieden..... even ontsnappen uit je vervelende situatie.
     
  2. Starry

    Starry VIP lid

    6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik werk niet en zou wel heel graag willen werken als onze situatie normaal zou zijn maar helaas zitten wij weer in het ziekenhuis met ons kleine meid dus werk zou ik er echt niet bij kunnen hebben op dit moment.
     
  3. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Wat naar om te lezen. Ligt ze er weer in, of moet je met haar steeds op en neer ?
     
  4. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    het speelt al langer en komt vooral omdat we samengesteld zijn. Dagen dat zijn kindje er is, of zaken omtrent opvoeding. Kan niet in detail gaan zo open op internet, maar daarin kan het veel spanning geven. Hij is zeker lief voor beide kids...
     
    zusje84 vindt dit leuk.
  5. JoyNoa

    JoyNoa Bekend lid

    7 mei 2017
    934
    316
    63
    Vrouw
    Haha nee met fulltime bedoel ik ook geen 40 uur, maar dat je dus alle voedingen kolft (noemen ze fulltime kolven). Maar fijn dat het zo kan. Ik kolf ook alle voedingen voor mijn dochter.
     
  6. JoyNoa

    JoyNoa Bekend lid

    7 mei 2017
    934
    316
    63
    Vrouw
    @Mariahh bij ons was de oudste destijds ook nooit ziek maar de 2de en 3de wel want hij nam het mee vanuit de psz enzo. Ons meisje is ook steeds verkouden. Zal blij zijn als de lente eens gaat doorbreken!

    @Raggy81 wij zijn geen samengesteld gezin maar ik weet vanuit mijn omgeving wel hoeveel druk het kan leggen op een relatie. Het kan soms inderdaad heel moeilijk zijn. Is relatietherapie geen optie? Of ziet hij dat helemaal niet zitten?

    Ik ben al een tijdje weer aan het werk. Vanaf dat mijn dochter 6 weken was. Ik heb de overige uren gespreid opgenomen waardoor ik tot juni maar 2 dagen per week werk. Hoewel dat de afgelopen tijd ook niet van gekomen is, zorgverlof opgenomen in het begin voor beide dagen daarna 2 weken maar 1 dag gewerkt. Mijn tweede zoon kan nu inmiddels weer lopen gelukkig en is nu voor het eerst een paar uurtjes proberen op school. De dagen dat ik werk dan kan mijn moeder bij ons en de andere dag is mijn partner gewoon thuis. Straks wanneer mijn verlof er volledig op zit gaan ze wel 1 dag in de week naar de opvang (de oudere eerst naar school), maar dat duurt gelukkig nog 8 weken voordat ze daar heen gaat.

    @Starry hoe gaat het nu met jullie meisje?
     
  7. zusje84

    zusje84 Bekend lid

    6 dec 2014
    984
    90
    28
    (Inval)leerkracht basisonderwijs
    In de buurt van Rott
    Toevallig heb ik gister besloten te gaan afbouwen om richting stoppen te gaan.
    Het schiet er de afgelopen week erg vaak bij in. En merk dat ik het als last ga ervaren. Productie liep ook al terug.
    Bovendien vond ik het erg vervelend dat ik mijn zoontje gister weg moest leggen na het voeden omdat ik moest kolven, terwijl ik graag nog ff lekker met hem had geknuffeld.
    Nu het 'gewone' leven weer steeds meer de overhand neemt, merk ik ook dat kolven daar nog moeilijk in past.
    Komt bij dat mijn jongste eeg veel spuugt. Ik meng dus kv met bv. Momenteel kom ik dus ook niet door mijn aangelegde voorraad heen.
    De jongste heeft korter gehad dan de ouds
     
  8. zusje84

    zusje84 Bekend lid

    6 dec 2014
    984
    90
    28
    (Inval)leerkracht basisonderwijs
    In de buurt van Rott
    te, maar wel veel meer volgens mij.
     
  9. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Hier ook 'n fijne situatie. Hele nacht niet geslapen. Voor verlof was er afgesproken bij terug keer op werk 3 ochtenden op werk en 1 thuis. Afgelopen 3jaar was 1 ochtend thuis standaard.
    Er waren nog 4 uren nader in te vullen dus daarover gister gesprek. Nu is besloten dat er niet meer vanuit huis gewerkt mag. Dit is me gemeld in de week voordat ik moest beginnen. Gevolg is ik heb 'n probleem van 1 ochtend geen opvang nu maar nog 'n week vakantie opgenomen om dit probleem op te lossen. 3 dagen werken is geen probleem voor hen, maar met 20 uur zijn die dagen dan te lang, dat kan hier privé niet, afgelopen jaren ook niet en was bekend bij sollicitatie. Nooit een probleem. Nu wel. Ben lost. Door de stress is de gehele melkproductie op z'n gat. Slaap niet en ben ten einde Raad
     
  10. JoyNoa

    JoyNoa Bekend lid

    7 mei 2017
    934
    316
    63
    Vrouw
    @zusje84 Mijn doel was 3 mnd maar ik weet nog niet of ik nu helemaal wil stoppen. Denk dat ik naar 50/50 wil gaan. Wil ook weer meer vrijheid en niet alleen maar met de voedingen bezig zijn.

    @Raggy81 was toevallig bij mij ook zo. Ik werkte 1 ochtend in de week vanuit huis en bij ons is thuiswerken ook afgeschaft (alleen voor overwerk mag het wel). Ze hebben het bij mij al wel 2 mnd van te voren aangegeven dus heb op tijd wat anders kunnen regelen. Het is wel echt vervelend als je daardoor minder zou moeten werken.
     
  11. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Das is ook waardeloos, maar iig wel nog 2 mnd de tijd. Hoe heb jij t kunnen opvangen?
    Hier dus echt op de een na laatste dag van verlof. Er valt niks te regelen op deze korte termijn, het is al drie jaar ritme en in mn contract staat ook dat het in overleg gewoon kan. Er is niks veranderd dus het slaat echt nergens op.
     
  12. yasmine04

    yasmine04 Fanatiek lid

    17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Vervelend @Raggy81 hopelijk komt er snel een oplossing! Nog bedankt voor je vaccineren berichtje !
    Hier verdenken we i van een koemelkallergie. Ben sinds 3 dagen op dieet maar het valt me zwaar zowel het dieet als de onrust momenteel bij i.
    Ik hoop dat we snel een ontspannen tevreden mannetje zullen hebben.
    Ik moet over 3 weken weer werken zie er nog steeds als een blok tegen op en alles komt er ook een beetje uit zijn slechte start enzo:(
     
  13. zusje84

    zusje84 Bekend lid

    6 dec 2014
    984
    90
    28
    (Inval)leerkracht basisonderwijs
    In de buurt van Rott
    @Raggy81 volgens mij heb je een contract waar je je op kunt beroepen als het daar in staat..... heb je rechtsbijstand of een bond waar je lid van bent? Deze benaderen voor advies.

    @Mariahh ziek melden omdat je nog langer nodig hebt om te herstellen? (Ziek n.a.v. vevalling wordt 100% vergoed door het uwv).

    @hier, vandaag zkh geweest. Artsen zien vooralsnog geen reden om zich zorgen te maken. Dus opgelucht!
    Moeten wel nog langs de dermatoloog voor een plekje op zijn hoofd. En over een half jaar weer terug om te kijken hoe alles zich ontwikkelt.
     
  14. MVJX

    MVJX Actief lid

    22 apr 2017
    153
    82
    28
    Vrouw
    Hallo allemaal, ik kom ook weer eens even kijken.

    @Starry, hoe gaat het met jullie? Ik zag dat je geen lid meer bent van de facebookgroep. Ik vind het niet helemaal 'gepast' om op jouw priveberichten te reageren omdat we elkaar niet kennen. Ik wil je in elk geval veel sterkte wensen.

    Ik heb vandaag mijn laatste dag verlof. Ik heb wel zin om iets anders te doen, maar vind het echt niet leuk om mijn dochter achter te laten. Niemand kan haar zo goed verzorgen als ik.. ;) (+hormonen=:(...)

    Waarom is thuis werken bij jullie afgeschaft? Ik werk ook wel eens thuis, maar in principe alleen als mijn vriend ook thuis is of ik oppas heb. Anders kom ik niet aan werken toe. :roflmao:
     
  15. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw

    Ja klopt. Vervelende was dat het er te globaal in staat. Eea is opgelost, zal straks een update schrijven.

    Wat bedoel je met die 100% mbt uwv?
     
  16. zusje84

    zusje84 Bekend lid

    6 dec 2014
    984
    90
    28
    (Inval)leerkracht basisonderwijs
    In de buurt van Rott
    Bij een 'normale' ziekmelding krijg je 70% van je laatst verdiende loon uitgekeerd.
    Bij ziekte n.a.v. zwangerschap en/of bevalling 100%
     
  17. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Op welke termijn dan, want als ik mij ziek meld, krijg ik gewoon 100% normaal gesproken..
     
  18. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    kleine update, komende 3 maanden mag ik blijven werken zoals ik deed. daarna niet meer. er is dus wat tijd gegeven. ben in ieder geval keihard op zoek naar een andere baan...
     
    zusje84 vindt dit leuk.
  19. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    thuiswerk afgeschaft vanwege organisatorische redenen. ofwel, eigenlijk geen reden. was er maar een goede reden dan viel het wellicht nog te begrijpen.
     
  20. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Ja hier ook. de kleine meid staat nu op hypoallergeen...
     

Deel Deze Pagina