Uitgerekend 16 t/m 31 oktober 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Eendje86, 9 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angel071986

    angel071986 Bekend lid

    24 mrt 2013
    721
    113
    43
    Ja wordt weinig gebruik van gemaakt he. Ik zit nu in het zk om 2 uur te wachten na de suikertest. Bahhhh zeg wat is dat vies. Kreeg het echt met moeite weg! Verder veel last van mijn darmen gehad (waarschijnlijk soort virus) waardoor ik ook enorm duizelig werd. Een weekje ziek thuis geweest, helaas deed mijn baas moeilijk. Vond het zo vervelend allemaal. Kan niet wachten tot ik met verlof ga!
     
  2. Klinker83

    Klinker83 Actief lid

    20 nov 2017
    487
    629
    93
    Vrouw
    Ha grappig, ik heb vandaag ook de suikertest gedaan. Maar ik moest wel maar 1u ertussen laten?
    Stom van je baas! Iedereen kan toch eens ziek worden? Of ben je al vaak moeten thuisblijven?
    Wanneer begint je vakantie?
     
  3. angel071986

    angel071986 Bekend lid

    24 mrt 2013
    721
    113
    43
    1 uur maar. Mhhh appart al die andere richtlijnen.
    Nee ben nog helemaal niet ziek geweest. Komt door het vele personeelstekort. Maar ja dat is niet echt mijn probleem!
    Ik heb 2 weken vakantie aan mijn verlof vastgeplakt. Ik ga dus gewoon 6 weken van te voren met verlof maar de eerste 2 zijn dan vakantie. Nog 7 weken werken nu.
     
  4. Klinker83

    Klinker83 Actief lid

    20 nov 2017
    487
    629
    93
    Vrouw
    Aftellen!!
     
    angel071986 vindt dit leuk.
  5. Pinkblossom

    Pinkblossom Fanatiek lid

    29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Ik tel ook af naar mijn verlof, nog 8 weken te gaan!

    Verder druk met de verkoop van ons huis, en weer opzoek naar iets nieuws. Alles zal rond mijn beval termijn gaan liggen dus krijg wel een beetje de stress ervan.

    Met de baby lijkt alles prima te gaan, voel haar druk bewegen en ze groeit goed!
     
    angel071986 vindt dit leuk.
  6. angel071986

    angel071986 Bekend lid

    24 mrt 2013
    721
    113
    43
    Oeh dat is idd stress xeg....Hoop dat je niet te veel nesteldrang gaat krijgen!
     
  7. angel071986

    angel071986 Bekend lid

    24 mrt 2013
    721
    113
    43
    Uitslag van de suikertest was goed, dus ben wel opgelucht!
     
    Jajo, Becca1989 en Pinkblossom vinden dit leuk.
  8. Gewoonsamen

    Gewoonsamen Actief lid

    29 sep 2012
    477
    235
    43
    Hier ook aftellen naar verlof. Moet nog 9 weken, waarvan 1 nog met vakantie. Werk gelukkig wel maar 3 dagen pw dus dat is wel fijn.

    Volgen jullie nog een zwangerschapscursus? Ik ben vandaag begonnen met zwangerschapsyoga
     
  9. Saartje29

    Saartje29 Actief lid

    3 dec 2014
    319
    155
    43
    NULL
    NULL
    Pinkblossom wat vervelend dat het allemaal rond de bevalling zal gebeuren. Verhuizen en bevallen zijn wel ingrijpende veranderingen. Succes!

    Klinker maar 1 uur wachten is fijn. Ik mag morgen.
    Hoe verging het jullie? Ik krijg niet direct de uitslag dacht ik, gaat naar het lab toch? Nouja bij mij wordt er ook op rhesus en vitamines getest.

    Angel wat vervelend dat je baas weinig begripvol was. Fijn dat het verlof in zicht komt. Hier ook nog 10 weken!

    Hier geen zwangerschaps cursus maar straks zwangerschapszwemmen.
     
  10. Klinker83

    Klinker83 Actief lid

    20 nov 2017
    487
    629
    93
    Vrouw
    Hier nog 12 weken. Het lijkt erop dat ik de laatste ga zijn!

    @Saartje29 was niets speciaals, gewoon bloed afnemen. Drie buisjes wel, dus ik vermoed dat er nog wel wat meer wordt getest, maar zou niet weten wat. Ik mocht bellen deze avond voor de uitslag, maar dat hoefde niet per se. Als de uitslag niet goed is, bellen ze zelf en ik heb maandag afspraak bij de gynae dus dan zal ik het ook wel vernemen.
    Bedoel je met rhesus dat ze de bloedgroep van je kindje testen?

    Hier geen cursus. Zou niet weten wanneer ik dat nog zou moeten doen. En de vorige keer is ook prima verlopen zonder :).
     
  11. Saartje29

    Saartje29 Actief lid

    3 dec 2014
    319
    155
    43
    NULL
    NULL
    Oh klinker. Bij ons houdt het in; bloedafname en indien mn suiker niet dan al te hoog (goede waarden) is moet ik een suikerdrankje innemen. Dan 2 uur wachen nogmaals bloed afnemen .

    Inderdaad wordt de bloedgroep van de baby getest dacht ik. Als dan blijkt dat hij een positieve bloedgroep heeft en ik negatief, dan moet ik een prik hiervoor
     
  12. Klinker83

    Klinker83 Actief lid

    20 nov 2017
    487
    629
    93
    Vrouw
    Super dat ze dat doen. Bij ons testen ze de bloedgroep van de baby niet. Ik heb zelf o- dus krijg sowieso een spuitje hiervoor.
    Toch gek hoe twee buurlanden zo kunnen verschillen hierin!

    Ik moest ook sowieso het suikerdrankje drinken, dan een uur wachten en dan bloed laten afnemen.

    Ben je er intussen van verlost dan?
     
  13. Jajo

    Jajo Fanatiek lid

    7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    @Saartje29 ben jij rhesus negatief dan? Hopelijk je kindje dan ook.

    @Pinkblossom jeetje verhuizen rond die periode lijkt me heftig!!

    Fijn dat de suikertesten goed waren (ik ga er van uit fat je nu anders wel een belletje had gehad @Klinker83)

    Ik sport nog een paar keer per week, momenteel alleen yoga. En dadelijk als er hier weer wat meer rust is weer fitnessen.

    @angel071986 vervelend van je werk! Hier ook werk/zwangershaps-gerelateerde problemen. Heb nu zelfs de rechtsbijstandverzekering in moeten schakelen. Erg vervelend allemaal...

    Hoe gaat het met jullie buiken, gewicht en kwaaltjes? Ik ben de afgelopen 3 weken 0 gram aangekomen en mijn buik lijkt zelfs kleiner te worden met de week o_O Het kleine meisje beweegt verder goed en ik eet normaal, dus snap het niet helemaal. 1/8 weer een groei echo, dus dan gaan we het zien. Verder wat last van maagzuur de afgelopen week, maar niet heel erg.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  14. Klinker83

    Klinker83 Actief lid

    20 nov 2017
    487
    629
    93
    Vrouw
    @Jajo mooi!

    Klinkt niet ok van die rechtsbijstand! Komt het goed?
     
  15. Saartje29

    Saartje29 Actief lid

    3 dec 2014
    319
    155
    43
    NULL
    NULL
    Jajo ik dacht dat je de foto's misschien had omgedraaid want ik dacht ook dat jouw buik met 23 weken het grootst leek.
    Maar buikomvang zegt niks over de groei van het kindje meestal.

    Wat vervelend van je werk. Wat is er gaande? Ik heb dat tijdens mijn vorige zwangerschap gehad. Vervelende werkgever en faillissement. Ook druk toen met rechtsbijstand. Daar wil je zeker nu niet mee bezig zijn.

    Ik ben inderdaad rhesus negatief. Baby onbekend.
    Vorige zwangerschap was de baby positief dus moest ik de prikken krijgen. Maar ach eigenlijk geen probleem.
     
  16. Jajo

    Jajo Fanatiek lid

    7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    @Saartje29 Ah even spannend dus!

    Nee ze kloppen, met 23 weken de grootste buik en hij wordt met de week dus ietsjes kleiner.

    Werkgever wilt mijn vakantiedagen niet omzetten in verlof/ziekte dagen. Heel vervelend, want volgens de Rijksoverheid zijn ze daartoe verplicht. Ben er nu 2 maanden mee bezig, maar kan het nu wel
    Loslaten nu ik het doorgezet heb naar de rechtsbijstand.
     
  17. Klinker83

    Klinker83 Actief lid

    20 nov 2017
    487
    629
    93
    Vrouw
    Ik zie net dat er op het zwangerschapsforum al een groepje is dat uitgerekend is voor maart. Een heel gek idee vind ik dat :eek:
     
    Saartje29 vindt dit leuk.
  18. Jajo

    Jajo Fanatiek lid

    7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Haha ja dan zijn wij ineens heeeel ver he (zo voelt het tenminste voor mij als ik dat zie)
     
    Klinker83 vindt dit leuk.
  19. Saartje29

    Saartje29 Actief lid

    3 dec 2014
    319
    155
    43
    NULL
    NULL
  20. Saartje29

    Saartje29 Actief lid

    3 dec 2014
    319
    155
    43
    NULL
    NULL
    Jajo jouw werkgever wil dat jij je vakantiedagen gebruikt wanneer je ziek thuis bent? Ik weet het even niet, maar zit je momenteel zie thuis?

    En wanneer heb je controle wat betreft jouw buik/de baby?
     

Deel Deze Pagina