Uitgerekend 23 tm 30 september 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mamaaa30, 13 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.875
    1.653
    113
    Vrouw
    Ik wilde het graag zo snel mogelijk weten. Dus ik ga naar echozuid in amsterdam. Hun doen de echo vanaf 14 weken. De 3d/4d echo laat ik doen bij dr elvin papa in amsterdam met ongeveer 26 weken.
     
    Elraange en Mamaaa30 vinden dit leuk.
  2. Hinti

    Hinti Fanatiek lid

    29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Hier loopt dat via de vk. Anders maandagmiddag nog even bellen? Weet niet waar jouw bloed heen gestuurd is want dat scheelt volgens mij ook nogal.

    Geeft zeker rust als we alles binnen hebben. Durf nog steeds niet volop te genieten bang dat er straks bij ons iets gevonden wordt en mini het dan ook weer heeft. Dat is emotioneel niet te doen en kunnen we ook echt niet aan. Maar moet zeggen nu een nipt zonder enige opmerking geeft wel veel hoop!
     
    Mamaaa30 vindt dit leuk.
  3. Wolky84

    Wolky84 Bekend lid

    1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    @Hinti Wat fijn dat je de uitslag zo snel hebt en het goed nieuws is. Genieten!

    @Mamaaa30 bij jou ook goed nieuws; heerlijk!

    Ik heb hetzelfde; wil aan de ene kant pretecho doen met 16 weken maar ik ben ook best bang dat het dan later toch weer verandert; ik hou niet van verrassingen haha. Dan weet ik misschien toch liever nog niks. Maar ik vind het ook weer leuk om een keer met de mama en schoonmama en echo te doen....Ik twijfel dus nog.

    Vandaag wel alvast kinderopvang bekeken. Hoe ver van tevoren moet je daar aanmelden of verschilt dat echt per opvang? Denk dat ik sowieso binnenkort eens vast ga bellen voor info.

    Verder weer goede dagen deze week. Heb echt gemerkt dat als ik mijn rust pak het goed gaat. Doe ik teveel of ga ik te laat naar bed dan ben ik de dag erna het haasje ;)
     
    Mamaaa30 vindt dit leuk.
  4. Mamaaa30

    Mamaaa30 Niet meer actief

    @Elraange leuk jij ook volgende week dus! Wij laten nu met 16 weken een geslachtsbepaling doen bij een goed pretechobureau in onze omgeving. De meeste echoscopisten daar schijnen ook te werken bij een prenataal screeningscentrum.

    @Hinti ik ga maandag de assistente van de gyn nog wel even bellen! Vorige keer liep het via de vk en hoorde ik de uitslag inderdaad zodra het binnen was.

    @Wolky84 snap die twijfel heel goed haha!
    Kinderopvang hoe snel je erbij moet zijn verschilt nogal per plek en vestiging. Ons kdv is kleinschalif en zit snel vol, dus daar heb ik al vrij snel contact mee op genomen. Ik zou niet te lang wachten, zeker als je er echt afhankelijk van bent.
     
    Bezige bij vindt dit leuk.
  5. Hinti

    Hinti Fanatiek lid

    29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Kinderopvang verschild idd per regio en opvang.

    Bij de eerste meteen met 12 weken aangemeld en moeten puzzelen om het geregeld te krijgen.
    Nu bij de 2e hebben we voorrang en is het al geregeld
     
    Mamaaa30 vindt dit leuk.
  6. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.875
    1.653
    113
    Vrouw
    Kinderopvang zou ik redelijk op tijd al gaan bekijken en als het bevalt aanmelden. Het verschilt inderdaad per regio.
    Bij ons kdv had ik rond 12 weken contact op genomen en rond 16 weken een rondleiding en daarna me zoontje aangemeld. Heb nu afgelopen week contact gehad met ons kdv voor de baby. En de echte aanmelding ga ik rond de 16 a 20 weken doen.
     
    Mamaaa30 vindt dit leuk.
  7. Desse

    Desse Bekend lid

    11 okt 2017
    840
    920
    93
    #1347 Desse, 16 mrt 2018
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2018
    Hier ook met 14 weken idd, bij Pretecho &zo.

    @Hinti gefeliciteerd met de goede uitslag! Wat zal dat voor jullie een opluchting zijn :) waar is jouw bloed heengestuurd? Maastricht? Hoorde dat het daar soms heel snel gaat. Mijn bloed is daarheen gestuurd iig maar ik reken gewoon op de 2 weken, dan kan het alleen maar meevallen :)

    @Mamaaa30 gefeliciteerd met je goede echo! Wat fijn!

    @Wolky84 herkenbaar hoor, hier precies hetzelfde als jij. Blijkbaar zelfs van de kleinere dingen. Gisteravond hadden we bezoek en gingen we Risken. Normaal (de afgelopen weken ;)) lig ik na een werkdag uiterlijk 22:00 in bed, dan val ik om van de slaap. Nu was het 23:30. Ik dacht: ach, spelletje, rustig aan, nog steeds ruim 8 uur slaap... maar dat uur vechten tegen de slaap en 1,5u later dan m'n lichaam aangaf naar bed, heb ik geweten vandaag! Misselijk en zooo moe overdag!

    Wij hebben gelukkig geen kinderopvang nodig, daar ben ik zo blij mee, moet er niet aan denken als ze zo jong zijn, lijkt me heel moeilijk als je niet anders kan... In principe hebben we alleen vrijdagochtend een 'probleem' omdat mijn vriend donderdagnacht werkt en ik de hele vrijdag, maar ik mag mijn eigen uren indelen en wil sowieso graag 4 uur ouderschapsverlof per week opnemen, desnoods zet ik die dan in. Als de baby een jaar is, gaan we denk ik wel voor opvang, mij lijkt een gastouder wel fijn maar weet niet hoe dat financieel zit.

    Ik heb vanochtend m'n eerste volslagen buiten proportionele emotionele uitbarsting gehad, kon er niks aan doen! Ik hoorde gister een liedje op de radio en dacht: oooh ik wil ze weer live zien! Dus vanochtend ging ik even zoeken: spelen ze morgen op nog geen uur rijden hier vandaan! Kei blij, al bedacht dat ik mn vriend ging verrassen met kaartjes, heeft ie wel verdiend na al die zaterdagen op de bank haha. Voor de zekerheid na een paar uurtjes even gecheckt of hij geen plannen had. Was ik vergeten dat hij morgen moet werken (tot 21:00), omdat hij had geruild zodat hij afgelopen woensdag mee kon naar de echo. Ik moest zo huilen, het hield maar niet op. Ik zei ook direct sorry sorry dit zijn hormonen (m'n vriend voelde zich gelijk schuldig haha), wist ook dat het zo overdreven was maar de tranen bleven maar komen, heel gek haha.
     
    Bezige bij vindt dit leuk.
  8. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.875
    1.653
    113
    Vrouw
    Dames ik wil heel graag jullie mening weten!
    Dit is een echofoto van de beentjes van de termijnecho. Ik was toen bijna 12 weken zwanger.
    Wat denken jullie jongen of meisje?
     
  9. Mamaaa30

    Mamaaa30 Niet meer actief

    Sorry, heb echt geen idee... Ik zie niet zo gauw iets zitten, maar dat is ook moeilijk te zien.
     
    Bezige bij vindt dit leuk.
  10. Hinti

    Hinti Fanatiek lid

    29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    @Desse Maastricht idd! Hoop dat je ook snel hoort!

    Opvang heb ik nooit moeite mee gehad. Ze was 13 weken toen ze voor het eerst ging en meteen 2 dagen in de week. Ze leert er ontzettend veel en vind de andere kindjes helemaal geweldig. De leidsters zijn voor haar ook helemaal vertrouwd dus geen eenkennig gedrag als ik weg ga of zo. Voor de ontwikkeling zie ik echt veel toegevoegde waarde.

    Ik zou het eigenlijk niet anders willen maar dat is uiteraard ook ieder voor zich.
     
    Desse, Mamaaa30 en Bezige bij vinden dit leuk.
  11. Nahlatje

    Nahlatje Bekend lid

    12 jun 2013
    866
    419
    63
    Vrouw
    Leerkracht
    België
    Mijn dochter was 9 maanden toen ze voor het eerst ging en wat een ramp! Dit kindje gaat echt vele vroeger naar de onthaalouder... mijn dochter heeft echt heel lang verlatingsangst gehad hierdoor
     
    Mamaaa30 vindt dit leuk.
  12. Desse

    Desse Bekend lid

    11 okt 2017
    840
    920
    93
    Het is meer iets gevoelsmatig wat ik nu heb, misschien tegen de tijd dat de baby er daadwerkelijk is wel anders hoor... ben het volledig met je eens qua ontwikkeling, dat is ook de reden dat ik vanaf 1 jaar daar wel voor zou kiezen (zelfs als het niet nodig is qua werk). Lijkt me zelf ontzettend eng met een kleine baby, denk dat ik daar zelfs met onze eigen ouders moeite mee heb. Gek he. Ik hoop dat ik me er na de geboorte anders over voel, haha. Zie het ook als mankement van mezelf dat ik daar zo angstig voor ben (nu), zou knap lastig zijn als dit gevoel blijft. Vind het ook niet rationeel. Maar het wordt ons eerste kindje he, dus kan er eigenlijk nog niet over meepraten want ik weet niet hoe ik me ga voelen als er daadwerkelijk een kindje is :)
     
    Mamaaa30 vindt dit leuk.
  13. Mamaaa30

    Mamaaa30 Niet meer actief

    @Desse m'n dochter ging vanaf 4 maanden oud naar de kinderopvang. Babygroep met 3 vaste leidsters. Ik vertrouwde die leidsters meer dan m'n eigen ouders omdat zij veel beter op de hoogte zijn van de laatste richtlijnen qua veiligheid en zo. Inmiddels is m'n moeder een oppas voor nu en dan. Onze ouders werken allemaal nog en wonen niet dichtbij, dus een vaste oppasdag gaat sowieso niet. Ik merkte bij de kinderopvang dat kindjes die met een jaar voor het eerst pas gingen dat het veel moeizamer ging. Veel huilen bij het afscheid en zo, echt heel sneu. Terwijl m'n dochter daar nooit heel veel last van heeft gehad. Al vrij snel vond ze het er superleuk. Kijken naar de andere kindjes, leren van hen, samen spelen en delen, zichzelf kunnen verhouden binnen een groep, ze zingen heel veel liedjes, lezen voor, knutselen, tekenen, gaan veel naar buiten toe. Ze doen veel meer met haar op een dag dan ik met haar alleen doe thuis. Heel gestructureerd, maar ook huiselijk. Inmiddels een peutergroep en dat is ook geweldig. Zelf vond ik het de eerste paar maanden wel erg wennen (een soort fantoompijn), maar de vrijheid die het me gaf vond ik een verademing. Ik begrijp heel goed je gevoel. Dat intense gevoel van verbondenheid is heel erg aanwezig en dat hoort ook zo!
     
    Desse, Nahlatje en Bezige bij vinden dit leuk.
  14. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.875
    1.653
    113
    Vrouw
    Ik snap je gevoel daarin echt heel goed. Ik zag er als een berg tegen op om weer te moeten gaan werken toen mijn zoontje 4,5 maand oud was. En de eerste paar keer was ook even moeilijk en wennen voor mij. Maar ik vond het zo fijn dat ik de opvang altijd kon bellen of via de app op me telefoon foto's kreeg met een berichtje erbij. En als ik hem weer op haalde een uitleg met hoe de dag was geweest en hoeveel hij geslapen, gedronken, gepoept had. Maar echt al vrij snel merkte ik dat het zo goed voor hem was voor de ontwikkeling en omgang met andere kinderen. En op de opvang waar hij zit doen ze ook hele leuke activiteiten en dit heeft mijn zoontje ook echt nodig. Hij is een ontzettende onderzoeker en leert heel snel. Dus ik ben heel blij dat wij de keuze hebben gemaakt voor kdv. Maar ik ken ook ervaringen van mensen waarbij hun kindje niet kon aarden op een kdv maar wel weer bij een gastouder met minder kindjes. Dus ik denk echt dat je ook naar je kind zelf moet kijken wat bij hij of zij past. Maar ook heb ik gezien hoe ouder ze worden met naar de opvang doen hoe moeilijker het voor het kind is. maar het heerlijkste moment van de dag is dat je ze weer mag ophalen! Iedere keer weer blijft dit het leukste moment:thumup::)
     
    Desse, Nahlatje en Mamaaa30 vinden dit leuk.
  15. Mamaaa30

    Mamaaa30 Niet meer actief

    @Desse @Bezige bij dat ophaalmoment is inderdaad de highlight van m'n dag! :D Mamaaaaaa! Mijn mamaaaaa! Heerlijk! Dat ze lekker gaat showen dat ik haar mama ben. Smelt. :)
     
    Desse en Bezige bij vinden dit leuk.
  16. Lovebabys

    Lovebabys Actief lid

    13 nov 2009
    462
    383
    63
    Vrouw

    Wat ik heb vernomen van de gyn is dat alle kindjes voor de 12 weken er hetzelfde uitzien. Pas na 12 weken en een paar dagen kan je de nub theorie vergelijken. Voor de 12 weken heeft het geen zin.
     
    Mamaaa30, Desse en Bezige bij vinden dit leuk.
  17. Desse

    Desse Bekend lid

    11 okt 2017
    840
    920
    93
    Fijn dat het wel herkenbaar is :) jullie verhalen zetten me wel aan het denken, want wij willen sowieso graag opvang ivm de ontwikkeling en alle positieve punten die jullie al noemen. Als het op latere leeftijd veel moeilijker voor het kind is om aan te wennen (wat ik hier al meerdere mensen hoor zeggen), is dat misschien ook niet de beste oplossing. Ik ga morgen toch eens zoeken welke opties hier in de buurt zijn (heb me er ook nog niet in verdiept omdat ik dacht dat we het niet zo snel nodig gingen hebben) en misschien eens vrijblijvend gaan kijken. Misschien scheelt dat in mijn gevoel en vertrouwen. Mijn vriend deelt overigens mijn gevoel, dus dat kunnen we goed samen bespreken.
     
    Bezige bij en Mamaaa30 vinden dit leuk.
  18. Wolky84

    Wolky84 Bekend lid

    1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    Thanks voor alle tips ladies! Handig hoor, ervaren mama's in de club :)

    Tja quw opvang ben ik vrij rationeel omdat het simpelweg niet anders kan. Ik ben zelfstandig ondernemer en mijn man werkt fulltime. Ik ga wel minder werken en mijn ouders gaan een dag oppassen. Sterker nog; ik ben sinds eind vorig jaar al minder gaan werken zodat de overgang minder groot is. Mijn man wil graag 1 dag in de twee weken vrij zijn met de kleine. Dus dan betekent dit voor ons 3 dagen opvang ene week en 2 dagen andere week. En als dat niet kan dan wordt het vast 3 dagen. Het zal altijd moeilijk zijn om de kleine na 3 maanden weg te moeten brengen maar heb bij schoonzus wel gezien dat de kindjes het super goed doen op de opvang. Zowel qua ritme als ontwikkeling. Dus ik maak me geen zorgen en heb vertrouwen dat het goed komt. Voordeel is wel dat de opvang dichtbij mijn bedrijf is dus als ik geen afspraken buiten kantoor heb kan ik altijd nog kijken of of ik in het begin nog een voeding daar doe. We zien het allemaal wel; ligt er toch ook helemaal aan hoe de kleine het doet....

    Niks is zeker, dat is zeker!

    Ik geniet nu al wel echt volop van het zwanger zijn. Als ik dus inderdaad voldoende rust pak voel ik me verder energiek en niet meer misselijk. Plus ik slaap net als @Hinti ook super goed juist sinds ik zwanger ben. Wel elke nacht eruit maar dat doe ik ook op de automatische piloot inmiddels.
    Ook emotioneel ben ik juist stabieler en meer happy dan ooit tevoren....wat me wel angstig maakt voor de tijd na de bevalling omdat ik door PMDD verhoogd risico heb op prenatale depressie. Majah nu vooral genieten!

    Ik hoorde trouwens dat de 20 weken echo niet altijd bij je eigen VK is. Klopt dat?
     
    Mamaaa30 vindt dit leuk.
  19. Hinti

    Hinti Fanatiek lid

    29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Denk dat het ook erg aan jezelf als persoon ligt. Ik vind mijn dochter echt het einde maar ik word echt geen leuke moeder als ik niet kan werken. Mijn verlof was ik echt aan het aftellen, voelde me zo niet mezelf...
    Toen ik weer ging werken en me ook nuttig voor de maatschappij voelde en andere gespreksstof had werd ik echt veel gelukkiger van.

    Ik zou idd gewoon eens gaan kijken, misschien draait je gevoel wel helemaal bij!

    Collega heeft kindje met een jaar naar de opvang gedaan maar die hebben weer aangepaste werkschemas omdat het niet ging. Huilen huilen huilen en kan zijn draai niet vinden.
     
    Bezige bij en Mamaaa30 vinden dit leuk.
  20. Hinti

    Hinti Fanatiek lid

    29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    @Wolky84 misschien kun je de kans op depressie eens bespreken met de vk.
    Met alle stress nu bij ons ga ik denk ik wel gebruik maken van maatschappelijk werk om te voorkomen dat er straks alles uitkomt na de bevalling met overload van hormonen.
    Tijdens zwangerschap heb ik niet zo last van hormonen maar bij mijn dochter was het drama tot ik ongesteld was geweest. Helaas duurde dit half jaar... Van mij mag het nu na 2 weken wel weer komen haha
     

Deel Deze Pagina