uitgerekend in de zomer, kleertjes baby?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Makkie, 19 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Makkie

    Makkie Niet meer actief

    Hoi meiden!

    Graag wat tips/adviezen van mama's die ook in de zomer zijn bevallen over de kleertjes voor de kleine.

    Mag de kleine (als het echt zomerwarm is natuurlijk) ook alleen een rompertje aan? en dan met korte/lange mouwen? En welke kleertjes worden er nog meer geadviseerd? Broekjes, truitjes/t-shirtjes?

    En nog meer practische tips voor bevallen in de zomer? Voor mama en baby :D

    Liefs Makkie
     
  2. Stippeltje

    Stippeltje Bekend lid

    14 okt 2009
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook benieuwd!! :D
     
  3. petrabr

    petrabr VIP lid

    6 okt 2007
    8.000
    0
    0
    zuid holland
    het is heerlijk om hoogzwanger te zijn in de zomer. lekker wat luchtige kleren aan en je (opgezwollen) voeten willen dan alleen maar slippers.
    Voor je kleintje kan het bijna niet mooier. Je kan vrij snel naar buiten zonder 30 laagjes met kleertjes maar volgens mij heeft elk kindje het aan het begin moeilijk om op temperatuur te blijven en gebruik je dus zowieso een romper, truitje met lange mouwen en een lange broek en een mutsje en dan nog slaapt je kind onder een dekentje.
    Bij mij hoefde ze allebei geen kruik (het was ongeveer 28 graden) maar mijn kraamhulp zei dat er ondertussen genoeg babys een kruim hadden
     
  4. NathalieD

    NathalieD Fanatiek lid

    17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Een pasgeboren baby is nog gewend aan 37 graden dus ik zou gewoon kleertjes aandoen want de overgang is dan alsnog wel groot.
     
  5. Boefjesmamma

    Boefjesmamma Fanatiek lid

    23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Aaron is op 14 augustus geboren en de eerste week was het loeiheet. Hij had of een romper met lange mouw aan en een t-shirt of een romper met korte mouw met longsleeve. En inderdaad ook nog gewoon een dekentje er over heen.
    Buiten gewoon een mutsje want baby's verliezen hun warmte via hun hoofdje en een dun dekentje of lakentje in de reiswieg of in ieder geval een lakentje mee als ik de supermarkt in moest (ivm de airco).
    Kruik hebben wij 's nachts wel gebruikt omdat het op Aaron's kamertje flink afkoelde af en toe.
     
  6. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb een begin-augustus baby..

    We hebben in het begin meestal een romper met korte mouw, shirt met lange mouw, en broekje aangedaan. Het is even proberen. Even in het nekje voelen of hij warm of koud, of gewoon lekker aanvoelt. En eventueel iets veranderen aan de kleding.

    Mutsje hebben we niet meer gebruikt na een week trouwens, ons jochie kon zich toen goed warmhouden.

    Na een week zijn we naar buiten gegaan, toen lekker in de kinderwagen in zijn gewone kleding, maar dan een dekentje eroverheen. In de reiswieg lag hij heel beschut, en was na de wandeling ook nog prima op temperatuur.

    Wat je vaak hoort is: doe ze een laagje meer aan dan jij aan hebt. Dus als jij in een kort t-shirt loopt, zij een lang t-shirt. Heb jij een lang t-shirt, dan zij een vestje aan etc. Nou ging dat hier niet echt op, maar mijn jochie is een warme van zichzelf. Dat leer je vanzelf wel kennen.

    En voor mams: in ieder geval genoeg drinken, bij warm weer gewoon je dingen in de ochtend en avond doen, en 's middags plat (als het kan).
    Ik had ook wel last van vocht door de warmte. Dan kan een beetje meer zout in het eten wel helpen, maar het hoort er ook gewoon een beetje bij..
    En ga niet (teveel) onbeschermd in de zon zitten. Als zwangere heb je kans op een zwangerschapsmasker als je in de volle zon gaat, en dat gaat niet meer weg..
     
  7. InLove

    InLove Fanatiek lid

    11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    hier ook een augustus kind en t eerste t shirt wat ze droeg was in april t jaar erna.
    Gewoon rompertje en een dun shirt met lange mouw ook lang broekje en sokjes.
    Voordeel van de zomer was wel dat ik maar 1 keer een kruik gebruikt heb en dat was direct na de geboorte. De eerste dagen heeft ze zelfs in de omslagdoek gelegen. Ik puffen en zij heerlijk aant slapen.
     
  8. Kisbaba

    Kisbaba Fanatiek lid

    23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Onze oudste is van 17 augustus 1984, en juist in die eerste week was het zo heet! Op zijn kamertje (aan de zonkant) was het te heet, en hij moest met ledikantje en al naar de rommelzolder die in de schaduwkant staat. Omdat hij uitgedroogd was en bijna niet kon plassen moest hij zo koel mogelijk liggen. Airco was toen nog niet aan de orde.
    Dus ik heb de meeste kraamvisite moeten ontvangen op de rommelzolder. Daar lag ons kleine wurmpje in z'n rompertje (toen hadden ze alleen nog maar mouwloos) maar dat was ook warm genoeg. En dan 's avonds maar weer terug naar z'n eigen slaapkamertje. Wat een gesleep. Maarja, je moet wat! :D
    Wat waren we blij dat het na een aantal dagen weer iets minder heet werd, en hij gewoon weer in z'n eigen kamertje mocht blijven.

    Maar het kan natuurlijk ook een vrij koude augustus worden, en voor dat geval moet je toch ook gewoon warme kleertjes hebben voor je kleintje.
     
  9. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik ben uitgerekend in juli, maar koop iig geen t-shirts.
    Wel leuke rompers met korte mouwen, maar dan moet het wel ruim boven de 30 graden worden...
    Mijn dochter is destijds in januari geboren en zij kon zich prima warm houden, maar het blijft afwachten.
    Ik koop gewoon lange mouwen/broekjes setjes en idd wel voldoende mutsjes!
     
  10. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.499
    3.163
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Je hebt in elk geval geen korte broekjes of shirtjes met korte mouwen nodig...
    Als het zó warm is, dat je misschien zoiets aan zou doen, dan liggen ze inderdaad vaak alleen in hun romper, of in een rompertje met broekje.
    Ik had trouwens wel een érg schattig romper-jurkje... ik zag ze nu ook weer in de folder van de V&D staan. Dat zou ik zéker weer kopen als ik weer een zomer-meisje had gekregen ;) . Staat zo ontzettend lief :)

    Rompers met lange mouwen heeft ze alleen heel af en toe in de winter aan, maar eigenlijk bijna altijd rompers met korte mouwen. En nu ze groter is, in de zomer rompers met spaghettibandjes af en toe.
     
  11. Carla1980

    Carla1980 VIP lid

    16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    dinja is afgelopen zomer geboren op 9 juli. daarna is het ook heel erg warm geweest en heeft ze toch best veel shirtjes met korte mouwen gedragen. Ze bleef al vanaf het begin heel goed op temperatuur.
     
  12. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Mijn zoontje is van 11 augustus. Hij heeft altijd gewone kleding gedragen. Veel katoen en we hanteerden gewoon de regel aan 'een laagje extra'... Ging prima. We hadden pas een paar maanden later korte mouwen toen we naar de Canarische Eilanden op vakantie (hij was toen 3 maanden)
     
  13. MrsXL

    MrsXL Fanatiek lid

    19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    Door zout hou je nóg meer vocht vast. Je krijgt genoeg zout binnen die al in je gewone eten zit. Ik zou juist minder zout gaan eten en veel water drinken.
    Als je te veel zout gebruikt, schiet je bloeddruk ook omhoog!

    Het hoort het inderdaad een beetje bij, maar ik heb van een collega een tip gekregen die helpt om het overtollige vocht kwijt te raken.
    Je maakt gewoon een soepje van vooral selderie, het is niet lekker, maar werkt erg goed. Drink hier wel genoeg bij!!
     
  14. Makkie

    Makkie Niet meer actief

    bedankt voor alle tips meiden!

    Ik haal dan maar van alles wat! Wel alleen lange broekjes, maar rompertjes met korte en lange mouwen, want zo te lezen is het toch per kindje verschillend ivm de temperatuur zelf goed te houden en de temperatuur buiten.
     
  15. bloem2

    bloem2 Niet meer actief

    Het dochtertje van mijn zus is vorig jaar, eind juli geboren.. De eerste dagen heeft ze gewoon kleertjes met lange mouwen aangehad en een mutsje op gehad. Ook sliep ze met een dekentje en heeft ze gebuik gemaakt van de kruik. Na een week was het echt heel erg warm en ging ze lekker in een rompertje zonder mouwtjes mee naar het dagstrand,. het was zo warm en ze hield zich toen goed warm. Het ligt denk ik ook wel een beetje aan het kindje zelf en hoe warm het zal worden. Ik ben ook eind juli uitgerekend en zorg er gewoon voor dat ik van beide genoeg in huis heb. Ik shop graag dus dat komt helmaal goed haha:D
     

Deel Deze Pagina