Uitval door zwangerschapsklacthten, hoogte uitkering verlof

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Noelle85, 2 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noelle85

    Noelle85 Fanatiek lid

    8 jul 2013
    1.743
    462
    83
    Hallo,

    Helaas ben ik uitgevallen ivm zwangerschapsklachten. Ik werk via een uitzendbureau en heb sowieso een contract bij mijn opdrachtgever tot juli. Ik heb een contract van 24-32 uur, waarin ik structureel op 31/32 uur word ingeroosterd. Tot november werkte ik 40 uur.

    Nu krijg ik momenteel 36 uur per week uitbetaald 100%.

    Samen met mijn opdrachtgever en werkgever ben ik aan het kijken om eventueel voor een beperkt aantal uur en aangepaste werkzaamheden weer te werk te gaan. Over 2 weken heb ik een afspraak bij de arbo arts.

    Nu vraag ik mij af, stel dat ik 3 uur per dag te werk ga (op mijn werk vallen de uren dan onder re-integratie), heeft dit dan gevolgen voor de hoogte van mijn uitkering als ik straks met verlof ga? En moet ik deze uren dan opgeven, zodat deze van mijn ziektewetuitkering afgehaald worden?

    Alvast bedankt!

    Met hartelijke groet,
    Noelle
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Goedemorgen Noelle,

    Je bent ziek ten gevolge van je zwangerschap en wilt weten of het gevolgen heeft voor de hoogte van je zwangerschapsuitkering als je gedeeltelijk weer aan het werk gaat. Ik zoek het voor je uit en kom er zo snel mogelijk op terug.

    Met vriendelijke groet,

    Yvonne
    UWV Webcare Team
     
  3. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Hallo Noelle85,

    Goed te lezen dat je weer wat uren wilt gaan werken.
    Je vraagt je nu af of de uren die je werkt (die onder re-integratie vallen) van invloed zijn op de hoogte van je WAZO uitkering.

    De Ziektewetuitkering is 100% van je dagloon. Dit dagloon is gebaseerd op je SV loon dat je verdiende bij de werkgever waar je ziek geworden bent. We kijken dan maximaal een jaar terug.

    Als je weer gaat werken, dan worden de uren gekort op je Ziektewetuitkering. Je werkgever geeft deze uren door aan UWV.

    Ga je weer volledig aan het werk voor dat je WAZO ingaat, dan berekenen we de hoogte van de WAZO op basis van het SV loon dat je verdiende bij de werkgever:

    Als je aansluitend aan de ziekteperiode het WAZO verlof aanvraagt, dan wordt de hoogte van het dagloon vastgesteld op de situatie die voor jou geldt. Dit wordt individueel beoordeeld.
    Om uit te leggen hoe dat berekend wordt, is inzage in je gegevens noodzakelijk. Als je hierover meer informatie wilt, raad ik je aan hiervoor een bericht te sturen via MijnUWV.
    De medewerker uitkeren kan je hierover verder informeren.

    Ik wens je een voorspoedige zwangerschap verder.

    Met vriendelijke groet,

    Petra
    UWV WebcareTeam
     

Deel Deze Pagina