Utrogestan en vroege miskramen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Krily, 14 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krily

    Krily VIP lid

    20 jul 2017
    5.036
    3.776
    113
    Vrouw
    Hoi dames,

    Ondertussen zijn we in ronde 13 beland en 3 vroege miskramen verder. Nu ben ik door mijn vorige gyn niet serieus behandeld en ben ik daarom overgestapt naar een ander ziekenhuis. Hier heb ik bloedonderzoeken gekregen op bloedstolling en schildklier. De uitslag krijg ik over een paar weken.

    Als er niets uit de bloedtest komt mag ik van deze arts utrogestan proberen, het is alleen niet bewezen dat het werkt zei ze.

    Mijn vraag; bij wie heeft utrogestan geholpen en bij wie niet? Dus graag ervaringsverhalen. :)
     
  2. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier utro gebruikt. Maar ik had geen progesteron tekort. Toch wilde ik het na 3 miskramen graag proberen. Ondanks de utro toch nog 4 miskramen gehad en een missed abortion.
    Toch bij de 9de zwangerschap ook weer utro gebruikt en die ging wel goed.

    Voor mij was de utro ook gewoon het gevoel dat ik er alles aan gedaan had om de zwangerschap te laten slagen.
     
    Krily vindt dit leuk.
  3. Krily

    Krily VIP lid

    20 jul 2017
    5.036
    3.776
    113
    Vrouw
    Hm het is dus geen wonder middel.

    Inderdaad dat gevoel snap ik, daarom wil ik het ook heel graag proberen.

    Heb je wel iets anders gedaan waardoor die 9de zwangerschap wel goed is gegaan?
     
  4. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Nee.. Eigenlijk heb ik juist alles gedaan wat ik ervoor nooit deed. Nachtdienst werken en redbull gedronken in die nachtdienst , met neefje op de trampoline gesprongen. Ik ging ervan uit dat de laatste embryo vast ook niet zou pakken. Het feit dat ik zwanger bleek was ondanks dat ik wist dat het zou kunnen, toch een verrassing. Daarna heb ik het ontkent tot de 17wk. Pas toen ging ik geloven dat het deze keer mss wel goed zou gaan.
    Toch tot de bevalling bang geweest hem alsnog te verliezen.
     
  5. Krily

    Krily VIP lid

    20 jul 2017
    5.036
    3.776
    113
    Vrouw
    Oh Wow dat is echt wel heel bijzonder dan. Snap wel dat je dan alsnog bang bent geweest. Maar deze keer is het dan wel goed gegaan en dat is super fijn :)
     
  6. Colinn

    Colinn VIP lid

    8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Ik ik ik!!! 9x zwanger geweest, daarvan bij 1 zwangerschap utro gebruikt en dat resultaat wordt bijna 3 :D Nooit bewezen of die ene keer goed is gegaan door de utro maar de volgende keer gebruik ik het weer (al moet dat dan ook ivm de mmm):thumup:
     
  7. Kris81

    Kris81 Fanatiek lid

    14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Ja, hier ook! Bij onze eerste was het in ronde 4 na start utro raak. Bij onze tweede ben ik erzelf mee gestopt na een klein jaar omdat ik te veel last had van de bijwerkingen. Ik ben toen extra pregnyl gaan spuiten, wat er in mijn geval ook voor zorgde dat mijn lf werd verlengd. Dat is uiteindelijk gelukt.

    De werking is inderdaad nooit bewezen maar gelukkig geloven ze in de kliniek waar ik in behandeling was in het 'baat het niet, schaadt het niet' principe en schrijven ze het gewoon voor. Ik geloof dat het wel degelijk helpt om een wat beter klimaat te creeeren in je baarmoeder en door uitstel menstruatie (en misschien langer door gebruiken) dat extra steuntje geeft dat sommige lichamen nodig hebben om die eerste weken door te komen.
     
  8. Krily

    Krily VIP lid

    20 jul 2017
    5.036
    3.776
    113
    Vrouw
    @Colinn oh dat is een fijn succes verhaal. Ik hoop dat dat bij ons ook zo gaat. Gebruikte je dit dan vanaf je eisprong? Jij hebt ook veel miskramen gehad zie ik wel, was dit vaak rond dezelfde termijn?

    @Kris81 aah super! Geeft utro veel bijwerkingen dan? Ik geloof er opzich ook in, je leest toch best wat succes verhalen.
     
  9. Kris81

    Kris81 Fanatiek lid

    14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Bij de een wat meer dan bij de ander. Bij onze eerste had ik er niet zo veel last van maar merkte vooral toen bij de tweede dat het lange gebruik mij vooral veel vermoeidheidsklachten en depressieve klachten opleverde. Gelukkig was dat over toen ik overstapte op pregnyl :). Succes! Hoop dat het bij jullie ook zorgt voor een goede zwangerschap!
     
  10. Krily

    Krily VIP lid

    20 jul 2017
    5.036
    3.776
    113
    Vrouw
    Aah ben benieuwd wat het bij mij gaat doen. Dankjewel, dat hoop ik ook! :) jij veel succes met de bevalling :)
     
    Kris81 vindt dit leuk.
  11. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Ik heb het toen ook gevraagd aan mijn fertiliteits gyn, ik kon het zo krijgen, maar mijn cyclus was te perfect zei ze. Die utro ging daar alleen maar een langdradig zooitje van maken, plus mijn progesteron was ook gewoon dik goed.

    Suc6 bij jullie!

    Edit.... mss meer onderzoeken aanvragen? Amh, progesteron, etc?
     
  12. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Het is bij mij nooit bewezen dat utrogestan geholpen heeft maar denk zelf van wel.

    Bij mijn zoontje na de iui utrogestan gaan gebruiken en zwanger en deze zwangerschap ben ik het ook na de iui gaan gebruiken en ook zwanger.

    Gelukkig werkte mijn arts daarin goed mee. Ik mocht na de eerste echo stoppen met 7 weken maar voelde niet fijn dus kreeg opnieuw een recept en heb toen tot 13/14 weken utrogestan gebruikt.
     
  13. Colinn

    Colinn VIP lid

    8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Ik heb het gebruikt vanaf een week voor mn nod tot 12 weken zwangerschap. Doodeng om af te bouwen en uiteindelijk helemaal te stoppen maar het bleef goed gaan!:thumup: De miskramen variëren van 6 weken tot en met 12 weken. 'Gelukkig' wel altijd in het eerste trimester.
     
  14. Krily

    Krily VIP lid

    20 jul 2017
    5.036
    3.776
    113
    Vrouw
    M’n cyclus is wel goed, maar ik mocht het toch proberen. Ik ben al geprikt op progesteron, dit was volgens mijn vorige arts goed. En de uitslag van het amh krijg ik over een paar weken.
     
  15. Krily

    Krily VIP lid

    20 jul 2017
    5.036
    3.776
    113
    Vrouw
    Dat is heel fijn dat het met utro wel is gelukt. En heel prettig dat je arts zo goed meewerkte. Ik weet niet hoe lang ik het zal krijgen. Hopelijk wel tot 12 weken.
     
  16. Krily

    Krily VIP lid

    20 jul 2017
    5.036
    3.776
    113
    Vrouw
    Kan me voorstellen dat het eng is om af te bouwen inderdaad, vooral als je zulke late miskramen heb gehad. Lijkt me erg heftig :(. Hebben ze bij jullie toen ook onderzoeken gedaan naar de miskramen?
     
  17. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Je moet ook doen wat goed voor je voelt hoor, dan kun je altijd tegen jezelf zeggen dat je het geprobeerd hebt, anders blijft dat wat als? gevoel zeg maar.

    Ik wilde alleen mijn cyclus niet verstoren, maar ik ben vast een stuk ouder dan jij, dus mijn cyclus is heilig :roflmao:
     
    Krily vindt dit leuk.
  18. Krily

    Krily VIP lid

    20 jul 2017
    5.036
    3.776
    113
    Vrouw
    Ja precies, dat wat als. Had jij ook meerdere miskramen?

    Ja dan snap ik het wel, ik ben 23 bijna 24 :) het lijkt me opzich wel prettig om m’n menstruatie iets op te kunnen schuiven. Als ze dan ook minder heftig worden ben ik helemaal gelukkig.
     
  19. Colinn

    Colinn VIP lid

    8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Ja hebben ze gedaan maar niks kunnen vinden. Begin dit jaar zijn we erachter gekomen dat mijn man ernstig verminderd vruchtbaar is. Er zijn niet veel cellen en dat wat er is zwemt bijna tot niet. Kwalitatief was het ook niet in orde. Er vind wel een bevruchting plaatst maar kan nooit uitgroeien tot een gezonde baby.
     
  20. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Ik heb utrogestan gekregen van mijn huisarts na twee vroege miskramen. Het heeft mijn cyclus niet in de war gebracht maar bijwerkingen zijn er wel voor mij.

    Ik ben 1 keer zwanger geweest met utrogestan en dat werd helaas een missed abortion. Ik heb deze op natuurlijke wijze afgewacht en met 11,5 weken, ruim 3 weken na t stoppen met de utro kwam het los.

    Nu vierde ronde na mijn MA weer zwanger en weer met utrogestan.

    De bijwerkingen naast echt het gevoel dat je zwanger bent waren voor mij met name
    Psychisch. Ik werd heel labiel van t spul, en stopte r ook steeds mee als ik op 12 dpo een negatieve test had. Ik heb in al mijn zwangerschappen (4 de afgelopen 11 maanden) elke keer al op 8-9 dpo een positieve test gehad dus ik wilde er zo snel
    Mogelijk af zijn, van de utro.

    Maar, alles voor t goede doel, nu hopen dat deze wel goed blijft plakken en doet wat ie moet doen.
     
    Krily vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina