Vakantie-keuze stress met een peuter van 1.5

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Sakura123, 24 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sakura123

    Sakura123 Actief lid

    16 dec 2014
    353
    0
    16
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Ik ben op zoek naar ervarings experts. Wij zijn aan het zoeken voor onze zomervakantie dit jaar voor mijzelf, mijn man en onze zoon van 1.5, voor eind mei/begin juni zal gaan zijn.

    Ik heb een eisenpakketje wat nogal lastig bij elkaar te sprokkelen is, en hoop dat iemand hier een leuke tip heeft:


    De ‘harde’ eisen:

    - Vliegen vanaf Eindhoven (Gran Canaria, Tenerife, Mallorca of evt Corfu/Kreta/Rhodos bijvoorbeeld)

    - Geen Kos, Turkije, of Egypte

    - Kindvriendelijk, dus een peuterbadje is wel een must

    - Óf all inclusive en dan mag het best een beetje een afgelegen resort zijn, of juist een heel leuk appartementje met winkels en restaurants in de buurt. Als het maar een rustige accomodatie is, niet in een barstreet ofzo

    - Zandstrand wat geschikt is voor kleine kindjes

    - Lekker warm, maar 35 graden hoeft nou ook weer niet

    - We hebben een budget van max 500 eur pp voor de reis/accomodatie


    De ‘leuk, maar niet noodzakelijk’ eisen

    - Niet zo’n flatgebouw van een hotel, laagbouw/pueblo stijl

    - een afgesloten balkonnetje of juist een tuin voor als ons zoontje slaapt zodat wij buiten kunnen zitten/liggen. Zwembad voor de deur is een dikke dikke pré.

    - Compact eiland beviel ons in het verleden erg goed. Wij hebben op Kos een auto gehuurd en in 2 dagen het hele eiland doorgecrosst. Heerlijk!

    -

    Hopelijk heeft iemand hier tips, want het begint al te korten en we hebben nóg niets.
     
  2. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Club martha's op mallorca! Was erg rustig. Op soms wat geluiden van de kinderactiviteiten na. Er zit een verlaagd en afgesloten zwemgedeelte voor de kleintjes. Bij het grote bad loopt het schuin af en niet meteen het diepe in. Niet op de begane grond zitten, want je hebt amper terras, meer een grasveld. Balkons zijn super ruim. Je zou er zelfs een eigen kinderbadje op kunnen zetten. Of het campingbedje onder een parasol. Balkons zijn betegeld.

    Winkels en restaurants om de hoek. Bushalte om de hoek. Met 45-60 min met de bus in La palma de hoofdstad. En de markt in felantix kan je ook doen met de bus.
    Klein strandje om de hoek. Mooi wandelpad naar de haven, waar je even een terrasje kan doen. En goede uitval basis voor uitstapjes.
     
  3. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    Villa tagoroo op Tenerife. All inclusive, appartementjes met afgesloten tuin of grooot balkon, verwarmde zwembaden.
    Buiten de vakanties zou dit best kunnen voor dit budget.

    Het is aan te lopen naar de boulevard, maar wij namen voor drie euro een taxi.
    Maar meestal huren we een auto op de eilanden.
     
  4. beautifulboys

    beautifulboys Niet meer actief

    Voor jou budget hebben wij ook gezocht op die landen. We konden vrijwel niks vinden voor het budget op die landen. ( ja met een beoordeling onder 8 ) en enkel logies.
    En wij gaan 9 mei.
    Misschien eens langs lokaalbreisburo die hebben vaak tips. ( hoef daar niet persee te boeken)
     
  5. Sakura123

    Sakura123 Actief lid

    16 dec 2014
    353
    0
    16
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Ik vind de vakanties dit jaar best wel duur. Vorig jaar zaten we voor 450 euro all inclusive op Kos, en dat is dit jaar bijna 200 euro duurder :(
    Turkije is spotgoedkoop, maar daar willen we liever echt niet heen. Wat heb je uiteindelijk geboekt, als ik vragen mag?
     
  6. Sakura123

    Sakura123 Actief lid

    16 dec 2014
    353
    0
    16
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Helaas kom ik eerder rond de 800 euro pp uit, en vanaf Eindhoven nog zelfs iets duurder :( erg jammer want het ziet er leuk uit!
     
  7. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Wij gaan naar Menorca, maar dat is denk ik niet vanaf Eindhoven.

    Fuerteventura zou ook nog kunnen aan de oostkust (maar dan niet in het zuiden, zee niet geschikt, midden en noorden wel)
     
  8. Sakura123

    Sakura123 Actief lid

    16 dec 2014
    353
    0
    16
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Nee helaas inderdaad niet vanaf Eindhoven :( Rotterdam zou ook wel kunnen voor ons.. maar we willen met name Schiphol vermijden want dat is ons teveel gedoe.
     
  9. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.131
    1.370
    113
    Spanje wordt lastig vrees ik, prijs ligt veel hoger en zeker met de eisen die je stelt (niet vervelend bedoeld). Wij hebben nl. ook zulke eisen en we zijn veel duurder uit dan verwacht en hetzelfde van vorige jaar was dit jaar ook een paar honderd euro duurder.
    Wij gaan naar een Viva hotel in Mallorca.

    Griekenland is beter betaalbaar. Samos is ook een leuk eiland.
     
  10. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Wij zijn toen ons zoontje 10mnd was vanaf Rotterdam gevlogen. Ideaal! Parkeren voor de deur, zo inchecken, zo door de douane etc.
     
  11. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.644
    3.771
    113
    Wij hebben ook een aardig eisen lijstje wat best wel overeenkomt, zoon is ook anderhalf :).

    We zitten nu voor 1100ish p.p. op Kos en vliegen toch van Schiphol omdat ik niets acceptabels kon vinden vanaf Rotterdam. Canarische eilanden zijn helemaal niet te betalen. Moet wel zeggen dat ik minstens een 9 beoordeling wil + minstens 4.5 op TripAdvisor.

    Oh, en het is voor 11 dagen.
     
  12. Sakura123

    Sakura123 Actief lid

    16 dec 2014
    353
    0
    16
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Kos ben ik al 4x geweest, daar hoef ik dus écht niet meer heen. Leuk en mooi eiland, maar te klein om er nog een keer heen te gaan :) Wij zaten vorig jaar voor 450 eur pp all inclusive in Aegean View, was echt heel goed en heb een heerlijke vakantie gehad. Ik wil best íets meer uitgeven, maar geen 1100 euro per persoon.
    Rotterdam vind ik ook weinig, Eindhoven iets meer. Griekenland vind ik ook prima overigens, maar dan wel een ander eiland dan Kos :p
     
  13. Sakura123

    Sakura123 Actief lid

    16 dec 2014
    353
    0
    16
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Je kunt vanaf Eindhoven alleen naar Kos, Kreta, Rhodos en Corfu, dus dan is het al gauw wat beperkt helaas. Griekenland vind ik overigens prima, heerlijk land en mijn man wil er graag heen. Maar ik vond het vrij duur t.o.v. vorig jaar.
     
  14. Roos32

    Roos32 Bekend lid

    2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Wij zijn met onze destijds 1,5 jarige zoon naar Aparthotel Viva Mallorca geweest en ik boekte een apartement op de begane grond met privé tuin. Als je de tuin uit liep lag je ook direct in het zwembad, wat IDEAAL was als ons hummeltje zijn middagslaapje deed. Zaten all inclusive. Trapje af en je had een leuk zandstrandje. Ver genoeg van al het rumoer. Hebben een fantastisch kinderzwembad met piratenschip en Nederlandstalige animatie.
     
  15. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.644
    3.771
    113
    Het kan ook wel voor minder, wilde alleen maar zeggen dat je het misschien niet gaat redden, all in voor 500 euro.
     
  16. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    Ik heb wel begrepen dat Spanje en de Canarische flink duurder zijn geworden, vraag en aanbod helaas, Turkije en Egypte vallen af voor de meeste mensen dus gaan ze hierheen.
    Via Duitsland of België is ook vaak goedkoper, kijk ook daar eens op.
     
  17. beautifulboys

    beautifulboys Niet meer actief

    Uhm turkije in eerste instantie. Wij wilden ook richting Spanje maar de duur. Dus toch turkije geboekt. 6 pers 2600 euro all inn. Miracle resort. Kan goedkoper hoor.
    Helaas om geboekt vanwege rumoer in Turkije en annuleren was niet mogelijk En Spanje te duur en ook nog koud.En nu dus egypte geboekt Een klein afgelegen resort buiten toeristich gebied. Jaz dar el madina.Egypte had niet mijn voorkeur. ( wel het weer en zee maar vind egypte niet mooi. Hihi. Dus dubbel gevoel nu
     
  18. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Herkenbaar, ik heb ook avonden achter de computer gezeten.

    De viva hotels vallen denk boven het budget, al zou je op de site van viva zelf kunnen kijken of ze nog beschikbaarheid hebben en zoeken naar tickets op transavia.nl. Wij waren vorig jaar naar Viva Mallorca gegaan, was erg leuk, ons zoontje was 1,5 jaar oud.

    Dit jaar ook lang gezocht met dezelfde eisen, nu vond ik de site van prijsvrij.nl erg prettig om te zoeken. Je kan selecteren op vertrek luchthaven, en het zijn scherpe aanbiedingen. Wij hebben geboekt naar Marins Playa (HP) voor € 1550 euro, zoontje is 2,5 jaar dus daar betalen we wel iets voor.
    Andere goede opties waren (op Ibiza, vliegen vanaf Rotterdam) el figueral, azuline bergantin, Balansat resort en intertur Miami Ibiza.

    Hopelijk heb je hier iets aan!
     
  19. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.950
    15.254
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wij zijn 2x op Mallorca geweest, Viva Tropic en een andere keer Club Marthas.
    Allebei een aanrader maar in het hoogseizoen erg prijzig. Wij hadden geen all inclusive.
    Niet te betalen voor 5 personen haha
     
  20. beautifulboys

    beautifulboys Niet meer actief

    ik kom niet op die prijs uit die je noemt . zelfs niet met last minute.. ibiza al helemaal niet. heb je dan logies?
     

Deel Deze Pagina