Verlaten

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Linaa, 15 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linaa

    Linaa Nieuw lid

    15 aug 2008
    2
    0
    0
    Hallo, ik voel me sinds - al een paar weken - erg verdrietig. Ik ben namelijk zestien en zwanger, toen ik vijftien was werd Charella geboren. Ik was erg blij maar ik zou de pil nooit meer vergeten, en het veilig doen. Stef de vader heeft me toen geholpen en we hadden veel lol. Nou, we hadden weer een keer veilig gedaan, was ik de pil vergeten omdat ik de laatste weken zo ziek was. Ik kon het niet halen en hij was het vergeten om het te doen voor me. Toen ik beter was had ik een test gehaald en ja, ik was weer zwanger.
    Nou Stef niet meer gezien, die werd super boos, nu sta ik er helemaal alleen voor. Ik mis hem zo, hij wil het 2e kind niet en ik wil het 2e kindje niet vermoorden. Me moeder wil ook niet voor me kindje zorgen, die zegt: je bent zelf twéé keer zwanger geraakt en nu is het je eigen schuld. :(
     
  2. kitana

    kitana Actief lid

    12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hoi

    rot dat dit nu de tweede keer voorvalt. zeker omdat je er nu niet aan kon doen en nog zo jong bent. is er geen ander familielid op wie je kan terug kan vallen?

    wat je eventueel nog kan doen is naar een opvangcentrum gaan voor jonge alleenstaande moeders. Die kunnen je zeker helpen. die zoeken dan alternatieven (zoals kinderopvang enz) zodat jij terug naar school kan enz.

    allesinds nog veel geluk
     
  3. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Misschien heeft je vriend even de tijd nodig om aan het idee te wennen. weet niet hoe oud hij is ,maar kan me voorstellen dat hij er behoorlijk van schrikt.

    Op zo'n jonge leeftijd de zorg en verantwoordelijkheid over 1 kind is al veel, laat staan over twee kinderen.

    Ik zou hem even de tijd geven en er dan proberen goed over te praten.

    Jullie hebben de kleine samen gemaakt,dus zullen jullie ook samen tot een oplossing moeten komen. en doordat jullie al een kleine hadden, wisten jullie de risico's van de pil vergeten en sex hebben..

    Succes met deze lastige situatie.
     
  4. Niet meer actief

    Een erg rotte situatie.. maar je moet wel goed in de gaten hebben dat daden, consequenties met zich meebrengen & je hier ook mee om moet gaan.

    Denk goed na!

    Veel succes,
     
  5. TiTaRa

    TiTaRa Fanatiek lid

    25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    Ik vind heel erg voor je maar dat wilt niet zeggen omdat je er 'alleen' voor staat dat het je niet zal lukken! Ik vind dat, als je het echt wilt, je alles alleen aankan... Het voelt natuurlijk erg moeilijk als je weet dat je niet op je eigen moeder haar steun kunt rekenen maar ik ben er zeker van dat er anderen zijn die jou maar al te graag willen helpen!
    Doorbijten meisje!
    En heel erg veel succes gewenst! :D

    En... Proficiat met je zwangerschap!
     
  6. Iggylover

    Iggylover Fanatiek lid

    25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    jeetje mina meis wat erg dat het je nu een 2e keer weer overkomt...
     
  7. Lucifertje

    Lucifertje Actief lid

    26 mrt 2008
    313
    1
    0
    Body Artist (piercer)
    flevoland
    oeh das balen al zo jong zometeen met 2 kids er alleen voor staan.
    Ik snap reacties best.. mensen schrikken snel.
    maar hopelijk draaien ze nog bij.

    Zijn dr geen hulp instanties waar je bij terecht kan?
    ff googlen misschien?
    Als je niet weet wat je moet doen...
     
  8. Majkuh

    Majkuh Fanatiek lid

    1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    hmmm, geloof niet dat dat je 2x ''overkomt'' dames ;)

    Maar het is wel gebeurt en nu moet er een oplossing gzocht worden!
    Vind het knap van je dat je het wilt houden, ik was net 17 toen ik zwanger werd van mijn eerste en dat was al jong! ;)

    Kijk eens of ze bij jou in de buurt een jonge moeder groep hebben, er zijn vast een hoop instanties die je wel kunne helpen en geef je moeder wat tijd, kan me voorstellen dat ze momenteel erg boos is, 1x overkomt zoiets je, de tweede keer ben je echt gewoon dom geweest....

    Mijn moeder wilde me bij mijn oudste 3 maanden niet zien, had ook even tijd nodig ;)

    Misschien hulp vragen bij de gemeente, de jonge moedergroep, het VBOK etc etc misschien andere familieleden die even iets helderder kunnen denken nu dan je moeder,want die is natuurlijk heel erg geschrokken.....

    succes!
     
  9. Sylvia79

    Sylvia79 Fanatiek lid

    12 sep 2005
    1.245
    0
    0
    onthaalmama (gastouder)
    denderleeuw
    linaa ja das inderdaad een zware dobber ik hoop dat je vriend nog bijdraaid en je moeder natuurlijk ook maar zoals de anderen al aangeven kun je meschien een instatie zoeken die je verder kan helpen
    waar wwon je ergens meschien zijn hier mensen uit de buurd die je info kunnen geven ;)
     
  10. nikton

    nikton Bekend lid

    10 jan 2008
    703
    0
    16
    Huh er niks aan kon doen? Condooms? Of is dat iets heel geks?!

    Hopelijk kun je hulp vinden daar niet van, maar jullie konden het zeker voorkomen! Succes!
     
  11. shanice81

    shanice81 Actief lid

    15 mei 2008
    321
    0
    0
    apeldoorn
    ikdenk dat je moeder op den duur ook wel zal bijdraaien,maar dat ze gewoon moet bijkomen van de schrik bedoel je bent echt nog superjong.
    Als mijn dochter op die leefijd zwanger zou zijn van de 2de (eerste al) dan zou ik echt een rolberoerte krijgen!
    Ik vind het echt superjammer dat jonge meiden zwanger raken,je hoort juist lekker van je jeugd tegenieten.
    Hoe oud is je vriend dan?Ik denk dat hij vast en zeker ook erg geschrokken is dat hij opnieuw vader wordt en dat misschien financieel niet aan kan..
    Wens je heel veel suc6 ;)
     
  12. yinte

    yinte Fanatiek lid

    28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    tjah, dat krijg je als kinderen zich met grote mensen dingen gaan bezig houden en nu jammeren dat ze er niks aan konden doen. tjah....
     
  13. yinte

    yinte Fanatiek lid

    28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ga naar een opvanghuis als je moeder je echt niet meer wilt helpen dat lijkt me op dit moment het slimste wat je kunt doen.
     
  14. Niet meer actief

    Nou zeg :( ik zeg niks omdat ik al eerder gebanned ben hier, maar dat vind ik wel een erg lompe opmerking waar je toch ook niks mee opschiet en de TS niet helpt?
     
  15. Majkuh

    Majkuh Fanatiek lid

    1 jun 2008
    2.545
    1
    0

    mee eens......
     
  16. Robin77

    Robin77 Fanatiek lid

    12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Ik snap ook dat dit misschien niet heel erg tactisch is...maar eh: mooier dan dit kun je het niet maken toch?
     
  17. Niet meer actief

    Mooier dan dat kun je het niet maken? Wat een onzin..
     
  18. Robin77

    Robin77 Fanatiek lid

    12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Gelukkig mogen meningen verschillen en vind ik niet dat je iedereen maar moet vertellen wat hij/zij graag wil horen!
     
  19. Niet meer actief

    Nee dat hoeft ook zeker niet, maar om nou zo lomp uit de hoek te komen & kort door de bocht te zijn vind ik ook niet echt correct!
     
  20. Mamak

    Mamak Fanatiek lid

    8 jun 2008
    3.420
    47
    48
    thuis
    Tsja, een vervelende situatie.. Dat wel.. Maar ik ben het er wel mee eens dat hij verkomen had kunnen worden..

    Misschien kun je het kind anders ter adoptie aanbieden.. Op die manier maak je het niet "dood" (zoals je het zelf noemt :( ) en help je mensen ermee die geen kinderen kunnen krijgen en ze dolgraag willen...
     

Deel Deze Pagina