Van WW naar ziektewetuitkering

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Silke89, 30 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silke89

    Silke89 Nieuw lid

    30 aug 2018
    2
    0
    1
    Vrouw
    Sinds juni ontvang ik een WW uitkering, voor een duur van 3 maanden. Welke dus in september afloopt.

    Ik was al zwanger toen ik uit dienst trad. Dit wist mijn werkgever op dit moment niet overigens. Mijn contract is niet verlengd.

    Helaas ben ik ziek geworden tijdens de duur van mijn WW, door de zwangerschap. Ik heb me ziek gemeld bij het uwv met als begin data 20 augustus. Telefonisch heb ik contact gehad met het uwv en ik heb inmiddels een toekenningsbesluit ontvangen van ziektewet uitkering van het uwv.

    De ww zou op 18 september aflopen. Loopt dan ook de ziektewet uitkering af? Of loopt deze dan langer door?

    Ik zit er nogal over te piekeren want ik zit dan helaas zonder inkomen als deze uitkering dan inderdaad afloopt.
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Hallo Silke89,

    Gefeliciteerd met je zwangerschap! Alleen niet zo leuk voor je, dat je er ziek door bent geworden.

    Je kunt stoppen met piekeren, want dit is niet nodig.

    De ziektewet loopt niet gelijk met je WW-uitkering af. Heb je aangegeven dat je ziek bent door je zwangerschap? Dan is je WW-uitkering al gestopt en zit je volledig in de ziektewet. Meer informatie, vind je hier: http://bit.ly/2oeeUr1 Heb je nog niet doorgegeven dat je ziek bent door je zwangerschap, dan raad ik je aan om dit zo snel mogelijk alsnog te doen.

    Hier, vind je meer informatie over de zwangerschaps- en bevallingsuitkering (WAZO) als je een uitkering van UWV hebt: http://bit.ly/2pgaPQo

    Ik wens je nog een fijne, piekervrije, zwangerschap!

    Met vriendelijke groet,
    Monica
    UWV Webcareteam
     
  3. Silke89

    Silke89 Nieuw lid

    30 aug 2018
    2
    0
    1
    Vrouw

    Bedankt voor de snelle en duidelijke reactie! Vandaag ontving ik een betaalspecificatie. Hierop staat alleen de ZW, dus van 20 t/m 31 augustus. Ontvang ik nog een aparte specificatie over de data van de WW van 1 tm 20 augustus. Of valt hier een gat en heb ik over deze data geen inkomen?
     
  4. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Hallo Silke89, Dat klopt. Over de periode van 1 t/m 20 augustus krijg je nog een uitbetaling van de WW-uitkering. Als je de inkomstenopgave hebt ingevuld, dan betalen wij deze binnen 10 kalenderdagen en staat daarna binnen 3 werkdagen op jouw rekening. http://bit.ly/2ndh860 Met vriendelijke groet, Yvonne UWV Webcareteam
     
  5. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Hallo Silke89,

    Dat klopt. Over de periode van 1 t/m 20 augustus krijg je nog een uitbetaling van de WW-uitkering. Als je de inkomstenopgave hebt ingevuld, dan betalen wij deze binnen 10 kalenderdagen en staat daarna binnen 3 werkdagen op jouw rekening.

    Met vriendelijke groet,

    Yvonne
    UWV Webcareteam
     

Deel Deze Pagina