en daar gaan we weer...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door twijfelaartje, 9 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twijfelaartje

    twijfelaartje Actief lid

    6 jun 2006
    220
    0
    0
    :(Hier een hormoonhoudende mamma die het effe niet meer weet! Het is mijn tweedde kindje dus ik had verwacht niet meer zo onzeker te zijn... Ze is nu bijna drie weken oud en heeft ontzettens last van krampjes waardoor ze overdag erg onrustig is. s' avonds slaapt ze heel goed en moeten we haar wakker maken voor de fles van 23.00 daarna is het ook nog niet zo;n punt maar dan na de nachtvoeding rond 3.30/4.00 begint het... Krampjes!! Mijn eerste had het ook zo erg overdag maar die sliep snachts altijd goed. Hebben hier meer moeders last van nachtelijke krampjes? Het tutje helpt om haar krampjes weg te zuigen maar iedere keer als dat rotding eruit valt begint ze weer!! Voor de voeding krijgt ze al Infacol en als ze het nodig heeft nog cinababy op het tutje... HELP!!!
     
  2. Mams136

    Mams136 VIP lid

    26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    via een duitse site kun je Sab Simplex bestellen...Dit helpt bij veel kindjes tegen de krampjes.

    Ook kun je op het cb vragen naar tips om je kleintje vast te houden zodat de krampjes weg gaan.

    Voor snachts heb ik eigelijk weinig tips.

    Meid hou gewoon in gedachten dat krampjes maar tijdelijk zijn, zodra je kindje meer gaat bewegen gaan ze weg.
    HET IS EEN FASE MEID!!!!!! KOPOP :D
     
  3. mychat

    mychat Actief lid

    3 jun 2008
    214
    0
    0
    Onze dochter heeft een maand bv gehad, dan kun je niet zo heel veel doen tegen krampjes, maar toen we over moesten op de fles werden de krampjes wel erger. Mijn man heeft toen een middeltje op internet gevonden waar wij zo iets van hadden, baat het niet, dan schaadt het niet.
    De fles aanmaken met rooibosthee (zonder toevoegingen), bij onze dochter waren de krampjes gelijk de eerste dag weg en ze heeft er nooit meer last van gehad. Toen ze 6 maanden was zijn we overgegaan op opvolgmelke en hebben we geen thee meer gemaakt.
     
  4. maartjev

    maartjev Fanatiek lid

    9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    na voeding of tussendoor ff op haar buikje over je arm leggen, eventueel rugje wrijven, hielp hier prima.
     
  5. malka

    malka Bekend lid

    30 aug 2008
    847
    0
    0
    bij ons hielp cinababy, maar dan moet je wel echt 3 x op een dag geven, en niet alleen wanneer ze krampjes heeft.
     
  6. Merijn

    Merijn Niet meer actief

    Ik geloof niet in cinababy etc. :) Ik heb hier nog nooit ook maar een beetje effect gezien. Maar goed, baadt het niet schaadt het niet. Dus je kunt het in ieder geval proberen.

    Verder hebben wij flessen van dr brown speciaal tegen de krampen. Ik heb ook hiervan geen idee of het echt werkt want vlak voor het beginnen met het geven van deze fles, zijn wij gestopt met de borstvoeding en dat was hier het probleem (toeschietreflex, veel drinken). Maar je zou het kunnen proberen. Wat mij namelijk wel opvalt, is dat in deze fles veel minder luchtbelletjes zitten dan in de aventflessen (die we eerst gebruikten).

    Boert je kleine trouwens goed na een voeding? Want ik kan me herinneren dat dat hier in het begin zo'n gedoe was. De eerste weken waren we soms wel bijna een half uur bezig om hem te laten boeren. En dat kan ook goed opluchten.

    En wat al eerder is gezegd, krampjes gaan over het algemeen redelijk snel weer over! Dus nog even en je kleine heeft er waarschijnlijk veel minder last van!
     
  7. Debby191

    Debby191 Lid

    9 dec 2008
    85
    0
    0
    Alblasserdam
    T blijft zielig die krampjes:(
    Hou het wel een beetje in de gaten dat het niet te erg word, Nikita had eigenlijk vanaf de geboorte overdag behoorlijk veel krampjes en de kraamverzorgster zei dat het "normaal" was, toen was vorige week maandag de mevrouw van het cb hier en die zei ook dat het er tot 3 maanden bijhoord.
    Afgelopen woensdag was ze heel erg huilerig en donderdag en vrijdag heeft ze echt maar max 2 uurtjes geslapen overdag en verder was het alleen maar huilen ('s nachts sliep ze vreemd genoeg wel normaal) toen zijn we vrijdagavond naar de huisartsenpost gegaan en die haalden er gelijk een kinderarts bij, ben nog nooit zo geschrokken als toen ze zeiden dat ze maar even daar moest blijven.
    Het bleek gelukkig helemaal niks ergs te zijn en zondag mocht ze weer mee naar huis maar ze blijkt dus wel al die tijd de verkeerde voeding gehad te hebben.
    Ze heeft nu friso hypo alergeen en ze heeft mischien nog een halfuurtje per dag n beetje krampjes.
    Achteraf had het dus heel veel ellende kunnen schelen als er eerder iemand aan gedacht had dat t weleens aan de voeding zou kunnen liggen (zelfs mn moeder kreeg toen ik net geboren was en vaak krampjes had al in de eerste 10 dagen het advies om andere voeding te proberen) Wat de zuster in het ziekenhuis wel aanrade was op haar op mn arm te leggen met haar buikje op mn hand en dan zeg maar haar hoofdje tegen mn borst en dr beentjes bungelend over mn hand heen zeg maar (pff legt nog best moeilijk uit als je t niet kan laten zien;)) door de tegendruk die er dan op t buikje komt worden de krampjes minder. Bij Nikita hielp het wel zolang ik op deze manier met haar rond bleef lopen werd ze een heel stuk rustiger.
    Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
    Liefs Deb
     
  8. Lintje

    Lintje VIP lid

    9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Geef je BV of FV, ik hoor ook wel goede verhalen over Friso Comfort.
     
  9. Angelique05

    Angelique05 Actief lid

    10 jan 2009
    189
    1
    18
    Vrouw
    Moeder
    ik ben nog steeds overtuigd van een ostiophaat.
    veel succes
    groetjes angelique
     
  10. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    @mychat: wij gebruikten daar "kabouterfeestthee" voor
    daar zit venkel in.. dat helpt ook tegen krampjes (niet te veel.. dat is ook niet gezond)
     
  11. marion1982

    marion1982 Actief lid

    20 dec 2008
    107
    0
    0
    hai

    ik gebruikte altijd natrulon forte en mijn mannetje had ook vreselijk last van krampen en nachten lang wakker. Ook kon hij niet poepen, ik maakte de voeding aan met rooibosthee, gebruikte cinababy en infacol maar het hielp allemaal niks.
    Toen ben ik overgestapt van voeding en ben ik begonnen met friso confort en het wonder is geschied, hij poept een paar keer per dag en heeft geen last meer van krampjes en slaapt als een roosje. dus je moet toch een beetje goochelen en kijken welke voeding het beste is voor jouw baby.

    succes!
     

Deel Deze Pagina