dochter wil geen bijvoeding

Discussie in 'Voeding' gestart door Arja, 29 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arja

    Arja Bekend lid

    2 nov 2008
    951
    0
    0
    Ben sinds een paar weken begonnen met fruit en sinds deze week ook met groente. Wat ik ook probeer ze moet het niet. Ze houdt haar lippen stijf op elkaar en draait haar hoofdje weg. Een soepstengel, korstje brood, pap, rooibosthee en liga lust ze wel graag. Nu ben ik zelf ook geen grote fruit en groente-eter, maar ik zorg dat ze bij mij aan tafel zit zodat ze mij ook ziet eten. Zodra ze de lepel ziet gaat haar mond dicht. Het is zelfs zo erg dat ze kan lachen met haar lippen op elkaar, heel grappig gezicht. Nu geef ik haar wortel of banaan in haar handje en dan stopt ze het wel in haar mond. Alleen het wordt zo'n kleffe bende dat er niets in haar mondje komt. Ze knijpt alles fijn en geeft alles aan de hond. (Die is overigens haar grootste fan nu.) Heb trouwens ook al banaan geprakt met liga en dat vind ze wel aardig geloof ik, maar toch gaat die mond niet open voor de lepel. Hebben jullie tips?
     
  2. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.831
    1.306
    113
    Werkt het ook als jij de banaan (dus heel) voor haar mond houd? Stopt ze ook niet haar handjes in haar mond als ze aan het kliederen is? Je zou je ook in rapley kunnen verdiepen, misschien dat ze dat fijner vindt. Daar weet ik niet veel vanaf, maar er zijn hier op het forum wel meiden die er veel van weten.

    Het enige wat ik kan bedenk is steeds op een vast tijdstip weer aanbieden. Of je zou eens een smoothie kunnen maken evt met wat opvolgmelk of water, misschien wil ze het wel drinken en dan leert ze toch de smaak kennen.
     
  3. Koekeloerie

    Koekeloerie Niet meer actief

    Het enigste dat ik op het moment kan bedenken is haar spelenderwijs aan de lepel te laten wennen. Geef haar gewoon de lepel, zonder er iets op.

    Als ze aangeeft dat ze niet wilt, gewoon stoppen. Het heeft geen zin om haar te forceren. Ze ontwikkelt dan een negatieve ervaring en zal alleen maar slechter van de lepel eten.

    Misschien heeft ze geen trek of zit ze nog vol. Misschien de soepstengels en andere tussendoortjes even weglaten en terug gaan naar de basis. Dus melk en dit langzaam uitbreiden met groente en dan fruit. Steeds een beetje erbij.

    Ik moest wel lachen om je beschrijving. Mijn meisje knijpt ook alles fijn en zit er dan vol bewondering en interesse naar te kijken, eten ho maar. Laat maar spelen hoor. Is de hond ook weer blij ;)
     

Deel Deze Pagina