Verhuizen met baby / dreumes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Appeltje85, 20 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Appeltje85

    Appeltje85 Bekend lid

    22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    In augustus gaan we verhuizen. M'n dochter is dan 9 maanden oud. Het idee is om in 2 dagen tijd te verhuizen. Op beide dagen wordt ze opgevangen door opa en oma. Op dag 1 verhuizen we de slaapkamers zodat we daar 's nachts al kunnen slapen. Op dag 2 de meubels en rest in huis.

    Wie is er ook verhuisd met wat oudere baby (of dreumes) en heeft tips om de verhuizing zo rustig mogelijk te laten verlopen voor de baby? Hoe ging het de eerste tijd in het nieuwe huis (zowel overdag en 's nachts)?

    Deel jullie ervaringen :)
     
  2. birds86

    birds86 VIP lid

    13 mei 2013
    5.304
    2.001
    113
    Vrouw
    Ik zou de kindjes bij opa en oma laten slapen die 2 dagen en jullie in het nieuwe huis. Dan hoeven jullie niet op de tijd te letten en doorgaan tot een mooie tijd.
    Er valt altijd wat tegen met verhuizen. Bed niet goed in elkaar. Te weinig tijd. Regen..bla bla bla.
    Geeft veel meer rust zonder kinderen want je hoeft niet aan hun te denken met wegbrengen, eten, verschonen enz.

    Succes!
     
  3. DDucky

    DDucky Bekend lid

    7 jul 2014
    997
    317
    63
    Onze dochter was 8 maanden toen we verhuisde naar ons huidige huis. Wij hadden een week de tijd om alles over te verhuizen en kleine dingen in huis aan te pakken zodat het naar onze smaak was.
    Dag 1 tm 5 hebben we onze dochter zoveel mogelijk in het oude huis gelaten samen met oma en dan voor de lunch kwamen ze gezellig bij ons eten in het nieuwe huis (gewoon brood aan een tafel zeg maar).
    Dag 6 gingen in 1 dag alle spullen over (hadden gelukkig een hoop hulp). In eerste instantie was onze dochter bij mij in het nieuwe huis (hadden we het minste last van de verhuizing) en toen alles naar het nieuwe huis kwam heeft een kennis haar meegenomen in de wandelwagen om lekker te gaan wandelen, en zo is ze uiteindelijk ook in slaap gevallen.
    Toen ze wakker werd waren alle meubels al in het huis, alleen nog iets drukker qua mensen. Toen hebben we samen de kat opgehaald met zijn spullen in het oude huis en zo zijn we in het nieuwe huis getrokken :)
    Ze heeft gelukkig geen last gehad van slapenloze nachten o.i.d. ze vond het eigenlijk allemaal wel prima :)
    Dag 7 lekker rustig aan gedaan en thuis gebleven zodat iedereen een beetje kon wennen.
     
  4. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.622
    3.993
    113
    Wij hebben een verhuizer ingeschakeld. Geen gedoe met zelf alles over brengen. Maar die dag was onze 1 jarige wel gewoon bij opa en oma.
    In jullie geval zou ik de kleine ook een laten logeren. Dan kun je alles rustig aan doen. Alles netjes neerzetten in elkaar zetten uitpakken etc.
    De eerste dagen na de verhuizing was het wat wennen voor iedereen. Waar liggen de spullen. Het kamertje is net wat anders voor de kleine. Maar wel ver dezelfde meubels dus dan is het wat minder grote overgang.
    En het wennen aan het nieuwe kdv was bij ons een lang process. Als ik dat had geweten hadden we het iets geleidelijker laten over gaan.
     
  5. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Onze oudste was 9 maanden toen we van ons oude huis naar een tijdelijk huis gingen, en 3 maanden gingen klussen in ons nieuwe huis. Soms legden we de babyfoon neer bij de buren (we zaten in de bed en breakfast van mijn schoonzus) maar heel vaak namen we hem ook mee. Dan sliep hij de hele avond in een kamer in zijn campingbedje. En dan namen we hem om 23.00 weer mee terug. (hij was (en is ;) ) wel een extreem makkelijk kind waar dat mee kon, met de andere 2 was dat nooit goed gegaan)
    Het verhuizen deden we in 1 dag. Ook alles was in elkaar gezet. Maar we hadden het hele huis verbouwd, waarbij we alle meubels voor de woonkamer nieuw kochten, en ook hadden we nieuwe kledingkasten enzo, dus dat stond er allemaal al toen we verhuisden. Wij hebben boxspringbedden, dus daar valt niks in elkaar aan te zetten, en het ledikantje hadden we niet uit elkaar gehaald. Dus in korte tijd stond alles in ons nieuwe huis op zijn plek.
    De oudste was trouwens de dag van de verhuizing bij mijn moeder, dat vond ik wel ideaal. En 's avonds op zijn nieuwe kamer zijn bed in. Nooit geen problemen gehad daarmee.

    Ook de verhuizing naar ons derde huis deden we gewoon op 1 dag. Ik zou er zelf niet echt aan moeten denken om 2 dagen te gaan verhuizen eigenlijk. Maar die derde verhuizing was wel makkelijker. We woonden toen tijdelijk bij mijn schoonouders omdat het nog niet klaar was, en alle spullen verhuisden we naar de schuur bij ons nieuwe huis, dus er hoefde nog niks in elkaar gezet te worden. In een halve dag was alles over verhuisd. Mijn zwanger leende een vrachtwagentje van zijn werk, met 6 man hulp was het zo gedaan eigenlijk. De kinderen waren toen 4 en 2 denk ik, die liepen er gewoon om heen.

    Succes met verhuizen!
     
  6. ellessinia

    ellessinia Actief lid

    13 nov 2014
    498
    477
    63
    Toen onze dochter 6 mnd was zijn wij verhuisd.
    We hadden een verhuisbedrijf dat in de nieuwe woning ook de meubelen (kasten) weer monteerde. Erg fijn.
    Onze dochter is 3 nachten gaan logeren bij mijn ouders.
    Toen we haar ophaalden was zo ongeveer alles klaar en ingeruimd in huis. Geen stress gehad.
    Nu ben ik sowieso goed in verhuizen en vind ik het ook leuk :). Ik begin ruim van tevoren, per kamer, in te pakken en op te ruimen. Geeft rust en ik neem geen troep mee naar het nieuwe huis.
     
  7. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.098
    5.277
    113
    Wij zijn van de ene kant van het land naar de andere kant verhuisd. Dochter was 11 mnd. Zij ging naar oma tijdens inladen vd spullen. En toen de wagen vol was gingen we met zijn alle naar de andere kant.
    Daar was het wel wat rommelig want daar was ze dus bij maar dat kon niet anders. Ik zorgde dat haar kamer weer het zelfde was zo goed als. Slapen gimg matig, ze had oppeens een dubbel zo grote kamer. Maar ging vanzelf goed.
     
  8. rums

    rums Niet meer actief

    Een erkende verhuizer inschakelen is mijn tip. Wat een verademing.
     
  9. VBJ82

    VBJ82 Niet meer actief

    Onze oudste was drie maanden toen we gingen verhuizen.
    We hebben een erkende verhuizer ingeschakeld. Wat was dat fijn!!
    Ze kwamen om 7 uur en om 15 uur stond alles in het nieuwe huis.

    Toen zijn wij alles uit gaan pakken en om 18 uur lag/stond het meeste op z'n plek.

    De baby hadden we een dagje bij vrienden onder gebracht.

    Ze moest de eerste paar dagen even wennen.
     
  10. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Mijn ervaring Is dat het vaak wel in een dag kan. Wij begonnen smorgens om 9u en smiddags om 16u zaten We op de bank in het nieuwe huis. Alles overgebracht en alle dozen al uitgepakt. Er waren 4 vrienden alles uit het oude huis aan het halen, 2 waren in het nieuwe huis weer alles in elkaar aan het zetten wat er moest gebeuren, en ik was met een paar vriendinnen alle dozen weer aan het uitpakken. Was zo gebeurd eigenlijk en heel gezellig!
    Kinderen (toen 4 jaar en 20 maanden) waren de hele dag bij schoonzus aan het spelen
     
  11. nazli21

    nazli21 VIP lid

    28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    ik ben vorige jaar in oktober verhuist. toen was mijn dochter 3 weekjes oud en mijn zoontje 14 maanden oud

    tijdens het inpakken was mojn zoontje bij mijn ouders en de kleine bleef bij mij (borstvoeding).

    op de dag van verhuizen kwamen mijn ouders met de dreumes mij helpen. mijn moeder bleef nog een paar dagen thuis om dan weer terug uit te pakken.
     
  12. Appeltje85

    Appeltje85 Bekend lid

    22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    Bedankt voor jullie tips. Bij opa en oma slapen zien we niet zitten. Ze heeft daar nog nooit geslapen en ze krijgt bovendien nog borstvoeding. We denken dat het voor haar fijner is in de avond en nacht tussen de 2 verhuisdagen in bij ons te zijn in het nieuwe huis, dan op een vreemde plek zonder mama(melk). Op de 2e verhuisdag komen zo'n 8 man helpen, dus we denken dat de spullen dan snel om moeten zijn en meubels in elkaar moeten staan.
    Bovendien is er in de 2 weken voor de verhuizing in het huis geklust, dus dan kunnen we ook al iedere keer wat meenemen.

    Ik las op internet ook als tip om het beddengoed van de baby niet te vervangen tijdens de verhuizing, zodat alles nog 'bekend' ruikt. Iemand meer van dat soort tips?
     
  13. Pepijnn

    Pepijnn Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Wij zijn anderhalf jaar geleden verhuisd met een kleuter, kleine peuter en baby van 3 maanden. Dat ging eigenlijk vrij gemakkelijk. Mijn ouders of de oppas zaten in ons huis, wanneer wij bezig waren met het nieuwe huis. We zorgden dat als eerst de slaapkamers af waren, zodat ze daar lekker konden slapen. We hebben wel veel hulp gehad van vrienden.

    En verder in zijn/haar kamertje zoveel mogelijk hetzelfde laten. Slapen ging hier gelijk goed.
     
  14. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.846
    2.256
    113
    Wij zijn 8 maanden geleden verhuisd. Zoon van 10 maanden en dochter van 2,10 s ochtends 8u naar oma en dag erna weer om 15u terug.
    Dag 1: 8 man alles uit elkaar, verhuizen en alles in elkaar. Dozen meteen op juiste kamer. S avonds met zijn 2-en dozen uitgepakt, lampen opgehangen. Dag 2: alle dozen uitgepakt. Alles stond op zijn plek toen kindjes terugkwamen. Geen problemen gehad met slapen of wat dan ook!
     
  15. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Verhuist in een weekend met een baby van 3 maanden en een peuter van 2,5.

    Op dag 1 alles zo goed als overgebracht, geverfd, etc. Nog geslapen in de oude woning.
    Op dag 2 zelf overgegaan naar de nieuwe woning en daar geslapen. We zijn verhuisd in een weekend haha

    We hadden hulp van alle vrienden en familie die we konden optrommelen :) Mijn moeder liep vooral met de kids rond, de rest hielp met klussen etc. Was prima te doen en de kids hebben nergens last van gehad.
     
  16. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Mijn tip: Niet te ingewikkeld doen. Wij zijn verhuisd toen de kleinsten 14 maanden waren.
    We hebben hun slaapkamer zo lang mogelijk intact gehouden. Pas op de ochtend van de verhuizing de schilderijtjes, slingers etc ingepakt, dit waar ze bij waren. De andere spullen zoals de inhoud van de kast al eerder, maar zo leek het zo lang mogelijk normaal.
    Ik heb vervolgens de kinderen naar een vriendin gebracht en de volgende dag bracht die vriendin de kinderen thuis, naar het nieuwe huis. Hun kamer had ik weer ingericht met dezelfde spullen, zodat het er vertrouwd uit zag. De kinderen waren ook al vaak tijdens de klusperiode in het nieuwe huis geweest dus het was al wel bekend terrein. We hebben geen slechtere nachten dan normaal gehad.
     
  17. cherubin

    cherubin Bekend lid

    8 sep 2014
    549
    360
    63
    NULL
    NULL
    Wij gaan begin september verhuizen. We krijgen 25 augustus de sleutel, tijdens de klusperiode zal onze dochter vooral bij schoonouders bivakkeren als wij onze handen vrij moeten hebben. Of een van ons blijft met haar thuis, net hoe het uit komt.
    De planning is nu dat we 9 september over gaan, dan gaat dochter op de dag ervoor naar mijn ouders en blijft daar slapen. Geeft ons de gelegenheid om die vrijdag alvast een paar keer extra te rijden en op zaterdag vroeg te beginnen. Dan gaan de grote en zware spullen over. Planning is dat we daar in de middag grotendeels klaar mee zijn, dan brengt mijn moeder dl naar het nieuwe huis en hebben we nog een poosje om daar met zijn drietjes te acclimatiseren. En de twee weken daarna zijn we ook nog vrij om daar lekker te kunnen acclimatiseren.
     
  18. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    Wij zijn verhuist toen onze dochter net 1 was. Tijdens de verhuizing heeft ze 1 nachtje bij opa & oma gelogeerd zodat wij alles konden inpakken en de volgende dag in het nieuwe huis weer uitladen. Die avond hebben we dus meteen ook daar geslapen met zn allen. Haar kamertje in het nieuwe huis was helemaal af, en we hebben haar nog eens meegenomen naar het lege 'oude huis' en tijdens het klussen ook eens naar onze nieuwe woning. Het slapen was de eerste 2 weken wel echt drama, ze heeft heel veel gehuild tijdens het inslapen (dat duurde gerust 2-3 uur...) en werd snachts regelmatig wakker. Nu moet ik ook wel zeggen dat ze in de eerste week dat we daar woonden ook een brandwond opliep en waterpokken kreeg, dus het arme meisje had alles tegelijk. Na 2 weken was het klaar en sindsdien slaapt ze hier goed :)
     
  19. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Wij krijgen als alles goed gaat 1 november de sleutel en hebben dan de luxe dat opa's en oma's van beide kanten op nog geen 5 min. lopen zitten. En uit mn werk kan ik gelijk door naar het huis om te klussen.

    Met wat geluk redden we het om haar eerste verjaardag in t nieuwe huis te vieren. Ben maar vast begonnen met opruimen/weggooien en langzaam aan inpakken en labelen, is dat vast gedaan. We gaan van huur naar koop dus dat is in dit geval wel lekker, loopt t uit kunnen we nog even wat langer blijven zitten.
     
  20. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Wij hebben een meid van nu bijna 5 maanden. Begin december gaan we verhuizen. We wilden haar een half jaar bij ons op de kamer laten slapen en dan naar haar eigen kamer doen. Nu kiezen we ervoor om haar tot december bij ons te laten slapen. September aan een nieuwe kamer wennen en december weer lijkt me teveel.

    We zijn de vorige keer in 1 dag verhuisd. Zo'n beetje alles was de dag voor de verhuizing ingepakt. Eind van de dag van de verhuizing was alles uitgepakt. En dat met 7 man totaal. Nu huren we verhuizers in. Alleen voor het sjouwen en rijden denk ik. Al wil mijn man ook voor het in- en uitpakken. Iemand daar ervaring mee?
     

Deel Deze Pagina