Dochter vraagt de hele dag door om eten

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door demaco, 4 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. demaco

    demaco Fanatiek lid

    1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Mijn dochter van ruim 2,5 vraagt echt de hele dag door om eten.
    Ze probeerd eerst koekjes, maar als dat niet lukt gaat ze vragen om brood, fruit enzo. Prima als ze eens honger heeft mag ze best een stuk fruit extra. Geen enkel probleem mee.

    Maar ze vraagt dus echt de hele dag door om eten. Max een half uurtje zit er tussen het vragen als ze heel druk aan het spelen is.

    Herkent iemand dit? Wat doen jullie daar nou mee?

    Ik word er persoonlijk doodziek van om de hele dag door maar te moeten herhalen dat het niet kan.

    Ze eet per dag 4 broodjes, 2 stuks fruit, 2 koekjes (biscuitjes of speculaasjes), avondeten en toetje..

    Ze is ook niet gewend om heel veel te krijgen dus ik snap niet waar dat vragen de hele dag door vandaan komt. Is dit een fase ofzo?
     
  2. Roozjuh

    Roozjuh VIP lid

    1 okt 2007
    18.378
    1.286
    113
    Flevoland
    Dit doet mijn zoontje dus ook al een tijdje. Hij krijgt van mij dan gewoon een half broodje of iets van soepstengel. idd fruit maar ook hier hele dag door vragen om eten. Heb een heel slank ventje dus hij kan gelukkig wel wat hebben maar hij wil alleen maar eten eten eten. Om knetter van te worden. Smorgens geef ik hem tegenwoordig bordje pap. En dat werkt gelukkig wel even tot de middag dat ie niet om eten vraagt. Merk dus dat ie echt wel trek heeft en niet zomaar om eten vraagt. 2.5jarige verbruiken onwijs veel energie, hij slaapt ook veel meer opeens.

    Hoop dat het een fase is :p Maar tot die tijd krijgt ie gewoon een extra broodje(tot op zekere hoogte)
     
  3. demaco

    demaco Fanatiek lid

    1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Ok, pap eet ze helaas niet. Maar dus toch een fase dat ze meer nodig hebben denk ik dan? Ga maar eens kijken of ze als ontbijt meer als 2 broodjes wilt en hoe ze het dan volhoud.
     
  4. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    mijn dochter doet dat soms ook. Heel irritant want ik heb gevoel dat als ik haar 10 boterhammen geef dat het nog niet genoeg is.
    Soms eet ze het niet eens op als ze het wel krijgt...
     
  5. Roozjuh

    Roozjuh VIP lid

    1 okt 2007
    18.378
    1.286
    113
    Flevoland
    haha idd debby, dan geef je ze een broodje omdat ze t willen en dan laten ze de helft liggen :p

    edit: mijn zoon heeft net 2 broodjes gehad en een rijste wafel en zit weer te zeuren om eten ;) zo maar bordje pap maken dan.

    oja rijstepap enzo (die baby/peuter pap dus) die eet mijn zoon ook niet, maar klein bordje brinta weer wel, vind ie heerlijk en vult ook meer
     
  6. demaco

    demaco Fanatiek lid

    1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    @Roozjuh, brinta heb ik nog niet echt geprobeerd. Maar eens kijken of ze daar ook kleine pakjes van hebben om te proberen.
     
  7. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Mijn zoon is een stuk jonger, maar die loopt ook de halve dag om "eetuh" te roepen. Ik probeer er voor te zorgen dat hij op de vaste momenten in ieder geval zo veel mogelijk eet. Met andere woorden: ik blijf dan aanbieden tot hij niet meer hoeft. Ik ga hem natuurlijk niet volproppen.
    Hij krijgt naast de hoofdmaaltijden 3x een tussendoortje. Red hij het daar niet mee, dan geef ik hem gewoon een droge boterham. Als hij echt honger heeft, eet hij dan ook gewoon.
     
  8. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    Hier hetzelfde probleem gehad.

    Ik ben de kookwekker gaan zetten met de mededeling dat het lekkertjes tijd is als de wekker gaat.
    En soms begon ze al meteen te vragen na het ontbijt en dan zette ik rustig de wekker op 1,5 uur.
    Het heeft een paar dagen geduurt maar nu komt ze me vragen of ik de wekker wil zetten en dan is het ook goed en hoor ik haar niet meer vragen.

    Als de wekker dan af gaat is mw helemaal blij en is het lekkertjes tijd
     
  9. lennylenn

    lennylenn Niet meer actief

    hiihih mijn zoontje kan dit ook heel goed maar gelukkig niet elke dag.

    hij begint eerst met een poeslief gezicht te vragen: mama is niet meer zo vroeg he? (dan is het net 09.00) en hij vraagt dit omdat hij dan een snoepje wilt. als ik dan zeg dat het nog niet kan want het is nog te vroeg zegt ie weerlief ok...

    en dan begint het!
    mag ik sap
    mag ik appel
    mag ik brood
    mag ik koek
    mag ik cracker
    mag ik dit mag ik dat...pfffffffffff
     
  10. Nummer 10

    Nummer 10 Actief lid

    2 feb 2012
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat je kunt doen, is plaatjes uitprinten van het eten wat ze per dag krijgt. (dus broodmaaltijd x2, fruit, koekjes, avondeten en een plaatje voor als er iets extra's is) Deze plastificeren en een magneetje achterop.

    Die hang je dan elke dag op 'eetvolgorde' op een whiteboard en dan kun je na elk eetmoment dat eten weghalen en aanwijzen welk eetmoment hierop volgt. Dan kan je dochter zien wat er straks gaat gebeuren. Eventueel kun je het combineren met de kookwekker of aanwijzen op de klok waar de wijzer moet staan.

    En heel strak zijn met die eetmomenten. Dus niet af en toe wél iets extra's maar alleen maar eten geven op de aangegeven momenten. Ik zou dan wel een derde boterham aanbieden als ze hier nog trek in heeft. 3 boterhammen is voor een actieve peuter helemaal niet gek.
     
  11. veertje

    veertje Fanatiek lid

    Heel herkenbaar.. Smorgens als we Stijn naar school hebben gebracht komen we binnen en vraagt mevr om tjippies (chips) dus ik zeg nee als je wat wil dan pak je maar wat uit de fruitmand dus dan eet ze een stuk fruit en terwijl de laatste hap nog in haar mond zit vraagt ze mag nu tjippies? Nee Lisa laat eerst het fruit maar even zakken. Hoeft niet mama ik mag tjippies.. En zo gaat het de hele dag door haha.. Sinds 2 dagen eet ze weer wat minder maar Stijn doet het nu dus ik vrees dat ik 2 kindjes heb met een flinke groeispeurt :)
     
  12. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Goed idee om met een wekker te werken. Mijn zoon is daar nu nog wat te jong voor, maar ik ga hem onthouden!
     

Deel Deze Pagina