opwarmen spinazie

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Dania, 11 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dania

    Dania Actief lid

    21 mei 2008
    199
    0
    0
    Zuid Holland
    Gisteren hadden we heerlijke tagliatelle gemaakt met roomsaus,zalm en spinazie. Het was best machtig en we hebben dus veel over. Ik wilde dit vanavond opwarmen. Is dit wel verstandig aangezien er spinazie inzit?
     
  2. Hai Dania

    Volgens mij is het niet goed als je voor de 2de keer spinazie opwarmd

    Groetjes Margriet
     
  3. edithdeb

    edithdeb Bekend lid

    28 dec 2007
    544
    0
    0
    huismoeder
    noordholland
    inderdaad mag je spinatie niet voor de 2de keer opwarmen.
    dus zou ik het niet doen als ik jou was
     
  4. happynienja

    happynienja Fanatiek lid

    8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    spinazie mag je niet een 2e keer verwarmen helaas.
     
  5. Dania

    Dania Actief lid

    21 mei 2008
    199
    0
    0
    Zuid Holland
    Bedankt voor jullie reacties.........ja zoiets vermoedde ik al maar wist het niet zeker. Dat wordt dus geen spinazie vanavond. Helaas....dan gaat een hele lekkere maaltijd de prullenbak in.
     
  6. bengeltje86

    bengeltje86 VIP lid

    6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ieuw spinazie 2de keer opwarmen nee zou ik niet doen
    of je moet ziek willen worden hihi
     
  7. San79

    San79 Fanatiek lid

    10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Van 1x spinazie voor een 2e keer opwarmen (zeker verse spinazie) wordt je niet gelijk ziek hoor ;)
    't Is af te raden door het nitraat/nitriet verhaal, maar voor zo'n enkele keer zou ik dat zeker bij een lekkere zelfgemaakte maaltijd gewoon rustig doen.
     
  8. Niet meer actief

    Ik zou het persoonlijk niet doen door de nitraten die verhoogd zijn dan
     
  9. rahella

    rahella Actief lid

    19 nov 2007
    436
    0
    0
    trouwens is dus algemeen bekend dat VIS met SPINAZIE een slechte/ongezonde combinatie is.
     
  10. San79

    San79 Fanatiek lid

    10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Het is ook algemeen bekend dat dit niet geld voor ZALM met SPINAZIE ;)

    Over dat ziek worden gesproken: het gaat vooral om het omzetten van nitraat in nitriet. Te grote hoeveelheden nitriet kunnen mogelijk kankerverwekkend zijn. Wanneer en hoeveel precies dat is lastig te zeggen omdat er meerdere factoren kankerverwekkend zijn, zoals roken, uitlaatgassen, andere voedingsstoffen etc.
    Dus een zelfgemaakte maaltijd met verse spinazie vaak voor een 2e keer opwarmen is een slecht plan. Doe je dit 1x in de zoveel jaar dan val je niet dood neer, en krijg je ook geen acute klachten.
     
  11. ramona0309

    ramona0309 Niet meer actief

    Raar he dat ze dan nu reclame maken voor die vissticks met spinazie er al in....?!
    Tenminste stond ik dan weer van te kijken....
     
  12. rahella

    rahella Actief lid

    19 nov 2007
    436
    0
    0
    hihih sandra, waarom? is de zalm het varken tussen de vissen? hahhah geintje.heb geen idee eigenlijk, ik heb een keer een TV programma gezien...hihi :)
    een keer opwarmen gebeurt niks(heb ik ook vaker gedaan en ik leef nog :) ), een keer vissticks met spinazie eten gebeurt niks, maar niet iedere dag...
    persoonlijk vind ik de combinatie vis met spinazie ook niet lekker, maar ja, een keer zou ik ook eten, ben niet bang... ;)
     
  13. Noatje

    Noatje Fanatiek lid

    12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    volgens mijn oude huisarts dat een praatje vroeger en mag het inmiddels wel 1x
     
  14. deefdeef

    deefdeef Lid

    12 sep 2008
    27
    0
    0
    Stond toevallig van de week een artikel in krant over 2de keer opwarmen van spinazie.
    Is nog een advies van vroeger toen nog niet iedereen een koelkast had. Belangrijk is wel dat je het snel afkoelt en er wordt toch nog steeds aangeraden om op te letten bij zwangeren en kinderen.
     
  15. Niet meer actief

    Ik leer hier vanalles :D haha
    Waarom mag vis eigenlijk niet met spinazie? (sorry als het een stomme vraag is maar ik weet het echt niet)
     
  16. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    is niet waar, dat van vis en spinazie, allemaal achterhaald. gelukkig, want ik eet 1x per week spinazie a la creme met vissticks en ei. :D

    Staat op voedingscentrum ook dat het helemaal geen kwaad kan.

    Zie hier:


    De combinatie van vis en bladgroente werd vroeger afgeraden. Dat specifiek de combinatie zalm en spinazie extra giftig zou zijn is niet het geval.

    Vroeger werd gesteld dat de combinatie van vis met bladgroente (zoals spinazie) af te raden was in verband met de vorming van mogelijke nitrosamines. Nieuw onderzoek heeft uitgewezen dat de vorming van nitrosamines niet zo hoog is als werd verondersteld en dat er geen gezondheidsrisico is.

    Ook in epidemiologisch (onderzoek onder de bevolking) is geen bewijs voor het ontstaan van kanker ten gevolge van de consumptie van nitraatrijke groenten in combinatie met vis aangetoond. Dit kan mede te maken met de aanwezigheid van vitamine C in groenten. Vitamine C kan met nitriet reageren, en zo mogelijk de vorming van kankerverwekkende nitrosaminen remmen.
     
  17. Niet meer actief

    Thnx Devilschase :D
     
  18. Chida

    Chida Actief lid

    13 nov 2007
    443
    0
    0
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Ik vroeg me af waarom vis en spinazie niet samen mag....maar ik had niet verder gelezen. Mijn vraag is beantwoord..
     

Deel Deze Pagina