Verschil tussen Marsupi en Bondolino

Discussie in 'Babyuitzet' gestart door vlinder1981, 11 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinder1981

    vlinder1981 Actief lid

    25 jan 2011
    347
    1
    18
    Zeeland
    Ik heb al een topic open staan maar nu even een concretere vraag mbt het verschil tussen deze 2 zakken.
    Ik vind de bondolino te breed voor mijn pasgeboren zoon en overweeg nu de marsupi aan te schaffen. Is dit zitvlak minder breed dan de bondolino? Want voetjes erin is geen succes hier. Ik zoek een zak met een smal zitvlak en direct te gebruiken.
    Ervaringsdeskundigen gezocht 😄
     
  2. Centurychild6F3

    Centurychild6F3 Bekend lid

    23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Zoek eens een draagconsulent om het uit te proberen.
    Je hebt namelijk ook nog de storchenwiege die goed te stellen is in de breedte.
    Het zijn geen kleine uitgaven dus het kan wellicht de moeite waard zijn om het even goed uit te proberen met je kleine wat het beste bevalt.
     
  3. MamaMaya

    MamaMaya Fanatiek lid

    6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Ik heb de Marsupi gebruikt bij mijn twee jongsten, telkens van 1 tot 12 maanden ongeveer (voor een ouder/zwaarder kind vind ik hem minder goed). De eerste weken gebruik je de verkleiner, later draag je zonder. Ik vond het een fijne drager. Ik heb wel geen ervaring met de Bondolino, dus ik kan niet vergelijken.
     
  4. MnnW

    MnnW Fanatiek lid

    10 jun 2013
    3.153
    2.238
    113
    Vrouw
    Ik heb beiden. De Marsupi gebruikte ik vooral de eerste 9 maanden, daarna werd hij beweeglijker en ben ik overgestapt op de Bondolino. Ik vind de Bondolino vrij groot voor een pasgeborene, maar in de Marsupi gaat dat echt prima, in het begin met de 'verkleiner'( soort bandje wat je om de basis doet om hem wat smaller te maken). Ik had vrij kleine kindjes en ze gingen er hier in vanaf een week of 6, maar had ook eerder gekund (maar toen was ik er zelf lichamelijk nog niet aan toe)
     
  5. Lieke84

    Lieke84 Fanatiek lid

    1 jun 2011
    3.016
    1
    38
    De Bondolino vanaf de kraamweek gebruikt. Fijne drager! Had geen grote kindjes, maar ze zaten er goed genoeg in. Geen insert nodig en de eerste 1 1/2 jaar zeker prima te gebruiken.
     
  6. Lovely123

    Lovely123 Fanatiek lid

    28 nov 2013
    1.248
    224
    63
    Leiden
    De marsupi is maar tot kledingmaat 68/74 te gebruiken, dus echt maar heel kort.
    Daarna zijn kindjes er te zwaar voor, dat draagt niet alleen onprettig maar dan word het ook onveilig.
    Wel vind ik de Marsupi echt de aller fijnste drager vanaf de geboorte.
     
  7. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.151
    1.943
    113
    De Bondolino is vanaf maat 62 ongeveer. Je kunt deze zak wel vanaf de geboorte gebruiken, dan moet je de voetjes in de zak doen. Hier zijn wel instructiefilmpjes van te vinden.
     
  8. Juud78

    Juud78 Actief lid

    5 okt 2009
    385
    272
    63
    Noord-Holland
    Met de bondolino heb ik geen ervaring. Ik had wel een marsupi en die hebben we veel gebruikt de eerste maanden. Groot voordeel vam de marsupi vind ik dat hij echt geachikt is voor newborns dus zonder insert. En hij is supermakkelijk in gebruik. Dat vond ik ook erg belangrijk.
     
  9. Aries

    Aries Niet meer actief

    Ik dacht dat de Marsupi alleen op de buik kan en dat de Bondolino geschikt is voor zowel buik- als rugdragen, maar ik kan me vergissen.
     
  10. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.151
    1.943
    113
    De Bondolino kan inderdaad ook op de rug.
     
  11. vlinder1981

    vlinder1981 Actief lid

    25 jan 2011
    347
    1
    18
    Zeeland
    Dank voor alle reacties. Ik heb inmiddels de Marsupi aangeschaft en in gebruik.. Ik heb nog nooit zo'n fijne draagzak gehad voor een pasgeborene! De Bondolino ga ik gewoon gebruiken als hij wat groter is..heb ik mijn dochter destijds ook in gedaan toen ze wat groter was.
    Maar ben echt wel blij hoe stevig de Marsupi is en hoe makkelijk in gebruik hoor 👍😄
     

Deel Deze Pagina