Verveling zonder werk

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Nescio, 31 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Het is een ontzettend luxeprobleem, maar wie wilde ook graag weer aan het werk? Nu de jongste stilletjesaan wat meer ritme begint te krijgen (meer slaapt overdag) merk ik soms dat ik me echt verveel thuis. En dat is 'fijn', want ik ben nog tot maart volgend jaar thuis. Ik heb ouderschapsverlof opgenomen zodat de jongste de winter een beetje goed doorkomt en ik thuis alles goed kan organiseren.

    Natuurlijk is het bij vlagen erg druk ('s ochtends, om de oudste twee naar school te krijgen en na schooltijd, als ze alledrie thuis zijn en er gekookt en gegeten moet worden).

    Ik zou graag een projectje opstarten of zo, iets dat me een beetje bezighoudt. Ik ben niet echt creatief ofzo, en om in elk vrij uur iets in het huishouden te doen zie ik ook niet zitten.

    Herkenbaar?
     
  2. jaatje

    jaatje Actief lid

    11 jun 2014
    347
    6
    18
    Deels herkenbaar; ik heb nu ook geen werk (bewust ook niet aan het solliciteren) en af en toe tijd 'over'. Ik heb het met 2 kinderen nog wel nodig om zelf ook te rusten tussendoor, maar wil ook wat anders nuttigs doen. Ik wil alle foto's uitzoeken en mooie albums maken, van ouderwets afgedrukte foto's. Daar ben ik wel even zoet mee denk ik, want ik loop al een aantal jaar achter ;)
     
    Nescio vindt dit leuk.
  3. MFE

    MFE Actief lid

    23 mei 2016
    396
    207
    43
    Heel herkenbaar! Ik heb dan slechts 1 kind en mag over paar weken weer aan de bak en ben er echt aan toe. Verveel me met regelmaat .... Waarschijnlijk denk ik straks met weemoed terug aan deze periode. Ik heb het geluk dat mijn bevalling zeer soepel ging en mijn meisje heel makkelijk is. Misschien zijn er in de buurt waar je woont meer meiden die thuis zijn om mee te koffie leuten?! Idd huishouden heb je wel gehad op bepaald moment en creatief ... Ben ik ook niet dus snap je issue
     
    Nescio vindt dit leuk.
  4. roundandaround

    roundandaround Niet meer actief

    Herkenbaar. Hier ook nog tot het voorjaar thuis. Enerzijds heerlijk zoveel rust te hebben voor de kinderen. Anderzijds ga ik uit verveling een beetje veel piekeren, minder leuk.
     
    Nescio vindt dit leuk.
  5. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Precies dit. Ik pieker ook veel, ga te veel in mijn hoofd zitten.

    In mijn omgeving zijn ook alleen maar werkende moeders, dus echt een sociaal leven heb ik ook niet in die 'lege' uren.
     
  6. roundandaround

    roundandaround Niet meer actief

    Ik heb me nu maar gestort op sporten :D als afleiding,

    Ik bedenk me altijd maar; beter spijt dat ik te lang thuis ben geweest, dan spijt van te weinig thuis :rolleyes:
     
  7. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Ik zie het niet als een luxeprobleem hoor! Als je je verveelt, is gewoon vervelend.

    Bloggen, kleuren, sporten, wandelen?
    Anders mag je ook mijn baan overnemen dan pas ik wel op ;)
     
    Nescio vindt dit leuk.
  8. LadyH88

    LadyH88 Bekend lid

    12 mei 2015
    800
    274
    63
    Hier ging dat ook zo! Ik ben 10 wk na de bevalling weer begonnen. Ik vond het heerlijk, was er ook echt aan toe. Ik miste mijn uitdaging. Ik geniet ook echt extra van de dagen en momenten met zoonlief thuis (werk 3 dagen / 30 uur).
    Kortom, ja, doordat ik werk ben ik wel echt een leukere moeder:).
     
    Nescio vindt dit leuk.
  9. famofthree

    famofthree Fanatiek lid

    13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    Wandelen en koffie drinken had je zelf denk ik al bedacht.. hou je van lezen? , Op Pinterest kijken voor leuke kerstideeen, met je kleine lichtjes kijken en een bakkie doen bij verschillende tuincentra met kerstshows.
    Een muur verven, plakboeken maken, verslaafd raken aan een computer spel.
     
  10. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Bedankt voor de tips en leuke ideeën! Het gaat de ene dag beter dan de andere. Als ik echt actief ben krijg ik heel veel gedaan, dan barst ik van de energie. Maar als ik 's morgens al besluit dat ik het vandaag 'gewoon rustig aan ga doen' komt er niet veel uit mijn handen en baal ik 's avonds enorm van mezelf.
     
  11. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.295
    113
    Misschien is werken aan leuke foto albums voor de kinderen een idee? Als je dadelijk aan het werk bent, heb je daar vast niet meer veel tijd voor ;)
     
  12. Edith1987

    Edith1987 Fanatiek lid

    22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Bij mij staat al een tijdje het maken van een herinneringen-koffertje voor ieder kind op mijn to-do-lijstje. Je kunt een koffertje (laten) maken obv het geboortekaartje en daar wil ik dan indoen: echo-fotootjes, dagboekje dat ik tijdens de zwangerschap bijhield, eerste pakje, kraamdossier, kaartjes bij de geboorte, polsbandje uit het ziekenhuis, etc. etc. Misschien is dat iets?
    En anders inderdaad sporten, lezen (heerlijk jezelf in een voor jou interessant, maar nog onbekend onderwerp verdiepen), vriendinnen/zussen/moeders bezoeken. En heb je al aan vrijwilligerswerk gedacht? Eventueel iets op school?
     
  13. BZD

    BZD Fanatiek lid

    17 jan 2014
    1.059
    165
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Ik heb ook dat luxe probleem. Oudste naar de crèche en nu al soort van met verlof. Af en toe nog een dagje werken hier en daar en gelukkig een baan om naar uit te kijken na mijn “echte” verlof.

    Maarrrr ik verveel me eigenlijk nooit. Ik verslijt boeken bij de vleet (heb nu een kobo plus abonnement die ik er makkelijk uit haal), paar uurtjes huishouden doen en daarnaast fotoalbum voor de oudste aan het maken, paint nu Numbers voor volwassenen nog liggen. En hier en daar rustig aan doen, yoga, in bad.

    Dat gezegd hebbende, ga ik straks weer met heel veel plezier aan de slag in april/mei en tot die tijd geniet ik extra.
     
    Nescio, Hopsatee en roundandaround vinden dit leuk.
  14. Treez

    Treez Niet meer actief

    Ik heb mijzelf leren haken toen ik thuis was. Verder veel wandelen, boeken lezen, sporten, meubels opknappen en een abonnement op de bibliotheek. Ik vind de bibliotheek nog steeds een leuk uitje. Misschien krijg je leuke ideeën via pinterest? Daar komen mijn projectjes meestal vandaan.

    Op een gegeven moment had ik voor mijzelf de regel dat ik elke dag een leuke activiteit moest ondernemen naast alles wat gewoon moet. Ik werd er namelijk wat somber van. Daarnaast een hele strakke structuur. Zoals elke dag een uur huishouden, daarna een wandeling (ongeacht het weer) enz. Ik herken wel wat jij beschrijft dat je teveel in je hoofd gaat zitten. Teveel piekertijd is voor mij niet goed en ik heb echt afleiding nodig. Als je niet werkt, moet je zelf vaak wat meer dwingen om iets te doen. Ik ben uiteindelijk weer aan het werk gegaan en dat past bij mij beter.
     
    Nescio, roundandaround en BZD vinden dit leuk.
  15. Roos32

    Roos32 Bekend lid

    2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Ik ga 2 januari weer beginnen en hoewel mijn kleine man nog niet structureel de nachten doorslaapt kijk ik er enorm naar uit. De laatste 6 weken van mijn zwangerschap was ik al aan huis gekluisterd en de kleine is 14 weken als ik weer ga werken. Dat is best een lange periode om thuis te zitten als je gewend bent doordeweeks te werken.
     
  16. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Bedankt om jullie ervaringen te delen. Ik heb ook geleerd dat een vaste structuur zorgt voor meer vrije tijd die ik dan zelf in 'mag' vullen (ik heb nogal moeite om iets ontspannends te gaan doen terwijl ik weet dat ik ook iets in het huishouden zou kunnen doen. Dat probeer ik los te laten).
     
  17. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Zijn er bij jullie geen ouder en kind koffie ochtenden?
    Misschien een cursus als bab massage of muziek op schoot met de jongste.
    Baby zwemmen?
     
  18. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Ik viel net een paar weken eerder uit door oververmoeidheid in de zwangerschap. Met 7 weken ging ze naar de kdv, wendag met krap aan 6 weken. Ze was veruit de kleinste van de groep daar dus helemaal platgeknuffeld en ik weer aan t werk. Geen spijt van gehad overigens, ik heb echt mn dingetje nodig. Ik werd ook een stuk gezelliger toen ik ook kon thuiskomen en iets anders had gedaan dan luier en fles. Oef, ik was er echt klaar mee met dat thuis zitten. Haken heeft nog een deel geholpen (slofjes, dekentje, mutjes, wantjes etc haken altijd handig).
     
  19. roundandaround

    roundandaround Niet meer actief

    @Nescio je draai al beter gevonden? Hier een maandje verder en ik ben echt goed gewend volgens mij. De weken vliegen voorbij en ik vraag me echt af hoe ik werk er naast zou kunnen doen.

    Ja.. lukt vast.. maar dan de vraag of ik verder nog tijd van leven overhoudt :)
     
    Nescio vindt dit leuk.
  20. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Haha dacht ik ook mijn dagen vlogen ook voorbij. Maar ook nu ik weer werk houd ik nog tijd van leven over! Was alleen weer even in het ritme komen. Volgens mij is dat het ding: ritme!
     
    roundandaround en Nescio vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina