Vervoer door ex

Discussie in 'Samengesteld gezin' gestart door debq, 28 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.749
    736
    113
    Eens in de 4 weken (of vaak minder) gaat dochter naar haar vader. Hij laat haar echter altijd zinder stoel of verhoger in de auto zitten, het is een rit van ongeveer 40 minuten. Ook wanneer ze daar is en met de auto gaan gebeurt dit op deze manier. Ik heb de vorige keer al gevraagd of hij haar verhoger wil lenen maar dat vindt hij niet nodig. Ik vind het onveilig dat ze zo in de auto zit. Weet iemand of ik hier iets aan kan doen?

    Op een normale manier hierover spreken is helaas niet mogelijk.
     
  2. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Makkelijke oplossing. Niet meer vragen maar meelopen naar de auto en je dochter zelf in de verhogen zetten.
    Is hij het er niet mee eens heeft ie pech. Ze zit er al in
     
  3. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat zou ik doen. En tegen dochter zeggen dat ze er altijd op moet zitten.
     
  4. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.749
    736
    113
    Zou een makkelijke oplossing zijn, maar ze wil al niet naar hem toe. Hele grote kans dat wanneer ik mee loop het een groot drama wordt...
     
  5. BloemJK

    BloemJK Fanatiek lid

    30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Een keertje de politie bellen, zeggen dat overleg niets oplevert, misschien schudt een boete hem wakker.
    Een stoelverhoger is tot bepaalde leeftijd/lengte wettelijk verplicht. Hij kan wel zeggen dat hij het niet nodig vindt, maar hij heeft daar weinig anders van te vinden dan wat wettelijk bepaald is.
    Je kunt het op de spits drijven bij hem, maar ik proef uit je woorden dat dat geen goed idee is.
    Je weet wellicht wat zijn route is. Geef dat door, en zijn kenteken, dan kunnen ze hem langs zijn route aanhouden. Misschien geven ze ook geen boete per direct, en schrikt hij genoeg van een waarschuwing van de juiste persoon.
     
  6. Hippo89

    Hippo89 VIP lid

    11 dec 2012
    7.351
    319
    83
    Vrouw
    Ik weet niet hoe de situatie tussen jou en ex en dochter is, maar hier ( totaal anders natuurlijk) een oma die makkelijk deed, mijn moeder,
    Moest best kunnen kleine stukjes.

    Ik heb zelf een stoeltje gekocht onder het mom van " ik zou het jammer vinden als jij er een boete voor krijgt " waardoor het leek alsof ik juist met haar mee dacht, kon wel ruzie gaan maken en zeggen anders krijg je mijn kind niet mee maar op deze manier was het makkelijk opgelost, vooral voor al wat oudere kinderen vallen de prijzen best mee voor een Stoelverhoger. Misschien dat je het op die manier eens kunt proberen en dan hopen dat hij het gaat gebruiken ?

    En anders inderdaad gewoon eens politie bellen dat op weet ik wat voor route een auto rijd met welk kenteken en dat jou dochter daar onverantwoord in vervoerd word
     

Deel Deze Pagina