Vliegen en muggen

Discussie in 'Verzorging' gestart door Bubblez, 29 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Wat doen jullie daar tegen?

    Ik heb wel citronella spray. En een klein proef potje anti mug van oh lief!

    Ik twijfel nog over van die stickers die je in de wagenbak kan plakken.

    Wat doen jullie er tegen??
     
  2. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.510
    5.614
    113
    Vrouw
    Ik begrijp niet helemaal hoe je het bedoeld....?

    Maar ik zou zeggen horren maken....
     
  3. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Destijds niets bijzonders gedaan. Bij de kinderwagenbak zat zo'n netje (hor) die ik aan de kap vastmaakte. Toen de jongste 1,5 was en lek gestoken werd zo'n geurding met stekker gekocht, hielp wel. En azaron/nestosyl bij erge jeuk.
     
  4. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
  5. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Nouja wat doe jij om die dingen bij je kind weg te houden? Zowel in huis als buiten.

    Horren hebben we op de ramen maar niet op de deur omdat dat met de honden niet werkt helaas :(
     
  6. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.510
    5.614
    113
    Vrouw
    Oké, ja het was me niet helemaal duidelijk in welke situatie, Nja wij hebben dus horren boven, beneden niet want moet op maat gemaakt worden, wil ik overigens nog wel laten doen want ik word dus altijd lek geprikt maar wij hebben een deur tussen de huiskamer en de hal naar boven die we zoveel mogelijk proberen dicht tw houden.

    We hebben een elektrische vliegenmepper :D
    Zon geur ding van Vapona voor in het stopcontact en voor mijzelf gebruik ik altijd deet( enige wat werkt)
     
  7. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Ehhh, niks? Tenminste, we hebben boven in de slaapkamers horren. En zo`n elektrische vliegenmepper. Maar verder doen we daar niks tegen.
    Ik heb altijd mijn twijfels gehad over de gezondheidsrisico`s van die stekkers en heb nooit het idee gehad dat ze echt werkten.
    Mijn oudste had het er net nog over dat hij het zo warm had dat hij bovenop zijn dekbedhoes had gelegen en dat er dan muggen hem konden prikken. Ik maak daar verder geen punt van, "laat die muggen ook wat lekkers eten, joh" heb ik geantwoord...:rolleyes:
     
  8. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Oh kijk! Handig!

    Daar ga ik es even goed naar kijken. Dankjewel!
     
    Oceanna vindt dit leuk.
  9. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Stekkers werken hier niet. Ik gebruik voor mezelf natuurlijke citronella spray.

    En mn kind of mezelf op laten vreten doe ik niet aan ;)
     
  10. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.510
    5.614
    113
    Vrouw
    Nou dan zal het er ook wel aan liggen hoe je op de beten reageert, ik heb er ontzeggend last van... no way dat ik mij vrijwillig lek ga laten prikken:rolleyes:
     
  11. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Dat heb ik dus ook, ik krijg enorme plekken. Nou dat wil ik toch voorkomen haha
     
  12. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Op de bovenverdieping overal horren. Over de kinderwagenbak een muskietennet en verder doe ik niets. Heb ook nog nauwelijks muggen gezien eigenlijk.
     
  13. mariellevanr

    mariellevanr Niet meer actief

    Tijdens vakanties op de camping spray ik met DEET. Thuis alleen elektrische mepper, maar wordt heel weinig gebruikt. Wij en de kinderen (8 en 4) worden wel geprikt. Jeukt, maar goed zeg altijd is vervelend, maar je gaat er niet dood van.

    Kan me voorstellen dat het anders is als je allergisch bent.

    Toen ze baby waren had ik trouwens wel een netje over de maxi-cosi en wagen.
     
  14. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Wij hebben boven horren en bij de jongste een klamboe. Verder spuit ik eens in de zoveel tijd met gif. Niet lekker en ook vast niet gezond, maar de jongste is allergisch en krijgt enorme bulten en reacties, dus dat wil ik zoveel mogelijk voorkomen. Airco schijnt ook goed te helpen.
     
  15. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.496
    24.372
    113
    Ik heb vorig jaar bij mijn zoontje Squitos mugwerende stickers geplakt (aan de binnenkant van net bedje). Werkte bizar goed. Zijn om de zoveel dagen uitgewerkt. Als ik dat even vergeten was werd hij weer geprikt, nieuwe sticker geplakt en hij had er geen last meer van. Nu nog geen last van muggen, maar ik ga ze zeker weer gebruiken, alleen dan plak ik ze denk ik aan de buitenkant van het bedje. Ze zitten wel goed vast, maar ik wil toch niet dat hij ze ziet en gaat pulken...
    Bij mijn oudste drie en op onze slaapkamer staat een ventilator. Muggen kunnen niet tegen tocht, dus dat werkt ook heel goed.
     
  16. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Horren/hordeuren (van gaas, met een magneetsluiting in het midden waar de hond gewoon doorheen kan denderen). En een klamboe.
     
  17. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Ja die wil ik dus ook gaan halen! Goed om te weten dat ze goed werken!

    In ons volgende huis ga ik voor alle kleine ramen van die vaste horren laten maken. En in de deur zo een met magneten.

    Thanks dames!
     

Deel Deze Pagina