vliezen kunstmatig breken

Discussie in 'De bevalling' gestart door sunnybaby, 16 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamadelight

    9 dec 2008
    52
    0
    0
    bij mij hebben ze dat bij beide kiddies moeten doen en het bevorderd idd je ontsluiting zodat het sneller gaat.
    bij mij willen die krengen nooit zelf breken haha
     
  2. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    De 1e keer zat er een scheurtje in mijn vliezen en in het ziekenhuis zijn ze door de gyn gebroken. Bij 2e bevalling mochten mijn vliezen niet spontaan breken i.v.m. instabiele ligging van ons meisje, via balloncatheter werd de vordering van de ontsluiting bijgehouden en eenmaal voldoende werden de vliezen gebroken terwijl Fiene goed werd gelegd en naar beneden is geduwd.

    Ik denk dat het bevorderen van de ontsluiting de meest voorkomende reden is.
     
  3. Tink

    Tink Niet meer actief

    Bij mijn eerste bevalling hebben ze na 2 dagen de vliezen gebroken omdat de ontsluiting maar niet opschoot (had toen 4 cm ofzo). Ook daarvan raak je behoorlijk uitgeput.

    Toen de vliezen eenmaal gebroken waren volgde er een weeënstorm en had ik 6 uur later een kind in mijn armen.
    Maar het heeft lang geduurd voor ik van die bevalling hersteld was, ik voelde me alsof ik onder de tram had gelegen :(
     
  4. sweetdushi

    sweetdushi Bekend lid

    24 jun 2007
    685
    0
    0
    Ik had 6 cm en vliezen waren niet gebroken. Toen heeft de vk dat gedaan anders kon het nog wel eens lang duren en zou mn ventje op 29 februari worden geboren.
     
  5. Josien

    Josien VIP lid

    27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ik weet niet hoe ik erover denk als ik al 48 uur weeën op lig te vangen, maar in principe ga ik wel vragen aan de VK om van de vliezen af te blijven als daar geen echte reden voor is.

    In de natuur worden veel dieren geboren met de vliezen intact. Op zich zeggen ze toch altijd dat je kindje het beste af is in zijn vruchtwater (in verband met infectiegevaar enzo)? Of ben ik zo naïef in dat soort dingetjes?

    Hahahaha, ik zeg al... waarschijnlijk wil ik mezelf nog wel eens horen als ik al uren bezig ben.

    Groetjes,
    Josien
     
  6. yake

    yake Fanatiek lid

    25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Op Wikipedia lees ik zojuist dat uit Canadees onderzoek blijkt dat door het breken van de vliezen de bevallingsduur wordt verkort met twee uur.

    Ik denk dat jij dat dan wel wil, Josien, als je al 48 uur ligt te puffen :)
     
  7. Makkie

    Makkie Niet meer actief

    Toen mijn vliezen eenmaal (zelf) braken ging het ineens veeeeeel sneller! Dus het kan net dat zetje zijn. En het is ook goed om te weten of het vruchtwater helder is, zoniet dat heeft je kindje erin gepoept en kan hij/zij het benauwd hebben.
     
  8. brusje

    brusje Fanatiek lid

    26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    ik wil wachten totdat ik 8 cm ontsluiting heb voordat ze mogen breken, bij de vorige hebben ze gebroken bij 5 cm en toen brak de hel los, wee op wee, een lange wee dus van 10 mintuten lang, dat wil ik niet meer, de weeen zijn veel krachtiger en pijnlijker, wil liever de natuur zijn werk laten doen dan dokters.
    Al moet ik wel zeggen dat het wel een hele snelle bevalling was binnen 15/20 minuten was onze dochter geboren
     
  9. Kolibrie

    Kolibrie VIP lid

    29 jun 2008
    5.733
    410
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hoi Josien, ik was dolblij dat ze de vliezen braken. Zo kunnen ze ook zien of de kleine in het vruchtwater heeft gepoept en in zo'n geval moet het zo snel mogelijk naar buiten omdat het het anders benauwd krijgt. Mijn kleine had ook in het vruchtwater gepoept toevallig. Ik was ook moe van de weeën (had nog helemaal geen slaap gezien) en door het breken van de vliezen zat ik ineens in een uur tijd op volledige ontsluiting. Het versnelt je bevalling aanzienlijk, dus ben je ook sneller van alle pijn af ;)
    In ieder geval alvast succes met de bevalling. Ben benieuwd hoe je erover denkt straks ;):)
     
  10. Miracle08

    Miracle08 VIP lid

    6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Bij mij zijn me vliezen gebroken met 3-4cm ontsluiting.. De reden hierbij was omdat ik al 3 valse starten had gehad en mijn weeen op een bepaald punt waren en ze niet meer erger werden , de eerste wee nadat ze mijn vliezen had gebroken was nog hetzelfde de weeen daarna werden steeds heftiger en pijnlijker en leidde uiteindelijk ook tot volledige onsluiten en de bevalling.

    Buiten dat om is het bij ons de familie algemeen bekend dat er bij ons nog nooit spontaan zelf de vliezen zijn gebroken.. Deze hebben ze allemaal moeten breken..
    Denk dat dat ook een beetje mee telt
     
  11. 894hi

    894hi Niet meer actief

    bij mij hebben ze met 7 cm de vliezen handmatig gebroken .. ik kwam daar en ze vroeg zijn je vliezen al gebroken? nee oke dan doe ik dat meteen geen iedee waarom
     
  12. Kiwi1

    Kiwi1 Fanatiek lid

    26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Dat denk ik ook;)
    Mijn bevalling duurde 32 uur (vanaf de ontsluitingsween). Toen ik uren op 7 cm bleef hangen hebben ze mijn vliezen gebroken en aan de weeenopwekkers gelegd (om de boel een tandje op te voeren), anders had ik er nog 3 dagen gelegen:D
     
  13. BuffySummers

    BuffySummers VIP lid

    16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Mijn weeen deden inwendig niet genoeg. Toen ik 4 cm moest ik naar het zh komen en daar zijn mn vliezen toen met een soort breinaald gebroken voelde beetje raar maar niet pijnlijk.
    Nog geen 5 min later kreeg ik een hele heftige weeen storm een uur nadat mn vliezen gebroken waren was ik bevallen.
    Ik denk dat ze het soms doen om de ontsluiting te bevoorderen.
     
  14. kimkivits

    kimkivits Fanatiek lid

    28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    bij aidan zijn ze door de gyn gebroken bij 4 cm waardoor ik een enorme weeenstorm kreeg. dus bij hayley heb ik gevraagd dit niet te doen en gewoon te wachten tot ze zelf braken. maar toen ik 10cm had en kon gaan persen waren ze nog niet gebroken. dan komt zeg maar die vochtzak eruit dus dan breken ze hem alsnog en dan kun je gelijk mee persen. no worry! als ik jou was zou ik wachten, je hoort vaker dat je weeenstormen krijgt na kunstmatig breken. maar als de ontsluiting nioet opschiet dan is het wel een wondermiddel.
     

Deel Deze Pagina