Vlooien..

Discussie in 'De lounge' gestart door Snies, 17 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Ik weet niet of het hier thuis hoort.. Maar wist niet zo gauw waar dan wel.

    Maar om te beginnen.. Hebben onze honden vlooien opgelopen, waardoor onze katten ze nu ook hebben. (die komen niet buiten)

    Normaal nam ik altijd stronghold, maar de prijs daarvan is zo enorm duur zeker met meerdere dieren en in dit geval honden in verschillende gewichtsklasse.. Hmmm

    Ook ontdekte ik ze in het weekend, dus geen dierenarts open natuurlijk.
    Dus ging naar de dierenwinkel en heb daar voor zowel hond als kat advantage gekocht en direct voor de omgeving aan te pakken.
    Nou goed.. Zodra ik thuis was de beestjes behandeld, toen daarna samen met vriendlief het huis behandeld.

    Ik dacht hiermee wel klaar te zijn.. Maar helaas niet dus!
    De beesten blijven krabben, en zie de vlooien vooral bij de hondjes ook gewoon lopen.
    Je zou bijna niet zeggen dat ze behandeld zijn met anti vlooien spul.

    Omdat ik dus zo medelijden met ze had, en haast zelf jeuk er van kreeg heb ik toch maar besloten om gisteren na een week aangekeken te hebben terug naar de dierenarts te gaan voor de wel vertrouwde stronghold op te halen.

    Nu kwam ik daar en toen ik eenmaal afgerekend had en het verhaal had uitgelegd vertelde zij mij dat ik minstens een week moet wachten met dit middel toe te dienen om een overdosis te voorkomen.
    Achteraf gezien had ik dat geld toen gelijk in stronghold kunnen stoppen maar goed..

    Maar eigenlijk vind ik het nu zielig om ze nog een week lang met jeuk en vlooien te laten lopen. Ik laat ze nu ook niet bij andere honden in de buurt, dus ze worden eigenlijk nog beperkt ook.

    Ik ga er vanuit dat de dierenarts wel weet wat hij zegt, maar is er nog iets wat ik voor deze week kan doen om de jeuk bij ze te verlichten?
    Wassen mocht ook niet, aangezien ik volgende week het middel wilde aanbrengen en anders de vetlaag het minder goed opneemt.

    Ik hoop toch echt dat ze binnenkort allemaal dood zijn.. Niets is hardnekkig dan vlooien. :(
    En blijf hun kleedjes uitwassen zo, maar heeft op dit moment weinig nut omdat ze nog steeds onder de vlooien zitten.
     
  2. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.366
    1.766
    113
    Waarschijnlijk heb je geen advantage, maar advantIX gebruikt. De eerste werkt hier heel erg goed, de tweede eens gekocht en doet niets..

    Verder is het enige wat je nu kunt doen, die week afwachten.. Vervelend, maar nu dubbel behandelen kan vele malen erger uitpakken dan een weekje jeuk. 't Is niet anders..
     
  3. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Nee het is echt advantage, staat ook op de verpakkingen.
    Toen ik nog geen katten had gebruikte ik altijd advantix inderdaad voor de honden.. Maar dat is dodelijk voor de katten en aangezien ze hier nogal close met elkaar zijn, durfde ik die gok niet te nemen.

    Advantage was ik al mee bekend voor de kat, omdat mijn moeder dat altijd voor haar katten gebruikt.
    Maar zag met rond speuren dat het er ook voor de honden was, dus toen ook gekocht voor de honden om te proberen.
    Maar ik merk op dit moment dus geen verschil helaas. :(
     
  4. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.690
    2.137
    113
    Hmm. Zielig man, kammen?? Is er niet een huistm tuin en keuken middeltje? Oma weet raad oid?
     
  5. Leo85

    Leo85 Niet meer actief

    Vlooien zijn altijd een lastig probleem. Je moet je dieren minimaal 3 maanden achter elkaar behandelen om vlo-vrij te zijn.. Dat je nog vlooien ziet kan heel goed, omdat ze eerst moeten bijten om het middel binnen te krijgen voordat ze (na een aantal uur) doodgaan. Op elk moment kunnen er van buiten of van binnen (want daar zitten ze ook) nieuwe vlooien opspringen. 95% van de vlooien zit in de omgeving (in verschillende stadia) en 5% maar op het dier. Vandaar dat behandelen het belangrijkste is, maar er zijn geen wondermiddelen. Als je iets wil dat sneller werkt zou ik Comfortis tabletten aanraden, die kan je bij je dierenarts halen. Daar gaan de vlooien het snelst van dood en werkt een maand. (Kan in ieder geval samen zonder wachttijd met Frontline, maar weet dat niet van Advantage uit mijn hoofd).

    Los daarvan kan het ook met het aanbrengen niet helemaal goed gaan, teveel product op de haren ipv op de huid zodat het minder goed opgenomen wordt enz.. In principe werkt Advantage 4 weken voor vlooien, dus ik zou niet gelijk met Stronghold aan de gang gaan. Gewoon de tijd geven om zijn werk te doen..

    Advantage en Advantix hebben trouwens dezelfde werkzame stof voor vlooien, dus daar zit geen verschil in. Alleen heeft Advantix er nog een 2e stof bij, juist voor teken ;)
     
    Snies en blike1987 vinden dit leuk.
  6. Misschien ben ik verkeerd voorgelicht maar ik dacht altijd dat honden en katten vlooien verschillend waren. En ze niet over kunnen springen naar elkaar.
     
  7. Leo85

    Leo85 Niet meer actief

    Er bestaan honden- en kattenvlooien, maar in de praktijk is de kattenvlo het probleem. En die springt gerust over :) Vrijwel alle vlooien hier in NL zijn kattenvlooien..
     
  8. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Je "moet" ook de omgeving doen. Dus het huis sprayen. Alle kieren en gaten en alles waar het onder of in kan. Alles goed wassen en je dieren dus behandelen.

    En het is duur, maar als je het goed bij houdt krijg je geen uitbraak. Dat kost meer. Onze honden krijgen elke drie maand een bravecto pil. En onze poezen elke maand een broadline. Het kost klauwen met geld, maar het scheelt me een boel ellende.


    Als je er echt niet vanaf komt, kun je een ongediertebestrijder bellen. En de dierenarts kan een prikje geven voor de jeuk.
     
  9. Hotsiflots

    Hotsiflots Fanatiek lid

    31 aug 2015
    1.538
    165
    63
    Full time mom
    stofzuigen stofzuigen en nog eens stofzuigen: tip doe een vlooienband in de stofzuiger zak en gooi hem weg, vlooien leven niet op de hond alleen voor het drinken van bloed, ze zitten werkelijk overal van de plinten tot aan de wc aan toe! overal aar de hond komt en ligt grondig wassen en dekens heel heet het liefst weggooien....

    ik heb de omgeving vlooienspray bij de GGD gekocht, hele huis gedaan en toen paar uur naar buiten met de dieren (buiten de vlooien middel gegeven) en bij terug komst stofzuigen.

    De hond is behandelt alleen de vlooien die in huisleven leven nog omdat er meerdere zijn ze gaan pas dood nadat ze van de hond gedronken hebben en zo via het bloed het gif binnen krijgen, de vlooien die je ziet zijn dus nieuwe, zo'n mormel voortplant zich nog sneller dan konijnen...

    Dus in deze volgorde: hond/katten tegelijk ontvlooien- huis reinigen met vlooien spray (alle kussens wassen) en ook de bank- naar buiten en bij terugkomst stofzuigen en de zak weggooien..in de nieuwe zak doe je een vlooienband.

    je kunt ook beter ontwormen, vlooien en wormen gaan vaak samen omdat de honden bij het schurken de eitjes oplikken, zo is de cirkel rond, kost even veel geld maar dan ben je ervanaf.

    En nog wat: het is een kattenvlo die op honden en mensen gaat...hondenvlooien zijn vaak kleiner en blijven op de hond.

    (ik heb 6 honden samen gehad en 1 keer een uitbraak...NOOIT MEER! HORROR)
     
  10. Luthien31

    Luthien31 Actief lid

    9 apr 2017
    195
    46
    28
    Vrouw
    Bij onze kat hadden we ook een vlooienprobleem, hij leek er maar niet vanaf te komen. Uiteindelijk heeft de dierenarts pilletjes voorgeschreven en binnen vijf minuten zagen we allemaal dode vlooien in zijn vacht. Het voordeel van de pillen is dat onze kat ook gelijk alle vlooien dood maakte die op de raarste plekken in huis lagen. Als hij namelijk langs liep sprongen de vlooien weer op hem en waarna ze hem weer beten en direct daarna dood gingen. Die pillen hebben ons toen echt goed geholpen aangezien wij al een half jaar bezig waren met die vlooien.
     
  11. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Bravecto pillen heb ik inderdaad verschillende verhalen over gehoord waardoor ik dat nog niet aan durf.
    Geloof heus wel dat het middel goed is, maar als toevallig één van de honden een allergie heeft voor één van de stoffen dan kan dat met dat middel nare gevolgen hebben tot de dood aan toe.

    Dus dat vind ik nog eng om te proberen,
    Ben altijd fan geweest van stronghold en werkte perfect bij de dieren zonder een reactie erop.

    Ik heb gisteren duidelijk gevraagd wat het verschil is tussen beiden middelen (advantage - stronghold)
    Advantage is alleen voor de aanwezige vlooien te doden, terwijl stronghold ook de vlo steriel maakt wanneer deze eitjes legt dan dus niet uitkomen. Daarnaast worden ze met stronghold ook direct ontwormd.

    Daarnaast vind ik het een misleidende gebruiksaanwijzing van advantage want daar staat dus duidelijk op dat vlooien ook dood gaan wanneer zij zich op de vacht bevinden en dus niet perse hoeven te bijten. Wel dat het binnen 48 uur werkt.. Maar inmiddels zijn we al dagen verder en zie ze niet minder worden.

    Het huis hebben we echt grondig aangepakt, maar dat zullen we dan nog een keer doen..
    Probleem is met al die middelen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. En eigenlijk niet meer goed weet of wat nog helpt en het huis vlo vrij te krijgen, misschien bijten ze de dieren niet meer vanwege het spul maar dan daardoor springen ze weer van de dieren af.

    Maar we gaan maar weer van vooraf aan beginnen.. Pff rot beesten :(
     

Deel Deze Pagina