Vlotte bevalling / langdurige bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door annick1984, 4 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Issie

    Issie Actief lid

    16 mrt 2015
    324
    93
    28
    in mijn beval verslag staat dat de pers fase vier minuten duurde. Ik denk dat ik 3 keer heb geperst. Bij mijn zoontje heb ik 10 minuten geperst. Kan mij juist niet voorstellen dat het een uur kan duren, lijkt me vreselijk!

    Het kan best met 1 keer persen, je ziet toch ook wel eens van die filmpjes waar baby's in de auto worden geboren. Die floepen er gewoon zo uit lijkt het haha.
     
  2. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Ja, dat kan zeker! Geen van mijn bevallingen heeft lang geduurd, de 1e 5 uur, waarvan wel 1 uur persen en een flinke knip.
    De 2e een uur of 6 en 2 keer persen.
    De 3e 5 uur en met 1 enkele forse perswee gelanceerd.
    De 4e duurde 1,5 uur en ook met 1 krachtige perswee gelanceerd, de vk had niet eens tijd om haar handschoenen aan te trekken...

    Dus ja, het kan echt...
     
  3. Miepiemoos

    Miepiemoos Bekend lid

    13 mei 2013
    970
    157
    43
    Ik ben net bevallen van de tweede. In het bevallingsverslag staat dat ik 3 min heb geperst. 1 perswee en het hoofdje stond. 2e perswee is ze geboren. Mijn eerste heb ik 32 min geperst.
     
  4. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Bij de eerste duurde de uitdrijvingsfase 45 minuten. Bij de 2e en 3e 10 minuten. Heb het aantal keren persen nooit geteld maar het waren er vast niet veel. Lijkt me erg zwaar als het zo lang duurt.
     
  5. Pipo30

    Pipo30 Fanatiek lid

    31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Mijn moeder ging om 2 uur plassen en stond om 1 minuut over 2 met mijn broer onderaan de trap...geen wee,geen perswee...niets.
    Ze ging zitten om te plassen en dacht...wat voel ik?kon direct mijn broer aanpakkeno_O
    Helaas is hij overleden aan een tumor in zijn hoofd toen hij 11 jaar was.Ik mis hem nog dagelijks,terwijl het al bijna 33 jaar geleden is.
     
  6. Liva

    Liva Fanatiek lid

    5 dec 2016
    2.017
    3.041
    113
    Eerste: 3 pers weeen.
    Tweede: een perswee
    Derde: geen persweeën, ik kon hem zonder persen naar buiten laten glijden.
     
  7. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Ja, dat kan zeker!

    Eerste: bevalling van in totaal 13 uur, met 45 min. persen. Geen knip, een klein schaafwondje.
    Tweede: bevalling van 3 uur, met 10 min. persen. Idem qua 'schade'.
    Derde: bevalling van 1,5 uur (als je de inleiding van ballon en vliezen doorprikken niet meetelt, maar alleen de weeënfase) en 5 persweeën. Geen knip, geen scheur, niets.
     
  8. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Zijn er hier dan ook nog meer die zonder vk zijn bevallen? Ik lag in het zkh, maar het was druk en ging zó snel dat mijn man de baby heeft opgevangen en de vk pas kwam toen zoon al op buik lag.
    Ik heb zelf de navelstreng van nekje weggehaald, mondje schoongeveegd, lippen en tong nagekeken (baby was blauwig maar tong roze dus wist dat het goed was) en baby onder deken op mijn borst gelegd. Wa naderhand enorm onder de indruk van mijn eigen kunnen, hoe automatisch je (juist) handelt. Nog meer deze ervaring?
     
  9. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Lijkt me heftig en bijzonder!
    Nee, de vk was bij de derde nog wel net op tijd, ze was er 6 min voor de geboorte.
    Ik heb me trouwens geen moment zenuwachtig gevoeld, ik ben er van overtuigd dat we het ook met zn 2en hadden gekund. Kraamzorg kwam ook pas achteraf.
     
  10. Cindy2015

    Cindy2015 Fanatiek lid

    18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Heftig verhaal zeg.
     
  11. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.373
    560
    113
    Vrouw
    Het kan zeker:)

    Mijn dochter is met 1 keer persen geboren. De verloskundige was er precies op tijd en kon nog net der handschoenen aantrekken.
     
  12. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.975
    7.903
    113
    Vrouw
    De eerste is geboren in 5 uur en daarin een perswee van 10 minuten (kon geen tussenpozen vinden). 1 lange hechting.

    De tweede zonder perswee. Ze waren bezorgd om hem en ik moest persen. Dat duurde 20 min als ik het mij goed herinner. Zijn schouders blokkeerde. Volgens mij ben ik geholpen. Maar meer dan dat kan ik mij niet meer herinneren van het persen. Geen hechting.
     
  13. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw

    Precies dit. Heb je een pracht van een vlotte bevalling, ga je het naderhand nog dunnetjes over doen maar dan zonder beloning
     
  14. XmoonlightX

    XmoonlightX Niet meer actief

    Jahoor , de eerste 1 perswee , binnen 5 min. Totaal vanaf 1e wee tot bevalling 1u en 3 kwartier
    2e drie persweeen en in 5 min, totaal vanaf de eerste wee tot bevalling 1,5 uur
     
  15. XmoonlightX

    XmoonlightX Niet meer actief

    De eerste keer had het niet veel gescheeld
    2e keer is de vk vanaf vier cm erbij gebleven. Aangezien het de vorige x in drie kwartier gebeurd was vanaf die tijd

    Nu een 1/2 u
     
  16. Pluis90

    Pluis90 Lid

    14 dec 2016
    78
    9
    8
    Vrouw
    Bevalling duurde 5 uur in totaal, 20 minuten persdrang gehad, baby in 3 á 4 persweeën geboren.
     
  17. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Hier een bevalling van 6 uur waarvan 2 uur persen.. resultaat geweldige bevalling zo goed als pijnvrij.
    Wel een knip en gebroken stuit overgehouden. (Das pas pijnlijk) Oh ja en over die enorme aambeien nog maar te zwijgen..
     
  18. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Een gebroken stuit :( jeetje wat een partij geweld heb je dan doorgemaakt zeg. Eigenlijk vind ik dat echt niet kunnen in deze tijd. Wat ontzettend akelig voor je
     
  19. Lumiere

    Lumiere Fanatiek lid

    11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Mijn moeder is in 20 min bevallen van mijn zusje. Ik was toen 11. Ze was 40jr en 41wk zwanger en ze moest voor controle naar het ziekenhuis ivm overtijd zijn. Ze stond bij de gyn onder controle omdat ze bij mij zw-suiker had gehad. Niks gevoeld, heel de dag niet en opeens braken de vliezen en kreeg ze direct persweeen. Toen ze ging liggen was mijn zusjes hoofd al bijna geboren. 1x persen en het was klaar. Mijn vader had lukraak een vlk gebeld uit het telefoonboek en gelukkig kwam die direct, ondanks dat ze mijn moeder helemaal niet kende omdat die in het zhs onder controle stond.

    Toen ik zwanger was zei mijn vlk dat zulke stortbevallingen erfelijk kunnen zijn, maar vaak pas bij de 2e of latere bevalling. Haha, ik heb er 37 uur over gedaan waarvan precies 100min persen, 3x vacuum voordat hij er was. Hij lag tussen normaal en sterrenkijker in en was bijna 9 pond.

    Overigens was mijn moeder helemaal niet zo blij met haar snelle bevalling, ze wist niet wat haar overkwam en was totaal niet voorbereid op zulke chaos. Had een tijd nodig om het te beseffen.
     
  20. annick1984

    annick1984 Bekend lid

    18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Een baby die er tussen de 2 en 5 persweeën is... Kan ik me echt niets bij voorstellen. Een uur (of langer) persen daarentegen (helaas) wel. En dat is dan dus gemiddeld 3 à 4 keer goed persen in 1 wee... Boe he....
     

Deel Deze Pagina