Voel me zo lamlendig..

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Roetje08, 7 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Sinds zondag is de misselijkheid genadeloos toegeslaan. Heb gemberpilletjes en Canada dry geprobeerd, maar helpt niet. Van de dokter Primperan tabletjes gekregen, hier mag ik er ééntje per dag nemen, 15 min voor het eten. Vanochtend voelde ik me weer zo slecht. Eerst pamper ververst bij dochter en fles gegeven en was de minuten aan het aftellen tot ik haar terug kon wegleggen, zat te kokhalzen boven haar hoofd. Heb dan m'n moed bijeen geraapt en pilletje genomen en een boterham gegeten (1 uur na opstaan), en voelde me enkele minuten beter. Nu voel ik me weer zo slecht, kan echt niets doen.

    Vorige zwangerschap was ik ook misselijk, maar herinner me niet dat het zo erg was, ik kon gewoon werken. Nu kan ik amper op m'n benen blijven staan. Nog niet moeten overgeven, maar denk dat ik er niet ver meer vanaf zit nu :( wil niet klagen, ben zeer blij met mijn nieuwe wondertje, maar tips om het dagelijkse te maken zijn welkom.

    Het misselijk zijn is de hele dag/nacht door, af en toe is het wel beter, maar eet dus bijna niets de hele dag omdat ik niet kan/durf.
     
  2. Phoebe

    Phoebe Fanatiek lid

    15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    Misschien pillen/zetpillen via de verloskundige emes.... nog wat heten ze haha ben altijd de naam kwijt die kunnen vaak wel goed helpen!
     
  3. madeliefje26

    madeliefje26 Actief lid

    9 jan 2018
    458
    251
    63
    Vrouw
    Hey lieverd, hier vandaag weer begonnen met misselijkheid. Ook kokhalen en gelukkig nog niet moeten overgeven. Ik heb vandaag gebeld naar de ha. En heb emesafene gekregen tegen braken en misselijkheid. Ik ga het straks maar ophalen. Ik ga het ook alleen gebruiken bij spoed.

    Ik werk hiernaast ook nog dus ben benieuwd hoe ik dit ga doen. Heb ook een kleuter van 4 rondlopen. Hoe doe jij dat? Werk je ook?
     
  4. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Heb echt een paar keer gedacht, nu komt het spugen, maar gelukkig nog niet. Vraag me af of het niet zou opluchten, soms helpt het eens te spugen bij ziekte.. maar ja, zwanger zijn is niet ziek hé, zelfs als ik een te grote slok water drink heb ik weer last.
    Voel me vooral schuldig naar mijn dochtertje toe, ben echt niets waard nu :$ gelukkig is ze deze week in de voormiddag naar het kdv gegaan. Ja, ik werk, maar deze week heeft de dokter mij thuis gezet. Volgende week moet ik pas beginnen werken om 13u, hopelijk gaat dat beter, ook al voel ik mij nu nog steeds zo slecht.

    Ik dacht dat Primperan nog een stap verder was dan emesafene..
     
  5. madeliefje26

    madeliefje26 Actief lid

    9 jan 2018
    458
    251
    63
    Vrouw
    Soms lucht het idd op, maar met de zwangerschap van mijn dochtertje helaas niet. Het bleef bij spugen bij alles wat ik at of dronk helaas. Ahh lieverd, ik begrijp het. Heb dat ook met mn dochtertje voel me ook echt schuldig naar haar toe. Maar je kan niet meer doen dan dat je kan. ♥️

    Ik werk 2 dagen in de week, maar kan het nu al niet aan. (Werk in de opvang)

    Ah oke heb niet zo n verstand van die pilletjes haha.
     
  6. 2Bmom

    2Bmom Actief lid

    7 sep 2018
    151
    167
    43
    Vrouw
    Ach jee.. zet hem op!
     
  7. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Bedankt voor je lieve woorden ♡

    Ondertussen nog steeds in de zetel, zal een emmer moeten halen, ik voel echt dat het gaat komen. Vandaag gegeten: 5 kleine boterhammen en 2 soepstengels. Meer kan/durf ik niet :(
     
    madeliefje26 vindt dit leuk.
  8. TigerAngel7

    TigerAngel7 Fanatiek lid

    2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Herkenbaar, ik heb dit ook gehad, zo misselijk zijn en het gevoel te moeten overgeven maar niet komt. Na de 16 weken is het bij minder geworden en heb ik af en toe alleen last van ochtendmisselijkheid. Wat mij hielp tegen de misselijk was watermeloen / komkommer of fruit eten. En kersenthee drinken met extra suiker.
     

Deel Deze Pagina