Voelden jullie je missed abortion aankomen?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Irisje24, 24 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Irisje24

    Irisje24 Bekend lid

    18 apr 2017
    763
    298
    63
    Hallo dames
    Voor de meiden die een missed abortion hebben gehad, voelden jullie dit aankomen?

    Ik word zo gek van mijzelf ik denk echt dat ik nu ook een missed abortion heb. Voel me zo anders de afgelopen 2 weken.. Geen pijnlijke borsten meer, me buik is minder opgezet, grieperig, krampen soms pff ik weet het echt niet meer. Lig nu al 2 avonden te janken in bed van angst. Ik moet gewoon weten of mijn voorgevoel klopt.. ik heb volgende week mijn termijn echo ingepland staan maar ik kan niet meer zo lang wachten.. zou ik bellen voor een korte afspraak of?

    Wie herkent dit van zichzelf..
     
  2. XmoonlightX

    XmoonlightX Niet meer actief

    Ik heb vanaf begin af aan gevoeld dat het niet goed zat. Kon ook niet genieten.
    De eerste echo bij zeven weken een hartje gezien, maar voor mijn berekening was het vruchtje te klein.
    Maar ik moest me nergens zorgen om maken. Ondanks ook de bloedingen.
    Bij 10 weken zette de bloeding door ,lennbleek idd het vruchtje vlak na de vorige echo gestopt te zijn met groeien

    Als je je er zo naar onder voelt, dan zou ik gewoon even bellen meid!

    Dat je buik minder opgezet is kan komen omdat je darmen nu een ander plekje hebbne gevonden en daardoor weer afneemt. Had ik ook rond die tijd nu.
    Klachten kunnen op en af gaan en zijn niet de hele zwangerschap hetzelfde
     
  3. Issie

    Issie Actief lid

    16 mrt 2015
    324
    93
    28
    Kwaaltjes komen en gaan en zeggen helemaal niks 9 van de 10 keer. Ik ben nu 9 weken en voel me bijna weer helemaal de oude. En heb eergisteren nog een kloppend hartje gezien.

    Verder geen ervaring met een ma, wel met drie zwangerschappen die verkeerd afliepen twee daarvan in het tweede trimester en dat voelde ik absoluut niet aankomen hoor. En bij mijn zoontje was ik er vaker wel dan niet van overtuigd dat het fout zou gaan en dat is nu een blije peuter van 2,5

    Maar waarom bel je niet sowieso even de verloskundige. Blijkbaar lijd je onder je angstgevoelens, misschien dat ze toch wat eerder voor je wil kijken.
     
  4. Irisje24

    Irisje24 Bekend lid

    18 apr 2017
    763
    298
    63
    Ja ik lees dat veel meiden al zo'n voorgevoel hebben.. wat vervelend dat het jou overkwam. Ja ik heb net gebeld, ze vonden me wel een aansteller volgens mij haha misschien ben ik dat ook wel. Herken mezelf ook totaal niet hier in ben normaal altijd heel relaxed en maak me nergens druk om. Gek he. Iedergeval ik mag vanmiddag even langskomen voor de geruststelling dat is wel lief.
     
  5. Irisje24

    Irisje24 Bekend lid

    18 apr 2017
    763
    298
    63
    In het tweede trimester.. ow dat is echt schrikken of niet je gaat er altijd van uit dat na het 1e trimster alles goed blijft gaan. Vreselijk, heel veel sterkte daar mee. Maar wel fijn dat bij jouw zoontje je voor gevoel totaal niet bleek te kloppen. Ja ik heb gebeld mag vanmiddag even langskomen tussen de pauze door dat is wel lief van ze hopelijk ben ik dan gerust gesteld :)
     
  6. Medinilla

    Medinilla Actief lid

    20 mei 2016
    317
    32
    28
    Ik ben nu bijna 19 weken en ik heb zelfs momenten dat ik mij totaal niet zwanger voel zoals vandaag ;) Ik hoop snel dat ik de baby ook echt dagelijks ga voelen want de laatste keer is ook alweer een week geleden.

    Het gevoel het is mis heb ik zo nu en dan ook nog steeds, maar ja je kunt er toch niks aan doen mocht het zo zijn dus gewoon gaan genieten en niet op bed gaan zitten janken, want dat is nog slechter voor de kleine. ;)
     
    Kimberley93 vindt dit leuk.
  7. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Nee. Beide keren niet..
     
  8. XmoonlightX

    XmoonlightX Niet meer actief


    Goed zo!
    Laat ze maar lekker denken hoor ;)
    Je bent echt niet de eerste
     
  9. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Ik had geen idee bij mijn missed abortion. Wist ook niet dat het kon, een miskraam zonder tekenen. En toch was het al gestopt bij 7 weken en kwamen we daar bij de eerste echo met 11 weken achter. De twee volgende zwangerschappen die goed waren, had ik ook geen idee. Ik was best bang en beide keren bij 8-10 weken voelde ik me beter. Beter dan bij de missed abortion. En dat zijn twee prachtige kinderen! Probeer vertrouwen te hebben en te houden.
     
  10. Irisje24

    Irisje24 Bekend lid

    18 apr 2017
    763
    298
    63
    Als ik dat zo lees komt het best veel voor. Een miskraam is nooit leuk maar dat je het niet voelt aankomen lijkt me zo erg.. ook zo raar dat je lichaam het niet zelf oplost. Ik zou dan wel mijn vertrouwen in mijn lichaam kwijt raken denk ik.

    Net langs geweest was een hele lieve vrouw die mijn angst wel begreep gelukkig. Voor het eerst een uitwendige echo gehad was wel even zoeken met mijn speklaagje maar uiteindelijk gevonden. De baby was druk aan het rond zwemmen en spartelen en er was nog steeds een knipper lampje. Ben nu weer even gerust gesteld. Voor niks druk gemaakt, ik laat me ook altijd mee slepen in mijn gedachtes zo stom hoe je jezelf gek kan maken...
     
    Lisa890, Issie en Nikki15 vinden dit leuk.
  11. Logan

    Logan Niet meer actief

    Fijn dat je een mooie echo hebt gehad :) en joh, niet druk maken om wat men er wat vind. Ik heb nooit een ma gehad maar wel 'gewone' miskramen. Ik ging tot ik dagelijks leven voelde om de week op controle omdat ik mij helemaal gek maakte.
     
  12. Nikki15

    Nikki15 Bekend lid

    16 mrt 2017
    839
    377
    63
    Ik heb indd een heel sterk voorgevoel gehad. Heb ool mijn man ervoor gewaarschuwd dat het dit keer niet goed voelde. Mijn symptomen namen ook ziender ogen af. Niet meer misselink, geen gevoelige borsten meer, energie voor 10.....
    Bij de eerste echo bleek ik gelijk te hebben...geen kloppende hartjes (twins)
     
  13. minniemo

    minniemo Actief lid

    28 aug 2014
    229
    8
    18
    Heb 2 missed abortions gehad, beide keren voelde het vanaf het begin niet goed. Bij mijn dochter voelde het goed maar durfde ik niet teveel te hopen. Nu weer zwanger en al voor de positieve test had ik een goed gevoel dat het goed zit. Met 8+3 een goede echo gehad, volgende week donderdag met 11+5 de termijn echo, blijft spannend! Maar vertrouw op m'n gevoel, al blijft de angst..
     
  14. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    ik heb niets voelen aankomen, had 3 goede echo's op tot de 9 weken en toch ging het mis. het was een totale shock. goed te lezen dat alles er goed uit zag.
     
  15. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.284
    1.491
    113
    Vrouw
    Ik had ook een sterk voorgevoel, maar dat kwam omdat ik de gehele zwangerschap al bruinverlies had, dit hield gewoon niet op.
    Ook werden de symptomen op een gegeven moment steeds minder. Niet helemaal weg, maar wel minder...
    Sterkte...
     
  16. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik had twee goede echo's gehad. En van de één op andere dag zo'n angst dat het hartje niet meer klopte.
    Bij de 3de echo bleek het hartje niet meer te kloppen. . Gestopt rond de dag dat mijn allesomvattende angst begon.
    Dus ja...onbewust heb ik het geweten.

    Deze zwangerschap ook angst...maar niet zo'n allesomvattend gevoel vanuit mn botten als vorige keer.
     
  17. Lisa1987

    Lisa1987 Fanatiek lid

    11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Hier helemaal niks door gehad. Bij 12 weken bleek het met 5 weken al te zijn gestopt terwijl ik mij op en top zwanger voelde met allerlei kwaaltjes.

    Fijn dat alles goed was!
     
  18. Bob1981

    Bob1981 Fanatiek lid

    7 mrt 2011
    2.253
    26
    48
    Vrouw
    Bij de eerste kwam het als een klap, ik voelde me goed en had nooit verwacht dat dit kon gebeuren...dit was met 13 weken, hartje paar dagen ervoor gestopt
    Bij de 2e missed abortion wist ik al dat het niet goed was, baby was kleiner dan verwacht maar had wel een stevige hartslag maar mijn gevoel zei dat het niet goed zat, en bij de volgende echo bleek dit gevoel helaas te kloppen, hartje gestopt iets na de 7 weken.
    Bij de derde missed abortion voelde ik me zo goed, ik dacht ook het kan toch niet nog een x mis gaan en ondanks 2 goede echo's bleek het bij de derde x niet meer te leven met 9 weken...
    De 4e missed abortion was zoals de tweede kindje had wel een hartslag maar was erg klein, dit x hadden we ons al voorbereid en hoe gek ook deed deze x minder pijn...
    Dus mijn gevoel is absoluut geen goede graadmeter...
    Ik ben nu weer zwanger en morgen 9 weken echo...ik ben werkelijk doodsbang...ik durf niet te hopen op een goede echo en ben zo bang dat het weer mis is...
    We hebben al een prachtige dochter die ik koester dus dat verlicht de pijn...
    Ik krijg nu utero in de hoop dat we deze zwangerschap wel kunnen uitdragen...we zullen zien...
     
  19. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    Nee, ik wist van niets. Ik was dolblij en ontzettend dankbaar dat het ons was gegund, voelde me op-en-top zwanger en in elk boek dat ik las stond dat je je als vrouw geen zorgen hoefde te maken zolang je geen bloed verloor. Ik wist niet eens dat er zoiets als een missed abortion bestond. Des te groter was de klap toen we vol enthousiasme voor de eerste keer naar de baby zouden gaan kijken en het hartje zouden horen. Bam. Geen hartje. Sindsdien ben ik een enorme illusie armer.

    Hoe is het met jou @Irisje24? Heb je inmiddels meer vertrouwen in je zwangerschap?
     
  20. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    @Bob1981 Jeetje, wat een heftig verhaal. Ik duim met je mee voor een mooie echo morgen!
     
    Bob1981 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina