Voor de moeder die haar kind niet vaccineert

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Popidepi, 13 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar nog nooit over na heb gedacht. Omdat het ook niet van toepassing is, nu, bij ons.

    Ik zou die medicijnen zelf denk ik ook geven inderdaad. Maar het is natuurlijk wel verschillend met vaccinaties. Jullie hebben het syndroom al terwijl bij vaccinaties je de ziekte nog niet hebt en misschien ook wel nooit krijgt.
    Maar ik snap je gedachtegang! Wel heftig voor jullie zeg!!
     
  2. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Je ziet bij het Lareb alleen procenten en een ‘1 op zoveel’ staan.
    Vaak geen exacte cijfers waardoor een tiental meldingen niet veel zal veranderen in de uiteindelijke uitkomst.
    Het Lareb doet na melding zelf een uitspraak of het verder onderzoeken nodig is. Als het al een bekende bijwerking is wordt er geen verder onderzoek gedaan en krijg je dus een afwijzende brief.
    Lareb meldt ook dat bepaalde kindjes een gevoeligheid met zich meedragen waardoor een vaccinatie verkeerd kan vallen, maar dit is zo met elk medicijn...zelfs met etenswaren (denk maar aan ‘onschuldige’ pinda’s)

    Hoeveel kinderen zijn er ondertussen al gestorven door een pinda allergie?
    En toch geven we onze kinderen nog steeds pinda’s (verwerkingen ervan), pindakaas enz enz
    Het leven zit vol met allergenen waar we mogelijk ernstig op kunnen reageren.
    Betekent dat dat alles slecht is?
     
    Oceanna, Syane en HvO vinden dit leuk.
  3. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Mooie vergelijking! Dankjewel! Ook iets om mee te nemen in de beslissing
     
  4. lies276

    lies276 Niet meer actief

    Maar die "1 op zoveel" klopt dus niet.
    Ook als het een bekende bijwerking is ( zoals een shock) moet dit geregistreerd worden, zodat het cijfer aangepast kan worden.
    Anders weet je ook niet hoe vaak het werkelijk voorkomt.
    Het komt in werkelijkheid dus veel vaker voor dan wat het Lareb weergeeft.

    De cijfers geven dus geen duidelijk beeld hoe vaak een bijwerking werkelijk voorkomt.

    En "verkeerd vallen" is wel een hele optimistische opmerking als je kind sterft na de vaccinatie.
     
  5. din0

    din0 Fanatiek lid

    14 aug 2011
    4.535
    1.529
    113
    Ik heb alles gelezen en ja mijn kinderen heb ik laten inenten.
    C tot nu alleen heb mijn twijvel of de pas toe gevoegde vacinati,e gelukkig is ze nog geen 7 en duurt het nog wel even voor ze die gaat krijgen of niet.

    Toen r* op genomen werd heerste net de mexicaanse griep en de tijd van de griepprikken waren er.
    Ik en partner hebben geen momend getwijfeld om die 2 te halen alles voor mijn kind.
    De keus was dan ook snel gemaakt halen en je kind beschermen of kans op ziek zijn voor mijn zoon en wie weet welke andere kinderen op de ic.

    Die mexi prik bestond net nu nog weet ik niet of er bijwerkingen waren.
    Heb me er nooit mee ingeleze.

    Ik ben volwassen en ik kan en mag nu mijn keuzes maken.
    MAar een prik dat net neiuw is en nog in de kinderschoenen zit heb ik mijn twijfels.
     
  6. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Dat wordt dus geregistreerd, maar stel; 15% van de kindjes krijgen koorts door de dktp en jij meldt dat ook jouw kindje er last van heeft, dan maakt dat procentueel gezien niks uit, het blijft op 15% staan.
    Ook geeft het Lareb zelf aan dat mogelijk de cijfers van bijwerkingen hoger liggen omdat er ook mensen zijn die ze niet melden.
    Ze zijn dus vrij transparant en geven ook meermaals duidelijk aan dat een vaccinatie kan zorgen voor een bijwerking met nare gevolgen bij gevoelige kindjes.

    Dat maakt het niet minder eng...ook ik was doodsbang, want stel dat je zelf zo’n ‘gevoelig’ kindje hebt die in een heftige koortsstuip terecht komt en gehandicapt raakt of overlijd, maar aan de andere kant...dan zou ik hem geen enkel medicijn kunnen geven en nooit iets laten eten de rest van zijn leven.
     
    HappyRabbits en Oceanna vinden dit leuk.
  7. MnnW

    MnnW Fanatiek lid

    10 jun 2013
    3.153
    2.238
    113
    Vrouw
    Online huisartsen database ding? Je bedoelt het internet?
     
  8. lies276

    lies276 Niet meer actief

     
  9. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

  10. lies276

    lies276 Niet meer actief

    Mijn eigen huisarts is absoluut geen voorstander van het rvp en heeft wel degelijk bevriende artsen die met hun kinderen ook het rvp niet volgen.
    Zij laat, net als wij, haar kinderen uitgesteld, gedeeltelijk en alleen met mono vaccins vaccineren.
     
  11. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Ieder zijn ding maar ik laat mijn kinderen vaccineren. En eerlijk gezegd vind ik ook dat iedereen daar een verplichting voor heeft. Er is niet voor niets een vaccin voor verschillende ziektes wil je niet prima maar dan ook niet zeuren als er iets gebeurt. Wil je wel maar kan het niet daar moet echt de vaccinatiegraad weer terug voor omhoog. Anders kunnen straks een aantal mensen die niet gevaccineerd kunnen worden niet meer naar buiten en hun kinderen en families ook niet.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  12. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    zoals ik al zei: hier hetzelfde, de huisarts geloofde het ook niet, totdat ik zei dat nichtje getest en de uitslag positief was...Toen wilde ze ineens toch maar testen...beiden positief dus.

    En toen werd me pas verteld dat dat inderdaad kon omdat de bescherming van de kinkhoest inenting niet optimaal was.
     
  13. Miss M

    Miss M Fanatiek lid

    19 mrt 2012
    2.387
    596
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ja, deze heb ik gehaald met 28 weken. En ik vind het erg jammer dat er tijdens mijn vorige zwangerschappen nog geen info over was.
     
  14. Miss M

    Miss M Fanatiek lid

    19 mrt 2012
    2.387
    596
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Dan hangt dat misschien van de arts af. Toen onze jongste na de geboorte in het ziekenhuis lag, heerste er op het kdv van de oudere kinderen kinkhoest.
    De artsen waren bijzonder opgelucht dat ze gevaccineerd waren (ze waren 1 keer langs geweest toen we nog niet van de uitbraak wisten)
    Ondanks dat ze het zelf licht konden krijgen was de kans dat ze het zouden doorgeven ook een stuk kleiner.
    Allemaal duidelijke voorstanders van deze vaccinatie.
    Ik was heel blij toen de 1e dktp erin ging met 6 weken :thumup:

    Dit ging om een academisch ziekenhuis, waarvan 1 van de behandelend artsen was gepromoveerd op de kinkhoest vaccinatie. Dus mensen met behoorlijk wat kennis van zaken.
     
    Popidepi, PBV, Marchella en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.625
    113
    Wat betreft religie, wat doe jij je kinderen in naam van God aan...

    In mijn jeugd ken ik iemand die in religieuze redenen niet gevaccineerd mocht worden. Wil van God enzo. Tot ze zeer ernstig ziek werd. Die konden bidden wat ze wilden en ze werd volgestopt met medicatie (dat mocht vreemd genoeg dan weer wel!). Ze heeft blijvende schade overgehouden. Verwijt het haar ouders nog steeds en moeder heeft zich levenslang schuldig gevoeld (en terecht). Heeft vervolgens tot behoorlijke relatieproblemen tussen haar ouders geleid en alle kinderen zijn vervolgens direct geeent. Toen kon het opeens wel. Maar voor haar dus te laat. Nu als volwassen persoon heeft ze nog dagelijks de gevolgen.

    Ook ken ik een jongen die niet is gevaccineerd voor de bmr. Dat is immers heel erg onschuldig. Als volwassene blijkt hij onvruchtbaar hierdoor...

    Ik heb gezien wat er gebeurd als het wel fout gaat. Als ouder vergeef je het jezelf nooit!
     
  16. lies276

    lies276 Niet meer actief


    Mijn vriendin zal zich ook levenslang schuldig voelen dat ze haar kindje heeft laten vaccineren.
    Hij is overleden na de vaccinatie.
    Ik heb dus gezien wat er gebeurd als het fout gaat na het vaccineren.

    Ik ben nooit zo goed in onthouden, maar een poos geleden was er een man op tv (volgens mij heeft hij nu ook een boek geschreven). Hij is geboren zonder armen.
    Zijn ouders hebben hem niet laten vaccineren en hij kreeg polio.
    Hierdoor is hij verlamd geraakt aan zijn benen. Toen kon hij dus geen armen en geen benen gebruiken. Hij heeft geleerd alles met zijn mond te doen en is een hele optimistische man.
    Hij neemt het zijn ouders niet kwalijk dat ze hem niet hebben laten vaccineren.
    Dat kan dus ook.
     
  17. MaMa

    MaMa Fanatiek lid

    21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Uiteraard
    Vind het vanzelfsprekend dat ik als ouder m'n kind bescherm... dat is mijn taak
    Het had wel makkelijker gekund VKwist niet van het advies van Gezondheidsraad
    De arts moest eerst alles nazoeken
     
  18. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.272
    2.443
    113
    Vrouw
    Mijn kinderen zijn gevaccineerd. Wat mij betreft is vaccinatie een eigen keuze. Houd het dan ook bij jezelf. Dus wat mij betreft zonder vaccinatie geen kdv. psz of bassisschool. Blijf maar lekker fulltime thuis met je principes. Alle tijd voor thuisonderwij. Lekker bot ik weet het. Ik heb aan den lijve gezien hoe een kind een gevaar komt omdat een ander niet gevaccineerd is. Wat mij betreft mag de overheid daar best strenger in wezen.
     
    Oceanna en Jackie87 vinden dit leuk.
  19. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.272
    2.443
    113
    Vrouw
    Hoe treurig ook maar is medisch komen vast te staan het overlijden een direct gevolg is van het vaccineren. Dat was vast geen kerngezond kindje.
     
  20. lies276

    lies276 Niet meer actief

    Het was wel degelijk een kerngezond kindje.
    Ook bij de obductie is geen onderliggende kwaal gevonden.
     

Deel Deze Pagina