Voor het zingen de kerk uit

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door bozoe, 31 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    Maar jullie doen net of je PER DEFINITIE zwanger raakt als er een zaadcel (of zelfs meerdere) in je baarmoeder terechtkomen, terwijl die kans ook maar weer 10-20% is. Ik ken echt genoeg stellen die al jaren met succes deze methode hanteren, mits hij dus goed uitgevoerd wordt. Ik denk dat het verstandig is om voor jezelf het risico af te wegen. Succes @bozoe!
     
  2. mamalacht

    mamalacht Actief lid

    19 apr 2017
    385
    267
    63
    Klopt. Het grootste gevaar zit 'm trouwens in de emissiefase. Dat gebeurt in de paar seconden vóór het orgasme. Sperma wordt dan in de urinebuis geïnjecteerd en dát is dus hardstikke link. De meeste mannen trekken terug bij het orgasme maar dat is dus te laat.

    Maar veel, weinig of geen sperma in het voorvocht, het is sowieso geen goed idee als je écht niet zwanger wil worden.
     
  3. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Grappig dat dat is hoe jij de posts leest, ik lees het totaal anders :). De vraag van TS was zit er sperma in voorvocht en daar gaat iedereen volgens mij op in. Het antwoord is duidelijk: ja dat kan. De vraag of je daar vervolgens zwanger van kunt worden en hoe groot die kans is gaat volgens mij niemand echt op in ;).
     
    bozoe, Fuddey en nizzie86 vinden dit leuk.
  4. mamalacht

    mamalacht Actief lid

    19 apr 2017
    385
    267
    63
    Laat ons dat eens doen? Hoe groot is de kans? Die is toch wel heel minimaal toch, als je weet dat de kans bij miljoenen zaadcellen niet meer dan 20 procent is als alle omgevingsfactoren ideaal zijn?
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  5. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    Precies, @mamalacht!

    En @manaolana, you know I love you ;), maar er wordt hier toch echt (en soms op behoorlijk denigrerende wijze zelfs) afgeraden deze methode te hanteren, terwijl de kans dat je er zwanger van raakt echt minimaal is (mits dus goed uitgevoerd). Mijn vriend zingt al vijftien maanden lang zo'n twintig keer per maand uit volle borst ín de kerk terwijl al onze omgevingsfactoren ideaal zijn en nada. Just sayin'. Als je nou van jezelf weet dat je al zwanger raakt als je met het raam open slaapt, dan zou ik het niet doen, nee. Maar in alle andere gevallen: why not?
     
    Assi, RSL, Nescio en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mja, als je écht niet zwanger wil worden, is het gewoon geen geschikte methode. Ik ken wel vrouwen die het doen in de 'als het dan toch nu gebeurt, is het prima'-fase (voor ze er écht voor willen gaan), dan idd 'why not?'.
     
    manaolana vindt dit leuk.
  7. Florina

    Florina Fanatiek lid

    24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    Eens met @nizzie86. Wij hebben deze methode jarenlang toegepast en nooit zwanger geraakt terwijl we 4x (3x de "eerste ronde") heel gemakkelijk zwanger geworden zijn toen er niet teruggetrokken werd. Maar, ieder voor zich, ik zou het niet perse aanraden als je absoluut niet zwanger wil/mag worden, you never know.
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  8. nickyhartje

    14 feb 2017
    88
    53
    18
    Ik heb enkele jaren een huis gedeeld als studente met een meisje die constant haar pil vergat en daar heel nonchalant mee omging. Ze vertelde me dat ze gewoon de hele tijd aan voor het zingen de kerk uitgaan deed met haar vriend en ze is nooit zwanger geworden. Een beetje anekdotisch misschien, maar ik denk ook wel dat als je een partner hebt die zijn lichaam écht goed kent, het lukt. Ik wil het niet aanmoedingen hoor, maar tegelijk ook wat de-dramatiseren (er worden trouwens ook mensen door de pil heen zwanger).

    Zoals @mamalacht schrijft vind ik die fase voor het orgasme het gevaarlijkste. De klieren knijpen dan het sperma in de urinebuis zodat het klaarstaat voor de ejaculatie tijdens het orgasme een paar seconden later. Maar op dat moment komt het dus soms tot aan de top van de eikel. Mijn man voelt dit aan als een soort kriebeling maar het is niet altijd goed aan te voelen. Mocht ik de techniek ooit willen gebruiken zou ik hem dus zeker vrgen om RUIM voor het orgasme te stoppen (en het dan maar af te werken in een doekje, lekker romantisch, maar op mijn buik zou ik het ook niet vertrouwen).
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  9. nickyhartje

    14 feb 2017
    88
    53
    18
    Eerlijk: als je niet wil zwanger worden, dan moet je niet vrijen. Er zijn voorbeelden zat van vrouwen die door de pil heen zwanger worden toch?
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  10. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Haha @nizzie86 love you too hoor! En hier is er ook volop gezongen in de kerk ;) dus ik zou zelf ook niet echt bang zijn om zwanger te worden van voorvocht. Maar als ik echt echt niet zwanger zou willen of mogen worden dan zou ik het er toch niet op durven gokken.
     
    Maan14 en nizzie86 vinden dit leuk.
  11. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    Dit eigenlijk, ja. Seks = risico dat je zwanger raakt. Altijd.
     
  12. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Ja dit. Wij passen dit ook al jaren toe en sindsdien alleen zwanger geraakt wanneer we er voor gingen. Alleen onze eerste was niet gepland.. toen scheurde het condoom. :cool: En zolang je je bewust bent van het risico en er geen medische beperkingen zijn kun je het overwegen. Voor ons werkt het en mocht het toch een keer zo zijn is nr 5 ook van harte welkom.
     
  13. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Bedankt voor alle reacties. Nogal wisselend dus of er wel of geen spermacellen in zitten/voldoende om zwanger van te raken.

    Even voor de duidelijkheid het is niet dat mij is afgeraden om zwanger te worden hoor. Ik acht de kans alleen niet zo heel groot gezien onze voorgeschiedenis. Dus het is een risico die we beiden nemen. :)
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  14. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Uit eigen ervaring kan ik vertellen.. ik ben er zwanger van geraakt.
    helemaal niet erg hoor, we wisten natuurlijk wel dat het niet 100% veilig was. Maar toch, ik dacht dat de kans zoo klein zou zijn. En toch raak :)
     
    bozoe vindt dit leuk.
  15. mamalacht

    mamalacht Actief lid

    19 apr 2017
    385
    267
    63
    Kan best, als je man bijvoorbeeld te laat zich heeft teruggetrokken, tijdens de emissie bijvoorbeeld. Dit is voor veel mannen erg lastig aan te voelen. Of je puur en alleen door voorvocht bent zwanger geworden is natuurlijk moeilijk vast te stellen...
     
    Baileyy, nizzie86 en bozoe vinden dit leuk.
  16. sannekirre

    7 mrt 2017
    52
    31
    18
    NULL
    NULL
    Ik geloof zelfs dat soms (in uitzonderlijke gevallen) de emissie en het orgasme apart kunnen voorkomen. Dus wel emissie maar geen orgasme. Kan dat? Dat zou dan nog gevaarlijker zijn.
     
  17. mamalacht

    mamalacht Actief lid

    19 apr 2017
    385
    267
    63
    In 99 procent van de gevallen volgt jaren emissie een ejaculatie en orgasme, maar het hoéft niet. Bij extreem schrikken bijvoorbeeld, kan de emissie al wel hebben plaatsgevonden maar het orgasme nog niet. Dan plast de man het sperma uit nadien. Maar als je dan opnieuw zou gaan vrijen om het 'af te werken' lijkt me dat een recept voor ongelukken.
     
  18. Citroentje93

    Citroentje93 Fanatiek lid

    28 feb 2017
    1.724
    909
    113
    Ambtenaar
    Ergens in het Zuiden
    bozoe vindt dit leuk.
  19. mamalacht

    mamalacht Actief lid

    19 apr 2017
    385
    267
    63
    Dat artikel... Huh??? Voorvocht zou komen van twee klieren vlakbij de prostaat? Dat is toch een kanjer van een fout? Voorvocht komt uit de klieren van cowper. Die zitten aan de basis van de penis. De klieren die naast de prostaat zitten zijn de zaadblaasjes!
     
  20. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Geen betrouwbare site ook hoor, is mijn ervaring.
     

Deel Deze Pagina