Voor het zingen de kerk uit

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Followyourdreams, 15 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Hoi dames ,

    Gezien mijn onderschrift besloten het zwanger worden even uit te stellen en eerst weer even te genieten van alles om ons heen en elkaar .

    De wens voor een kindje is erg groot maar het heeft psychisch heel veel energie gekost en ook lichamelijk ben ik nog aan het herstellen .

    Ik heb besloten om niet aan anticonceptie te gaan om mijn lichaam even rust te gunnen zodat het allemaal kan herstellen.

    We hebben een vrezelijke hekel aan condooms dus doen er pas een om op het laatste moment , tot ik me gister bedacht en af vroeg of dit wel zo veilig is ?

    Nou is het natuurlijk geen ramp stel ik weer zwanger raak maar liever even niet omdat dat voor ons zelf en mijn lichaam even de beste keus is .

    Komt het vaak voor dat je zwanger word van bvb voorvocht ?

    Liefs
     
  2. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.915
    15.362
    113
    Tja, wat is vaak. Ik ken meerdere dames - zowel in real life als via dit forum - die zwanger zijn geraakt van “voor het zingen de kerk uit”. Fout gaat het dus weleens maar hoe vaak het goed gaat op die manier weet je natuurlijk niet....

    Als je echt hoe dan ook het zwanger raken wil voorkomen zou ik toch condooms gaan gebruiken.
     
    bozoe en Nina Sanders vinden dit leuk.
  3. mamalacht

    mamalacht Actief lid

    19 apr 2017
    385
    267
    63
    In voorvocht zit heus geen sperma, dat is al meerdere keren wetenschappelijk onderzocht. Er kunnen na een vorige ejaculatie nog wel zaadjes achter zijn gebleven in de urinebuis, maar even plassen en dat probleem is verholpen.

    Als je man zijn lichaam erg goed kent, is voor het zingen de kerk uitgaan best betrouwbaar. De meeste ongelukken gebeuren door mannen die zich gewoon te laat terugtrekken. Als je aangeeft dat hij op *voldoende* afstand van zijn hoogtepunt zich moet terugtrekken en dan in een zakdoekje lozen ipv bij of op je vagina, dan gaat het meestal wel goed. Het kán dus best een goede techniek zijn als je even niet zwanger wil worden maar een ongelukje niet echt een levensgroot probleem is.
     
    DN2017, Ohm, Roodborstje2 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Hier gaat dat al jaren goed tussen de (geplande) zwangerschappen in. Dus voor ons werkt het wel, maar het is hier dan ook geen ramp als het toch zou gebeuren. Als ik absoluut niet zwanger zou willen worden zou ik voor een andere vorm van AC gaan :)
     
  5. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Als je pertinent geen kind wilt lijkt me deze methode hartstikke dom. Wil je het wel maar niet per se nu, een beetje op de vrijblijvende tour, tsja dan maakt het hoe dan ook niet veel uit. Tenzij het eigenlijk niet kan (bijv financiën, te klein huis, studie etc). Dan vind ik dat je verstandiger moet zijn ;)
     
    MaMa, Biny en Sado vinden dit leuk.
  6. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Dankje voor je bericht , maarwaarom moet hij extra plassen
    Ja precies , nou dat is allemaal geen probleem . Het is meer momenteel psychies .. vooral de laatste miskraam heeft me 2 operaties gekost en mijn lichaam is even helemaal op ..
     
  7. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Oeps drukt iets te snel op enter , ik bedoel hij plast al zovaak voor we weer gemeenschap hebben , plast hij dan niet al alles uit ?
    Of komen de rest van de achter gebleven zaadjes pas omhoog tijdens “bijna hoogte punt “ ?
     
  8. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Hier gaat het precies hetzelfde. Als ie het onder controle heeft is het geen probleem. Maar inderdaad, je moet het niet gebruiken als je echt echt niet zwanger wilt raken. Hier zitten geen kindjes meer in de planning, maar mocht het zo zijn brengen we nr 5 ook met alle liefde groot.
     
    Nieuwsgierigbijtje en Mississippi vinden dit leuk.
  9. Lisanne1811

    Lisanne1811 Fanatiek lid

    2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Mijn vriend heeft aan deze methode een mooie dochter overgehouden :) werkt perfect, NOT.
     
  10. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.029
    25.506
    113
    Wij gebruiken deze techniek en/of condooms al ruim 8 jaar en hier nooit een ongelukje gebeurd.

    Er zit geen sperma in voorvocht, dus als hij op tijd terugtrekt dan zou het in theorie goed moeten gaan.

    Maar als jullie echt echt geen baby willen dan zou ik toch ook condooms gebruiken en er ook voor zorgen dat hij niet klaarkomt in jou.
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  11. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.029
    25.506
    113
    Dan heeft hij te laat teruggetrokken.
     
    Simba1992 en nizzie86 vinden dit leuk.
  12. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Hier werkte het best goed, totdat hij een keer besloot in de kerk te zingen. Het resultaat wordt over een paar weken geboren:rolleyes:. Ik denk dan ook dat als je alles goed doet dus partner plassen na het klaarkomen en echt op tijd terugtrekken, het een prima methode is. Moet wel eerlijk bekennen dat ik het voor mezelf nooit zo prettig vond. Er was toch altijd een stemmetje dat zei "wat als er wel spermacellen zijn achtergebleven". In dat opzicht betwijfel ik dan ook of het je rust gaat geven.
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  13. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.289
    7.849
    113
    Gelderland
    Hier ook een tijd met deze methode gevreeën en werkte hier goed.
    Hou wel in gedachte dat je je altijd rond nod kan afvragen of het misschien toch wel raak kan zijn. Dit gaf mij best nog wel wat stress.
     
  14. Lisanne1811

    Lisanne1811 Fanatiek lid

    2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Blijkbaar, maar hij heeft nogal wat controle dus als het zelfs bij hem misgaat dan nog denk ik dat het bij anderen ook mis kan gaan. Maargoed we hadden zijn dochter niet willen missen dus uiteindelijk maakt het niet uit.
     
  15. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Natuurlijk kan het altijd misgaan, daarom is het ook geen goede methode als het echt geen zwangerschap mag opleveren. Maar goed, wat is dat wel? Een keer een pil vergeten, condoom wat scheurt (onze enige ongeplande zwangerschap), een mirena die scheefzakt. Heb hier zelfs gelezen over sterilisaties waarbij later toch een zwangerschap is ontstaan. Dus mits goed uitgevoerd, gaat het goed. ;)

    Hier gaat dus al zon 6 jaar goed. Dus heb er inmiddels wel vertrouwen in dat ik netjes ongesteld word. Zodra ik of partner het risico op een zwangerschap te groot ga vinden (als ik straks 40+ ben bijvoorbeeld) gaan we wel kiezen voor een andere methode.
     
    Lisanne1811 vindt dit leuk.
  16. Fearfull

    Fearfull Bekend lid

    11 jan 2018
    986
    293
    63
    Vrouw
    Voor zover ik weet kan je niet zwanger raken van die methode.

    Korte uitleg;

    Als een man klaarkomt komen er 150 miljoen (dat zijn er heel wat!) Zaadjes vrij en soms zelfs meer! Om de eicel te bevruchten. "Wat" zaad in voorvocht lukt dat echt niet! De reden dat vrouwen toch zwanger worden van deze methode is omdat de man zich te laat terug trekt! Pas als een man zijn lichaam goed onder controle heeft en weet op welk moment hij eruit moet kan dit nooit fout gaan. Buiten dat een man die geplast heeft en daarna sex heeft heeft nooit zaad in de voorvocht. Dat is ook wat ik gelezen heb.

    Ik geloof er niet zo in dat een vrouw zegt ja maar bij mij was dat wel aan de orde. Hello je man moet gewoon weten wanneer hij zn piemel eruit haalt. Dont blame it on something else :D:p
     
  17. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.029
    25.506
    113
    Blijkbaar toch niet of iig minder dan hij dacht.
     
    Paardenbloem, nizzie86 en Fearfull vinden dit leuk.
  18. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    het blijft idd voorzichtig zijn , en inderdaad geen een anticonceptie is 100% veilig .

    Ik houd het dan toch maat gewoon hier bij , de kinderwens blijft toch alleen wanneer we er weer voor durfen gaan is nog even de vraag .
    Maar om nu weer te starten met de pil terwijl ik juist nu een mooie cyclus heb vind ik ook zo zonde en het liefst heb ik even geen troep in mijn lijf
     
  19. sweetdreams

    sweetdreams Fanatiek lid

    25 jan 2012
    3.497
    2.219
    113
    Als mensen deze methode gebruiken en vervolgens bij een zwangerschap na denken over een overtijdbehandeling/abortus kan ik daar woest om worden. Hoe je het ook went of keert heet is niet waterdicht. En hoe een man zich ook onder controle heeft, er zijn echt weleens gevallen dat het hem ineens overvalt of hij moet hem dr echt heel vroegtijdig uithalen en nog een poos sjorren. Vind dat zelf echt altijd heel akward ofzo.

    In jullie geval lijkt me dit een prima oplossing. En misschien dat een eventuele "ongeplande" zwangerschap misschien wel fijner is dan er weer bewust voor gaan.

    Maar moet er wel bij zeggen: Wij hebben dit tussen de 1e en 2e ook een tijdje willen doen. De wens was er wel maar de omstandigheden nog niet ideaal. Toen ik eenmaal in mn vruchtbare periode zat en we "bezig" waren dacht ik; kan mij het allemaal schelen, we zien wat er komt. En dat kwam er dus in ronde 1. Ik denk dat dat wel een gevaar is als de wens er wel is. Je moet je afvragen of je zo zwanger wilt worden.
     
  20. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.510
    5.610
    113
    Vrouw
    Als je geen kind wil
    Moet je ALTIJD AC gebruiken...

    Aan jou om die keus te maken
     

Deel Deze Pagina