Vraag KDVtoeslag

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door GermavM, 27 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GermavM

    GermavM Lid

    4 jan 2011
    24
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

    Misschien een gekke vraag:

    Kan je belastingaanslag (dus niet terugbetalen onrechtmatig gekregen toeslagen) hoger uitvallen omdat je kinderopvangtoeslag krijgt?

    Als ik het goed begrepen heb gaat de aanslag enkel over inkomsten (uit box 1,2,3) dus niet over je toeslagen.

    Ik ga vanaf september afstuderen en heb plots (door overlijden vriend, die thuispapa zou worden) KDV nodig. Ik kan het afstuderen in principe bijna allemaal thuis doen dus in het uiterste geval geen KDV nodig maar ik zou het liefst toch wat uren per dag hebben dat ik me helemaal kan focussen op m'n scriptie. Ik wil alleen niet dat ik dan achteraf ineens heel veel moet betalen, dan liever schipperen qua schrijven/opletten.

    Ik wilde het toch even hier vragen, er zijn vast dames die er verstand van hebben.
     
  2. MnnW

    MnnW Fanatiek lid

    10 jun 2013
    3.153
    2.238
    113
    Vrouw
    De hoogte van je toeslagen zijn afhankelijk van je inkomen, en worden er niet bij op geteld. Dus als je ivm studie recht hebt op KOT (of dat zo is weet ik niet, maar dat heb je vast zelf al uitgezocht), kun je die gewoon aanvragen en dan hangt het van je verzamelinkomen af hoeveel je vergoed krijgt. (bij lagere inkomens meer dan 95%)
     
  3. GermavM

    GermavM Lid

    4 jan 2011
    24
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ah, dankjewel. Ik meende dat ook op te maken uit de site van de belastingdienst maar wilde toch even kijken of ik het goed begrepen had.
     

Deel Deze Pagina