Vraag ZEZ uitkering

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Florina, 17 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Florina

    Florina Fanatiek lid

    24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    Goedendag,

    Ik heb van 20 februari t/m 25 augustus 2017 als zelfstandige gewerkt. Ik heb in datzelfde jaar (augustus 2017) een ZEZ uitkering ontvangen. Na de uitkering ging het qua werk niet zoals ik wilde en ben ik gestopt met deze werkzaamheden.

    Ik ben toen in december 2017 begonnen met een andere functie als zelfstandige. Ik ben nu weer zwanger, wordt er dan voor de berekening ook gekeken naar de werkzaamheden uit 2017 die ik van februari t/m augustus heb gedaan of alleen naar de inkomsten van de huidige functie?

    Alvast bedankt!
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Hallo Florina,

    Wat goed dat je informeert naar de vaststelling van de ZEZ-uitkering in jouw situatie.

    Als eerste is het belangrijk om vast te stellen wanneer jouw ZEZ-uitkering start.
    De ZEZ-uitkering begint 4 tot 6 weken voor de dag na je vermoedelijke bevallingsdatum. De startdatum van je ZEZ-uitkering kun je in deze periode zelf bepalen.

    Heb je de startdatum van je ZEZ-uitkering bepaald, dan geldt het volgende:

    Start je ZEZ-uitkering nog in 2018, dan kijken we naar het aantal uren dat je als zelfstandige hebt gewerkt in 2017. Hierbij tellen de uren vanuit je vorige zelfstandige functie ook mee.

    Start je ZEZ-uitkering in 2019, dan kijken we naar het aantal uren dat je als zelfstandige hebt gewerkt in 2018. De uren vanuit je vorige zelfstandige functie tellen dan niet mee.

    Hoe de hoogte van je ZEZ-uitkering wordt vastgesteld, lees je hier.

    Ik wens je een voorspoedige zwangerschap toe!

    Met vriendelijke groet,
    Caren
    UWV Webcareteam
     
    Florina vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina