Katten plassen in tuin

Discussie in 'De lounge' gestart door wizard, 28 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wizard

    wizard Actief lid

    19 apr 2006
    338
    0
    0
    Wij zijn twee jaar geleden verhuisd en onze katten mogen nu lekker naar buiten, jippie voor hun maar minder voor hun. Wij hebben de tuin afgezet zodat ze niet bij de buren in de tuin kunnen plassen maar nu plassen ze onze tuin dus helemaal onder :confused: en ik baal hier echt van als een stekker. Ten eerste omdat mijn tuin mijn trots is en ten tweede omdat het STINKT! Misschien protest omdat we nu een tweede kleine hebben en we minder aandacht voor ze hebben? Wie heeft er tips om dit te voorkomen?

    Liefs Eva

    PS O ja, nog wat vergeten: ook in de gang plassen ze naast de kattenbak. Ben hier niet blij mee! :x
     
  2. wizard

    wizard Actief lid

    19 apr 2006
    338
    0
    0
    Oeps foutje in eerste regel :oops: minder voor ons bedoel ik natuurlijk
     
  3. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.483
    113
    Koffiedik/prut wil nog wel eens helpen. Vinden ze heel vies smaken als het aan hun pootjes komt.

    Verschoon je de bak trouwens vaak genoeg, katten willen niet graag op een vieze bak en gaan dan ernaast plassen.
     
  4. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    zijn de katten gecastreerd?
     
  5. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Klinkt mij erg in de oren als 'jaloers' gedrag en (negatieve)aandacht opzoeken. Onze poes deed het ook toen Vigo geboren was.
    Wij hebben werkelijk van alles geprobeerd, maar niets hielp. Wij hebben onze poes helaas weg moeten doen om deze reden. Ik hoop dat jij hier de gouden tip vind.
     
  6. diaantje17

    diaantje17 VIP lid

    21 jun 2007
    5.319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    vind het wel goed van je dat je je tuin afgebakerd hebt zodat de katten niet naar de buren kunnen...waren ze allemaal maar zo...:rolleyes:
    Bij ons word dus ook volop geplast in de tuin...en ik heb niet eens katten!...ben benieuwd naar de tips om het tegen te gaan..want ik word er echt niet goed van en het is zeker waar ..het stinkt enorm..vooral als het heel warm is en er een regenbuitje over komt... :(
     
  7. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    je hebt planten waar katten een hekel aan hebben, die zou je tussen de gewone beplanting kunnen zetten.
    ook is er spray te koop wat katten tegen gaat.

    maar in het geval van een eigen tuin en eigen katten is het niet de bedoeling je katten te weren denk ik.
    is erg moeilijk, katten doen het 't liefst in de natuur, dat zit in ze. dus als ze de keus hebben ts een bak en een tuin...

    wat betreft het plassen in huis zijn er heel veel dingen die je kunt proberen

    *andere kattenbakvulling.
    *speciale stopkontakt 'geur'(mensen ruiken die niet) met feromonen, waardoor een unhappy kat zich prettiger gaat voelen.
    *een tweede kattebak.
    *kattebak op de plaats waar geplast wordt zetten. na een paar dagen stukje bij beetje terug plaatsen naar de oude plaats.
    *op de plek war geplast wordt:
    - een zindelijkheidsmatje leggen
    - peper strooien
    - aluminiumfolie neerleggen
    - spray tégen katten spuiten

    dit is wat me zo snel even te binnen schiet.
    als je twijfelt kun je ook nog even met je kat langs de da gaan, wij hadden ook opeens een onzindelijke kat en die bleek een zware blaasontsteking te hebben.

    wij hebben al jaren onzindelijke katten. soms gaat het niet weer over, maar er is een hoop dat je kunt proberen.
    wij hebben trouwens een spray (ecodor) dat we over de vieze (wel eerst schoonmaken) plekken heen kunt spuiten of waar je de vieze plekken mee kunt soppen, dat de plasgeur weg neemt. ik geloofde er eerst niet in, maar het werkt bij ons verbazingwekkend goed!
     
  8. loopy

    loopy Fanatiek lid

    23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    ik heb de kattenbakken in de tuin gaan. 1 poes plast graag achterin de tuin tussen de plantjes maar de rest gaat gewoon op de bak.
    rare beesten
     
  9. sjorsje

    sjorsje VIP lid

    17 aug 2007
    11.333
    250
    83
    Noord-Brabant
    Hoe heb jij de tuin eigenlijk afgezet, zodat ze niet naar de buren gaan? Wij hebben schrikdraad geplaatst, maar helaas helpt het niet.

    Heb helaas geen tips tegen het plassen in de tuin, de mijne doen dat haast nooit.
     
  10. Dreamer83

    Dreamer83 VIP lid

    16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Je kan speciaal spul halen bij de tuincentra.
    Is niet schadelijk, maar zorgt er wel voor dat ze niet in je tuin plassen.

    Alleen .. je haalt er de oorzaak niet mee weg natuurlijk.
    Het kan idd zijn door de kleine.
    Of als de oudste gaat kruipen of lopen bijvoorbeeld.
    Of een blaasontsteking (weet niet of het beide katten zijn die in huis/tuin plassen)

    Je zou de dierenarts eens kunnen vragen, die zal je vast verder kunnen helpen!
     
  11. mo1977

    mo1977 Actief lid

    13 aug 2008
    220
    0
    0
    Hoofddorp
    Eva,

    Mijn schoonmoeder heeft cacaodoppen in der tuin gestrooid. Schijnt perfect te helpen! Kost ook werkelijk geen drol en gaan lang mee. Ik ga ze straks ook in mijn tuin strooien. Heb zelf 2 katten, maar die komen nooit buiten, maar helaas alle buurkatten wel en die vinden onze tuin heerlijk....

    Succes,
    Monique
     
  12. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik vond cacaodoppen vreselijk in de tuin. bij ons ging eht allemaal rotten en stinken. hoorde niet zeiden ze in het tuincentrum, maar ja, het deed het wel. en hier groeven ze leuk door. :(
     
  13. mimi1981

    mimi1981 Fanatiek lid

    10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Als je waar je aarde heb. Meestal doen ze niks op het gras wat ik weet. Maar als je het is de aarde en zo kan je er kippegaas op leggen omdat ze dat niet fijn lopen vinden.

    Verder als ze naast de bak plassen. er peper in strooien echt heel veel en dan hun neus erdoor heen halen en dan in de kattebak zetten.
     
  14. Mikatjuh

    Mikatjuh Bekend lid

    24 feb 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    Wij hebben 3 huiskatten waarvan er eentje het nog wel is naast de bak plast/poept. Het enige wat helpt is de plek schoonmaken met azijn. Die geur kan ze echt niet uit staan. Ik ben nu gewisseld van kattengrid, en nu gaat het beter.

    Mijn moeder sprayt verdunde schoonmaak azijn over het muurtje wat voor de voortuin staat. Ze heeft sindsdien geen kat meer gezien. Nadeel is dat je na elk buitje weer moet sprayen en ik weet niet of de geur van schoonmaakazijn beter is dan kattenpies. :D
     
  15. alecia

    alecia Fanatiek lid

    23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    knoflook, op de plek waar ze het doen, doe ik ook welbij onze kat, die piest nu niet meer op de tegels, op het zand maakt me weinig uit, meestal piest ze daar mar 1 x in de 2 weken .
     
  16. mimi1981

    mimi1981 Fanatiek lid

    10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Zolang je het maar niet schoonmaakt met bleek. Katten zijn dol op bleek. Ik deed de kattebak er weleens mee schoonmaken zodat ik zeker wist dat ze de kattebak zou pakken.
     

Deel Deze Pagina