Hoofdluis!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Yellowsun, 20 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellowsun

    Yellowsun Fanatiek lid

    23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Vandaag kreeg ik te horen dat mijn nichtje hoofdluis heeft oplegopen op school.De jas en muts van mijn mannetje heeft de hele middag op dezelfde kapstok gehangen.Ik heb zijn jas en muts al uitgewassen en eens door zijn haar gekeken,maar ik kon niks zien.Waar moet ik op letten en wat moet ik dan doen mocht hij het ook hebben?
     
  2. Sharon20

    Sharon20 Fanatiek lid

    19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    bij jamie op de creche lag ook een briefje dat er hoofdluis was geconstateerd bij 1 van de kinderen en dat we onze kindjes ook even moesten controleren.. heb zelf ook niets gevonden.

    zou gewoon regelmatig even controleren en ervoor zorgen dat je een anti-luis shampoo in huis hebt (weet niet of je dit al vanaf jonge leeftijd mag gebruiken...) voor de rest kan je niet veel doen... hoofdluis is heel vervelend maar niet onoverkomelijk... hoofdluis heb je alleen bij kinderen met nette schone haren dus het is niet vies ofzo!
     
  3. sweet978

    sweet978 Fanatiek lid

    29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    de muts etc moet je wel erg heet wassen willen de luizen dood. Je kan het ook in een zakje in de vriezer doen..of 24 uur in een afgesloten zak laten zitten.
    Als je kind luizen krijgt zie je bij de haarinplant.. vlakbij het hoofd dus kleine witte *worstjes* om een haar zitten... dat zijn de neten. Ze komen voornamelijk voor op warme plekken.. bij de kruinen, achter de oren en in de nek.
    Bij grotere kinderen was je de haren met een anti-luis shampoo.. maar die lijkt me erg aggressief voor die kleintjes, na het wassen kam je het met een luizen kam,,, dit hou je vol tot de neten allemaal weg zijn.

    ( Dit is wat ik vanuit mijn werk altijd hoor..)

    Sterkte :)
     
  4. millium luizenshampoo is veilig voor baby's


    Even gekopieerd van de millium site

    1. Mag Millium gebruikt worden door jonge kinderen of baby’s?

    Omdat door de toepassing van natuurlijke werkzame ingrediënten er geen enkele beperking is in het gebruik van Millium, kunnen kinderen – ongeacht hun leeftijd – en ook baby’s behandeld worden met Millium.
     

Deel Deze Pagina