Vraagje uwv/ziektewet

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Lolaa29, 27 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lolaa29

    Lolaa29 Lid

    20 nov 2017
    25
    38
    13
    Vrouw
    Hallo.

    Ik heb advies nodig. Ik heb me bij de werkgever ziek gemeld wegens zwangerschapsgerelateerde klachten. Mijn werkgever heeft daarom een ziektewet uitkering aangevraagd.

    Nu heeft de UWV mij brieven gestuurd naar een adres waar ik al 7 jaar niet meer woon. 1 brief was belangrijk. Ze hadden geen telefoonnummer van mij. Ik moest ze binnen 5 dagen bellen om mijn nummer door te geven. Maar ik heb de brief niet gezien. Dus ik wist van niks. (Per toeval heb ik de brieven via de berichten inbox gezien, daar zag ik dat de 2 brieven naar een verkeerd adres is gestuurd)

    Nu hebben ze de aanvraag daarom afgewezen. Ik heb in de tussentijd wel met een bedrijfs arts gesproken. Ik dacht dat hij bij de UWV hoorde. Maar hij is puur voor de werkgever.

    Voor mij is alles nieuw. En ik merk dat het in mijn hoofd een beetje door elkaar loopt. UWV en werkgever. Ook ben ik nu erg gestresst. Kan met deze zwangerschap moeilijk tegen prikkels.

    Mijn vraag:
    1. Denken jullie dat dit nog op te lossen valt met de UWV? Ik zal in bezwaar gaan. Maar hoe schatten jullie de kansen in?
    2. Had de werkgever mij niet beter moeten voorbereiden op dit proces? Ze hebben mij niets over de UWV verteld.

    Alvast bedankt.
     
  2. IT234

    IT234 Actief lid

    16 mrt 2017
    287
    177
    43
    Kun je het uwv niet alvast, naast het bezwaar dat je in wilt dienen, zelf bellen met je verhaal om zo je kansen in te schatten?
    Ik vind t heel apart dat het UWV geen actueel adres heeft. Dacht dat dat via de gemeentelijke basisadminstratie gaat. Ik heb hen zeker geen adreswijziging gestuurd maar ontving wel brieven op mijn nieuwe adres.
    Ik schat de kans dat je bezwaar wordt toegewezen vrij groot. Ligt buiten jouw macht.
    En of de werkgever je had in moeten lichten? Tja. Had fijn en netjes geweest. Maar niet verplicht. Het is jouw ziekmelding dus je had jezelf kunnen inlezen. En dat bedoel ik niet zo bot als t er staat.
     
  3. chicca

    chicca Fanatiek lid

    14 mrt 2012
    1.019
    466
    83
    Vrouw
    Ik zou gewoon het UWV even bellen en het uitleggen. Ze kunnen je gelijk vertellen wat je nu het beste kunt doen.
    Succes.
     
  4. Lolaa29

    Lolaa29 Lid

    20 nov 2017
    25
    38
    13
    Vrouw
    Bedankt voor de reacties. Het is opgelost. De UWV was zeer begripvol. En ze hebben gelijk mijn ziekmelding behandeld.
     
    Rizzoli vindt dit leuk.
  5. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Goedemorgen Lolaa29,

    Fijn dat het is opgelost. Nog even een tip: heb je nog een vraag voor/over UWV? Stel hem dan in dit Topic, dan helpen we jou graag verder.

    Met vriendelijke groet,

    Yvonne
    UWV Webcareteam.
     

Deel Deze Pagina