Vriendin zwanger...

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Acem, 5 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Acem

    Acem Fanatiek lid

    6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    #1 Acem, 5 jun 2017
    Laatst bewerkt: 5 jun 2017
    Ik moet mijn verhaal toch even kwijt...
    Een aantal dagen geleden zag ik, dat ik een oproep had gemist van mijn beste vriendin. Een dag later belde ik haar terug, al snel stelde zij mij een vraag, wat mij meteen deed denken aan een eventuele zwangerschap.
    Ik gaf niet direct antwoord op haar vraag, maar maakte de opmerking van: 'wat ben je zwanger ofzo'... Zij lachte en zei ja.

    Omdat ik weet dat zij de afgelopen tijd met verschillende mannen het bed heeft gedeeld, vroeg ik aan haar van wie zij zwanger was. Haar antwoord hierop was 'ik weet het niet'... Later bleek tijdens ons gesprek dat zij de afgelopen weken met haar ex, welke haar een aantal keren heeft bedreigt en een scharrel regelmatig het bed heeft gedeeld.

    Ik wist dat zij haar mirena spiraal al een tijdje niet meer had, ik wist ook dat zij geen anti conceptie gebruikte.
    Ik vroeg aan haar of zij de baby ging houden... Haar antwoord hierop was, dat zij dat niet wist. Zij wil nu vooral genieten van het leven gaf zij zelf aan, bovendien heeft zij al twee kinderen van 8 en 9 uit een andere relatie. Zij geeft ook aan dat als zij nu zwanger blijkt te zijn van haar ex, welke haar op dit moment op een negatieve manier lastig valt, zij zeker het kind niet gaat houden. Volgens haar groeit er een duiveltje in haar buik als het van hem is..:eek::eek::eek:

    Van haar scharrel zou ze wel zwanger willen zijn maar zij is bang dat dit hele gebeuren haar relatie met hem zal verstoren. Daarnaast geeft zij ook aan dat zij nu vooral lekker aan het genieten is en een baby niet in haar leven past op dit moment. Ook hij is nu volop bezig met zijn studie en ziet hij een vaste relatie niet echt zitten. Dit laatste heeft er ook mee te maken dat het pas uit is met zijn ex waar hij, volgens mijn vriendin, ook nog wel eens gemeenschap mee heeft. Met zijn ex heeft hij ook een kindje.

    Ik merk dat dit wat mijn vriendin nu meemaakt mij kwaad maakt, omdat zij dondersgoed wist dat zij zwanger kon worden, aangezien de seks altijd onveilig was en zij geen anti conceptie gebruikt.
    Eenmaal zwanger overweegt ze om het weg te laten halen.. Ik vind dit echt moeilijk... aangezien zij doodleuk erover praat alsof het weg laten halen van een baby iets is wat je zomaar even weg doet.

    Vrijdag a.s. heeft zij een afspraak bij het ziekenhuis om te kijken hoever zij is, aan de hand daarvan kan zij weten van wie de baby is, in allebei de gevallen weet ik bijna zeker dat zij voor de 3de keer voor abortus zal gaan.....:mad:
    Zij heeft naast 2 abortussen, inmiddels bijna de derde, ook tig miskramen gehad... Inmiddels praat zij ook over haar miskramen of het de normaalste zaak is van de wereld...
     
  2. Babyluvv

    Babyluvv Fanatiek lid

    28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw
    Jeetje wat een ontzettend heftig verhaal! Ik snap dat je boos bent op alles, zo voelde ik mij ook.. boos op wat ik las. Maar ook ongeloof, dat iemand zo makkelijk aan abortussen kan denken, zo makkelijk over miskramen kan praten. Jeetje wat zielig voor het ongeboren kindje, die er ook graag wilt zijn. Maar is aan zijn 'einde' moet komen. Omdat zijn mamma er lekker op los scharrelt en doet en dr spiraal verwijderd heeft. Ik mag er niet over oordelen natuurlijk, maar ze had dr spiraal nooit moeten laten verwijderen. (Tenzij t om medische redenen is....) maar er bestaan ook nog andere anticonceptie middelen. Ik vind het heel erg, hoe zij er mee omgaat! Hoe gemakkelijk en laks. Waarom stop je met de ac als je weet dat je onveilige seks zwanger kan raken maar dit niet wilt? Waarom denk je niet na? Waarom praat je er zo makkelijk over.. Ergens zit het niet goed bij haar (sorry voor me verwoording). Mijn mamma (to be) hart huilt, bij de gedachte dat de kindjes die zij gedragen heeft, het leven niet mochten hebben. Mk's, abortussen. Als ik dan denk aan het kindje dat in mijn buik groeit, nee moet er niet aan denken hem kwijt te raken. Mijn hart huilt, bij het idee dat zoveel vrouwen een mk/ma hebben gehad, en hier kapot van, hoe makkelijk een ander er dan mee omgaat. Mijn hart huilt, bij het idee hoeveel vrouwen zo graag een kindje willen krijgen, maar dit nooit zullen krijgen en een ander er heel makkelijk mee naar een abortuskliniek gaat..
     
  3. LiveLifeLovely

    LiveLifeLovely Niet meer actief

    Heavy hoor. Woorden die bij mij naar boven komen zijn; asociaal, onvolwassen, verschrikkelijk dom en oneerlijk..
     
    Sylva vindt dit leuk.
  4. Acem

    Acem Fanatiek lid

    6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Dit is precies wat ik dacht toen ik haar sprak... Ik vind het verschrikkelijk deze gedachten, zeker omdat het mijn beste vriendin is... :( maar ik ben zo teleurgesteld. Natuurlijk is het niet leuk om eventueel zwanger te zijn van een man die je haat... maar waarom ga je in vredesnaam met zo iemand naar bed!!! onbegrip!

    Daarnaast als je weet dat scharrel niet toe is aan een relatie, waarom dan zonder condoom... ik snap dit zoo niet en dat voor een vrouw van 31 jaar.
     
  5. Acem

    Acem Fanatiek lid

    6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Ze had vaak last van haar onderbuik, vandaar het spiraaltje weggehaald... Sindsdien niets meer gebruikt..
     
  6. Babyluvv

    Babyluvv Fanatiek lid

    28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw
    Nee ik snap als je om medische reden iets niet meer wilt of wilt gebruiken, deze dan laat verwijderen. Heb ik alle begrip voor.. Maar als je helaas al abortussen hebt gepleegd in t verleden en er zo makkelijk mee omgaat..... Doe dan iets anders. :(
     
  7. Kristientje

    Kristientje Fanatiek lid

    11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Ik wil hier even op inpikken. Mijn nicht (31 jaar) heeft nu voor de tweede keer een abortus laten doen. Het kindje is (was :( ) van haar vriend met wie ze een haat-liefdesverhouding heeft. De relatie staat al lange tijd op springen. Nu vind ik het sowieso heel erg jammer dat ze het kindje heeft weg laten halen, maar goed, ze is baas in eigen buik. Hetgeen me echt raakt is dat ze tegen iedereen zegt dat het een miskraam is, zelfs tegen haar "vriend". Ik weet niet hoe te reageren. Ik ben boos omdat ze zwanger is geworden van een man van wie ze niet houdt, om het vervolgens weg te laten halen en er nog over te liegen ook. Bah :mad::cry:
     
  8. 2augustus1992

    2augustus1992 Niet meer actief

    Zou mijn vriendin niet meer zijn. Iemand die zo makkelijk over leven en dood praat en het weghalen van een ongeboren kind, nee, hoeft van mij niet. Kan ik geen begrip voor hebben.
     
    DN2017, Sylva en Ysabella vinden dit leuk.
  9. Babyluvv

    Babyluvv Fanatiek lid

    28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw
    @Kristientje, He jeetje, dat is ook heel wat zeg! :( Of je boos kunt worden, dat ze zwanger is geworden.. Weet ik niet. Was het beschermde seks, was het onveilige seks, was het perongelijk of express. Als ze express zwanger is geworden en niet helemaal zeker wist wat ze met het kindje wou, houden of niet houden.. Maar dat ze erom moet liegen, verschrikkelijk! Dat vind ik echt heel erg! Daar kan ik met mijn hoofd niet bij.. Alsof het allemaal niks is zeg.. :(

    @Acem, nog iets gehoord van je vriendin? Van afgelopen vrijdag in het ziekenhuis? Hoe ze nu verder gaat..
     
  10. SMJD

    SMJD Fanatiek lid

    17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Als mijn beste vriendin zo makkelijk was dan was ik wel een stevig gesprek aangegaan. Prima als ze wil scharrelen met verschillende mannen, maar zorg er dan in ieder geval voor dat je niet zwanger wordt
     
    2augustus1992 vindt dit leuk.
  11. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Wat een heftig verhaal zeg! Snap zo goed dat je kwaad bent meid. Je hebt groot gelijk! Hoe kan ze zo onverantwoordelijk omgaan met zichzelf en dan haar verantwoordelijkheid niet nemen. Als ze dan geen kind meer wilt moet ze het of veilig of gewoon helemaal niet. Volgens mij is steriliseren uitermate geschikt voor haar. Ik vind het hele spiraal gebeuren geen excuus er is nog altijd een condoom. Dit is zo onmenselijk echt waar. Zeker als het nu straks de derde keer is. Waar sommigen jaren hun best doen om überhaupt zwanger te mogen worden, doet zij alsof het helemaal niets is. Wat ontzettend ondankbaar! :evil:
     
  12. Manque

    Manque Niet meer actief

    Ik snap dat mensen hier sterke gevoelens over kunnen hebben, maar ik vind het erg overdreven om te praten over 'het weghalen van een baby' of een 'ongeboren kind'. Het is hoogst waarschijnlijk niet meer dan een klompje cellen, een beginnende embryo. Ik zou me meer zorgen maken over de gezondheid van je vriendin aangezien zij dus met meerdere bedpartners onbeschermde seks heeft en omdat 3 abortussen nogal impact hebben op het lichaam. Een veroordelende houding zal weinig behulpzaam zijn.
     
  13. Manque

    Manque Niet meer actief

    Ik vind het ook heel bijzonder dat ze hier ondankbaar wordt genoemd omdat zij makkelijker zwanger wordt dan iemand die graag een kind wil. Ze heeft natuurlijk niks te maken met iemand anders' onvervulde kinderwens en ze hoeft zeker niet dankbaar te zijn omdat ze ongewenst zwanger is geraakt (ongeacht hoe dat is gebeurd).
     
    MariTheresa vindt dit leuk.
  14. Kristientje

    Kristientje Fanatiek lid

    11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Ik ben het niet helemaal met je eens. Ja, het is nog geen (volgroeide) baby. Maar in beginsel is het wel een kindje. Het is geen groeiend klompje cellen zoals een vetbultje ofzo.
    Daarom vind ik het erg onverantwoord als vrouwen laks omspringen met anticonceptie. Vervolgens worden ze zwanger en breken de zwangerschap af. En in sommige gevallen gebeurt dit dus niet 1 keer, maar meerdere keren. Zo'n houding t.o.v. het creëren en vervolgens afbreken van nieuw leven vind ik ... nou ja, niet mooi.

    Dat gezegd zijnde vind ik, ondanks mijn gelovige achtergrond, dat iedere vrouw zelf mag kiezen of een zwangerschap wordt voldragen of niet. Maar iemand die een instelling heeft zoals hierboven omschreven, zal nooit mijn vriendin worden.
     
  15. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Dit maar dan voornamelijk het oneerlijk. Zoveel vrouwen die moeite hebben en zij doet er wel erg laconiek over. :mad:
     

Deel Deze Pagina