Vsm chamodent voor tandjes die doorkomen

Discussie in 'Verzorging' gestart door tinkertje, 2 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tinkertje

    tinkertje Fanatiek lid

    19 dec 2014
    1.075
    13
    38
    hoihoi!,

    Ik kreeg de tip om vam chamodent te kopen voor de tandjes die binnenkort zullen doorkomen :), dit dus gedaan.. nu staat er dat je de druppels eventjes in de mond moet houden en dan doorslikken.. maar.... hoe doe je dat bij een kleintje van 6/7 maanden?...

    Hoe hebben jullie dit gegeven??

    Thanks!
     
  2. Lisa1987

    Lisa1987 Fanatiek lid

    11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Wij hadden de zalf, dat smeer je er gewoon op. Dat was wel erg handig. Druppels geen idee, lijkt me best lastig
     
  3. Lizzy1985

    Lizzy1985 Actief lid

    28 mei 2015
    328
    97
    28
    Vrouw
    Ik druppel het gewoon in de mond. Ze kan alleen natuurlijk nog niet zeggen of het ook echt helpt.
    Een andere optie is om het te druppelen op een speentje. Die houden ze natuurlijk wel wat langer in de mond, maar daarop kan je niet zo makkelijk zoveel druppels kwijt.
     
  4. tinkertje

    tinkertje Fanatiek lid

    19 dec 2014
    1.075
    13
    38
    Hmm nee dat idee had ik ook, maar indd die druppels gaan niet handig erop.
     
  5. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.498
    24.375
    113
    Ik druppel het gewoon in de mond. En het werkt hier altijd prima. Mijn zoon vindt het ook nog eens heerlijk. Zijn mond gaat wijd open zodra het flesje in beeld komt.

    Wat ook goed helpt is dentinox. Dat smeer je met een wattenstaafje op het pijnlijke tandvlees en dat verdooft tijdelijk. Maar dat gebruik ik alleen als de chamodent niet voldoende is.
     
  6. tinkertje

    tinkertje Fanatiek lid

    19 dec 2014
    1.075
    13
    38
    Super bedankt!, dan weet ik wat we kunnen proberen als ze er last van gaat krijgen!..

    Dentinox indd over gehoord maar wil eerst dit proberen :)

    Dankje wel!!
     
    Adje vindt dit leuk.
  7. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Met Dentinox wel oppassen dat je dat niet geeft vlak voor een fles of hapje, t verdoofd zodanig dat ze ook niet de volledige controle hebben over het slikken. Bij erge last moeten wij hier ook nog ibuprofen geven, paracetamol haalt niets voor onze kleine uit. (heeft ze toch nog wat van mama geerft maar of dat nou zo positief is...)
     
  8. tinkertje

    tinkertje Fanatiek lid

    19 dec 2014
    1.075
    13
    38
    Dat is een goede tip bedankt!, hoop dat vsm genoeg doet!, maar anders weet ik waar ik op moet letten bedankt!..

    Ach jeetje sneu zeg!, haha hier zelfde aan pcm heb ik ook niets, hopelijk heeft de kleine er in de toekomst wel wat aan haha
     

Deel Deze Pagina