Waar leg je, je kindje(s) in/op/neer als je buiten zit?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Hanneke, 26 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ja, waar leg je dus je kindje in/op/neer als je lekker buiten zit.

    Wij hebben vandaag een box naar buiten gesleept om ze in te leggen, maarja, dat is natuurlijk geen doen. Elke keer als het lekker weer is een box inklappen, naar buiten slepen, en savond weer naar binnen slepen, is natuurlijk alles behalve handig! En ja, de kinderwagen waren ze ook zo beu!

    Dus nu vroeg ik me af hoe doet iedereen dat toch?

    Had al bedacht met gewoon een dik/zacht kleed op de grond, maar dan zit je met al die beestjes enz. Dus kwamen we uit op misschien iets van campingbedjes met iets erover heen. Maar ik vond ook nog een soort van tentje, daarin kunnen ze ook liggen zonder 'last' te hebben van beestjes enz.

    Hieronder nog een plaatje van tentje wat ik bedoel en campingbed met 'soort gaas/net' eroverheen.

    [​IMG]
     
  2. fioontje

    fioontje Fanatiek lid

    3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ik gebruikte vorig jaar het campingbedje of de bolderkar. ik had er niks overheen, wij hebben hier niet zo veel last van beesjes, lang leve de zeewind hihi. lekker parasol erboven, ging prima. op strand gebruikten we een rubberboot. en bij mijn ouders zat ie vaak in de wipstoel.
     
  3. Vandaag bij oma op visite geweest, Campingbedje meegenomen en Evy heeft er heerlijk is gespeeld en geslapen !
     
  4. Female

    Female Niet meer actief

    Kynan gaat gewoon op een kleed, maar het liefst kruipt hij er meteen vanaf om lekker in het gras/ grind te wroeten :D ... We hebben dus niks aangeschaft speciaal voor buiten ;)


    Ps dat tentje op de foto is wel schattig om te zien, maar ik ben bang dat je kindjes er binnen een paar maandjes toch meteen uitkruipen. Ze vinden het meestal toch lekkerder om zich buiten lekker vrij te bewegen ;)

    Groetjes!
     
  5. peeetje

    peeetje Fanatiek lid

    3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    inderdaad campingbed
    en vandaag mijn ``oude`` vloerkleed van binnen.
    Had ik nog bewaard omdat ie dus helemaal niet zo oud is(was alleen uitgekeken op de kleur hihi)
    buiten neer gelegt en heeft heerlijk erop gespeeld.

    anders die grote puzzelstukken..
    bij de blokker te koop.
     
  6. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    wat zijn dat voor puzzelstukken?
     
  7. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Vorig jaar het campingbedje gebruikt. Dit jaar niets. Jarissa wil nu de wereld verkennen. Daar kan geen campingbedje of kleed tegenop.
     
  8. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.484
    113
    Hier een kleed, maar daar kruipt ze natuurlijk steeds vanaf. De box past hier niet door de deur, dus ik denk dat ik het campingbedje maar buiten ga zetten.
     
  9. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Hmm wij schuiven dus gewoon de box naar buiten.

    onze tuin bestaat vooral uit wildernes met een terrasje nog
    (binnenkort nit meer!)

    maar als dat over is denk ik dat het gewoon een kleed word
    of evt. nog de box

    het is een kleine moeite hier omdat hij toch al naast de tuindeur staat :)
     
  10. jantina

    jantina Fanatiek lid

    13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Die puzzle stukken is eigenlijk een boter kaas en eieren spel...ik heb ze ook;)
    lekker zacht om op te spelen en als ze straks in het zwembadje kan leg ik het er naast...
    Tis van zacht faom materiaal...

    Verder heb ik voor buiten gewoon een kleed want ze blijven er toch niet op zitten als ze eenmaal tijgeren of kruipen, vorig jaar had ik ook gewoon het camping bedje buiten staan
     
  11. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Bedankt voor alle antwoorden, meer zijn natuurlijk altijd welkom ;) .
    Kruipen en tijgeren doen ze hier nog niet. Volgend jaar waarschijnlijk wel, dan zijn ze natuurlijk een stuk ouder!
    En als ze dat van de zomer wel gaan doen, geeft niks want ze hoeven natuurlijk niet de hele dag in de soort van 'box' te zitten,liggen,staat(?).
    Ik denk dat we maar eens naar de winkel moeten gaan voor campingbedjes te halen. Met zo een net erover heen, kunnen ze lekker ongestoord spelen.


    Hier wel, vreselijk, allemaal kleine zwarte beestjes, en vliegende mieren, ieuw! Zo een wipstoel, tot hoe oud gebruik je die? Om nu nog van die stoeltjes aan te schaffen is denk ik een beetje zonde? Ofniet?

    Dat tentje, kan je met van dat doorkijkgaas dichtritsen, zodat ze er niet uit kunnen, je kan het ook meenemen op vakantie bijv om in te slapen of voor op het strand in te slapen. Vandaar dat we die ook gevonden hadden, maar is denk ik een beetje te klein om echt in te kunnen spelen hier in de tuin.

    Ja, dan is het makkelijker om de boxen naar buiten te doen, nu moesten we hem leeghalen, inklappen, sjouwen, weer uitklappen, en terug weer hetzelfde. (en maar 1 box naar buiten gehaald, want dat vond ik al wel genoeg werk ;) )
     
  12. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Grappig, gisteren bedacht ik me dezelfde vraag... Als ik alle antwoorden zo lees dan ga ik vandaag lekker het campingbedje buiten zetten zodat ze buiten kan spelen en morgen even bij de Blokker kijken voor die foam puzzelstukken.
     
  13. Suzanne75

    Suzanne75 Fanatiek lid

    8 mrt 2007
    1.662
    0
    0
    Ik had Dax even in de wipper naast me gelegd terwijl ik een buxus aan het snoeien was. Maar hij vond het maar niks, hij zette het toch op een huilen. Toen ben ik maar weer naar binnen gegaan met hem en toen was hij meteen rustig. Volgens mij vond hij het nogal eng, de eerste keer buiten in de "grote wereld" zonder in de kinderwagen te liggen hihi.
     
  14. Balou

    Balou Fanatiek lid

    27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    En hoe doen jullie dat met een kleintje van 3 maanden, gewoon in de kinderwagen? Met parasolerboven natuurlijk. Maar wat trek ik haar aan? Gisteren had ik haar nog een jasje aan gedaan met een dekentje. Ze is meestal wel vrij warm van zichzelf.
     
  15. Tinkerbell81

    Tinkerbell81 Fanatiek lid

    20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    met 3 maandjes kan je lekker de kinderagen in de tuin zetten, lekker in de bak...
    parasolletje erboven ..
    gisteren was het hier best warm, maar als het wat waait zou ik wel voor een lange mouw shirt kiezen voor een kleintje van 3 maanden...als het windstil is toch wat luchhtigers met alleen een lakentje dubbel over haar heen...
     
  16. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Met dit weer zou ik korte mouwtjes aandoen, of een dun shirtje/truitje met lange mouwtjes. Zou er wel een dun dekentje overheen leggen. (maarja, dan heb ik het wel over als er geen wind staat). 3 maanden is nog zo klein! Tenminste, hier waren ze heel klein! Jasje vind ik wel erg warm met dit weer. Hier hebben ze van de winter ook geen jasje aangehad, alleen een vestje.
     
  17. Agatha

    Agatha Fanatiek lid

    16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Ik leg Selma in de wandelwagen buiten. Vindt ze reuze interessant, de bewegegande takken van de boom, of eigenlijk de bewegende schaduwen daarvan in haar wagen. Maar ze is nog maar 2 maanden, dat maakt wel een verschil, natuutlijk. Ik leg haar of onder de dekentjes of doe haar jasje aan of alletwee.
     
  18. inkie1980

    inkie1980 Bekend lid

    13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    ik vroeg me idd tzelfde af hier idd.

    ze is nu rond de 6300 gr denk ik en ongeveer 63 cm lang (morgen weer wegen)

    dus ze is niet zo erg klein zie mijn album
    (pas dacht iemand dat ze al 7 mnd was :) )
    dus vindt t moeilijk wat nou aan te trekken met dit weer.
    gister ff naar de prenatal geweest en ze had een legging en een luchtig rokje aan met een rompertje met korte mouwen en een shirtje met lange mouwen en sokken.
    die sokken heb ik toen uitgedaan.kind had t best warm volgens mij.
    zo moeilijk.ze zeggen aan de ene kant "niet te koud anders vatten ze kou" en aan de andere kant "kijk naar wat je zelf ongeveer aan zou doen en wat je zelf prettig vindt".. :(als ik naar buiten ben dan kleed ik me altijd luchtig en niet warm,ik heb t niet snel koud.
    ze heeft ook snel klamme voetjes...

    ik heb dr van de wk gewoon in de maxicosi (op t onderstel) gezet en toen ff buiten gezeten.misschien straks ffies op n kleed buiten op de grond.
     
  19. Bluesky

    Bluesky VIP lid

    1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle heeft vorig jaar veel tijd buiten doorgebracht in de wandelwagenbak, met een korte broek en een shirtje aan... En hij sliep heerlijk... :D (wel uit de wind hè?) Ik heb nog wel zo'n net gekocht om over de kinderwagen te doen, want hier zitten ook nogal wat beestjes.

    Om hem op de grond te leggen daar vond ik de grond te koud voor, vooral omdat hier achter het huis nooit zon komt, en de tegels van het terras dus niet in de zon komen. (een deel ervan in elk geval) Maar nu kruipt hij al de halve tuin rond, behalve het gras... dat is toch nog een beetje eng.. :)
     
  20. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik zit daar ook een beetje mee.
    Vorig jaar deed ik het campingbedje naar buiten.

    Maar dat vinden ze nu niets meer aan. Ze willen lekker rondkruipen. Alleen... onze tuin is nog niet babyproof. Veel rotzooi op de grond (en bezem kapot!) en we hebben ook een plek met allemaal steentjes. Heel gevaarlijk natuurlijk.
    Maar ja, wil met dat mooie weer natuurlijk wel lekker buiten zitten *zucht*
     

Deel Deze Pagina