Waarom is een mini monkey zo goedkoop???

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door moielle, 30 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moielle

    moielle Fanatiek lid

    7 okt 2011
    1.377
    473
    83
    Vrouw
    Flevoland
    Hoi!
    Ik wil graag een draagzak aanschaffen. Ik ga er geen grote wandelingen mee maken, maar ik wil de kleine vooral thuis dragen zodat ik haar niet steeds weg hoef te leggen als ik moet ingrijpen bij de oudste twee meiden of huishoudelijke klusjes ga doen.

    Nu wekte twee mijn interesse: de Luna feed and grow (zo uit mn hoofd...) en de mini monkey.

    Maar waarom is de mini monkey zo ongelooflijk veel lager geprijsd dan bijv zo'n Luna draagzak?
     
  2. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ik denk dat je tula free to grow bedoelt :roflmao:

    Maar op het eerste gezicht lijkt die mini monkey absoluut niet ergonomisch ookal claimen ze dat wel. Dat zal dus een stukje prijsverschil verklaren en daarnaast een stukje kwaliteit en toch ook een stukje dat je betaalt voor het merk in geval van de tula.
     
    moielle vindt dit leuk.
  3. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.564
    2.417
    113
    Ondat de Minimonkey Mini Sling van dun polyester mesh is met maar één gesp, en zonder heupband. De Tula free to grow (ik denk dat je die bedoelt) is van canvas, en heeft veel meer gespen en afstelmogelijkheden. Een wereld van verschil in draagcomfort.

    Ik zou je aanraden om eerst draagzakken te gaan passen voordat je hem aanschaft. Draagzakken zijn net als bh's en jeans, wat voor de een fijn zit is voor de ander vreselijk.
     
    moielle vindt dit leuk.
  4. Schuurpapier

    Schuurpapier Niet meer actief

    Die is zeker wel ergonomisch hoor! Mooie bolling, m-houding en knie tot knie ondersteuning :) Voor kleine stukjes prima, voor langere stukken pak ik liever m'n Tula ;)
    Bekijk bijlage 587322 Bekijk bijlage 587323
     
    moielle en Djoess vinden dit leuk.
  5. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ja de sling. Maar TS heeft het toch over de draagzak van mini monkey?
     
    moielle vindt dit leuk.
  6. Schuurpapier

    Schuurpapier Niet meer actief

    Ohh sorry, ken er alleen de slings van :p
     
    moielle vindt dit leuk.
  7. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Misschien heb ik het wel verkeerd begrepen hoor! Maar als ik dit zie: https://www.bol.com/nl/p/minimonkey-babydrager-dynamic-zwart-grijs/9200000031628257/?Referrer=ADVNLGOO002031-G-57041989917-S-473856318923-9200000031628257&gclid=EAIaIQobChMIkvqHwKGV3QIVWuR3Ch3HmgrkEAQYBCABEgJ6FPD_BwE&gclsrc=aw.ds vind ik het er niet heel ergonomisch uit zien in ieder geval :p maar ik ben geen expert.

    Heb zelf de tula en een rekbare doek. Maar die Slings zien er ook makkelijk uit! En helemaal niet zo duur.... :)
     
    moielle vindt dit leuk.
  8. Schuurpapier

    Schuurpapier Niet meer actief

    Ziet er wel ergonomisch uit, maar niet heel comfortabel. Kan beter in mijn ogen haha :p

    Ja zijn erg makkelijk! Wel wennen als je geen slings gewend bent vond ik.
     
    moielle en Flamingooo vinden dit leuk.
  9. moielle

    moielle Fanatiek lid

    7 okt 2011
    1.377
    473
    83
    Vrouw
    Flevoland
    Thanxxx dames!
    Ik ga denk ik ook maar voor de Swing en de Tula:thumup::D
    Ik bedoelde die mini monkey idd en free to grow :D
     
    Schuurpapier vindt dit leuk.
  10. K00

    K00 Niet meer actief

    Ik vond die mini monkey echt een miskoop..
     
    moielle vindt dit leuk.
  11. Mango393

    Mango393 Bekend lid

    4 mei 2015
    602
    101
    43
    Ik zou eigenlijk echt even gaan passen bij een stenen winkel. Een drager is zo ontzettend verschillend qua comfort per persoon! Wat voor de een geweldig zit zit voor de ander echt helemaal niet! Als je tussen de twee moet kiezen die je hierboven noemt zou ik voor de tula gaan. Maarrrr deze vergt wel wat afstelwerk en zit niet altijd even mooi bij pas geboren baby's.
    Ipv een sling zou ik voor een geweven ringsling (RS) gaan.
    Überhaupt zou ik voor een geweven doek gaan. Deze zit altijd netjes bij het kindje en kan je heel lang mee doen mocht je dat willen. Ook kan je daarmee heup/rug en buikdragen.

    Ik draag mijn zoontje nu al 2.5jaar maar wel met geweven doeken. Heb 1 drager, een Tula (Toddler) maar die wordt alleen gebruikt door de oma's.

    Je kan mij altijd voor meer info een pb ofzo sturen. Zou je ook wat merken kunnen aanraden evt.
     
  12. Nan87

    Nan87 Actief lid

    21 nov 2015
    444
    502
    93
    En er zijn ook makkelijk 2e hands dragers te krijgen. Vooral de Tula (free to grow nog wat minder want die is relatief nieuw maar de newborn), kun je vaak echt mooi nog 2e hands op de kop tikken. Ik zou de minimonkey laten liggen. Lijkt me geen prettige drager.

    Ik ben gestart met een Tula maar uiteindelijk de Wompat ontdekt en vond deze het fijnst (naast de doeken en ringsling...). Kwestie van uitproberen!
     

Deel Deze Pagina