waarom moet alles steeds extremer?

Discussie in 'De lounge' gestart door edelweiss, 3 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Denise K

    Denise K Fanatiek lid

    11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Mijn moeder was echt een kei in kinderfeestjes organiseren voor ons hihi. Ze verzamelde herfstspulletjes zodat we, na het eierkoekversieren, een bloempotje konden verven en een stukje konden maken met oase en herfsttakken ea.
    Of we gingen naar de speeltuin (buiten) en ze nam spullen voor koekhappen/pollepelspel mee. Of ze maakte verschillende soorten deeg waarmee we koekjes konden bakken/versieren en trommeltjes mochten maken/beplakken. Ik heb al heel veel leuke ideetjes voor als het straks zo ver is! ;)

    Overigens houd ik mijn hart vast. Over een paar maanden is het vrijgezellenfeestje van een vriendin. We gaan nu zo'n half jaar heel leuk met elkaar om (onze oudsten zaten samen op de psz). Nu zijn zij echte 'levensgenieters', die 2 salarissen nodig hebben om dat te kunnen bekostigen. Niets mis mee, maar wij zijn gewend met wat minder genoegen te nemen (waardoor ik thuis kan blijven). Ik vrees dat het feestje wat voor haar georganiseerd wordt ook niet goedkoop zal zijn. Terwijl ik 70 euro toch écht wel de max vindt..
     
  2. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Blijf jij de hele dag thuis met 4 kinderen? Ga jij niet naar ballorig? Jemig, wat saai zeg..... :D ;)

    Maarreh, even serieus over ballorig en dat soort speeltuinen: daar ga ik dus heen als ik even ontspanning nodig heb, (en behalve dochterlief, nee ik dan ook een vriendinnetje mee, want anders ben ik nog de hele tijd de sigaar natuurlijk :D). Puur eigenbelang dus idd, bepaald niet omdat ik zo'n leuke moeder ben die voortdurend uitstapjes maakt met haar kids.... :D
    Voor quality-time met de kids, doen wij hier toch echt gezelschapsspelletjes enzo. Werkt beter dan zo'n indoorspeeltuin :D
     
  3. rums

    rums Niet meer actief

    Of houden de schijn op en bijten liever nog meer op een houtje.
    In deze tijden is het niet niks!
     
  4. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Dat moet dan wel, want mijn man en ik hebben een modaal salaris, maar als ik zie wat anderen allemaal doen.... dan doen wij blijkbaar iets heel erg fout ;)
     
  5. Krissie85

    Krissie85 Niet meer actief

    Even een leuke opstoker:


    Iedereen hier is gewoon hartstikke jaloers op die mensen die het zich allemaal kunnen veroorloven...


    :$:D:D:D;);)
     
  6. macy77

    macy77 Fanatiek lid

    28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Ben het helemaal met je eens.
    Gewoon is helaas niet meer goed genoeg..
     
  7. kniks

    kniks Actief lid

    6 jan 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL

    3,2,1...................................... Succes met de reacties meis! ;) :p

    *zak chips onderhand erbij gepakt en nog een glas drinken nav ander topic en forum*
     
  8. lies276

    lies276 Niet meer actief

    Ik ben het helemaal met je eens en doe er dus ook echt niet aan mee!
    Gelukkig is iedereen in onze familie/ vriendenkring al getrouwd, dus die vrijgezellenfeestjes hebben we niet meer.:)

    Een schoolreisje naar de Efteling, daar denk ik wel wat anders over.
    Een kaartje voor een schoolreisje is in de zomermaanden 18 euro pp en in de winter maar 10 euro.
    Ik vind dat echt een "koopje"en vind het super dat op die manier de hele school naar de Efteling kan, terwijl veel kinderen met hun eigen gezin nooit kunnen gaan, omdat de reguliere kaartjes veel te duur zijn!
    Zo is de Efteling voor iedereen toegankelijk!:)
     
  9. edelweiss

    edelweiss VIP lid

    24 jan 2013
    7.328
    474
    83


    Dat zal dan idd gedacht worden.

    Als je een thuisfeestje geeft ben je arm denk ik dan :D
    Eigenlijk ongelovelijk dat je min of meer verplicht word kapitalen uit te geven voor een feestje
     
  10. Sterrefeetje

    Sterrefeetje Niet meer actief


    Hier hetzelfde, ereader mee en chillen maar :)
     
  11. Blemma

    Blemma Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk

    Ik denk helaas wel dat het daarom nu zo extreem wordt gedaan allemaal. Puur om de status.

    Van mij hoeft het niet. Vrijgezelligfeesten waarvoor we €100,00 moesten betalen ben ik gaan onderhandelen in goedkopere ideeen voor de dagbesteding. En ik heb mijn eigen vrijgezellenfeest geweigerd(hou niet van om in het middelpunt te staan)

    Vroeger nooit zelf een kinderfeestje gehad maar de feestje van vriendinnen waren gewoon thuis en ik vond het geweldig.
    Dat soort feestjes met cakeversieren, spelletjes krijgt zij later ook.

    En met traktatie op school vond ik een stokje met kaas, worst en fruit het leukste. Vindt een cadeautje al helemaal niet nodig. En dan moet er tegenwoordig ook nog een originele verpakking omheen liefst in cars of prinsessenthema... Schoonzus heeft er altijd weken stress van.
     
  12. MB2005

    MB2005 Fanatiek lid

    30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Ik ben het ook met je eens hoor.
    Vooral die vrijgezellen feestjes.
    Dat hebben wij ook mee gemaakt, en ook nee gezegd en dan wordt er nog raar over je gesproken ook door degene die het organiseert:$
    Verder moet ik wel zeggen dat wij naar een indoor speeltuin zijn geweest met onze oudste zijn feestje ( werd 6 en was zijn eerste feestje ). Was ook puur voor mijn eigen gemak.
    Wij hebben hier in de buurt zo'n speeltuin zitten en daar mag je al het eten en drinken zelf meenemen.
    Wij hebben toen een arrangement genomen met drinken en patat of poffertjes en verder alles zelf meegenomen.
    Ze waren met 6 jongens ( mijn oudste en middelste en 4 klasgenoten ) en ik was rond de 52 euro kwijt.
    Vond het nog meevallen.
    Wat wij wel doen is elke maand een klein bedrag begroten voor het kinderfeestje, want ook wij hebben het niet slecht maar we hebben ook geen geldboom in de tuin.
    De schoolreisjes vind ik echt leuk, ze zijn naar plaswijck park geweest en een keer naar een speeltuin en het strand.
    Volgend schooljaar gaat ook mijn middelste en die gaan dan naar Blijdorp (dierentuin).
    Ik weet dat ze met het zoveel jarig bestaan naar de efteling geweest zijn.
    Wij betalen schoolgeld waar de schoolreis al in zit, dus dat krijgen we niet apart ( we betalen wel iets meer schoolgeld als gemiddeld, maar dat komt ook omdat het Montessori onderwijs is ).
    Ik ben blij dat ze zo nog een dagje extra uit kunnen, of het nu de efteling of een speeltuin is maakt me niet zoveel uit.
    Ze vermaken zich overal;)

    GR MB2005.
     
  13. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Wij laten dochterlief inmiddels alweer 3 jaar meedenken over d'r tractatie. En al 3 jaar deelt ze zelfgebakken en versierde cakejes uit.
    Gezellig met paps en mams in de keuken. Samen bakken, samen versieren.

    Wij zitten overigens zelden bij balorig... Ga liever met mooi weer naar een buiten speeltuin.
    Kleedje, ereader... En af en toe de schommel duwen :)
     
  14. lioness74

    lioness74 Niet meer actief

    Qua kinderfeestjes heb ik nooit gek gedaan, en zal dat bij Tim ook niet gaan doen.
    Waarom niet?
    Omdat ik al snel door had, dat kinderen het veel leuker vinden om zelfverzonnen spelletjes, speurtochten uitzetten, bakken, kliederen.
    Altijd volle bak hier thuis! De leukste kinderfeestjes hier hoor.
    En waarom? Omdat het hier vuil mag worden!
    Het is voortaan veels te gemak om maar weg te gaan en geen rotzooi te hebben, en te kunnen zeggen dat je hier en daar bent geweest met je kinderfeestje.
    Nee hoor het mag hier een gruwelijke rotzooi worden. Geef ik niks om.

    Vrijgezellenfeest heb ik eigenlijk nooit meer, maar aan me nooit niet dat ik daar zo achtelijk veel geld aan zal uitgeven.

    Schoolreisjes vind ik ook een beetje absurt maar mn kids gaan wel altijd mee. Je wilt ook niet dat ze niet meemogen...
     
  15. evelien69

    evelien69 VIP lid

    16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Ik ben gewoon niet zo goed in feestejs thuis..... heb het wel geprobeert, was nooit zo'n s6.... wij gaan hier naar een speeltuin in het dorp, inclusief drinken, ijsje zakje chips, friet met snack en een zak snoep mee naar huis en intreegeld 5,50 per kind......en gelukkig hebben we woensdag goed weer zo lijkt het...
    ik vind schoolreisjes naar efteling en dolfinarium wel extreem....je hebt ook wel minder grote pretparken....

    en voor een vrijgezellenfeestje heb ik al helemaal niet veel geld over......
     
  16. twoboys

    twoboys Fanatiek lid

    30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Gelukkig woon ik op een klein dorpje en zijn we hier ene beetje van doe-maar-normaal-enz...dus hier nog ouderwets spoorzoeken/speurtochten, koekhappen, knutselen, freubelen enz op kinderfeestjes.

    Mijn oudste is echt een buitenkind, kan zich uren vermaken met een schepje emmertje en wat water en zand, en fietsen is zijn lust en zijn leven. Wij doen hem geen plezier met een Ballorig.

    Ze gaan volgende week op schoolreisje naar een kinderboerderij met grote buitenspeeltuin. Daar eten ze dan frietjes en komen weer terug om 1400.

    Prima!

    Efteling vind ik ook toppie, maar niet voor groep 1.
     
  17. Cathelijne1986

    Cathelijne1986 Niet meer actief

    Ik heb dat meegenomen in de schoolkeuze nadat ik verhalen had gelezen over Efteling in groep 1 etc.
    School waar mijn oudste bijna heengaat gaat in groep 1/2/3 naar een grote speeltuin, groep 4 tm 8 naar een klein pretpark, groep 7/8 daarnaast schoolkamp. Zit bij het schoolgeld in.

    Vrijgezellenfeest, mijn zusje trouwt binnenkort en gelukkig organiseer ik het zelf! Wordt max 75 euro pp en liefst minder. Het moet allemaal maar duur idd tegenwoordig.
     
  18. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nou op zich...schoolreisjes naar de Efteling deden kleuters 45 jaar geleden ook al hoor.

    Maar ik snap wel wat je bedoelt, het lijkt af en toe wel of goed niet goed genoeg meer is...
     
  19. wenneke20

    wenneke20 Fanatiek lid

    29 okt 2006
    4.325
    136
    63
    Hier geen vrijgezellenfeest gehad vonden we allebei niet belangrijknwas ook zwanger ..

    Schoolreisje is hier om hetbjaar.


    Kinderfeestje zijn we naar binnenspeeltuin geweestnmaar puur door mijn lichamelijke klachten..anders hadden we t ook thuis gedaan.
     
  20. senta

    senta Niet meer actief

    Toen wij trouwden kostte het voor beiden het vrijgezellenfeest 80 euro. Bij mijn man zat hier de brandstof voor een busje bij in en hebben na afloop van het brandweer survivallen gegeten bij van der valk life cooking all in prijs. Bij mij hebben ze servies opgekocht dit hebben we beschilderd thuis en daarna a la carte uit eten top dag geweest.
    Jaar later trouwden er bij ons 4 vrienden in 1, 5 maand zou serieus op ruim 1000 euro komen voor ons. Ik heb toen ook vezegd het kan niet 100 euro is echt de max.
     

Deel Deze Pagina