waarom moet alles steeds extremer?

Discussie in 'De lounge' gestart door edelweiss, 3 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaTal85

    MamaTal85 Fanatiek lid

    13 sep 2011
    2.084
    199
    63
    NULL
    NULL
    Ik zie om me heen ook dat het steeds extremer moet!

    Vrijgezellenfeestjes hebben wij vrijwel niet, alleen zelf gehad en dat was voor mijn man een avondje stappen en voor mij (zwanger) bioscoop met twee vriendinnen en daarna wokken met iedereen, ook mijn man, vader, enzovoort!

    Kinder feestjes worden hier straks gewoon de oudhollandse spelletjes, kinderboerderij, speeltuin, zwembad, speurtochten e.d. Niet te gek en ook niet de hele klas uitnodigen zoals je tegenwoordig ook vaak hoort!
    Wj hadden vroeger 2 meisjes in de klas die de hele klas mochten uitnodigen, 1 altijd thuis disco, en 1 had een keer discozwemmen en daarna disco in een kantine van het zwembad, het jaar daarop deden we levend cluedo bij haar thuis met de hele klas! Dat was zo gaaf, en wil ik hier ook wel doen in groep 8, maar alleen omdat dat het laatste partijtje zal zijn!

    Schoolreisjes heb ik me nog niet zo in verdiept, dat komt wel!

    Maar ook bij Sinterklaas, Kerst en verjaardagen zie ik dat grootse terugkomen hoor! Staan al die kinderen elkaar af te troefen met wat zij gehad hebben! Gewoon playstations enzo...

    Als wij nou allemaal weer back to basic gaan, zou het dan weer goed gaan komen met die leuke gezellige middagen en avondjes?
    Soms denk ik wel eens dat die crisis daar weer voor moet zorgen... Iedereen weer net als vroeger met beide beentjes op de grond en alles weer minder extreem!
     
  2. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Kinderfeestjes, we doen het meestal thuis. Maar vergis je niet in de kosten, het is niet veel goedkoper dan buitenhuis. Het is wel origineler, dan een zwemfeestje. Laatst 3x in een week.
    Schooltraktatie, tja en zakje chips vind ik saai. Dus wordt popcorn verpakt in vis, bananen aangekleed, cupcakes voordat de rage begon. Dit jaar even makkelijk, leuke bakjes met aardbeien en slagroom.
    Schoolreisje, dit jaar groep 7 naar de Efteling. Dat vind ik gewoon erg spannend, ze mogen dan ook vrij lopen. Een aantal ouders (ik ook)waren hier niet mee eens, die kinderen liepen met de juf mee.
    Eigenlijk gaan we voor het schoolreisje, naar het park om alvast haar te laten wennen.
    Vrijgezellenfeestje, haha niemand trouwt meer in onze omgeving, wonen allemaal lekker samen.

    Het is maar hoe gek je het zelf maakt.
     
  3. tanna

    tanna Bekend lid

    26 mei 2008
    685
    0
    0
    Ik vind het ook allemaal te veel. Ik woon gelukkigen een dorp waar de kleuters naar een klein park of grote speeltuin gaan. De meeste partijtjes worden thuis gevierd of op een kinderboerderij in de buurt. En ik heb vorig jaar voor 80. EUR pp. Een vrijgezellen feestje georganiseerd.


    Het hoeft echt niet zo over de top. Ook de traktaties blijven hier normaal. Ik hoor wel eens verhalen wat er getrakteerd woord. Lijkt soms wel een wedstrijd wie het grootste beste duurste feestje, traktatie enz heeft voor zijn kind.
     
  4. Babbs

    Babbs Niet meer actief

    Ik denk dat je dit jezelf oplegt. Iedereen maakt zelf keuzes en laat iedereen het op zijn eigen manier doen. Net zoals ik vind dat andere mensen jouw keuzes moeten respecteren.
     
  5. MamaPeetje

    MamaPeetje Niet meer actief

    Is dat extreem naar de Efteling?
    Ik ben 32 maar ging als klein kind ook naar de Efteling ;)
     
  6. mora27

    mora27 VIP lid

    25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    maar we leven nu toch in hele andere tijden??
    vroeger organiseerde mijn moeder ook hele leuke feestjes als we jarig waren, snoephappen in een bak water met een blinddoek om, spijkerpoepen :p koekhappen, ezeltje prikje... daarna ouderwets poffertjes bakken... en een snoepzakje mee naar huis... geweldig vonden we dat allemaal! zelf werd ik vaak uitgenodigd en dan gingen we zwemmen, een indoor speelparadijs was toen ookal hoor.. en 1 feestje vergeet ik niet weer, een hele gave speurtocht door het bos uitgezet met een picknick erbij!

    ikzelf ben niet zo crea bea en ben ook niet zo goed met grote aantallen kinderen :p dus daarom heb ik gekozen voor een indoor speelparadijs, 11 kindjes waaronder mn eigen 2 dochters en de zoon van mijn man, en mijn nichtjes, vriendin met haar 2 kindjes en 2 kindjes uit haar klas en een vriendje vd peuterzaal van vroeger :p

    we waren met 5 volwassenen... was echt prima te doen.. lekker mee ravotten met al die kleintjes... :p:p daarna patat en drinken... snoepzak mee naar huis...

    is toch leuk!!
     
  7. Woefje85

    Woefje85 Fanatiek lid

    3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Laats een dagje vrijgezellen dag, moesten 300,- ophoesten per persoon. Wie laat er dan ook Gers Pardoel optreden voor15 minuten bij een 5 gangen diner ? We hadden ook kunnen picknicken en een cd van hem kunnen opzetten! :D
     
  8. Woefje85

    Woefje85 Fanatiek lid

    3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Maar inderdaad het word steeds meer en groter, beginnen steeds meer op Amerika te lijken. :p Persoonlijk heb ik er geen last van, als ik t gek of duur vind ga ik gewoon niet mee.. ;)
     
  9. MamaPeetje

    MamaPeetje Niet meer actief

    Dit vind ik wel achterlijk ;)
    Zou vriendelijk bedankt hebben, feest maar lekker zonder mij :D
     
  10. oudjaarsvlinder

    oudjaarsvlinder Niet meer actief

    Ik vind het erg vervelend dat alles tegenwoordig zo duur wordt, kinderen zijn dan gelijk alle luxe gewend en willen niet meer anders. Voor mijn vrijgezellefeest heb ik gezegd dat het helemaal niet duur hoeft te zijn.
    Familie van mij gaat dagjes uit in hele dure pretparken, komen ze in dolfinarium en dan vinden ze er niks aan. Ik wil mijn dochter meegeven dat je met weinig geld ook hele leuke dingen kan doen, mijn vriend denkt er het zelfde over.
     
  11. LiveLaughLove

    LiveLaughLove Niet meer actief

    Hier vieren we de verjaardagen nog lekker thuis! Eerst cake versieren, kadootjes verstoppen en zoeken, dan knutselen, laatste keer een sieradendoosje geschilderd en versierd, gedanst op k3 dvd, patatjes gegeten. En ze hebben zich meer dan prima vermaakt.

    Vrijgezellenfeesten hebben we amper en als we het hebben dan lekker uit eten ofzo
     
  12. maar wel voor kleuters.

    Ik moet er niet aan denken dat de jongste hier naar de efteling gaat :$

    Kinderfeestjes hou ik hier nooit thuis
    indoor speeltuin is favoriet. 6 kindjes is de max, dan ben ik 70 euro kwijt nou als ze daar lol voor hebben vind ik het goed.
    Ze zijn allebei in de winter jarig, dan is de mogelijkheid om naar buiten te gaan thuis ook heel klein.
    Waren ze allebei in de zomer jarig zou ik het waarschijnlijk wel thuis doen.
     
  13. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Sowieso snap ik die zin naar luxe niet altijd.
    Dat iets groots leuk is geloof ik graag... Maar waarom dan iets kleiners perse niks moet zijn ontgaat mij een beetje.

    Wij gaan graag naar de Efteling. Elk jaar een heel weekend en bovendien tussendoor ook nog wel een keer als het zo uitkomt.
    Maar dat maakt de speeltuinvereniging om de hoek niet minder leuk.
    Heel wat anders... Maar ook gewoon heel leuk..
     
  14. LiveLaughLove

    LiveLaughLove Niet meer actief

    Ik moet er ook niet aan denken dat ze met school in de kleuterklas naar de efteling gaan. Nu wonen we daar ook niet in de buurt haha. Hier zijn ze met schoolreisje naar een speeltuin geweest en hebben daar de tijd van hun leven gehad. Deze week gaan ze als excursie naar een boerderij toe.
     
  15. Sabrine1984

    Sabrine1984 Niet meer actief

    200 euro voor een vrijgezellenfeest, belachelijk! Vorig jaar had ik een vrijgezellenfeest voor een vriendin van mij. We gingen taart decoreren en hebben een high tea gedaan, was echt een super leuke dag. We waren 65 euro pp kwijt. Duur zat!
    Efteling voor kleuters vind ik ook niet nodig. Ze kunnen nog lang niet overal in en dat vind ik zonde van het geld. Speeltuin maak je ze net zo blij mee.
     
  16. Sandana

    Sandana VIP lid

    9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    50 euro voor een vrijgezellenfeest vind ik normaal (buiten dat wat je nog drinkt als je nog op stap gaat). Meer echt niet...

    En pretparken voor kleuters? Liever met ons.
     
  17. bij mijn oudste dochter in de klas daar zitten kinderen die met niks meer tevreden zijn..
    gaan 3 x per week naar de efteling, krijgen alles wat hun hartje begeert, zijn tot op het bod verwend en over het paard getild, geloof me, daar is de speeltuin om de hoek echt te min voor....
    als je met ze naar de mac gaat om te eten zeggen ze gewoon...oooo alweer naar de mac ;)

    Die kinderen wil ik niet eens meer op een kinderfeestje.
    Gelukkig zijn mijn kinderen nog met kleine dingen blij, als we naar de efteling gaan zijn ze helemaal gelukkig.
    En we doen genoeg leuke dingen, maar zulke dingen bewaar ik voor 1 of 2 x per jaar
     
  18. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Klopt! Vreselijk vind ik dat. Ik ben ook niet meegegaan. Dat werd me niet in dank afgenomen. Nou, jammer dan. Ik vind het echt te gek voor woorden!
     
  19. kwebbel86

    kwebbel86 Niet meer actief

    Die zijn idd over het paard getild ;)
    Jemig zeg
     
  20. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    maar als kleuters eens niet op schoolreisje gaan... Hoor dan eens hoeveel ouders dat belachelijk vinden!! Want dan missen ze wat enz. enz. Dus eigenlijk is het nooit goed:)
     

Deel Deze Pagina