wanneer baas vertellen dat je zwanger bent?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door odet, 8 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Kan je niet met je manager afspreken dat hij het de directie pas na je proeftijd vertelt? Aangezien hij niet zeker weet hoe ze erop zullen reageren... nu scoor je toch een goed punt bij je manager omdat je het op tijd hebt verteld, maar hou je wel je contract als de directie het pas na je proeftijd weet.
    Maar goed, je werkt er natuurlijk nog maar net, kan me ook wel voorstellen als je niet goed durft dit voor te stellen.
     
  2. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het werkte ook in haar nadeel dat iedereen het op de afdeling het al veel eerder vertelde, meestal al voor de eerste echo. Maar goed, het is natuurlijk ieders persoonlijke keuze wanneer je het wil vertellen. Ik denk dat het ook vooral ging om de manier waarop (dus niet eerst persoonlijk aan de baas vertellen) en de gelegenheid (ik kwam Eva even showen). Het was gewoon een beetje raar.
     
  3. Brig22

    Brig22 Actief lid

    5 dec 2009
    221
    0
    0
    NULL
    NULL
    IK heb t verteld zodra ik t wist... ze is ook mijn vriendin dat scheelt natuurlijk een hoop.. en zo kan ze er rekening mee houden. Ze weet ook van mijn mk vna vorige maand af.. Toen ik vorige week echt niet lekker was pakte ze zoveel mogelijk uit mijn handen.. zodat ik wat meer rust had.. vandaag was t ff pezen.. t moest af dus allemaal ff helpen maar daar ontkom je niet aan...maar ze let wel op me.

    Ik til geen zware dozen meer.. laat ik lekker een ander doen.
     
  4. Belly34

    Belly34 Actief lid

    29 jan 2010
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de vorige keer een m gehad en had het niet verlteld op het werk maar die kwamen er wel achter want ik ben toen met spoed met de ambu naar het zk gegaan, en dan kan je het niet echt achterhouden hoor. EN het is ook geen schande.
    Ik heb 17 maart weer een echo en dan ben ik 11 weken en als alles goed is, dan ga ik het denk ik wel vertellen hoor.
    Ik ben ook al aardig gegroeid, en ik wil het gewoon naar buiten brengen.!
    Gr D
     
  5. Maria74

    Maria74 Niet meer actief

    Helaas heb ik vandaag te horen gekregen dat ze me niet willen houden ivm de zwangerschap. Althans ze zeggen dat deze baan niet in 4 dagen te doen is en dat ze daarom mijn contract in de proeftijd ontbinden, waar ik het overigens niet mee eens ben, maar wat doe je eraan? Bah!
     
  6. Trotsemama1

    Trotsemama1 Niet meer actief

    is het om je zwangerschap dan mag het niet (weet niet zeker hoe het zit met proeftijd)
    maarja ze zeggen nooit dat het om je zwangerschap gaat dus heb je geen poot om op te staan en dan kan je er niks aan doen
     
  7. dobbel

    dobbel Fanatiek lid

    12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Helaas in je proeftijd mogen ze je gewoon ontslaan zonder opageve van reden(spreek uit ervaring) mooi shit is dat he.

    ik heb ondertussen wel geleerd dat ik vanaf nu alleen maar aan mezelf denk, als ik weer een baan heb, en niet meer aan de baas. want het is me nu al 2 keer gebeurt dat mijn contract niet verlengt omtrend het onderwerp kinderen en zwanger.

    net of je ernstig ziek bent, erg sneu is dat. maar wat doe je er aan he.
     
  8. ster79

    ster79 Actief lid

    13 okt 2008
    398
    0
    0
    Dag meiden,

    Even een nieuwe vraag: weet iemand wat je baas doet nadat je hem of haar hebt verteld zwanger te zijn? Wanneer geven ze dit bijvoorbeeld door aan personeelszaken? Ik wil het namelijk wel binnenkort al aan mijn directe collega's gaan vertellen (we hebben een etentje gepland staan, ik ben dan 11,5 week zwanger en het lijkt me erg leuk om het dan te kunnen vertellen), maar wil niet dat de rest van het bedrijf het dan al weet. Die vertel ik het liever pas als ik minimaal drie maanden zwanger ben. Weet iemand van jullie of daar standaard afspraken voor zijn?
     
  9. Trotsemama1

    Trotsemama1 Niet meer actief

    ik weet er helaas ook alles van
    beetje jammer en erg discriminerend vind ik
     
  10. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Je kan dan gewoon tegen je baas zeggen dat hij het nog even een paar weken voor zich moet houden. Of zeggen dat je het zelf aan personeelszaken door wil geven.
    Maar ik weet niet hoe het bij jullie is, maar als ik het hier op de afdeling vertel weet de rest van het bedrijf het ook wel ;).
     
  11. ster79

    ster79 Actief lid

    13 okt 2008
    398
    0
    0
    @snoopy: ja dat had ik ook al wel verwacht. Dank voor je reactie!

    *
     
  12. rimar

    rimar VIP lid

    1 jul 2009
    15.674
    0
    36
    ambtenaar part time
    in het hoge noorden
    Ik wil wachten tot na de echo van 30 maart en de 2e afspraak bij de vk ook op 30 maart. Dan gaan we het aan het grootste deel van de familie vertellen op 1e paasdag, zijn we toch bij elkaar, en ik denk dat ik het dan de dinsdag erop ook gelijk op mijn werk ga vertellen. Tenzij het alsnog verkeerd gaat, daarom hebben we ook zo laat de echo, dan hebben we zo weinig mogelijk kans nog op een mk. Dus nog 2 weken wachten voor de echo en nog 3 voor het grote nieuws verspreiden.
     

Deel Deze Pagina