Wanneer bloeden gestopt na miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door Yoga fanaatje 1987, 17 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yoga fanaatje 1987

    Yoga fanaatje 1987 Actief lid

    3 mei 2017
    353
    91
    28
    Vrouw
    Hoi. Met termijn echo bleek dat het hartje met 9 weken al niet meer klopte. Uiteindelijk met medicijnen miskraam opgewekt. Zondag 9 juli begon t bloeden. Toen vanaf afgelopen zaterdag tot vanmiddag geen bloed. Toen ineens een groot stolsel. Op de echo bleek ook dat er nog wat zat. Geen vruchtje meer. Dus waarschijnlijk is dat het laatste. Maar hoop niet dat het bloeden nog lang duurt. Hoe lang duurde het bij jullie?
     
  2. P1986

    P1986 Actief lid

    25 feb 2017
    446
    206
    43
    Wat verdrietig Yoga Fanaatje 1987.. sterkte...

    Ik lees even mee. Heb zelf pas ook een miskraam gehad. Het bloeden begon bij mij op zaterdagmiddag 8 juli, die avond bij een echo nog het hartje zien kloppen, op de maandag geen vruchtje meer zichtbaar met de echo. Bloedde vooral de zaterdag, zondag en maandag erg veel. Sinds eergisteren een beetje bruin bloed nog.

    Heb gehoord dat het maximaal 2 weken mag bloeden, maar of daar ook bruin bloed onder wordt verstaan, dat weet ik niet?
     
  3. jeanney5

    jeanney5 Bekend lid

    9 jul 2008
    822
    19
    18
    Dames,

    Ik ben ook heel erg benieuwd. Heb 26 juni positief getest. 1 week na positief testen begon bruinbloedverlies. Ik mocht gelijk komen voor echo en daar was niets te zien. Het was korter zwanger dan ik dacht of miskraam. Nu weten we inmiddels dat het niet goed was. En heb al bijna 3 weken bruin/rood bloedverlies. Vind het eerlijk gezegd wel heel lang. Dus ben heel erg benieuwd
     
  4. Yoga fanaatje 1987

    Yoga fanaatje 1987 Actief lid

    3 mei 2017
    353
    91
    28
    Vrouw
    3 weken is idd erg lang. Stopt het wel tussendoor? En wat erg zeg. Hoe pril het ook is. Het blijft erg.
     
  5. jadie

    jadie Bekend lid

    18 aug 2016
    767
    209
    43
    Ik heb 17 dagen bloedverlies gehad werd wel snel minder en werd bruinverlies. Eerste keer weer ongesteld was ook heftiger dan normaal en duurde ook een week normaal maar 4 dagen.
    Daarna weer zwanger en nu een mooie zoon van 9 weken.

    Hopelijk is dat jullie ook gegund heel veel sterkte.
     
  6. jeanney5

    jeanney5 Bekend lid

    9 jul 2008
    822
    19
    18
    Het stopt niet tussendoor. Maar mijn bloedverlies is niet meer dan een ongesteld. Ik heb aan 1 inlegkruisje per dag voldoende. Alleen als ik moet plassen stroomt het heel veel in de wc en dat is het. Ik had ook wat meer verwacht eerlijk gezegd. Het gaat heel gestaag zo en duurt heel lang pfff
     
  7. Yoga fanaatje 1987

    Yoga fanaatje 1987 Actief lid

    3 mei 2017
    353
    91
    28
    Vrouw
    Zo duurt wachten idd lang. Net controle gehad en het was nog niet schoon. Anderhalve week na opgang komen van miskraam. Nu had ik eergisteren wat stolsels nog verloren. Dinsdag weer controle. Hoop dat t vandaag al eruit komt want zou zondag ook naar de sauna gaan. En het duurt gewoon zo lang anders. Maar curretage alsnog zie ik niet zitten.
     
  8. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Wat verdrietig, veel sterkte @Yoga fanaatje 1987 ...

    Zo ging het bij mij (zonder medicijnen of curettage):

    Dag 1: bruinverlies
    Dag 2: Rood bloedverlies, toenemend
    Dag 3: Veel rood bloedverlies, veel stolsels, miskraam met 7w4d (herkenbare placenta en vermoedelijk ook vruchtje)
    Dag 4: Rood bloedverlies met stolsels, afnemend
    Dag 5: Rood bloedverlies, afnemend
    Dag 6: Bruinverlies
    Dag 7: Rood bloedverlies, verlies van klein stukje placenta
    Dag 8: Rood bloedverlies, afnemend, gevolgd door bruinverlies
    Dag 9 t/m 12: Bruinverlies, afnemend
    Dag 13: Eerste dag zonder bruinverlies
    Dag 17: vermoedelijke eisprong
    Dag 32: Menstruatie (6 dagen later dan gewoonlijk)
     
  9. Yoga fanaatje 1987

    Yoga fanaatje 1987 Actief lid

    3 mei 2017
    353
    91
    28
    Vrouw
    Maar je kan toch geen ei sprong hebben als er nog bloed zit? En weefsel. Dat zeiden ze. Ook dat we pas gemeenschap mogen hebben als je minimaal 2 dagen geen buijpijn en bloedverlies hebt. Ook zwemmen etc. Dan ga je er namelijk vanuit dat t schoon is. Ik had 3 dagen niet gebloed en buikpijn ook niet. En toch nog stolsels dag erna. Zouden eerst naar de sauna gaan. Goed dat ik niet een dag eerder was geweest.
     
  10. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada

    Je ei kan springen zodra het HCG onder een bepaalde grens komt (ik meen onder de 25, maar durf dit niet met zekerheid te zeggen). Overigens komt het wel geregeld voor dat de cyclus van de miskraam geen eisprong plaats vindt en het lichaam uiteindelijk een soort onttrekkingsbloeding opwekt. Dit kan 4 tot 6 weken duren, gerekend vanaf de eerste dag van rood bloedverlies (heb me suf gegoogled toen ik mijn miskraam gehad, vandaar dat ik dit weet).

    Zoals je ziet, had ik op dag 6 even geen rood bloedverlies, maar alleen bruinverlies. Dag 7 weer rood bloedverlies en ik vond nog een klein snippertje placenta, dus ik vermoed dat dat de oorzaak was. Het bloedverlies nam daarna snel af en krampen ook.

    Ik weet niet waarom jij na 3 dagen zonder bloedverlies en nu ineens weer met stolsels. Wellicht zou je eens contact op kunnen nemen met je behandelaar en het vragen, eventueel kunnen zij kijken of de zwangerschapsresten nu wel uit je lichaam zijn (Het is me niet helemaal duiidelijk wanneer je voriige echo plaats vond. Was het gisteren? Dan misschien toch even afwachten). Ik heb zelf geen echo's gehad na mijn miskraam, maar mijn lichaam doet het zoals verwacht. Als dat niet zo was geweest, had ik inmiddels vermoedelijk wel om een echo gevraagd.

    Mijn eisprong vond plaats (vermoedelijk, ik heb niet getemperatuurd maar wel op andere tekenen gelet en achteraf was mijn lutteale fase precies het zelfde als anders, dus de kans is vrij groot dat het vermoeden klopt) 5 dagen nadat het bloeden gestopt was, dus ik snap je vraag niet helemaal. Waar zat er bij mij dan nog bloed en weefsel? Of praat je over je eigen situatie, die toegegeven iets anders in elkaar zit? De bloeding 2 weken later was echt in alle opzichten een gewone menstruatie, die hooguit iets pijnlijker was dan anders.

    Nog vergeten te vermelden:
    dag 2: beta hcg bloedtest, HCG was rond de 3300)
    dag 5 beta hcg bloedtest, HCG was 440
    dag 12: urinetest (gevoeligheid 10 Miu) vaag positief
    dag 17 urinetest (gevoeligheid 10 Miu) negatief

    Ik wil je opnieuw veel sterkte wensen. Het is bij mij nu 6 weken geleden en het is echt een pittig proces soms. Mijn hart gaat uit naar iedereen die hier doorheen gaat!
     
  11. jeanney5

    jeanney5 Bekend lid

    9 jul 2008
    822
    19
    18
    Hier ook miskraam nog in volle gang. Bloeden was 2 dagen gestopt. Dus ik dacht "is dit het". Maar nee hoor. Gister de hele dag weer krampen in mijn buik. Ik dacht dat het mijn darmen was. In de avond weer begonnen met vloeien. Ik vind het best raar. Gelukkig mag ik maandag weer voor een echo.
     
  12. P1986

    P1986 Actief lid

    25 feb 2017
    446
    206
    43
    Toch spannend jeanney5, de echo aanstaande maandag.

    Hier is het bloeden gelukkig gestopt. Ook geen bruinverlies meer. Heeft al met al toch bijna 2 weken geduurd, waarvan vooral de eerste 3 dagen erg veel was, daarna werd het minder erg. Heb ook een zwangerschapstest gedaan. Een paar dagen terug was deze nog (licht) positief en vandaag geen streepje meer zichtbaar. Best raar om te testen als deze nog positief is, terwijl je weet dat er niks meer zit... :(
     
  13. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Voor mij hielp het on het een HCG-test te noemen (wat het in feite ook is), zo kon ik de tests doen zonder dat het te zeer emotioneel beladen werd.
     
  14. Mollyq

    Mollyq Niet meer actief

    30 juni curretage gehad en vanaf 2 dagen tot nu nog steeds bloedverlies. Het is niet veel meer.

    14 juli eerste test gedaan en duidelijk positief, ook een echo gehad en geen restweefsel te zien. 20 juli nog steeds duidelijk en 22 juli en vanmorgen dus ook nog steeds duidelijk. Vind t erg lang duren. Volgende week weer controle bij de gyn en dan bloed afnemen.
    Zijn die duidelijk positieve test herkenbaar voor iemand?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  15. Mollyq

    Mollyq Niet meer actief

    En t gekke is dat de testen van 22 en 23 juli weer iets donkerder is als die van 20 juli.
     
  16. P1986

    P1986 Actief lid

    25 feb 2017
    446
    206
    43
    Je hebt helemaal gelijk... dat is een veel betere benaming
     
  17. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Het hangt onder meer af van hoe hoog je HCG was aan het begin van de miskraam. Het lijkt er ook op dat niet iedereen HCG even snel afbreekt. Het kan wel even duren voordat de tests weer negatief zijn. Ik zou niet te vaak testen, want dan is het moeilijker om een neerwaartse trend te zien. Iedere week is wellicht het beste? Het heeft tijd nodig. Ik vond deze periode, en het wachten op de eerste menstruatie, verrassend k*t eigenlijk. Eventueel zou je om bloedtests kunnen vragen. Ze doen dan Beta HCG kwantiteitstests die een paar dagen uit elkaar liggen. Dit is een goede manier om te kijken of er sprake is van een neerwaartse trend. Hier in Canada is die bloedtest vrij standaard bij een miskraam.

    Ik heb na mijn miskraam iedere 5 dagen tot een week een test gedaan. Tot mijn opluchting heeft het bij mij niet lang geduurd voordat ik een negatieve test in handen had. Maar ik begon met een HCG van net over de 3000 en ik vermoed eigenlijk dat het HCG op dat moment al aan het kelderen was.
     
  18. Mollyq

    Mollyq Niet meer actief

    Ik ga nu ook niet meer testen tot aan de afspraak met de gyn donderdag. Maar vind t wel apart dat de tweede test die ik deed op 20 juli eigenlijk niet minder positief is als de eerste test van 14 juli.
    Ik ben gewoon erg ongeduldig en wil dat mijn lichaam weer "normaal" is!
     
  19. jeanney5

    jeanney5 Bekend lid

    9 jul 2008
    822
    19
    18
    Hier schiet het niet op. Hcg stijgt weer. Maar er is niks te zien op de echo. Baarmoeder is leeg en ook in de eileiders kunnen ze niks vinden. Voor as donderdag staat er een kijkoperatie gepland. Ik vind het heel erg spannend maar ik ben wel gerustgesteld dat er nu wat gaat gebeuren!
     
  20. Mollyq

    Mollyq Niet meer actief

    Dan zitten wij ongeveer in t zelfde schuitje! Ook hier stijgt het hcg weer, na curretage van 30 juni! Baarmoeder is schoon, of de eileiders schoon zijn weet ik niet.
    Ook donderdag naar het ziekenhuis. Frustrerend is dat he!

    Duurt allemaal erg lang zo.

    Bloedverlies heb ik nog maar echt een heel klein beetje.
     

Deel Deze Pagina