Wanneer drie flessen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Monic, 29 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monic

    Monic Bekend lid

    27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Dames,

    Dochterlief is volgende week 6 maanden oud. Vind het persoonlijk te vroeg om over te stappen op 3 flessen maar ze drinkkt echt maximaal 620 ml ofzo de afgelopen dagen.

    Vandaag herft ze zelfs maar 375 ml gedronken tot nu toe ( heb er zelfs bijna de helft erin moeten lepelen).

    Morgen ga ik langs bij de dokter on uit te sluiten of er niks aan de hand is maar daar lijkt t niet op.

    Ik denk dat ze gewoon geen zin meer heeft in die flessen.

    Help :(
     
  2. Mamajuli2008

    Mamajuli2008 Actief lid

    11 okt 2011
    295
    4
    18
    NULL
    NULL
    En vaker kleine beetjes aanbieden, hoe reageert ze daar op?
     
  3. Monic

    Monic Bekend lid

    27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Nee doen we mooi weigeren
     
  4. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Met 6,5 maand zat mijn zoontje op 3.5 fles en met 7 maanden op 3 flessen.
    Ik geloof dat ze het prima zelf kunnen regelen. Heb wel eerst geprobeerd om iets minder vast voedsel te geven ivm ‘melk is de hoofdvoeding tot 1 jaar’ wat hier altijd geroepen wordt maar dat hielp niet.
    Hij was geen fan van zijn melk en kon zelfs zonder problemen de laatste fles weglaten met 11 maanden.
    Elk kindje is anders, dus ik zou lekker met haar mee gaan...misschien drinkt ze die fles over een paar weken wel weer gewoon.
     
  5. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Hier begon ook bij beide kinderen rond 5-5,5 maand het slechter drinken. Waren sneller afgeleid, vonden de fles niet zo interessant meer en kregen meer interesse in bijvoeding. Bij zoon gingen we met 6 maanden over op 3,5 fles en met 6,5 maand op 3 flessen.
    Bij dochter met 7 maanden over op 3 flessen.
    Inmiddels is ze bijna 10 maanden en drinkt ze weer een stuk beter haar flessen, ze kan de fles nu ook zelf vasthouden. Bij zoon was op deze leeftijd ook de middagfles er al af, dochter drinkt hem nu nog graag.
    Wel hebben we sinds 7 maanden de ochtend fles (pap) fles vervangen voor een bordje pap van 150/5, eet ze binnen 10 minuten op. :D
     
  6. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Ik had hetzelfde , het ging hier toen veel beter met drie flessen. Dan dronk ze bij elkaar meer dan wanneer ik meer flessen aanbood. En een bordje pap ipv van een fles kan ook goed werken .
     
  7. Monic

    Monic Bekend lid

    27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Jaa eigenlijk is het net iets te vroeg voor mijn gevoel. Met de hapjes gaat het nou ook niet zo heel goed dat ik zou zeggen ‘oke nu mag het’.

    Ze krijgt ‘s ochtends 60 gram (helft van een klein potje) fruit aangeboden en ‘s middags dezelfde hoeveelheid groente. Groente vind ze heerlijk - fruit vind ze nog niet zooo lekker..

    Vandaag vier flessen weer geprobeerd en het ging gelukkig prima.. heb haar dit keer in slaap gewiegd en in haar slaap de fles aangeboden. Net bijvoorbeeld; haar vierde fles.. eindelijk.. na 45 minuten.. 190 erin gekregen..

    Oh wat ze ook doet. Dan word ze bijvoorbeeld 07:00 uur wakker, maar dan heeft ze echt nog gewn honger. Ze blaast de fles dan gewoon mooi weg. Dan wacht ik tot dat ze gaat jammeren en dan bied ik er een aan.. meestal is dit dan rond 09:00 uur - haar eerste fles dus.

    Wat vinden jullie - zelf laten komen na zo een nacht? Of; heb ik vandaag bedacht, meteen als ze wakker word pap aanbieden (eet ze nog niet zo heel goed) en als ze gaat slapen nog een klein flesje proberen?

    Alles wat erin kan, is mooi meegenomen natuurlijk :)
     

Deel Deze Pagina