nutrix met bijna 3 maanden?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Cinderella22, 12 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cinderella22

    Cinderella22 Actief lid

    17 aug 2007
    330
    0
    0
    hallo

    mijn zoontje is volgende week 3 maanden en heb gister bij zijn laatste flesje een schepje nutrix gedaan en hij heeft doorgeslapen tot 9 uur.
    is dat heel erg om nu bij zijn laatste flesje 1 schepje nutrix te doen?

    Edit moderator: Je vraag is verplaatst naar flesvoeding. Graag goed kijken waar je iets plaatst.
     
  2. MamaBianca

    MamaBianca Actief lid

    12 mrt 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Mijn keus zou het niet zijn! De darmpjes zijn daar echt nog lang niet klaar voor.
     
  3. Miky

    Miky Bekend lid

    18 jan 2006
    604
    0
    0
    Groningen
    Hier zelfde dilemma, meisje is komende vrijdag 4 maanden en twijfelen ook om er nu al een schepje nutrix door te doen.
     
  4. lisanne1204

    lisanne1204 Actief lid

    19 jul 2008
    243
    5
    18
    Vrouw
    als jou baby het er goed op doet zou ik er gewoon mee doorgaan meis
    wij zijn met 3 maanden al begonnen met bijvoeden en daar reageerde ze ook goed op!
     
  5. yake

    yake Fanatiek lid

    25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ik quote MamaBianca maar even.... Ik sluit me bij haar aan.
     
  6. imke

    imke Actief lid

    26 sep 2006
    187
    0
    0
    Verpleegkundige
    Uden
    Mij lijkt me het ook niet zo verstandig, dan liever iets meer voeding om door te laten slapen maar nutrix toch echt niet voor de 4 mnd!
     
  7. yake

    yake Fanatiek lid

    25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Het advies is zelfs wachten tot 6 maanden met bijvoeden i.v.m. de darmpjes, dus ook niet met 4 maanden.
     
  8. driekeerdaan

    driekeerdaan Bekend lid

    9 okt 2007
    505
    0
    0
    Als jou kindje er goed op reageert, er geen krampen van heeft gehad en hierdoor heerlijk rustig heeft geslapen: gewoon doen! Niet teveel, maar een beetje schijnt echt geen kwaad te kunnen. Ik kreeg vroeger met 2 maanden al sinaasappelsap, en met mij is toch ook echt alles goed hoor...! ;)

    Maar als je kindje hierdoor overdag minder drinkt, of last heeft (krampjes o.i.d.), dan zou ik het nog even niet doen. Volg je eigen gevoel, ieder kindje is anders!
     
  9. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    hmm ik zou persoonlijk ook nooit bepaalde voeding geven zodat ze door zou slapen, zeker niet de voeding niet geschikt is voor de leeftijd. Misschien is hij wel nog niet toe aan doorslapen?
     
  10. Six

    Six Actief lid

    22 mei 2006
    449
    0
    0
    Gelderland
    Dat vind ik een beetje te gemakkelijke redenatie. Vroeger deden ze wel meer dingen die we nu niet meer doen. (bijv. roken tijdens de zwangerschap) Naar mijn idee zijn de nieuwe inzichten op dit gebied goed onderbouwd en uitgebreid onderzocht.

    Het advies is dan ook om niet te starten met bijvoeden onder de 6 maanden, Nutrix valt daar ook onder. Ik zou het dus niet doen!

    Groetjes,
    Six
     
  11. driekeerdaan

    driekeerdaan Bekend lid

    9 okt 2007
    505
    0
    0
    Misschien klonk het ook wel erg naief, maar wat ik bedoel is... Er bestaat geen "modelkindjes", en het ene kindje is gewoon eerder toe aan wat bijvoeding dan het andere kindje...
     
  12. Kisbaba

    Kisbaba Fanatiek lid

    23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    In de tijd van onze eerste zoons deed haast iedereen dat al vanaf een week of zes. Ik dus ook met de mijne, en ze sliepen heerlijk over en nergens geen last van.

    Het is dat m'n derde nu uit zichzelf zo lang doorslaapt, dus is het niet nodig, maar anders had ik het gewoon ook weer gedaan.
     
  13. bwtje

    bwtje VIP lid

    8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    ja dat is zo'n makkelijke uitweg vroeger deden ze dit ook zo...
    we leven niet vroeger maar nu..

    en elk kindje is ook anders maar darmen zijn darmen en je moet er niet aan denken dat jij straks voor iets gezorgd hebt...

    en langer dan 6-8h doorslapen is ook nog niet goed voor die kleintjes zoals te lage bloedsuikerspiegel ed...
     
  14. Kisbaba

    Kisbaba Fanatiek lid

    23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ow, dan is mijn arme Jesse wel erg ongezond bezig. ;)
    Hij drinkt namelijk z'n laatste fles 'savonds om acht uur en de volgende morgen pas weer om negen uur. 8)

    Sorry, da's flauw. :oops:

    Maar ik vind al die nieuwe regeltjes wel een heeeeeel klein beetje overdreven hoor, sorry dat ik het zeg. Het zou betekenen dat iedereen die ouder is dan tien jaar, helemaal slecht is grootgebracht, inclusief alle moeders die hier nu schrijven...
     
  15. bwtje

    bwtje VIP lid

    8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    wat is 6 mnd nu op een heel leven?

    en ik weet ook niet wanneer ze wel langer door mogen slapen hoor...alleen als ze heel klein zijn moet je daar mee oppassen maar bij zoveel maanden neem ik toch aan dat dit niet meer geldt!
    ;)

    ach ja regels ze ontdekken steeds meer, en voor jou de keus wat je ermee doet.

    net zoals de regel laat maar huilen hoeven ze bij ons ook niet aan te komen zetten en hier een buikslapertje en dit mag ook niet ;) in jou tijd nog wel als het goed is?
     
  16. mamamaaike

    mamamaaike Actief lid

    18 jan 2008
    153
    0
    0
    Och, wij deden het niet maar vrienden van ons (met 4 gezonde kinderen) deden het wel veel eerder dan 4 maanden. Dat het niet goed is om meer dan 6 tot 8 uur te slapen gaat trouwens met 3 maanden al niet meer op, dat geldt alleen voor de eerste weken (weet het niet meer exact maar zeker korter dan 3 maanden). Ik zou het gewoon doen. Je zou ook 's avonds voedin gvoor hongerige baby's kunnen geven, dat vult ook meer.
    Groeten!
     
  17. Kisbaba

    Kisbaba Fanatiek lid

    23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Inderdaad, onze eerste jongens sliepen toen nog gewoon op de buik, maar kort daarna begon de discussie wel of dat wel zo goed was. Maar toen was m'n tweede al anderhalf ofzo, dus dan ga je dat ook niet meer veranderen...

    Tuurlijk hebben ze de laatste 20 jaar veel onderzocht, en uiteraard is dat ook alleen maar goed. Maar soms denk ik wel es dat het overdreven is.
    Ik sprak met de kinderarts over het geven van fruit, omdat ik daar al met 10 weken mee begonnen ben. Ik vroeg of dat kwaad kon. Toen zei ze: hadden je eerste kinderen ook last van buikpijn ofzo? Als dat niet zo is, zal het met deze ook wel goed gaan. En dat ging het.

    En ik heb ook vast het idee dat de regels over nog es 20 jaar vast weer helemaal anders zijn. ;)
     
  18. Mams136

    Mams136 VIP lid

    26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    mijn zoontje is morgen 4 maand en krijgt al ruim 2 weken bijvoeding en sinds 1 week savonds een volledige papfles(dus 4 scheppen nutrix erdoor)
    en dat gaat perfect!
     
  19. Eppo

    Eppo Lid

    11 aug 2008
    48
    0
    0
    Ik vind het ook niet zo verstandig. De richtlijn is niet bijvoeden voor 6 maanden. En het heeft niks te maken met "eraan toe zijn". De darmen zijn gewoon nog niet klaar om andere voeding dan melk te verteren. Maar ieder zijn eigen keuze inderdaad. Die 6 maanden zijn zo voorbij, even geduld zou ik zeggen...
     

Deel Deze Pagina