Wanneer hcg weg na curettage?

Discussie in 'Miskraam' gestart door water27, 27 apr 2017.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. water27

    water27 Fanatiek lid

    11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    hi dames,
    Twee weken terug kregen wij slecht nieuws tijdens onze eerste echo een missed abortion. Eerst geprobeerd om het met cytotec op te wekken maar er bleef veel rest weefsel over dus heb uiteindelijk evengoed ook nog een curettage gehad. Dit laatste is me 100% mee gevallen. Heb geen pijn meer gehad en bloedverlies valt ook erg mee. Nu is mijn vraag wanneer hcg uit je lichaam is na cytotec/curettage.
     
  2. Liva

    Liva Fanatiek lid

    5 dec 2016
    2.017
    3.041
    113
    Ik had op dag 20 mijn eisprong. 4 dagen daarvoor een tuurstreepje. Ben gecurreteerd met 9/10 weken.
     
  3. Treez

    Treez Niet meer actief

    Ik ben vier keer gecuretteerd en elke keer was bij mij tussen de vier en zes weken na de curettage het hcg niet meer zichtbaar op een test. De meeste keren ook geen eisprong gehad. Na mijn eerste menstruatie liep alles weer normaal.

    Sterkte met je verlies!
     
  4. Nuage

    Nuage VIP lid

    12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Het kan best wel een hele tijd duren. Als je weer ongesteld wordt is je hcg over het algemeen onder de 50. Hou er rekening mee dat het wel een week of 8/9 kan duren voordat het echt helemaal 0 is. Vooral het laatste stukje gaat heel langzaam omdat hcg om de dag halveert.
     
  5. Nikki15

    Nikki15 Bekend lid

    16 mrt 2017
    839
    377
    63
    @water27 volgens mij 'kennen' we elkaar van de november club?!
    Op18 april ook een MA tijdens eerste echo :(
    Diezelfde week nog een curettage gehad en nu afwachten...
     
  6. water27

    water27 Fanatiek lid

    11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    Oh echt waar? Dezelfde dag.. hoe ver had je kindje moeten zijn en is het gestopt met groeien?
    Hier had het de 18e 9 weken moeten zijn maar het was met 6 weken en een paar dagen gestopt met groeien..
    Ik had ook meteen voor curettage moeten gaan.. wilde het eerst zelf laten komen. Toen werd ik twee dagen later wakker en dacht ik nee dat gaat hm niet worden. (Vruchtzakje bleef namelijk wel groeien en dus zou je het gaan zien aan m'n buik) Toen twee dagen in het ziekenhuis geweest ivm pillen wat wel veel deed maar bleef zitten met veel rest weefsel dus toen alsnog dinsdag curettage ondergaan.
     
  7. water27

    water27 Fanatiek lid

    11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    @Nuage dank je wel voor je antwoord. Zal geduldig afwachten zit niets anders op.

    @Liva dat is snel! En wat fijn dat het nu goed gaat, geniet ervan!

    @Treez denk dat ik ook maar eerst m'n menstruatie afwacht. Dan weet je het zeker.
     
  8. Ellen8

    Ellen8 Actief lid

    8 apr 2013
    414
    96
    28
    Hoi Water,
    Vervelend om dit mee te moeten maken. Heb zelf ook vandaag precies twee weken geleden een curettage gehad. Ik wist toen al 2 weken dat het niet goed was. Curettage was bij bijna 10 weken zwangerschap. Ik heb gisteren nog een test gedaan met nog een flink duidelijke streep. Ben zelf ook erg benieuwd hoe het verder gaat verlopen.
    Sterkte met het verwerken.
     
  9. Nikki15

    Nikki15 Bekend lid

    16 mrt 2017
    839
    377
    63
    Volgens mijn berekening 8w2d maar was gestopt met groeien met 6,5week. Bleken er ook nog eens 2 te zijn :(
    Ik doe nu om 2 dagen een test om te zien of het hcg afneemt.
    Sterkte met dit verdrietige nieuws te verwerken!
     
  10. rianne2985

    rianne2985 Niet meer actief

    @water27 en @Nikki15
    Ik had ook op 18-4 een miskraam met 8 weken. Vruchtje was ook met 6 weken gestopt met groeien.
    Gisteren controle gehad en baarmoeder was mooi schoon dus nu weer op een eisprong aan het wachten. Gisteren nog een zwangerschapstest gedaan maar er blijft een heeeel licht streepje op staan, maar veel lichter dan destijds op 10dpo. Dus ik denk dat m'n hcg rond de 25 ligt aangezien hij net aan positief is. Heb idd ook vernomen dat je bij een hcg onder 50 in principe weer een eisprong kan krijgen maar ik vraag me af of dat wel klopt want zolang er hcg in je lijf zit groeien er toch geen nieuwe eitjes? Nou ja, er zit niks op dan te wachten op een eisprong of menstruatie.

    Rotdatum is 18-4 zeg voor ons alle 3...

    Veel sterkte jullie beiden. Hopelijk mogen we binnenkort allemaal een plakbaby hebben!!!
     
  11. Jairy0811

    Jairy0811 Fanatiek lid

    19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Ik testte 22 dagen na mijn curettage negatief, toen werd ik ook meteen ongesteld, maar heb in die 22 dagen geen eisprong gehad. De ronde er na meteen weer wel en ook rond dezelfde periode als normaal.

    Heel veel sterkte nog en hopelijk snel een mooie plakker!
     
  12. rianne2985

    rianne2985 Niet meer actief

    Ja sommigen krijgen wel een eisprong, sommigen niet...hadden we maar een luikje in onze buiken dat we af en toe kunnen spieken he?!! Nou, we zullen zien wanneer het ons weer gegund is :)

    @Jairy0811 gefeliciteerd met je zwangerschap :)
     
  13. water27

    water27 Fanatiek lid

    11 jan 2013
    2.733
    189
    63

    Nou was zeker geen goede datum voor een eerste echo! :(

    Kwam het bij jou uitzichzelf op gang of heb je pillen of curettage nodig gehad?
    Denk als het via de natuurlijke weg komt je lichaam sneller weer op de goede weg zit wbt cyclus.
    Fijn dat je hcg al bijna weg is zeg!
    Ik deed gister ook maar een test. Nou deze knalde de pan uit.. toen dacht ik nog hier zou ik dol gelukkig van worden over anderhalve maand ofzo maar nu niet.
    Triest eigenlijk.. maanden wil ik zo'n knal test zien maar nu mag die afnemen! Be carefull what you wish for zeggen ze dan he..
     
  14. water27

    water27 Fanatiek lid

    11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    Zo.. al twee weken wist je dat het niet goed was.. heftig hoor.
    Hier precies een week later een curettage gehad. Hield t niet meer vol dat afwachten.
    Bijzonder he dat hcg dan nog zolang zo hoog blijft. Hoop ook voor jou dat t nu snel af zal nemen.
    Sterkte!
     
  15. rianne2985

    rianne2985 Niet meer actief

    Bij mij kwam het zelf op gang. Begon 's ochtends met menstruatiekrampen maar dat op zich maakte ik niet veel van, dat had ik bij mijn eerste zwangerschap ook regelmatig. Maar 's middags ineens een "blob" dus ik naar de wc en ja hoor bloedverlies. Dus naar het ziekenhuis, onderweg had ik echt af en toe weeën, zo kan ik het het beste omschrijven.

    Ik hoop voor jou dat je lichaam het ook zelf oppakt. Dat lijkt me toch wel het "fijnst" in deze nare situatie, hoe klote het ook is. Wacht jij eerst af of je lichaam het zelf afstoot of krijg je pillen voorgeschreven of curettage?

    Heel veel sterkte.
     
  16. water27

    water27 Fanatiek lid

    11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    Ja ik wilde het zeker een week afwachten maar na twee dagen werd ik wakker en dacht ik nee het gaat niet uit zichzelf komen. Toen naar de gyn en gekozen voor pillen. Hele weekend in het ziekenhuis gelegen met veel pijn maar zonder gewenst resultaat. Afgelopen dinsdag dus alsnog curettage gehad. Daarna helemaal heen pijn meer gehad en bloed verlies valt me ook echt heel erg mee. M'n buik zeurt nu wel flink. Had vandaag weer voor t eerst gewerkt dus denk dat dit ff een reactie daarop is.
     
  17. rianne2985

    rianne2985 Niet meer actief

    Oh jeetje wat vreselijk zeg, jij hebt dus echt alle "opties" gehad :(

    Hopelijk voel je je nu lichamelijk alweer wat beter...Ja zo'n dag werken kan wel invloed daar op uitoefenen. Het is natuurlijk toch niet niks, zo'n curettage.
    Hopelijk is nu het HCG ook snel uit jouw systeem en kun je weer verder.
    Wil je snel weer proberen zwanger te worden, of wachten jullie daar nog even mee?
    Ik merk zelf dat ik weer heel snel zwanger zou willen worden, liever vandaag dan morgen...Niet om het verlies te compenseren hoor, helemaal niet. Maar ik heb nu heel erg het gevoel weer 2 maanden terug in tijd te zijn gezet. Ik was zo blij om weer zwanger te mogen zijn!
    Het is helaas weer afwachten hoe de cyclus zich weer hersteld. De één krijgt wel snel weer een eisprong en menstruatie, de ander alleen een menstruatie zonder eisprong en weer een ander is bij wijze van spreken na 2 weken alweer zwanger en krijgt helemaal geen menstruatie ;)
    Er zit niks anders op dan afwachten...
     
  18. water27

    water27 Fanatiek lid

    11 jan 2013
    2.733
    189
    63

    Ja dacht doe het hele pakket maar haha. Blij dat het erop zit!
    Voel me prima alleen intens moe! Lig nu ook weer op bed en ga zo even een tukkie doen.
    Gelukkig alleen nog bruin verlies hier dus dat laat ook zien dat we voor uit gaan.
    Ik wil ook graag meteen door en duim ook erg dat ik deze cyclus meteen een eisprong mag krijgen. Ons zoontje is bijna 3,5 dus wil nu graag door. Als dit een goede zwangerschap was geweest zouden ze precies 4 jaar schelen. Dat gaat hm nu dus al niet meer worden..
    Hopelijk heb jij ook snel weer een cyclus met eisprong! Dan maken we toch weer kans
     
  19. Nikki15

    Nikki15 Bekend lid

    16 mrt 2017
    839
    377
    63
    @water27 nou water de testen beginnen hier nu wel af te nemen! Heb me voorgenomen om morgen nog 1 test te doen en dan de huisarts ook te bellen en te vragen om een bloedtest op HCG en B12....just to be sure!
    En donderdag belt het ziekenhuis nog eens en dan ga ik aangeven dat ik echt een na controle wil. Ze gaven destijds aan dat dat niet nodig is, Maar toch wil ik het!!!!
    Hoe is het nu bij jou?
     
  20. water27

    water27 Fanatiek lid

    11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    Hi wat fijn dat je testen aflopen! Op die van mij staat nog wel een duidelijk streepje hoor. Morgenochtend test ik nog een keer dan is het precies een week terug. M'n temperatuur 'hangt' op 36.7 a 36.8. Deze moet wel nog meer omlaag voor m'n basale temp. Tussen de 37.7 en 37.2 is altijd na m'n eisprong. M'n bloeding is bijna weg en kan nu verder met inleg kruisjes.
    Wat goed dat je nog even je bloed last testen en een laatste check wilt! Geeft toch een goed gevoel als je het voor het lichamelijke deel kan afsluiten.
     

Deel Deze Pagina