Wanneer medicijnen voor misselijkheid?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door angel071986, 23 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angel071986

    angel071986 Bekend lid

    24 mrt 2013
    721
    113
    43
    Ik ben de hele dag door misselijk, maar wel in golven van heftig naar weeïge gevoel. Ik hoef (nog) niet te spugen, maar vind wel dat ik er in mijn dagelijks leven door wordt belemmerd. Maar vanaf wanneer zouden jullie daarvoor medicijnen gaan halen/vragen?
     
  2. ConflictDiamond

    ConflictDiamond Bekend lid

    31 aug 2016
    516
    671
    93
    #2 ConflictDiamond, 23 feb 2018
    Laatst bewerkt: 23 feb 2018
    Ik had min of meer hetzelfde als jij. Hele dag door beroerd, niet spugen maar tegelijk nauwelijks kunnen eten en drinken. En na inspanning werd de misselijkheid ook erger, dus even de trap op? Dan moest ik boven eerst gaan zitten voor ik iets kon doen. En noem maar op. Door het weinige eten ook energieloos, wat ook niet helpt.

    Ik heb daar medicatie voor gekregen. Volgens mij hoort wat misselijkheid erbij, maar als het er echt voor zorgt dat je er niet meer goed door funcioneert dan zou ik er iets voor vragen. Zeker als je (zoals ik) door de misselijkheid dus ook niet meer goed kan drinken, want ik werd dus ook van water of thee weer misselijk. Enige wat nog een beetje ging was cola.

    Heb nu Efesamene (ofzo) gekregen en de scherpe randjes zijn er vanaf. Ik voel me zeker niet helemaal zoals normaal, maar ik kan in elk geval weer normaal iets eten en dat zorgt meteen voor een stuk meer energie.
     
    Guusje1987, angel071986 en Springboon vinden dit leuk.
  3. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    emefasene heb ik ook.. ik gebruik het bij misselijkheid en als ik echt een weeig gevoel behoud en daardoor niets of weinig meer kan..
    helpt hier prima en vaak al binnen een uur.
     
  4. angel071986

    angel071986 Bekend lid

    24 mrt 2013
    721
    113
    43
    Ik denk dat ik na het weekend maar even een afspraak bij de huisarts ga maken. Heb nu vrij, maar ga binnenkort weer aan de slag en heb best intensief werk....vooral niet stilzitten. En bij mij is het ook zo dat wanneer ik bezig ben het sneller opspeelt
     
  5. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    ja hier ook hoor..
    vandaag een hele dag gewerkt, ben thuis en door de rust begint de misselijkheid op te spelen, en krijg ik amper eten of drinken weg.. maar helpt de zetpil wel bij..

    had gelukkig nog 5 doosjes liggen van mijn mk (eind)vorig jaar dus kon zelf weer starten (na overleg uiteraard).

    wat ook kan helpen zijn die reisbandjes om je pols. bij apotheek en drogist wel te verkrijgen..
     
    angel071986 vindt dit leuk.
  6. Nan87

    Nan87 Actief lid

    21 nov 2015
    444
    502
    93
    Als jij het vervelend genoeg vindt! Die grens is voor iedereen anders. Bij de 1e ging ik pas toen ik op het werk aldoor moest spugen. Daar had ik nu geen zin in dus heb redelijk snel de pillen gehaald :)
     
    angel071986 vindt dit leuk.
  7. chicca

    chicca Fanatiek lid

    14 mrt 2012
    1.019
    466
    83
    Vrouw
    Ik heb toevallig vandaag pillen gehaald.
    Ik hoef ook niet te spugen, hooguit kokhalzen maar zit wel iedere X op het randje en de hele dag door. Ik vind dat echt niet prettig meer. De arts grapte wel nog dat het nog maar een week of 4 was. Maar wilde niet met me ruilen . Nu vanavond dus starten met de pillen. Hoop dat het in ieder geval de scherpe randjes weg halen.
     
    angel071986 vindt dit leuk.
  8. angel071986

    angel071986 Bekend lid

    24 mrt 2013
    721
    113
    43
    Ja het is ook zo'n vervelend gevoel he! Heb zoizo een fobie voor overgeven, ook heel handig nu haha. Maar dit ook totaal niet gehad bij mijn eerste zwangerschap. Nou ja het is voor een goed doel, maar maandag wel even bij de huisarts langs.
     
  9. Nanoe2

    Nanoe2 Niet meer actief

    Bij mn vorige zwangerschap heb ik het gewoon uitgezeten.
    Nu kon ik vooral niet slapen van de misselijkheid en heb ik emesafene gekregen.
    Slaap als een os en voel me overdag ook beter!
     
  10. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.915
    15.362
    113
    Ik ben op medicatie overgegaan toen ik het “ik-kan-niet-meer” gevoel had. Ik was 24/7 kótsmisselijk met enorme kokhalsaanvallen bij de minste prikkel. Echt overgeven heb ik nauwelijks gedaan.

    Ik sliep slecht, ik kon niet goed voor m’n dochter/man/huis zorgen, m’n werk had er onder te lijden, ik functioneerde gewoon niet meer... Het was geen prettige situatie meer.
    Ik heb toen van de gynaecoloog Emesafene gekregen. Ik voelde mij niet direct helemaal de oude maar de scherpe randjes waren er vanaf en ik sliep weer goed. :)
     
  11. chicca

    chicca Fanatiek lid

    14 mrt 2012
    1.019
    466
    83
    Vrouw
    en hoe is het nu?
     
  12. angel071986

    angel071986 Bekend lid

    24 mrt 2013
    721
    113
    43
    Ik heb wel medicijnen gekregen, maar eenmaal bij de huisarts geweest, gaat het eigenlijk wel aardig.
    Heb wel mijn momenten, en kan / wil nog weinig eten, maar op zich is dat niet het erg.
    Wat ik wel heb uitgevonden is dat ik sávonds vooral niet te veel moet eten (warm eten/koolhydraten), want dan kan ik s'nachts wakker liggen van de misselijkheid. en ligt het als een blok op maag.
     
    chicca vindt dit leuk.
  13. angel071986

    angel071986 Bekend lid

    24 mrt 2013
    721
    113
    43
    Zo, die vorige post had ik niet moeten plaatsten. Werd onmiddellijk afgestraft met een goede kennismaking met de wc....jammer!
     
  14. chicca

    chicca Fanatiek lid

    14 mrt 2012
    1.019
    466
    83
    Vrouw
    Owh stom. Hoop dat het nu iets beter met je gaat.
     
  15. LadyH88

    LadyH88 Bekend lid

    12 mei 2015
    800
    274
    63
    Goede vraag, ik volg! Bij mijn eerste zwangerschap de hele zwangerschap misselijk geweest. De eerste 20weken tot 14u op de middag niks binnen gehouden. Daarna werd het iets beter, hoefde ik alleen nog maar over te geven als ik teveel deed (werken, iets afspreken, schoonmaken..). Het voelde alsof letterlijk alle energie eruit werd getrokken, zooo moe! Uiteindelijk heeft het mn hele zwangerschap geduurd. Als dat een volgende zwangerschap weer zo is, zijn medicijnen geen gek idee!
     
  16. angel071986

    angel071986 Bekend lid

    24 mrt 2013
    721
    113
    43
    Ik ben naar mijn huisarts gegaan en verteld dat mijn dagelijks leven niet meer goed functionerende door de misselijkheid. Ik kreeg ze mee met wel erbij gezegd, het liefst zo min mogelijk innemen als het even kan
     
    LadyH88 vindt dit leuk.
  17. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.559
    2.543
    113
    Nederland
    Ik slik sinds 6 weken volgens mij medicijnen. Bij mijn vorige 2 wist ik niet eens dat er medicijnen voor waren. Maar bij hun was ik overdag ook niet zo extreem misselijk als dat ik nu ben.

    Ik begon met emesafene maar die hielp niet, dus nu heb ik metoclopramide. Dit werkt redelijk goed alleen in de avond ben ik nog steeds extreem misselijk. Ik gebruik 2 tot 3 tabletten elke dag, hopelijk niet lang meer.
     
  18. Guusje1987

    Guusje1987 Actief lid

    9 apr 2013
    350
    157
    43
    Noord-Holland
    Dit topic komt als geroepen. Ik ben nu bij mijn derde zwangerschap ook zo ontzettend misselijk. Het is met iedere zwangerschap heviger geworden en nu kan ik inderdaad niet meer functioneren. Goed om te weten dat emesafene bij de meesten werkt. Ik ga er morgen eens naar informeren.
     
  19. angel071986

    angel071986 Bekend lid

    24 mrt 2013
    721
    113
    43
    Ik vond ze een beetje spannend om te gebruiken. Maar ben vooral richting de avond en in de nacht misselijk. Gister kwam het aardig heftig weer voorbij en heb ik voor het eerst een pilletje genomen. Ik heb in ieder geval nu wel een goede nacht geslapen.
     
  20. Jajo

    Jajo Fanatiek lid

    7 aug 2015
    3.462
    904
    113

Deel Deze Pagina