Wanneer ongesteld?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Judith01, 19 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Judith01

    Judith01 Bekend lid

    16 nov 2014
    709
    552
    93
    Hoi allemaal,

    3 weken geleden had ik een positieve zwangerschapstest in handen. Helaas werd het streepje steeds lichter en ben ik uiteindelijk bij de huisarts beland. Bloedgeprikt, er werd uiteindelijk via de gynaecoloog bevestigd dat het was mis gegaan. Hcg was op dat moment (week geleden) nog maar 6,5. Uitblijven van de menstruatie heeft ze ook met de gynaecoloog besproken en dit blijkt te komen doordat er dus nog hcg in m'n lichaam zit. Klinkt logisch natuurlijk, maar nu lijkt me dat wel weg en zit ik echt te wachten op een menstruatie.. overal waar ik op internet zoek lees ik een miskraam waar meteen een bloeding bij is geweest. Ik heb dus niets gehad en het frustreert me dat m'n lichaam niet gewoon doet wat het moet doen (zo lang geleden is het nog niet dat weet ik.. maarja ongeduldig). Is er iemand met dezelfde ervaring? En zo ja, hoe lang duurde het/kan het duren voordat je dan weer ongesteld wordt? Lijkt me toch als het hormoon weg is dat je lichaam toch weer een seintje krijgt dat het ongesteld moet worden?

    Alvast bedankt!
     
  2. Faithful

    Faithful Niet meer actief

    Edit: dubbel geplaatst, ging wat mis.
     
  3. Faithful

    Faithful Niet meer actief

    Wat vervelend om te horen zeg dat het niet zo mocht zijn, hier ook recent mk gehad. Ik had 2 dagen geleden weer ongesteld "moeten" worden en was opzoek naar vergelijkbare verhalen en kwam die van jou tegen.

    Bij mij was het hcg snel weer weg en mocht de mk bloeding als normale ongesteldheid zien, wat betreft tellen van de volgende periode. Ik heb verschillende verhalen gelezen waarbij sommige op de gewone dag ongesteld worden en anderen nog een week of 2 langer moesten wachten.

    Het lichaam Is een wonderbaarlijk iets, hopelijk snel duidelijkheid Judith!

    Nog even een vraagje de bloeding van de mk heb je wel gehad of die ook niet?
    Misschien stomme vraag, maar kan je zin "overalwaar ik op internet zoek lees ik een miskraam waar meteen een bloeding bij is geweest. Ik heb dus niets gehad" namelijk op twee manieren opvatten.
     
  4. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Mijn ervaring:

    Dag 0: bruinverlies
    Dag 1: Rood bloedverlies, toenemend. Beta hcg bloedtest, HCG was rond de 3300
    Dag 2: Veel rood bloedverlies, veel stolsels, miskraam met 7w4d (herkenbare placenta en vermoedelijk ook vruchtje)
    Dag 3: Rood bloedverlies met stolsels, afnemend
    Dag 4: Rood bloedverlies, afnemend. Beta hcg bloedtest, HCG was 440
    Dag 5: Bruinverlies
    Dag 6: Rood bloedverlies, verlies van klein stukje placenta
    Dag 7: Rood bloedverlies, afnemend, gevolgd door bruinverlies
    Dag 8 t/m 10: Bruinverlies, afnemend
    Dag 11: Minimaal bruinverlies. Urinetest (gevoeligheid 10 Miu) licht positief
    Dag 12: Eerste dag zonder bruinverlies
    Dag 16: Urinetest (gevoeligheid 10 Miu) negatief. Vermoedelijke eisprong
    Dag 31: Menstruatie (6 dagen later dan gewoonlijk)


    Ik lees dat jij geen bloeding hebt gehad tijdens je miskraam. Dit komt volgens mij wel vaker voor, als het lichaam de zwangerschapsproducten in zich opneemt. Ik zou een normale cyclus afwachten, eventueel gerekend vanaf de dag dat de streepjes lichter werden, en kijken of je "gewoon" ongesteld wordt. Mocht dat niet gebeuren, dan is het wel verstandig om weer aan de bel te trekken.
    Ik vond de onzekerheid een van de moeilijkste aspecten van de miskraam, en het is logisch dat je het gebrek aan bloeding niet als geruststellend ervaart. Heel veel sterkte!
     

Deel Deze Pagina