Wanneer uit gewone beker drinken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ukkie1, 16 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.690
    2.137
    113
    Mijn knul is 21 mnd maar snapt echt niks van een gewone beker. Drinkt al tijden uit een rietjesbeker, maar kiept de gewone beker of over zn buik of zo zn luchtpijp in... Hij vindt t wel interessant en als wij m slokjes geven gaat het redelijk. Maar zelf drinken zit er echt niet in. De oefenbeker van avent vindt hij helemaal niet interessant
    Wanneer 'moet' hij dit kunnen? Is er nog een soort tussenbeker oid? Of is een rietjesbeker voorlopig prima?
     
  2. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Wij zijn met 8 maanden al op gaan bouwen met de difrax open beker. T wordt tot op heden (nu 10mnd) nog een waterballet overigens. Voordeel van de difrax is dat er een neusuitsparing in zit, dan hoeft je kleintje zn hoofd niet naar achteren te doen om een slok te nemen. Nadeel is, hoe je ook helpt, t loopt hard zat.
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  3. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.690
    2.137
    113
    Ja we hebben t al een tijd geoefend toen hij stuk jonger was, maar hij wilde t niet. Prima, later dan maar. Nu is hij groter maar hij snapt t gewoon niet. Die beker heb ik wel eens gezien ja, misch die maar kopen!
     
  4. JG1986

    JG1986 Bekend lid

    10 apr 2017
    652
    243
    43
    Hier idd ook heel vroeg geprobeerd, denk ook rond 8 maand, maar mevrouw wilde er niks van weten. Ze is nu ruim 2 en drinkt sinds een paar weken echt uit een gewone beker. Heb van de hema zo'n tuitbeker gekocht en het deksel gewoon eraf gelaten, maar daar zitten 2 handvatten aan en dat vond ze wel handig. Overigens drinkt ze nu ook gewoon uit bekers zonder handvatten.
    Succes! Ik zou vooral niks afdwingen, als het nog niet gaat is hij er gewoon nog niet aan toe.
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  5. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Wij hebben een munchkin 360 beker.
    De eerste keer (6 maanden) snapte hij het niet. Iedere keer blijven oefenen en nu met 8 maanden hoef ik alleen maar de beker aan te geven. Hij houdt hem zelf vast en drinkt eruit.
    Door het speciale systeem kan het geen waterballet worden maar krijgt hij wel genoeg water eruit om te oefenen om kleine slokjes te nemen.
    Soms neemt hij een te grote slok en dan morst het wat, maar over het algemeen gaat het goed.
    Ik weet niet of zo’n beker nog iets is voor 21 maanden.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  6. Koningsgezin

    Koningsgezin Fanatiek lid

    24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Mijn oudste kon het zonder morsen drinken uit een gewone beker pas rond de 2 jaar. Middelste zonder morsen zo rond anderhalf, het verschilt dus per kind. Mijn jongste wilt niks van een 360 graden beker (Avent) weten, terwijl hij met hulp redelijk uit een open beker van Ikea drinkt. Hij doet het niet zelf, houdt het ook niet zelf vast.
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  7. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.335
    113
    Hier drinkt hij prima uit een glas, ook 21 maand. Maar die krijgt hij alleen aan tafel.
    Overdag heeft hij beschikking over z'n rietjesbeker.
    En als we weggaan meestal de avent. Maar daar gaat hij thuis mee smeren. Die knop indrukken is veel leuker dan drinken.

    Maar een rietjesbeker is prima hoor. Goed voor de mondmotoriek.
    Een fles en tuitbeker worden wel afgeraden, zeker in combinatie met wat anders dan water en thee.
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  8. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.690
    2.137
    113
    Ja, als ik slokjes geef dan gaat het wel. Maar dan wil hij ongeduldig zelf de beker hebben en komt er niks van haha.


    Achja ze kunnen niet alles tegelijk leren. Misch gewoon nog even wachten !!

    Fles krijgt hij ip niet meer, alleen bij ziek zijn oid. Tuitbeker ook niet, wilde hij vanaf t begin niet.
     
  9. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.975
    7.903
    113
    Vrouw
    Oefenen met bekertjes water in bad.
     
  10. Lisalisalisa

    Lisalisalisa Bekend lid

    21 feb 2016
    703
    426
    63
    Vrouw
    Opvoeder
    Aalst, België
    Hier lukt het aardig met 11 maand.
    :)
     
  11. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Hier ook altijd gedaan. Ouste kon het zonder te knoeien met net 2. Doorvoor verslikte zich telkens en wilde dan niks meer drinken.de middelste is een wildebras en drinkt vanaf 3 jaar goed uit een open beker. Daarvoor vond ze spelen ermee veel leuker en dronk ze dus uit een rietjesbeker omdat ik natuurlijk niet aan de gang blijf met dwijlen en omkleden. De jongste drinkt nu net redelijk uit een tuitbeker. Komt vanzelf wel een keer.
     
    MrsW en Zonnestralen vinden dit leuk.
  12. Katenhond

    Katenhond Fanatiek lid

    14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Dit idd.
    En verder gewoon op z'n beloop laten. Die drinkt op z'n 21e echt geen biertje uit een rietjesbeker hoor;).

    Wanneer kindjes bepaalde motorische vaardigheden ontwikkelen is zo verschillend.
    Hier drinken de kindjes voor het eerste jaar uit een beker/glas en kunnen ze voor hun tweede redelijk goed met mes en vork overweg maar zijn het bijvoorbeeld latere praters. Het komt doorgaans vanzelf als ze er aan toe zijn
     
    mamaloe250 en Ukkie1 vinden dit leuk.
  13. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.690
    2.137
    113
    Dank allemaal. Ik maak me opzich helemaal niet druk om zn motoriek verder, bestek en zelfs soep met een lepel lukt wel :') maar dit...
    maar had indd het idee dat hij hier vrij laat mee is, gemiddeld. In bad oefenen ga ik weer eens proberen, de vorige meer verslikte hij zich zo erg dat het bad de rest vd week no go was....
     
  14. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Deze kijkt trouwens erg beledigt als dr wat anders in dr fles zit dan melk. Water is gruwelijk, siroopje met koel water ziet ze als koelcompres voor dr tandjes. Van de week maar eens lichte kamille thee proberen met dr. Die worteltjes duurde tenslotte ook een half jaar, een keer begrijpt ze dat niet al het drinken flesjes melk is...probeer t in elk geval met drinken wat ze suuuuper lekker vinden.
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  15. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Hier rond de 6 maanden geprobeerd met een tuitbeker. Vond ze helemaal geweldig maar ze was iedere keer zo nat en 2x per dag omkleden vond ik niet leuk dus even gepauzeerd.
    Nu 1.5 maand later weigert ze uit haar tuitbeker te drinken. Ze blaast er alleen maar op :D
    Gister geprobeerd uit een open beker water te laten drinken: vond ze reuzeleuk! Verslikte zich twee keer enorm en kiepte vervolgens de hele beker over zich heen :roflmao:
    Ga maar zo'n afgedichte beker proberen haha.

    Oh @Vero0504 wij hebben N er een beetje ingeluisd met water. Eerst 60ml met een schepje, toen 90ml met een schepje en toen 120ml met een schepje. Iedere keer een paar dagen en daarna wilde ze wel gewoon water uit de fles.
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  16. Love1990

    Love1990 Niet meer actief

    Onze oudste heeft tot 2,5 jaar uit de oefenbeker van avent gedronken, die is hier voor de jongste van 14 maanden ook een groot succes. Het is wel even oefenen maar met een beetje hulp lukt het haar om ook uit de beker te drinken
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  17. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.609
    13.154
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Misschien ook wel vanwege het feit dat met bestek eten prima gaat, dat je het gevoel hebt alsof het allemaal zo lang duurt voor ie uit een gewone beker leert drinken?

    Hier een zoontje die vanaf 10 maanden volledig zelfstandig eet met vork (en later ook met lepel). En nu ie bijna 18 maanden is drinkt ie praktisch alleen maar uit z'n Avent fles (wel enkel water). Dus ook ik loop me regelmatig af te vragen wanneer toch in vredesnaam die dag komt dat hij een beetje knap uit een normale beker (of desnoods een rietjesbeker) leert drinken :rolleyes:
    Overigens leerden wij hem vanaf 8 maanden meen ik al uit een open beker drinken. Dat ging (met hulp) een hele poos goed, en van de 1 op de andere dag was dat over.. :confused:
     
  18. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.098
    5.277
    113
    Moeten kunnen geen idee maar mijn dochter dronk met 14 mnd zelfstandig uit een beker. Daarvoor al wel met hulp.
     
  19. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Hier direct gestart met open beker. Maand of 6 Inmiddels ook wel een rietjes beker, wanneer we bijvoorbeeld onderweg zijn..

    Tip..blijven proberen en heel vaak dweilen en schone kleding aan doen. Ik hielp hem eerst, nu pakt hij het zelf..
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina