Wanneer van wandelwagenbak naar buggy inzet?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dodo29, 19 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dodo29

    Dodo29 Actief lid

    24 sep 2013
    442
    229
    43
    Hoi Allemaal

    Ons zoontje is de 28e 5 maanden oud. Hij kan zichzelf al sinds 3 maanden oud omrollen van buik naar rug en nu sinds 3 weken ook erg goed van rug naar buik. Dit doet hij dus ook in de kinderwagenbak. Daarnaast zet hij zijn voeten of hakken op de rand en zet zich dan af en kromt zijn rug zo hoog boven de wandelwagen bak uit.

    Na 5-10 minuutjes vind hij het ook niks meer aan en wil hij eruit. Ik zit er aan te denken om de buggy inzet te gaan gebruiken zodat hij meer kan zien..
    maar ergens vind ik het nog wel erg vroeg..

    We hebben een Joolz geo die ook in verschillende standen kan, dus ook liggend.

    Hoe oud waren jullie kindjes toen jullie wisselde naar de buggy inzet? En hoe merkte je dat ze er aan toe waren?

    Alvast bedankt!
     
  2. Grietjenb

    Grietjenb Niet meer actief

    Bij mij allemaal ongeveer 5 maanden. Zeker als je wagen nog helemaal plat kan is dat geen probleem. Zo kan hij weer lekker om zich heen kijken.
    Jouw zoontje geeft imo duidelijk aan dat hij meer wil zien.
    Bij mij was het ook huilen en hoofd optillen ed.
     
    Dodo29 vindt dit leuk.
  3. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.290
    3.528
    113
    De oudste vond de wagenbak al snel niet leuk meer, vond het plat liggen ook niks en wilde meer zien. Hij ging met bijna 5 maanden over in de wandelwageninzet.
    De jongste heeft altijd heel veel in de bak gelegen en die heb ik erin gepropt tot het niet meer paste, dit was met 6,5 maand, ze had toen wel een winterjas aan, was het zomer geweest dan had het wellicht nog wel wat langer gepast. Maar met haar ruim 9kg en 72cm was het ook wel mooi geweest. Ze kon toen al wel omrollen, maar deed in bed en kinderwagen hier nog geen enkele poging toe.
    Ik zou hem gewoon over doen hoor, bij onze zoon werd wandelen toen echt weer leuk en zeker in deze periode van het jaar is het gewoon heerlijk om te kunnen wandelen. Inderdaad wel zo plat mogelijk leggen en pas in de 'zit' stand als hij zelf gaat zitten.
     
    Dodo29 vindt dit leuk.
  4. Roos911

    Roos911 Lid

    18 apr 2016
    84
    6
    8
    NULL
    NULL
    Ik deed dat bij mijn dochter bij 5,5 maand (ook de Joolz Geo)
     
    Dodo29 vindt dit leuk.
  5. janny

    janny Actief lid

    29 mei 2010
    333
    47
    28
    de jongste met 7 maanden omdat ze toen zelf kon gaan staan en dat ook in de wagenbak ging doen. Andere kinderen later, die waren zeker al 9 maanden.
     
    Dodo29 vindt dit leuk.
  6. Gember

    Gember Actief lid

    6 jan 2017
    371
    140
    43
    Vrouw
    Jeugdzorgwerker gehandicaptenzorg
    Gelderland
    Herkenbaar. Mijn dochter van 5,5 maand heb ik al weken niet meer in de wieg gehad. Maar ik was er mentaal nog niet aan toe om de wieg te verruilen met de buggy ;). Daarnaast past ze nog makkelijk in de wieg. Nu gebruik ik steeds de maxi cosi. Puur gevoelsmatig. Ze klaagt niet over de wieg, maar ik vind t zo sneu om haar te laten liggen terwijl ze niet meer zo'n ligbaby is.

    Heb je de wieg al verruilt? Ben benieuwd hoe dat nou bevallen is.
     
    Dodo29 vindt dit leuk.
  7. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Hier met iets meer dan 5 maanden. Ondanks dat ze toen pas een ukkie was (mt 62). Heb de Joolz Day2 en die zeggen vanaf 67cm. Dat was ze toen echt nog niet maar ze was echt heel ontevreden in de bak en trok zich steeds op. Het buggygedeelte kan in drie standen. En wat een blije baby had ik ineens :). Riempjes op de kortste stand en niet te lang in de middelste stand. Meestal ligstand en bij protesten even naar de middelste stand.
     
    Dodo29 vindt dit leuk.
  8. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    5 maanden. Ook een Joolz Geo. Van die platte stand moet je niet teveel verwachten. Is niet te vergelijken met de wieg. Maar bij 5 maanden kan prima.
     
    Dodo29 vindt dit leuk.
  9. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mijn oudste ook voor 6mnd; ze rolde op haar buik, en trok zich op aan de rand. In de gordeltjes van het stoeltje zat ze veel veiliger.
     
    Dodo29 vindt dit leuk.
  10. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Met 5 maanden werd hij te lang voor de bak, draaien deed hij toen al, maar niet in de bak.
    Vanaf 5 maanden heb ik hem dus in het buggy zitje vervoerd en dan in de ligstand.
    Hij heeft in de ligstand gelegen tot hij zelf van kruip naar zit kon, dus tot +/- 10 maanden.
     
    autumn86 en Dodo29 vinden dit leuk.
  11. Dodo29

    Dodo29 Actief lid

    24 sep 2013
    442
    229
    43
    Tadaaa, de eerste foto staat hij op de rechtse stand, die gaan we voorlopig nog even niet gebruiken alleen de middelste en ligstand, dit was eventjes leuk voor de foto!

    Dankjewel allemaal voor de adviezen! We hebben een blije baby. Dadelijk eerste rondje wandelen.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Gember en Flamingooo vinden dit leuk.
  12. boogiebril

    boogiebril Niet meer actief

    Hier ook rond 5 maanden, we merkten dat hij echt interesse kreeg in wat er buiten allemaal gebeurde en dat kon hij niet in de gaten houden in de bak.
     
    Dodo29 vindt dit leuk.
  13. Harperhazel

    Harperhazel Niet meer actief

    Ik denk met een maand of 4, hij schreeuwde moord en brand want plat liggen vond hij niet fijn.
     
    Dodo29 vindt dit leuk.
  14. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.820
    2.543
    113
    Vrouw
    Ziet er gezellig uit. Mjjn dochter slaapt nog heerlijk in de wagenbak dus ik laat hem nog lekker even zo.
     
  15. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.917
    3.341
    113
    Bij m’n zoon zijn we volgens mij vlak voor 6 maand overgegaan op het zitgedeelte.
    Bij m’n dochter gebruik ik hem nauwelijks, en zo ongeveer alleen als ze moet slapen, dus gebruik de wieg nog, ze is nu 5,5 maand. Ze heeft nog maar weinig ruimte over, maar wil voor nu nog wel.
    Mocht ik de kinderwagen gaan gebruiken voor het wandelen, ga ik denk ik het zitgedeelte wel gebruiken.
     
  16. Gember

    Gember Actief lid

    6 jan 2017
    371
    140
    43
    Vrouw
    Jeugdzorgwerker gehandicaptenzorg
    Gelderland
    Hahaaaaa wat een lieve blije baby!!! :-D
    Ik gebruik sinds vandaag ook de buggy. Moest er wel even aan wennen hoor. Zo laag en zo'n klein meisje in een grote buggy. Maar ze is ook hartstikke tevreden. Wieg ligt nu opgeborgen.
     
    Dodo29 vindt dit leuk.
  17. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.323
    1.054
    113
    Zoon rond 9 maanden gewisseld.

    Dochter is 7,5 maand en ligt nog prima in de bak. Nog zeker 10 centimeter over Dus we kijken aan hoe lang ze het prima vindt en veilig blijft.
     
  18. PBV

    PBV Fanatiek lid

    6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    Ik heb mijn zoontje in de zitwagen gezet toen hij goed kon zitten. Ik geloof dat dit ook rond de 6 maanden was.
     
  19. Aagje90

    Aagje90 Bekend lid

    25 apr 2012
    909
    334
    63
    Vrouw
    Ik wilde mijn dochter het liefste zo lang mogelijk in de wieg houden. Vond het ook wel makkelijk dat ze kon slapen enzo. Maar ik heb een hele snelle dame...Ze rolde heel snel om en met 5 maanden begon ze zich steeds vaker op te trekken aan de rand van de wieg. Vond het zo eng had echt het idee dat ze zich er ieder moment overheen kon trekken. Vanaf dat moment over gegaan naar het zit gedeelte. Heb de Bugaboo. Deed hem wel op de middelste stand of op de platste.
     
  20. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    hier toen hij 11 maanden was. Teun is sowieso klein. Bijna 2 en nu 83 cm.
    Omdraaien en zo deed hij wel eerder maar hij lag altijd op zijn buik over de rand van de bak te kijken. Vond hij geweldig!!!
     

Deel Deze Pagina